تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۷
۰
plusresetminus
مردم متدین، مسلمان، مبارز، انقلابی و همیشه در صحنه گوش به فرمان ولایت، حامی رئیس جمهور و طرفدار انقلاب آگاهانه و مشفقانه رای دادند تا شاهد تغییرات و پیشرفت کشور باشند.
سخنی با مسئولان؛ مردم را دریابید
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ امسال را مقام معظم رهبری سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند و ریاست جمهوری فرمودند ما خود را موظف می‌دانیم سالی یک میلیون مسکن تولید کنیم.

مردم متدین، مسلمان، مبارز، انقلابی و همیشه در صحنه گوش به فرمان ولایت، حامی رئیس جمهور و طرفدار انقلاب آگاهانه و مشفقانه به جناب آیت الله رئیسی رای دادند تا شاهد تغییرات و پیشرفت کشور و حل مشکلات اولیه عامه مردم و برقراری آرامش و آسایش اسلامی در سایه خدمت مخلصانه و عدالت محور باشند این تأکیدات و خواسته‌ها و بعد‌ها تا چه اندازه زمینه اجرا پیدا کرده
تا‌ امید بیشتری داشته باشیم.

طرح موضوع و این تذکر به هیچ وجه به منزله نادیده گرفتن خدمات نظام اسلامی و تلاش گسترده و ارزنده نظام و دولت نیست بلکه یادآوری به دولت است که خود را دولت مردمی و قانون پیرو ولایت و مجلسی است که به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب اسلامی مجلس انقلابی لقب گرفته است.

بر طبق آمار و ارقام قریب ۴۰ درصد درآمد خانوار‌های متوسطه به پایین در سبد معیشت هزینه مسکن است و بر همگان روشن است که مسکن در صدر نیاز‌های جامعه است دولت در تدوین لوایح و مجلس در تصویب قوانین از جمله قوانین صدور پروانه و تأمین اجتماعی تا چه اندازه به این مهم توجه کرده‌اند؟ یا به هر علت کم کاری و یا دچار غفلت شده‌اند.

به قرار اطلاع مجلس شورای انقلابی در تاریخ پنجم بهمن ماه سال ۱۴۰۱ قانون اصلاح ماده ۵ قانون تغییر داده که خوشبینانه دچار غفلت شده است.

در گذشته سهم تأمین اجتماعی از بابت صدور پروانه ساختمانی معادل ۱۵ درصد در قانون جدید این سهم به ۱۲ حقوق کارگر سال ۱۴۰۱، ۵ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان تغییر پیدا کرده است که پیامد‌های عجیبی به دنبال دارد.
 
عدالت به طور کامل فراموش شده، به رشد تولید کم توجهی شده، مهار تورم نادیده گرفته شده، طبقه متوسط به پایین را در صاحب‌خانه شدن دچار ابهام کرده، بزرگ‌ترین خدمت و تشویق مالی را برای متمولین اعمال می‌دارد، هزینه پروانه ساختمان را برای شهر‌های کوچک و محروم ده‌ها برابر افزایش و برای پولدار‌های خاصه در تهران صد‌ها برابر کاهش می‌دهد و ده‌ها سؤال دیگر. راه حل توجه جدی و فوری و اصلاح قانون از جانب دولت و مجلس و بیداری مردم در آینده است.

نویسنده: سید حسین صابری

پایگاه خبری راه آرمان صرفا منتشر کننده این یادداشت است.


انتهای خبر/م
https://armanekerman.ir/vdcb5sb8frhbfgp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین