تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۹
۰
plusresetminus
پدر و مادرانی که دختر دارند اگر از الان تا روز قیامت که نماز بخوانید شکر دخترداری را نمی توانید به جای آرید.
نکات طلایی برای والدینی که دختر دارند
به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان؛ کریمه معصومه (س) همای سعادت دختران ایران، گوهری گران بهاست که آسمان نیز از دامنش ستاره می‌چیند.
یکم ذی العقده سال ۱۳۷ (ه. ق) زاده شد، ستاره‌ای از خانه باب الحوائجی که چون پا به دنیا گذاشت؛ وی را “معصومه” لقب داد و به اعتبارش ایران زمین و دخترانش نیز اعتبار گرفتند.

دُردانه موسی کاظم(ع)، اگرچه معصومه (س) نام گرفت اما صدفی گرانبهایی بود که هم نام حضرت زهرا (س) و فاطمه کبری (س) نامیده شد.

۳۱ اردیبهشت ماه روزی متعلق به دنیای رنگارنگ و زیبای دختران، فرشتگانی که قدم به زمین نهاده‌اند تا عصایی شوند برای پیری پدر و تکیه‌گاهی باشند برای دلتنگی‌های مادر.

دخترانی که با به دنیا آمدنشان رایحه‌ای از بهشت را با خود به همراه آورده‌اند تا به دنیا رنگ و بویی خدایی ببخشند.

امروز، روزی است متعلق به دختران سرزمینم، روز نوبرانه‌های صورتی در دنیا که بدون شک بی حضور گرمشان دنیا رنگی سیاه و سفید بیش نداشت.

داستان فردی که پس از ۵ پسر دختردار شد

فردی ۵ فرزند پسر داشت، بعد از به دنیا آمدن هر کدام از پسرها یک گوسفند ذبح و خیرات می کرد، ایشان وقتی که فرزند ششم اش دختر شد ده گوسفند خیرات کرد اطرافیان علت این کارش را پرسیدند که چرا برای فرزندان پسرت یک گوسفند ولی برای دختردار شدنت ده گوسفند قربانی کردی؟

پاسخ داد فرق می کند و داستانی از خودم برایتان تعریف می کنم، سال ها پیش پس از ازدواج مان با خانمم قرار گذاشتیم و گفتم امروز حوصله کسی را ندارم و هر کس در زد در خانه را باز نمی کنیم و او هم قبول کرد.

مدتی بعد از این صحبتمان فردی در زد و متوجه شدم پدر ومادر خودم هستم و نگاهی به خانم کردم و گفتم قرار گذاشتیم در را باز نکنیم، چیزی نگفت و چند مرتبه در زدند و رفتند. یکساعتی گذشت و در حیات را زدند و توجه شدیم پدر و مادر خانمم بودند و خانمم قرار نداشت و می خواست در را باز کند اما چیزی نگفت و دیدم از گوشه چشمش اشک جاری شد گفتم خانم جان برو در را باز کن.

در را باز کرد و فهمیدم اگر فردا روزی اگر در زدم آن کسی که در را به رویم باز می کند دخترم است نه پسرهایم.

سوره ای که برای حضرت فاطمه نازل شد

خداوند وقتی حضرت فاطمه را به پیغمبر عطا کرد سوره کوثر را نازل کرد و در آیه اول ” انّا اعطیناک الکوثر” فرمود پیغمبر ما به تو خیر کثر دادیم خیری بی حد و بی شمار و نا محدود.
در آیه دوم میفرماید” فصلِّ لربِّک” بیا برای من نماز بخوان؛ نماز نزدیک ترین حالت بنده به معبود است لذا می فرماید من که بهت دختر دادم بیا برای من نماز بخوان، اگر از الان تا صبح قیامت هم پدر و مادر هایی که دختر دارید نماز بخوانید شکر دخترداریتان را نمی توانید به جای آورید.
آیه سوم ” وانحر” یعنی شتر بکش، در قرآن در برخی آیات کلمه ذبح آمده یعنی گاو، گوسفند .
اینجا ” وانحر” آمده نحر یعنی شتر پس خداوند دستور کشتن شتر را داده یعنی خداوند می خواهد برساند که پیغمبر گاو و گوسفند کم است نری این ها را ذبح کنی شتر بکش. دختر خیر کثیر دارد.
پدر ومادر ها خیر دنیا و آخرت را می خواهیم دختر به ما دادند حواسمان به این دخترهایمان باشد این دخترها می توانند کلید بهشت برای ما باشند هم این ها می توانند ما را بهشتی کنند هم اینکه ما وظیفه داریم آن ها را زیادی هوایشان را داشت باشیم و بهشتی شان کنیم.
دخترهای سرزمینم روزتان مبارک.

سه نکته طلایی برای پدر و مادرهایی که دختر دارند

 نکته اول: دختران نسبت به کلمات احساسی نیاز بیشتری دارند و واکنش قشنگ تری نشان می دهند، مثل کلمات عزیزم، قربونت بشم، فدات بشم، دوستت دارم، فرشته من، نازنینم.
آن ها این کلمات را تمایل بیشتری دارند که بشنوند. در حالی که به پسرها اگراین کلمات را بگویید انگار برایشان شوخی است و بیشتر می خندند.
لطفا گوش دخترانتان را از این کلمات پر کنید تا خدای نکرده یک گرگ در خیابان پیدا نشود که این حرف ها را به دختر بگوید و دختر خودش را ببازد.

نکته دوم: دخترها نسبت به پسرها برای هدیه گرفتن واکنش قشنگ تری نشان می دهند. ضمنا ارزش ریالی برای دختر مهم نیست نفس هدیه مهم است شما به دخترتان گل سر هدیه دهید گاهی وقت ها ممکن است تا آخر عمر فراموش نکند. اما به پسر نمی گوییم هدیه ندهید اما هدیه های پسر باید از نظر ریالی گران تر باشد اما دختر ها واکنش قشنگتری نشان می دهند.
لطفا به بهانه های مختلف به دخترتان هدیه دهید.

نکته سوم: باباهای محترم لطفا شما با دختراتون دعوا نکنید اگر قرار است با دخترتان دعوایی شود بگذارید مادرش دعوا کند شما پدرگرامی حمایت کنید از مادر، اما مستقیم دعوا نکنید چون دل دخترا نازک است مخصوصا که نسبت به باباهای خود حساب ویژه بازکردند و شما دعوایشان نکنید.

یادداشت از: مریم رضایی
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcgtt9qqak9w34.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما