تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۱
۰
plusresetminus
این روزها در هیاهوی رفتن ها و نرفتن ها در شرقی ترین نقطه استان کرمان عشق و دلدادگی به اندازه یک عمر برپاست؛ جایی که موکب الحسین (ع) فهرج بعنوان اولین موکب استان کرمان به نماد میهمان نوازی مردمان دیار کریمان مبدل شده است.
به وقت نوکری؛ موکب سیدالشهدا (ع) فهرج نماد مهمان نوازی کرمانی ها
به گزارش راه آرمان؛ هرساله با شروع ایام اربعین، عاشقان و ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) از سراسر دنیا به کشور عراق و شهر کربلا سفر می کنند تا در مراسم جهانی و میلیونی اربعین حسینی شرکت کنند.

موکب سیدالشهدا علیه السلام فهرج در شرقی ترین نقطه استان کرمان اولین موکب این استان از سمت جنوب شرق کشور محسوب می شود. جایی که خادمان آن با عشق و دلدادگی بی حد و وصف خود این موکب را به نماد میهمان نوازی مردمان دیار کریمان مبدل ساخته اند.

اینجا یک معبر است، یک گذرگاه؛ از اینجا زواری از کشورهای پاکستان، افغانستان و حتی هندوستان بال و پر می گیرند برای رفتن به راهی که برخی بیش از یک سال آرزوی رفتنش را داشتند.

اینجا سفید و سیاه و قوم خاصی مطرح نیست همه با هر زبان و هر گویشی نام یک ارباب را از صمیم قلب صدا می کنند. بیشترین کلید واژه های به کار رفته در گفت و گوی این جمعیت میلیونی، یا حسین است و کربلا.

اینجا فهرج است دیار دارالوحدت؛ گلوگاه و پیشانیِ استان کرمان از سمت سیستان و بلوچستان که این روزها حال و هوای خاصی دارد و ترکیب خادم و زائر در آن ترکیبی از عاشقی است.

جایی که شور و هیجان زائدالوصف مردم فهرج در موکب سیدالشهدا (ع) حین پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین حکایت از این موضوع دارد که مردمان این خطه ی دوستدار اهل بیت، خادمی و نوکری برای زائران اربعین را مدال افتخار شهر و دیار خود میدانند که به برکت نام امام حسین «ع» نصیب و روزی شان شده است. مدالی که با شعار اتحاد، انسجام و همدلی به دست آمده و با عشق و محبت به زوار اباعبدالله بر سینه شان نصب شده است.

موکبی که از چندی قبل برپا و روزانه به طور متوسط پذیرای بیش از هزار نفر از زوار کشورهای همسایه است. پیش بینی میشود تا اربعین حسینی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این موکب عبور که طی آن خدماتی از جمله توزیع غذای گرم و دیگر نذورات مردمی به مانند چای، خرما، شربت و ... به آنان ارائه می شود.

تماشای این شور وصف ناپذیر، حال و هوای دیگر دارد، خادمانی که در موکب‌ سیدالشهدا «ع» فهرج با خستگی بیگانه‌اند، اینجا همه با هم برای میزبانی از زوار سرور و سالار شهیدان آستین‌های همت و غیرت را بالا زده‌ و از جان و دل مشغول ارائه خدمت هستند؛ آری اینجا دیار مردمان ماسه و حماسه است که اینبار در حماسه سازی عظیم پیاده روی اربعین نقش آفرینی مینمایند.

انتهای پیام/عباسزاده
  https://armanekerman.ir/vdcauon6m49nuy1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما