کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت/

محرم می آید تا تقویم مظلومیت حسین علیه السلام تداعی شود

8 مرداد 1401 ساعت 10:51

سال نو قمری،در واقع تحویل دل عاشقان به قافله کربلاست،محرم می آید تا تقویم مظلومیت حسین علیه السلام تداعی شود.


به گزارش خبرنگار "راه آرمان" از رودبارجنوب، روزها ورق می‌خورند و فصلها به حرمت روزگار نو جابجا می‌شوند ، این است حکایت تغییر ساعات و تحویل سال‌ها؛ چون تحول شاخصه «نو شدن» و دگرگونی احوال است .

اینکه تقویم به شمسی متمایل باشد یا میلادی و یا اینکه قمری را ورق بزنید فرقی نمی‌کند اما تحویل تقویمی که برگ برگ تحولش، نام«حسین» و واقعه «کربلا» را فریاد می‌زند، حال دیگری دارد.
آری، «قمری» تحویل می‌شود تا دل‌های جا مانده را بار دیگر به قافله کربلا پیوند بزند و عاشورا را در تحویل قلب‌های عاشقان به سالار نینوا، به تصویر بکشد.

«قمری» تحویل می‌شود تا عظمت قمر بنی هاشم، قلب عاشقانش را هدف بگیرد وجودشان را از این عظمت، به عزت برساند.

تقویمی که آغازش روزشمار واقعه کربلا باشد و نام اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام را در کوچه و بازار به پرچم بکشاند، تقویم حسین است و روزشمار تقویم حسین است و روزشمار کربلایی.

از همین روست که محرم میعادگاه تحویل دل زائران است به بین‌الحرمین و وعده‌گاه رسیدن به قافله پر از تکرار کاروان حسین علیه السلام و اهل‌بیت کربلایی اش.

به واقع سال قمری که نو می‌شود، محرم می‌آید تا عهدی دوباره با دل عاشقان کربلا ببندد و تجدید پیمانی با جاماندگان قافله حسین‌بن‌علی (ع) کند از همین رو که سال قمری تحویل دادن دل عشاق به ساحت سید و سالار شهیدان است.

و چه زیباست سالی که ابتدایش بیعت با حسین علیه‌السلام باشد و روزشماری واقعه کربلایش؛ کربلایی که تداعی‌گر مظلومیت اباعبدالله (ع) است و قصه آزادگی در راه حق.

آغاز سال قمری تلنگر آشکاری برای بیداری دلهای غبار گرفته است تا با زدودن غبار غفلت از قلب‌های حسینی، راه عاشورا و رسیدن به کربلا را در دل عشاق بگشاید.


اگر چه تحویل سال نو، در سایر تقویم‌ها جشن و شادباش را بانگ می‌کند، اما آغاز تقویم قمری، در دل مسلمین به حُزنی آغشته است که از کربلای حسین فاطمه(ع) برخواسته است.

اولین روز سال جدید قمری، اولین روز از محرمی است که ندای «هل ناصر من ینصرتی» شهید کربلا را در گوش شیعیان و رهروانش بانگ می‌کند.

و این آغازِ مکرر، هیچ سالی به تکرار نخواهد افتاد؛ چرا که تحویل سال نو قمری، عطرآگین نام حسین(ع) و خاک ناب کربلا است.

 اما این حزن عاشورایی نه دل‌مردگی، بلکه تماما زندگی، حیات و سرشار از عشقی است که ثارالله(ع) در دل مسلمین به ودیعه نهاده است.

اگر چه سال نوی دیگر تقویم‌ها، در سایه آذین بندی و چراغانی‌هاست، اما سال نوی قمری تحت لوای پرچم عزای حسین(ع) و یاران ثارالله به تحویل می‌رسد.

شاید تعبیرش این باشد که اگر در آغاز سال جدید، عشق و معرفت و بینش حسین(ع) پرچمدار دلت باشد، روزگارت با نگاه کریمانه و اجابتگرانه او، گره خواهد خورد.

پس چه تحویل زیبایی اگر دلت را به حسین تحویل دهی و روزگارت را به اصحاب کربلایش.

آغاز سال نو قمری و ماه محرم حسینی پر از نگاه کریمانه اباعبدالله الحسین علیه السلام باد.

انتهای پیام/پ


کد مطلب: 128496

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/note/128496/محرم-می-آید-تقویم-مظلومیت-حسین-علیه-السلام-تداعی-شود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir