تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۸
۰
plusresetminus
تنها مقصرِ حجابِ برباد رفته بانوان این سرزمین دشمن نیست بلکه مسئولین هم در خواب غفلت بودند.
تنها مقصرِ حجابِ برباد رفته بانوان این سرزمین دشمن نیست
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ این روزها که شاهد برباد رفتن حجاب زنان و دختران ایران زمین، سرزمینی که از پیش از اسلام حجاب داشته هستیم شاید بسیاری از ما اولین مقصر ماجرا را دشمن بدانیم اما آیا به‌راستی چنین است؟

چه شد که بانوان اصیل و عفیف ایران زمین، بانوانی که تا چندسالی پیش در زمینه حجاب زبان‌زد عام و خاص بودند امروز این چنین در جامعه حضور پیدا می‌کنند؟

چندی پیش وقتی در بازار به دنبال یک جفت ساق دست می‌گشتم فروشگاه‌های بسیاری را سرزدم اما اکثر قریب به اتفاق آن‌ها که اصلا موجود نداشتند و تعداد انگشت‌شماری هم که موجود داشتند با تنوع بسیار پایین بود، اما اگر به‌دنبال یک مانتو کوتاهِ جلوباز یا یک شلوار پاره قد نود که ظاهرا مدِ امروز است بودم باز هم باید همین‌قدر دنبال می‌گشتم؟ قطعا چنین نیست و اگر در اولین مغازه آن‌چه می‌خواستم را نمی‌یافتم بی‌شک در دومی بود.

جای سوال است که آیا همان‌قدر که دشمن برای برباد دادن حجاب دخترانمان وقت و هزینه صرف کرد مسئولین ما برای حفظ آن وقت و هزینه صرف کردند؟ چه میزان کار فرهنگی در زمینه حجاب انجام شد؟

بی‌شک کم‌تر از دشمن وقت‌ و هزینه صرف مقوله حجاب کرده‌ایم که اگر غیر از این‌ بود امروز وضع جامعه این‌چنین که هست نبود.

بانوان بسیاری را سراغ دارم که قصد برگزیدن حجاب را دارند اما از وضعیت بازارِ پوشاک گلایه‌مندند و آن‌چه را که در شان و منزلت یک بانوی عفیف ایرانی و اسلامی هست را در بازار نمی‌یابند و چاره‌ای جز قبول آن‌چه در دسترس‌ است را نمی‌بینند.

حال فکر کنید اگر ماجرا برعکس بود و لباس‌های با چاشنی بدحجابی در بازار موجود نبود چه می‌شد؟ واضح است که بسیاری از مشتریان نیز آن‌ها را نداشتند و به جای بی‌حجابی، حجاب رواج می‌یافت.

گفتنی است که‌ مشکل تنها کم بودن ملزومات حجاب نیست بلکه قیمت بالای آن نیز برای بسیاری از افراد نگران‌کننده است.

جدای از بحث قیمت و دسترسی به ملزومات حجاب، فاصله گرفتن آن‌ها از چهارچوب اسلام و پیدایش حجاب‌استایل‌ها که حجاب را طبق سلیقه خود تعریف و به خورد مردم می‌دهند نیز جای بحث دارد که در این نوشته نمی‌گنجد.

وقتی که مسئولین و متولیان فرهنگی هیچ برنامه‌ای برای حجاب نداشتند و در خواب غفلت به‌سر می‌بردند و حجاب در سینمای ایران، در مد و لباس ایران رنگ باخت دیگر وضع امروز جامعه مسئله عجیبی نیست.

دشمن آرام آرام و با برنامه روی باور بانوی ایرانی کار کرد و طی سالیانِ سال حجاب را از او گرفت و تیشه به ریشه فرهنگِ اصیل ایرانی زد؛ مسلّم است که یک شبه و به اجبار هرگز نمی‌توان حجاب را به او برگرداند.

سوال آخرم این‌است؛ آقای مسئول عذاب وجدان نداری؟!

یادداشت از سمانه کارگرزاده 
انتهای خبر/ ک https://armanekerman.ir/vdcawyn6o49nei1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما