تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۳
۰
plusresetminus
بعد از امام خط امام با همان قدرت و سرعت توسط خلف صالح او دنبال شد و مکتب احیاگر اسلام ناب با رهبری حکیمانه خامنه‌ای مقتدر ادامه پیدا کرد.
میراث امام، امتداد راه امام
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ بعد از معماری انقلاب‌ اسلامی و تبیین اصول و آرمان‌های آن به تاسیس نظامی پرداخت که براساس دو رکن جمهوریت و اسلامیت هویت یافته بود.
 
جمهوری اسلامی میوه‌ انقلاب اسلامی بود و هم‌زمان بهترین ظرف و ظرفیت برای تحقق آرمان‌های جامعه‌ مسلمان ایرانی که تجربه‌ی شکست‌های مشروطیت و نهضت ملی را در تاریخ معاصرش به دوش می‌کشید.
 
نظام‌سازی او بی‌ارتباط و بیگانه با جامعه نبود، برخواسته از متن خواسته‌ توده‌ها بود و در عین حال مبتنی بر اسلام نابی که سال‌های سال در زیر گرد و غبار اسلام‌های دیگر و انحرافی که خود از آنها به اسلام آمریکایی یاد می‌کرد قرار گرفته بود.
 
در منظومه اسلامی آمریکایی که امام مطرح کرد انواع مختلفی از اسلام‌ها وجود داشت، اسلام تحجر و مقدس ما بی‌اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه‌داران بر مظلومین و پابرهنه‌ها،اسلام مرفهین بی درد، اسلام پول و زور، اسلام سکولار و...
 
او اسلام ناب محمدی را به عنوان تنها نسخه نجات‌بخش مسلمین در مقابل استکبار،استعمار و استبداد می‌دانست و از مسلمین می‌خواست در مقابل این سه‌گانه قیام کنند و کشورهای خود را از اسارت آزاد کنند.
 
امام نسخه‌های شرق و غرب برای اداره‌ی جامعه را ناقص و ناکافی می‌دانست و سعادت انسان را بدون توجه به معنویت و عدالت ناممکن برمی‌شمرد و در عین حال در راه رسیدن به این اهداف کاملا عاقلانه پیش می‌رفت.
 
سالگرد و یابود ارتحال آن عارف و حکیم بزرگ را باید به یادآوری سیره‌ی او گره بزنیم و راه و مکتب نجات بخش او را تبیین کنیم، از اهداف و آرمان‌هایش بگوییم برای نسل‌های جدیدی که از امام تصویرش را دیده‌اند اما تصورشان از او کامل نیست از راهش باید گفت برای نسلی که تشنه است اما به جای آب به او سراب را نشان می‌دهند.
 
از میراث امام باید گفت از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی که بیش ۴۵ سال است انواع حملات را و سختی‌ها را گذرانیده و حال از یک نهال به درخت تنومندی تبدیل شده که می‌توان شاخه‌های نورس آن را در کشورهای مسلمان از ممالک عربی تا افغانستان و پاکستان و هند و از آفریقا تا حتی اروپا مشاهده کرد.
 
بعد از امام خط امام با همان قدرت و سرعت توسط خلف صالح او دنبال شد و مکتب احیاگر اسلام ناب با رهبری حکیمانه خامنه‌ای عزیز و مقتدر ادامه پیدا کرد.
 
 عبور از مشکلات و سختی‌ها و بحران‌های مختلف داخلی و خارجی که بیشتر توسط دشمنان با پیچیدگی‌های خاص طراحی و اجرا شد و با ضعف و خیانت برخی مسئولین داخلی تشدید شد از فتنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی تا جنگ نرم و جنگ اقتصادی و پروژه اخیر فشار حداکثری که به شکست انجامیده است با هدایت و راهبری ناخدای باخدای کشتی انقلاب رقم خورده است و ایران اسلامی قوی‌تر و با تجربه‌تر از گذشته شده است. 
 
در حوزه منطقه‌ای تدبیری به کار گرفته شد که حیاط خلوت قدرت‌های استعماری در طول سالیان دراز امروز نظم جدیدی به خود گرفته که محور معادلات آن جبهه‌ مقاومت است و هرچه زمان جلوتر می‌رود تفکر استقلال طلبی و آزادی خواهی در کشورهای مسلمان و آزادی از سلطه‌ مستکبرین بیش از پیش رخ می‌نماید.
 
در حوزه‌ی بین الملل پروژه‌ اسلام هراسی و ایران هراسی که تامین مالی و رسانه‌ای آن می‌توانست بسیاری از کشورها را دچار فروپاشی کند شکست خورده و امروز ایران به عنوان نائب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شده است.
 
حال وظیفه‌ ما این است که راه و مکتب امام را بشناسیم و به جامعه بشناسانیم تا ضمن حفظ ستاوردهای گذشته مسیر آینده را درست انتخاب کنیم و زمینه لازم را برای انقلاب جهانی حضرت حجت(عج) فراهم آوریم.


نویسنده: تاج الدینی

انتهای خبر/ تاج الدینی 
https://armanekerman.ir/vdcjtxev8uqethz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما