تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۹
۰
plusresetminus
در روز پربرکت ۱۲ فروردین، نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز، پس از گذشت قرن‌های زیاد دگرباره متجلی شد.
ملت ایران در ۱۲ فروردین ماه پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کردند
به گزارش سرویس سیاسی راه آرمان؛ انقلاب اسلامی که با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد کرده بود، سرانجام با رهبری‌های داهیانه معمار کبیر انقلاب در بیست‌و‌دوم بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و زمینه مهم‌ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین، در فروردین ماه ۱۳۵۸ جهت تعیین نوع حکومت فراهم شد و تنها ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت اکثریت قریب به اتفاق (۹۸/۲ درصدی) ملت ایران در انتخاباتی سراسری و بی‌نظیر در تاریخ، ساختار سیاسی اجتماعی ایران تغییر و جمهوری اسلامی مستقر و رسماً تأیید شد.
 
در روز پربرکت ۱۲ فروردین، نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز، پس از گذشت قرن‌های زیاد دگرباره نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان متجلی شد و حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال آزادی، جمهوری اسلامی بود و به همین سبب این روز مبارک از آن پس «روز جمهوری اسلامی ایران» نام گرفت.
 
۱۲ فروردین یکی از مهمترین رویدادهای انقلاب است که بزرگترین همه پرسی تاریخ کشور توسط مردم رقم زد و تجلی حکومت عدل الهی و روز سربلندی و عزت ملت ایران است، ریشه نظام استبدادی و طاغوت را از کشور برچیدند و پایه‌های مردمی انقلاب اسلامی را مستحکم کردند.
 
امام راحل این روز مبارک را روز امامت امت، فتح و ظفر ملت و نخستین روز حکومت الله نامید، روزی که به لطف پروردگار حکومت مستضعفین بر مستکبرین پیروز شد.
 
در تاریخ تحولات سیاسی معاصر، مردم سالاری دینی اولین بار در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ تجربه و سبکی نوین و تئوریی بدیع به جهان عرضه گردید به گونه‌ای که این شیوه حکومتی به عنوان الگویی موفق برای ملت‌های ستمدیده و نهضت‌های آزادی بخش مبدل شده و فرهنگ مقاومت و ایستادگی را در بین ملت‌های تحت ستم پایه‌گذاری نمود.
 
ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با عزم و اراده استوار خود در برابر توطئه‌های زورگویان جهان تا به امروز ایستاده و به رغم دشمنی‌های استکبار، روز به روز به پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی دست یافته‌اند.
 
ملت ایران در ۱۲ فروردین ماه پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کردند و تبیین این روز مهم وحدت ملی و یکپارچگی را محقق خواهد کرد و ظرفیتی مناسب برای انسجام کشور است.
 
انتهای خبر/ پورحیدر
https://armanekerman.ir/vdcc41qse2bq108.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما