کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت؛

پیاده‌روی اربعین فرصتی برای معرفی حسین(ع) به عالم

20 شهريور 1401 ساعت 10:08

مردمی که خود را عشاق الحسین می‌دانند سیدالشهدا(ع) را آن‌گونه که باید، فریاد نزدند که در تمام عالم صدایشان بپیچد؛ بنابراین پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(ع) به عالم است.


به گزارش راه آرمان؛ سلام بر اربعین و قبر منور امام عشاق و سلام برعباس، علی اکبر، علی اصغر و زینب کبری فرمانده قافله حسین (ع). اینک اربعین آمد و دل هوای حرم حسین کرد. جمعیت، فوج فوج، خود را به سرزمین متبرک کربلا می رسانند.

آمدند برای کسب فیض ابدی با همراهی حسین زهرا، که به گفته امام صادق درباره ثواب زیارتیش در کربلا وارد شده که "اگر کسى با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمی دارد یک حسنه برایش می‌نویسد و یک گناه از او محو مى‏ کند و یک درجه مرتبه‏ اش را بالا مى‏ برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد."
 
در روایات متعدد ثواب های عظیمی برای زائر امام حسین (ع) وارد شده که برخی از آنها بدین شرح است:
روزى را زیاد مى كند، عمر را طولانى مى كند، خطرات را دفع مى كند، زائر مى تواند پنجاه نفر را شفاعت كند، ملائكه مأمور حفظ او و مالش هستند تا برگردد، روز قیامت خداوند بهترین حافظ اوست، زوار امام حسین علیه السلام چهل سال قبل از دیگران به بهشت داخل مى شوند، هر یك قدم كه با پاى پیاده بردارد موجب هزار حسنه و آمرزش هزار گناه و بالا رفتن هزار درجه براى زائر مى‌شود، هر قدم كه مى گذارد ثواب یك حج و هر قدم كه بر مى دارد ثواب یك عمره دارد، زیارت سیدالشهداء علیه السلام ثواب هزار شهید از شهداى بدر دارد، ثواب هزار صدقه مقبوله دارد، ثواب هزار روزه به زائر مى دهند، ثواب هزار بنده آزاد كردن دارد، زائر امام حسین علیه السلام اگر از اشقیاء باشد، جزء سعادتمندان نوشته مى شود و در یک کلام، ثواب زیارت امام حسین علیه السلام قابل شمارش نیست.

 
امام خامنه ای درباره اهمیت، پاسداشت و بزرگداشت روز اربعین حسینی چنین بیان کرده اند: شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، جابر بن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشند، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست.

آیت‌الله محمدتقی بهجت درباره نقش پیاده‌روی روز اربعین می‌ گویند: روایت است، امام زمان(عج) که ظهور فرمود، پنج ندا می‌کند به اهل عالم؛ اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا،… امام زمان خودش را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کند … بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین(ع) را شناخته باشند… اما هنوز همه مردم عالم، حسین(ع) را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست، چون ما برای سیدالشهدا(ع) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود، پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(ع) به عالم است.
 
بنابر این ما باید امام حسین (ع) را با حضور در این اجتماع عظیم اربعین به کل جهانیان بشناسانیم و عاشقانه خطرات را به جان بخریم و مقدمات ظهور را مهیا کنیم. باشد که جزو یاران آن حضرت باشیم.

انتهای پیام/ تاج الدینی


کد مطلب: 129420

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/note/129420/پیاده-روی-اربعین-فرصتی-معرفی-حسین-ع-عالم

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir