تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۴
۱
plusresetminus
جهاد و دفاع از ارکان مهم اسلامی و حکومت اسلامی است. بر اثر مجاهدت افراد است که استقلال و هویت جامعه اسلامی حفظ و در برابر دشمنان ایمن می شود.
سری به نیزه بلند است
به گزارش راه آرمان، جهاد و دفاع از ارکان مهم جامعه و حکومت اسلامی است. بر اثر مجاهدت افراد است که استقلال و هویت جامعه اسلامی حفظ و در برابر دشمنان ایمن می شود.

 اهمیت جهاد در اسلامی به حدی است که ارزش اعمال نیک و پاداش آن، در بسیاری از موارد باعث پاداش و عظمت جهاد مقایسه و سنجیده می شود. جهاد و دفاع از حریم ولایت از ابتدای اسلام همیشه اهمیت داشته و دارد.
زمانی که به خانه دخت پیامبر هتک حرمت شد و اصحاب پیامبر به دفاع برخواستند یا حتی در حال حاضر وقتی به حرم امام حسین علیه السلام، سایر اعتاب مقدسه و حرم حضرت عقیله سلام الله علیها هتک حرمت شد و مسلمانان از شیعه و سنی به دفاع از حریم اهل بیت علهم السلام برخواستند.
 
جوانان نسل چهارم انقلاب با توسل به حضرت ثارالله از هفت آسمان عشق گذر کردند تا دل را به کاروان شهدای نینوا برسانند. بار دیگر رجعت سردار بی سر  و شهدای مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام در فصل عاشقی محرم رنگ دیوارهای شهر با( بانگ صلات)  از گلدسته های حریم رضوی  چراغ  خیمه های ماتم را در دل ملت روشن میکند. 

مدافعان حرم، سفیران و مروجان فرهنگ ایثار و جهاد در مبارزه با دشمنان اسلام به شمار می روند. آنان كه در پرتو رهنمودهای حكیمانه رهبری به بصیرت و شناخت حق از باطل دست یافتند و فرسنگ ها دورتر از میهن شان به منظور شكست جبهه استكبار و تكفیر، از جان خویش نیز گذشتند و به نبرد با اندیشه های افراطی شتافتند. 

دلاورمردانی ازتبار شهیدان دفاع مقدس و وارثان ارزش ها و فرهنگ ایثار و مقاومت که بار دیگر دگر با لبیک به ندای هل من معین امام و مقتدای زمان خویش در مکتب حاج قاسم با کوله های عشق به اهل بیت علیهم السلام در قامت مدافعان حرم به مصاف با گروهک های تکفیری و داعش رفتند و جام شهادت، برازنده قامت استوارشان شد. 

 سردار بی سر حاج عبدالله اسکندری  از شهدای مدافع حرم  دانش آموخته مکتب عاشورا و صدیق شهید حاج قاسم سلیمانی که بعد از هشت سال غربت به مانند حضرت ثارالله بدون سر به میهن بازگشت تا به رسم حضرت علمدار ، ادب و وفاداری را در عاشورا همراه با خانواده اش  «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی عِنْدَكَ وَجِیها بِالْحُسَینِ علیه السلام فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ» را زمزمه کند. 

اما خانواده شهید که با مروارید اشک و زمزمه آیه امن یجیب مسافر کربلا را بدرقه کردند ؛ دل بی تاب خویش را به حضرت زینب کبری سلام الله علیها میسپارند  تا که در سایه دعای عمه سادات روحشان از ناملایمات روزگار تسکین یابد. و حال پس از گذشت هشت سال فراق و چشم انتظاری یک طلوع به یاد ماندنی از جنس دلتنگی های نزدیک غروب آفتاب نینوا در حالیکه سری به نیزه بلند است مقابل زینب.

نویسنده: حامد شجاعی

انتهای پیام/قنبرزهی  https://armanekerman.ir/vdcj8oevtuqe8mz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما