تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۵
۰
plusresetminus
ریشه معضل کمبود نفت سفید شهرستان جیرفت در پستوی تاریک و سیاه ذهن مدیرانی نهفته است که ارزش آمار، از جان مردم بیشتر است.
هر مدیری لیاقت پوشیدن ردای خدمت را ندارد
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» از جیرفت، شهرستان جیرفت، به طور کلی از سه منطقه آب و هوایی سرد کوهستانی، معتدل و نیمه گرمسیری تشکیل شده است که مناطق سرد کوهستانی شامل دو دهستان از بخش ساردوئیه و دو دهستان از بخش جبالبارز می‌شود.
 
مناطق معتدل شهرستان جیرفت، شامل دهستان دلفارد و اسفندقه بوده و مناطق جلگه و دشت شهرستان جیرفت، آب و هوای نیمه گرمسیری دارند.
 
با توجه به سرد شدن هوای مهرماه در مناطق کوهستانی، نیاز مبرم مردم به مواد سوختی مانند نفت سفید و گاز لوله‌کشی وجود دارد که پوشش گاز لوله‌کشی در مناطق سرد کوهستانی کمتر از ۵ درصد است.
 
مردم مناطق معتدل دلفارد و اسفندقه که از نعمت گاز لوله‌کشی محروم هستند از ابتدای آبان‌ماه، نیاز به دریافت سهمیه نفت سفید دارند و نیاز ضروری مردم ساکن در جلگه دشت شهرستان جیرفت هم از نیمه دوم آبان‌ماه، جهت گرمایش منازل مسکونی و اماکن تجاری به گاز لوله‌کشی و نفت سفید وجود دارد.
 
پوشش گاز لوله‌کشی در مناطق نیمه گرمسیری شهرستان جیرفت کمتر از ۱۵ درصد بوده که واضح است در هر سه منطقه آب و هوایی شهرستان جیرفت، دسترسی آسان و بدون محدودیت مردم به نفت سفید جزو حقوق عامه مردم است.
 
در چنین شرایطی متاسفانه شاهد ناراضیتی مردم هستیم که صف‌های طولانی دریافت سهمیه نفت سفید جلوی جایگاه‌های عرضه نفت سفید گواه این مدعا هست.
 
پاسخگویی ارباب رجوع از پشت پنجره‌های ساختمان شرکت توزیع نفت جیرفت هم درد لاینحل دیگری هست که بهانه آن شیوع ویروس کرونا هست.
 
به لطف فراگیر شدن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، با نگاهی گذرا به کانال و گروه‌های محلی مردم جیرفت در روبیکا، ایتا و سروش به سادگی حجم گسترده درخواست، اعتراض و نگرانی مردم از کمبود عرضه نفت سفید قابل بررسی هست.
 
با تماس‌هایی که با مدیر شرکت توزیع نفت جیرفت داشتیم همواره پاسخ «درحال پیگیری هستیم» و «به زودی مشکل حل می‌شود» و امثالهم را شنیدیم.
 
به نظر نگارنده، ریشه اصلی مشکل لاینحل توزیع نفت سفید در شهرستان جیرفت را باید در جای دیگری جستجو کرد، جایی تاریک و سیاه، جایی در پستوی ذهنی مدیران نفتی استان کرمان و شهرستان جیرفت که آمار و ارقام روی کاغذ از جان مردم باارزش‌تر است.
 
اینگونه ذهن‌ها برای تب و لرز دخترک یتیمی که از دار دنیا مادری مریض و خانه‌ای نمناک دارد ارزشی قائل نیستند و صرفاً دنبال تکمیل ساعت کاری، اضافه‌کاری و حق ماموریت خودشان هستند.
 
با احترام به خدمات همه دولتمردان، متاسفانه مدیران نفتی استان کرمان و شهرستان جیرفت، نصب شدگان دولت قبل هستند و صد افسوس که فرمایش امام راحل مبنی بر «ولی نعمت بودن مردم و نوکری دولتمردان» در سرلوحه کارشان نیست.
 
تاکنون گِلّه و پیگیری فرماندار جیرفت بابت عدم حضور مدیر شرکت نفت جیرفت از ظهر چهارشنبه تا صبح شنبه راه بجایی نبرده است، آری مدیر غیر بومی یا اصطلاحاً مدیر پروازی، آخر هر هفته، برنامه استراحت در کنار خانواده در شهر دیگری را دارد و خدمت جهادی و نوکری برای صاحبان واقعی انقلاب برایش معنا و مفهومی ندارد.
 
کاش اینگونه مدیران می‌دانستند که عمر نوح هم در این دنیای فانی چون نسیمی گذراست و فرصت خدمت و نوکری در شیعه خانه امام زمان (عج) لیاقت می‌خواهد که که اینها از لیاقت دریافت ردای نوکری برای مستضعفین امت اسلامی بی‌بهره هستند.

نویسنده: حسین فاریابی 
 
انتهای خبر/ فاریابی 
https://armanekerman.ir/vdcepw8z7jh8xni.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما