تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۲
۰
plusresetminus
معضلی اجتماعی در دل «مهتاب کویر» کرمان؛

زرند؛ شهری فاقد شهربازی!

شهرستان زرند با بیش از 70 هزار نفر جمعیت فاقد شهربازی مناسب برای سرگرمی کودکان و نوجوانان است.
زرند؛ شهری فاقد شهربازی!
به گزارش راه آرمان؛ زرند شهری بدون شهربازی! این یک تیتر نیست بلکه معضلی اجتماعی در شهر زرند است که مردم شهر زرند را از سرگرمی های مهیج آن محروم کرده است.

شاید انتظار میرفت با گذشت زمان و پیشرفت های حاصل شده در عرصه های مختلف وسایل بازی شهربازی زرند متنوع و جدیدتر میشد اما امروز بازی کودکان در شهر زرند فقط در تاب و سرسره پارک ها خلاصه شده است.

شهر بازي مجموعه اي از حركت ها و فعاليت هاي جسمي و ذهني است كه موجب شادي ، سرزندگي ، لذت و ارتباط با ديگران مي شود ، بازي تنها مختص كودكي نيست بلكه گاه در اين بازي‎هاي جذاب ، كودك درون والدين نيز بيدار شده و كودكان خود را براي لحظاتي مفرح و به ياد ماندني همراهي مي‎كنند.

تنها شهربازی شهر زرند به دلیل عدم استاندارد تجهیزات و وسایل بازی بیش از چندین سال است که پلمب شده و کودکان این شهر بی صبرانه چشم انتظار بازگشایی و فعالیت مجدد آن هستند.

شهر بازی زرند در مرکز شهر در بلوار تختی و در یک فضای مناسب ایجاد شده اما فعالیت این مجموعه بازی به دلیل آنچه مسئولان استاندارد می‌گویند فاقد ایمنی و غیر استاندارد است و اکنون بیش از چند سال است که از پلمب شدن آن توسط استاندارد می‌گذرد.

البته آن‎چه كه پوشيده نيست، اين است كه از طرف سازمان استاندارد بايد براي اين وسايل عمر مفيدي در نظر گرفته شود تا بعد از مدت تعيين شده، اين وسايل از رده كار خارج شود يا زير نظر سازمان استاندارد اقدامات لازم براي تقويت ضريب ايمني آن‎ها شكل گيرد.

کودکان این شهر دوست دارند در کنار هم سن و سال‌های خود در مجموعه ای با امکانات کامل بازی کنند، عاشق شهربازی هستند از همین جهت بارها خانواده را مجاب کرده که آنها را به این گونه اماکن ببرند در این شرایط انتظار شهروندان زرندی از شهرداری و متولیان امر راه اندازی و فعالیت مجدد تنها  شهربازی زرند است که حداقل در این فصل گرم کودکان خود را برای سرگرم شدن و بازی کردن به آنجا ببرند.

لذا از متولیان شهربازی درخواست داریم هرچه سریعتر نسبت به ایمن سازی و استاندارد سازی تجهیزات آن اقدام کنند تا کودکان در این ایام که فصل اوقات  فراغت و تعطیلی مدارس است بتوانند در کنار هم سن وسال های خود بازی کنند و از سویی خیال خانواده ها نیز از سلامت و  امنیت کودکان شان در این مجموعه‌ها آسوده باشد.

با توجه به اینکه اینکه مجموعه ای در بلوار تختی زرند بنا شده است و تحت عنوان شهربازی لقب گرفته است و فضای بسیار خوب و با ظرفیت بالایی دارد،‌ اما متاسفانه رها شدن آن موجب خرابی روز افزون و افزایش مشکلات آن می‌شود.

انتهای پیام / قنبرزهی https://armanekerman.ir/vdccp4qss2bqi48.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما