تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
۰
plusresetminus
کارمندان و جامعه اداری در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی وظیفه و نقش اساسی داشتند اما در تشکیل دولت اسلامی، نقش محوری دارند.
کارمندان،نقش محوری در تشکیل دولت اسلامی دارند
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب،برقراری حکومت الهی از اهداف مهمّ انبیای عظام و امامان معصوم (ع) بوده است. آنان در این مسیر تلاش های بسیاری مبذول داشتند، هرگاه زمینه و موقعیت را برای چنین عمل ارزشمندی مناسب می دیدند، در انجام دادن آن تردیدی به خود راه نمی دادند. 

پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) نیز حکومت تشکیل می دهد، قضاوت می کند، داد مظلومان را می ستاند، مالیات می گیرد، از فقرا و محرومان دستگیری می نماید و بسیاری دیگر از امور اقتصادی جامعه اسلامی رادر قالب حکومت و دولت اسلامی انجام می دهد.

 حضرت علی (ع) هم در برهه ای که راه بر او می گشایند، حکومت تشکیل می دهد و به عنوان یک حکومت و دولت اسلامی همان حرکت پیامبر (ص) را دنبال می کند، که این حکمرانی موفق رسول اکرم (ص) و امام علی(ع) در دولت نبوی و علوی، الگوی آرمانی تحقق دولت اسلامی در بافت نظام جمهوری اسلامی است.

 مردم، کارگزاران و نهادها از ارکان اصلي دولت اسلامی هستند که بدون همراهی آنها عملا امکان تحقق دولت اسلامی وجود ندارد. 

 سلامت اعتقادی، اخلاقی و رفتار اسلامی کارگزارن و نهادها، سنجه و تراز دولت اسلامی خواهد بود چرا که خدمت به مردم یک فرصت ارزشمند برای کارکنان دولت است.

شهیدان رجایی و باهنر با شیوه‌های مدیریتی خود در دل مردم جای گرفتند و به الگوی مدیریت در طراز انقلاب اسلامی تبدیل شدند.

 بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان چراغ راه هدایت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و براین اساس تمامی کارکنان دولت باید توجه ویژه به آن داشته باشند.

کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برای جهانیان بازگو شود که در راه تحقق این مهم، کارکنان نقش مهمی دارند.

نقش مدیران و کارکنان در تشکیل دولت اسلامی یک نقش محوری و اساسی است هر چند که این قشر ۲۱ هزار شهید کارمند را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

برای دست یابی به دولت اسلامی لازم است، مدیران و کارمندان هم طراز انقلاب اسلامی تربیت شود.

فسادسیتز بودن، تلاش در راستای حل مشکلات مردم، صادقانه کار کردن و توجه به پروردگار در انجام امور از جمله مهمترین ویژگی‌های کارمند در طراز انقلاب اسلامی است.

در اجرای سیاست‌های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی کارکنان دولت باید به طور جهادی عمل کنند.

کشور در مرحله تحقق دولت اسلامی است، پس برای این موضوع نیاز به اداره معنوی و مهدوی نیاز داریم، تا اداره و مدیر ما داری معنویت و مهدویت نشویم نمی‌توانیم زمینه تحقق عدالت را فراهم کنیم.

کارمندان و جامعه اداری در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی وظیفه و نقش اساسی داشتند اما در تشکیل دولت اسلامی، نقش محوری دارند و با داشتن کارمندان اسلامی، ادارات اسلامی و مدیران اسلامی، می‌توان دولت اسلامی که زمینه‌ساز جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است را شکل داد.


انتهای پیام/پور حیدر https://armanekerman.ir/vdcbg9b8grhb55p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما