تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۰
۰
plusresetminus
حضور زن با حجاب مناسب در اجتماع به مانند حصاری امن است که مورد طمع چشمان جنس مذکر قرار نگیرد و جسارت ایجاد مزاحمت را نداشته باشند.
حجاب حصار امن زنان است
به گزارش راه آرمان، حجاب  به معنای پرده است و چون خاصیت پرده، پوشاندن و ایجاد حریم است، حجاب هم به معنای پوشاننده بکار می رود، حجاب تداعی کننده زن است و این اصطلاح به صورت ناخودآگاه پیوندی با زنان دارد که از دید علمی جای بحث دارد و نتیجه بحث این است که حجاب برای زن امر مسلم و لازمی است که در ادامه بحث به بررسی آن می‌پردازیم.

پوشیدگی یک امر فطری است؛ به این معنی که براساس رسوم اکتسابی، قوانین بشری یا حتی احکام دینی شکل نگرفته است. میل به پوشش و حجاب بطور خاص در میان زنان موجب می­‌شود تا آنان هنگام حضور در اجتماع، خود را بیش تر از مردان بپوشانند، حتی انسان‌های اولیه از برگ درختان برای پوشش خود استفاده می‌کرده‌اند.

نقش برجسته‌ها و مجسمه‌های دوران باستان نشان می‌دهد که پوشش سر و موها پیشینه تاریخی دارد. مورخان می‌گویند پوشش سر یا همان روسری در میان زنان با درجه بالای اجتماعی بیشتر دیده شده است. در مقابل کنیزان، روسپیان و رقصندگان از پوشش کمتری استفاده می‌کردند. در کتاب کاراکالپاک آمده است: حضور زنان در سطوح بالای اجتماعی، ارزان در دسترس نبودن، پاک و طاهر ماندن، اعتقادات مذهبی و تامین امنیت، مهم ترین دلایل پوشیده تر بودن لباس زنان در طول تاریخ است .

حجاب زنان در کشورهای اروپایی هم تا قرن پانزده و شانزده سابقه درخشانی داشته است، اما به تدریج بی‌حجابی ترویج یافت و به‌واسطه حیازدایی در طول پنج قرن، جامعه آن‌ها دچار فسادهای اخلاقی گسترده و متنوعی که تاسف بار بودند شد.

هر چند سابقه تاریخی پوشش و حجاب زنان حکایت از فطری بودن موضوع دارد لیکن دادن شرع اسلام به حجاب زنان و ملزوم نمودن آن‌ها بر رعایت حجاب موجب استحکام مساله گردیده است، از همین رو جبهه کفر درصدد است که این آموزه مهم دین اسلام را خدشه دار نماید.

بررسی وضعیت اخلاقی افراد و بنیان خانواده در جوامع مختلفی که زنان آن‌ها متعهد به حجاب بوده‌اند یا اینکه حجاب را قبول ندارند اثبات کننده تاثیر حجاب زنان بر آرامش جامعه است، زمانی که زن جامعه پوشش زننده داشته باشد و اندام وی عریان و نمایان باشد سبب تحریک شهوت مردان هوسباز می‌گردد و چه بسا مورد تعرض واقع گردد و امنیت زن در معرض خطر باشد.

زمانی که زن یک خانواده با پوشش‌های عریان یا نیمه عریان در جامعه حاضر می‌شود، بخش زیادی از تمرکز خود را جهت انجام آرایش و جمالات صرف می‌کند و قطعاً هزینه‌های مالی را بر خانواده تحمیل می‌نماید، از جهتی آزادی بی قید و شرط زن، این اجازه را به شوهر می‌دهد که آزادی بی قید و شرطی داشته باشد.

به علت آزادی بی‌قید و شرط مرد عفت چشم وی از بین می‌رود و تنوع طلبی می‌کند و در ذهن خود زنان نیمه عریان جامعه را در ذهن بررسی می‌کند، بر اثر این فرایند تعهد زن و مرد نسبت به یکدیگر از بین می‌رود و روابط زن و شوهری سست و به تبع آن بنیان خانواده از بین می‌رود.

حضور زن با حجاب مناسب در اجتماع به مانند حصاری امن است که مورد طمع چشمان جنس مذکر قرار نگیرد و جسارت ایجاد مزاحمت را نداشته باشند، تحقیقات ثابت کرده است مردان به لحاظ جنسی سریع تحریک می‌شوند و زمانی که با زنان بی‌حجابی مواجهه می‌شوند تصور ذهنی منفی و هرزه‌باری نسبت به اینگونه زنان در آن‌ها ایجاد می‌شود که مقدمه انحراف جنسی مردان و قصد تعرض به زنان می‌گردد.

به قلم : ابوذر امیری

انتهای خبر/
  https://armanekerman.ir/vdcd5s0f9yt0s96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما