تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۶
۰
plusresetminus
پنجم اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ با شکست آمریکا در طبس، هیمنه این غول بزرگ زیر شن‌های صحرا دفن شد و این حادثه نشان می‌دهد که حتی بزرگترین تجهیزات دشمن در برابر ایران حرفی برای گفتن ندارد.
پنجم اردیبهشت‌ماه؛ روزی که هیمنه آمریکا زیر شن‌های صحرای طبس دفن شد
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان، پنجم اردیبهشت‌ ماه، امروز صحرای طبس یادآور شکست مستکبرین در عملیات پنجه عقاب و تبلور قدرت امداد الهی است. این واقعه عبرت‌آموز در تاریخ معاصر ناکامی آمریکا در دستیابی به توطئه‌های شوم خود و حقانیت جمهوری ایران اسلامی را نشان می‌دهد که حتی بزرگترین تجهیزات آمریکا در برابر شن‌های صحرای طبس حرفی برای گفتن نداشتند.
 
 با شکست آمریکا در طبس، هیمنه این غول بزرگ زیر شن‌های کویر دفن شد، ماجرای حمله آمریکا به طبس در حقیقت از روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، آغاز شد. زمانی که «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» به سفارت آمریکا در تهران حمله کرده و پنجاه و سه آمریکایی را به گروگان گرفتند.
 
در پی ناکامی دولت ایالات متحده آمریکا در اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی، جیمی کارتر، رئیس جمهور وقت آمریکا، دستور انجام عملیات آزادسازی را صادر کرد.
 
نیروهای آمریکایی در اتاق‌های فکرشان نقشه کشیدند که شبانه به تهران حمله کنند. شش فروند هواپیمای «سی – ۱۳۰ و ۹۰» کماندوی آموزش دیده آمریکا موسوم به نیروی «دلتا»، پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ عملیات را آغاز کردند.
 
 صحرای طبس را امن‌ترین جا دیدند و نیروهای ویژه دلتا در این صحرا نشستند. اما این نقشه شوم آنگونه که می‌خواستند پیش نرفت. یک فروند هواپیمای سی- ۱۳۰ و یک بالگرد با هم برخورد کرده و آمریکایی‌ها همان شبانه فرار کردند.
 
امروز صحرای طبس یادآور شکست مستکبرین در عملیات پنجه عقاب و تبلور قدرت امداد الهی است. 
امام خمینی(ره)؛ در پی شکست آمریکا در طبس، در پیام کوبنده‌ای چنین فرمودند: «کارتر باید بداند که با این عمل بسیار ناشیانه، حیثیت سیاسی خود را به صفر رساند و از ریاست جمهوری باید قطع امید کند. کارتر با این عمل خود ثابت کرد که قدرت تفکر را از دست داده است و از اداره یک کشور بزرگ مثل آمریکا عاجز است. اکنون که شیطان بزرگ دست به کار احمقانه زده است، ملت شریف ایران باید برای خدای تبارک و تعالی با تمام توان خود و با اتکال به قدرت خدای متعال مهیا شوند و آماده نبرد با دشمنان خود گردند».
 
بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران در بخش دیگری از پیام خود فرمودند: «نباید بیدار شوند، آنهایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده اند نباید بیدار شوند؟ کی این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن ها ساقط کردند. شن ها مأمور خدا بودند. باد مأمور خداست. قوم عاد را باد از بین برد؛ این باد مأمور خداست. این شن‌ها همه مأمورند. تجربه بکنند باز».
 
اهمیت واقعه صحرای طبس، در این بود که وقتی نظامی مردمی و اسلامی مورد عنایات باری تعالی باشد، حتی عواملی مانند ریگ‌ها و گرد و غبار بیابان هم می‌توانند ماشین‌های جنگی قدرتمندترین کشور جهان را در هم بکوبند و منهدم سازند. از آن پس، همیشه تصمیمات و اقدامات خصمانه آمریکا و دشمنان انقلاب در پرتو عنایت خداوند بی‌ثمر می‌ماند و کاروان پر خروش انقلاب، همچنان با حضور توفنده ملت سرافراز در کنار رهبر دوراندیش و شجاع خود، به حرکت سرنوشت ساز و امیدبخشش ادامه می‌دهد.
 
حادثه طبس سند انقلاب بوده و باید با یادآوری این اتفاق، این سند را در برابر توطئه‌های آمریکا حفظ کنیم.
 
بی شک حادثه طبس یکی از ماندگارترین حوادث و سند مخلوقیت در برابر خداوند است که زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن نیازمند تلاش بیشتر از سوی مسئولان است. آنچه مسلم است امروز نسل جوان بیش از پیش نیازمند آگاه سازی برنامه‌ها و اهداف شوم دشمن بوده که این روایت و حفظ این حادثه‌ها نقش بی بدیلی در شفاف سازی اذهان جامعه دارد.
 
انتهای خبر/پورحیدر
https://armanekerman.ir/vdceee8znjh8x7i.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما