تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۴
۰
plusresetminus
آنچه تحول تاریخ، خصوصاً حادثه ۱۶ آذر یادآوری می کند نشانگر روحیه ضد استکباری دانشجو است دانشجویانی که در اوج توان جوانی شور و نبوغ علمی در صدد ساختن عزت کشور خویش هستند.
دانشجو پیشران پیشرفت کشور
به گزارش راه آرمان، واژه دانش و دانشجو بسیار پر دامنه و با اهمیت است  همچنان که امام علی علیه السلام در این مورد فرمود‌ه‌اند:

مجلسُ العلمِ روضةُ الجنة (مجلس دانش، باغ بهشت است ).

آری ! اگر تعلیم و تعلُم در مسیر صحیح خود قرار بگیرد ثمر بخش خواهد بود که یکی از برکات آن را بارور نمودن حُب به وطن است، و دانشجو همواره در تلاش برای پیشرفت و آبادانی وطن خویشن است.

دانشجو همیشه به دانشجو بودن خویش افتخار می‌کند، خصوصا در زمانی که شخص اول کشور، رهبر معظم انقلاب از دیدار با این قشر همواره به وجد می آید و دانشجو را نقش‌آفرین خطاب کرده و می فرمایند: دانشجو، به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور، (که) در حال و آینده نقشی اساسی و تعیین‌کننده بر عهده دارد.

آنچه سیروس تحول تاریخ، خصوصاً حادثه ۱۶ آذر یادآوری می کند نشانگر روحیه ضد استکباری دانشجو است دانشجویانی که در اوج توان جوانی شور و نبوغ علمی در صدد ساختن عزت کشور خویش هستند.

۱۶ آذر ۱۳۳۲؛ روزی که هم کشتند و هم ژست آزادی گرفتند، کودتای ۲۸ مرداد، سرنگونی دولت ملی دکتر محمد مصدق که زمینه برای روز‌های سیاه دیکتاتوری محمدرضا پهلوی هموار کرد، از دست رفتن دستاورد‌های ملی شدن صنعت نفت، محاکمه دکتر مصدق در دادگاه نظامی، ورود دنیس رایت کاردار سفارت انگلیس به تهران در ۱۴ آذر و نارضایتی عمومی از جمله دلایل واقعه ۱۶ آذر در دانشگاه تهران بود.

روحیه مطالبه گری همراه با اقدام انقلابی و جهادی دو خصوصیت ممتاز دانشجویان رویان است که آنها را از سایر اقشار متمایز می کند و نمونه بارز آن را در در ۱۶ آذر ۳۲ شاهد بودیم

روزی برای عزت کشورشان خون دادند و روزی برای عزت کشورشان آبادانی ایجاد کردند

و امروز دانشگاهیان ما نشان دادند که در ساختن ایران قوی و آباد همواره در تلاشتند

پیشرفت‌های ایجادشده در بخش‌های نانو، پزشکی، هسته‌ای و دانش‌های نوین نشان‌دهنده‌ی توانایی و ظرفیت‌های عمیق علمی است که از دانشگاه و دانشگاهیان برخاسته است

و دانشجویان شعار ما می توانیم را جامعه عمل می پوشانند

دانشجوی امروز ظرفیت بالقوه و مدیر اجرایی فردای کشور است که تمام توان خویش را در این دوران برای افزایش مهارت و دانش خود برای ساختن ایران قوی به کار می گیرد

و قطعا دشمن این مرز و بوم این ظرفیت و این موتور پیشران کشور را تاب نمی آورد و به دنبال ضربه زدن به کشور خصوصا دانشجو و دانشگاه است، که ثمر آن تعطیلی دانشگاه ها و ناامن کردن فضای کشور است.

اما دانشجویان ما هوشیار اند و به ظرفیت های خود آگاهی دارند و البته که آرمان های اسلام گرایانه و حق گرایانه در دنیای پول و شهوت و قدرت طلب امروزی بسیار گم شده اند و قطعا ما برای رسیدن به آرمان های خود هزینه های زیادی را محتمل خواهیم شد و دشمنان این تفکرات حق طلبانه ما از هر روشی برای خسته سازی و افزایش هزینه های ایستادگی ما استفاده می کند، پس طبق بیانات رهبر انقلاب «عالِمترین عالِمها و دانشمندترین دانشمندها را هم، اگر مغز و فهم سیاسی نداشته باشند، دشمن با یک آبنبات تُرش می تواند به آن طرف ببرد؛ مجذوب خودش کند، و در جهت اهداف خودش قرار دهد! این نکات ریز را، باید جوانان ما درک کنند.»

انتهای پیام /قنبرزهی  https://armanekerman.ir/vdcgnq9q7ak9wq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما