تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۰
۰
plusresetminus
 آماده‌سازی و اقناع مخاطب برای هرچه بهتر شناختن فضای مجازی و رسانه  است و این اقناع  باعث می‌شود سطح هوشیاری و  دقت فراگیرنده نسبت به اتفاقات رسانه بیشتر شود.
عوامل اقناع مخاطب در فضای مجازی
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری« راه آرمان»؛ امروز تمام مردم دنیا با فضای مجازی و رسانه‌های مختلف  آشنایی کامل را دارند و برای سهولت کار و یا اطلاع از خبر یا موضوعی سریعاً به ابزار‌های متفاوت رسانه‌ای از آن مطلع می‌شوند و یا برای یادگیری و آموزش‌های متعدد از این ابزارها استفاده می‌کنند.

 اما چند سوال مطرح است، آیا  از آموزش‌های لازم برای استفاده از رسانه و فضای مجازی برخوردار هستند؟ آیا خود را در برابر آسیب‌های آن خود را واکسینه کرده‌اند؟ آیا این فضا قابل اعتماد است؟

باید گفت متاسفانه در جامعه امروز دنیا خصوصا کشور ایران  پاسخ به این سوالات منفی است و هیچ‌گونه تدبیری برای آن اندیشیده نشده است و روز به روز در برابر آسیب‌های این نوع فضا ضعیف عمل می‌کنیم.

ما در فضای مجازی با سه دسته افراد رو به رو هستیم، افراد خوش‌بین، افراد بدبین و افراد واقع‌ببین و در این عرصه باید مردم را به واقع‌نگری در فضای مجازی برسانیم. افراد خوش‌بین اعتماد کامل به فضای مجازی دارند و هر روز با آسیب‌های دست پنجه نرم می‌کنند.

افراد بدبین نیز آن دسته‌ای هستند که با افراط زیاد به هیج عنوان اجازه فعالیت را به خود و اطرافیان خود نمی‌دهند و این یک آسیب بزرگ است خصوصا کسانی در خانواده دارای فرزند هستند به دلیل این که نه اجازه فعالیت می‌دهند و نه آموزش را لازم می‌بینید و این زنگ خطر بزرگی برای خانواده‌هاست.

در اصل ما نیاز داریم  افراد جامعه را در برابر رسانه‌ها واقع‌بین پرورش دهیم و این واقع‌بینی نیاز به آموزش  و تکرار دارد و آموزش‌های تخصصی هم انفرادی و خانوادگی چرا که دشمن در عرصه جنگ نرم نقطه هدف خود را  خانواده قرار داده است تا بتواند بیان آن‌ها را تحت تاثیر خود بذارد. 

نیاز به سواد رسانه برای بزرگسالان به این معناست که سواد رسانه‌ای برای کودکان به اندازه کافی گسترده و فراگیر نیست، تا به این زودی‌ها افراد بزرگسال با سواد‌ رسانه‌ای را تضمین نماید.
 
 پس اولین قدم برای داشتن یک علم کامل از رسانه و ترویج استفاده درست از آن باید بزرگسالان را در مرحله اول درگیر آموزش و یادگیری کرد، چون در مرحله اول بزرگسالان و خانواده‌ها هستند که با کودکان نوجوانان و جوان ارتباط بیشتری دارند. 

 در آموزش‌های مختلف رسانه‌ای همیشه یک نکته مطرح است  آماده‌سازی و اقناع مخاطب برای هرچه بهتر شناختن فضای مجازی و رسانه است و این اقناع  باعث می‌شود سطح هوشیاری و  دقت فراگیرنده نسبت به اتفاقات رسانه بیشتر شود و جدال مقدور  می‌تواند از آسیب‌های شدید جلوگیری کرد.

 برای رسیدن به این اهداف و  مقابله با یک جنگ تمام  عیار رسانه‌ای نیازمند همراهی مسئولین عالی رتبه است تا در مرحله اول  آموزش فضای مجازی را در اولویت قرار دهد و با برنامه متنوع بتواند کمی به اهداف خود نزدیک شویم و افراد جامعه را در برابر آسیب‌ها و حملات متعدد دشمن  تقویت و آماده برای مقابله باشیم.

نویسنده: تاج‌الدینی

انتهای خبر/ تاج‌الدینی https://armanekerman.ir/vdccs1qss2bq1e8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما