هنرمندان در تمامی رشتهها میبایست رشادت و وظیفهشناسی شهید سلیمانی را به تابلوی رسانه بیاورند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ شهدا را همگان به اخلاصشان میشناسند. آنها در میدانها حضور پیدا میکنند، مبارزه میکنند و گاهی حتی نامی از خودشان باقی نمیگذارند.
آری شهدا کاری حسینی میکنند. یاران حسین علیه السلام با زمانشناسی و وظیفهشناسی پشت ولی خود ایستادند. اما پس از شهادت آنان این زینب سلاماللهعلیها بود که با صدای رسای خود از شهدا خونخواهی کرد.
شهید سلیمانی در سالیان طولانی و در عرصههای گوناگون تلاشهای فراوانی برای امنیت مسلمانان و اعتلای نام ایران انجام داد. برخی از فعالیتهای او گفته شده، البته برخی تاثیرگذاریها و اقدامات او بیان نشده است. اما میراث او برای نسلهای آینده باقی خواهد ماند.
ولی آیا نسلهای آینده از آنچه او انجام داد خبر خواهند دارد؟ آیا نسل کنونی که شهید سلیمانی و خطراتی که او دفع کرد را دیدند درک درستی از مبارزه بزرگ و رفیع او دارند؟
مسلماً نقش هنر و رسانه در بیان فدارکاریهای او بیبدیل است. این هنر متعالی است که میتواند بازگوکننده نقش شهید سلیمانی در تحولات قرن باشد.
نویسندگان هستند که میتوانند اسناد ماندگاری را بیافرینند که نسلها بتوانند از آن اطلاعات استفاده کنند. سینما، تئاتر و پویانمایی است که میتواند شهید سلیمانی را برای کودکان و نوجوانان روایت کند.
شاعران و ترانهسرایان هستند که میبایست شهید سلیمانی را به فرای مرزها ببرند.
اگر شهید سلیمانی با فداکاری توانست آمریکای متجاوز را در جنگهای ترکیبی اطراف ایران شکست دهد حالا این هنرمندان و اهالی رسانه هستند که باید با بازنشر مکتب شهید سلیمانی بار دیگر جنایاتکاران را از سرزمینهای اسلامی بیرون کنند. مقاومت جوانان در سراسر دنیا زمانی شکل میگیرد که هنرمندان با سرانگشتان خود غیرت و همت آنان را برانگیزند.
این رسانه است که میتواند آن نیروی سرخورده از حوادث را بار دیگر به آینده امیدوار کند و به میدان بیاورد تا دشمن را منکوب کند.
این رسانه است که در جنگ ترکیبی محاسبات دشمن را در هم میریزد و موجب میشود تا پیروزیهای ظاهری جبهه باطل به سرعت به نابودی او منجر شود.
در این عرصه نقش سیاستگذاران فرهنگی و مدیران رسانهای نیز بسیار اهمیت دارد. پرهیز از نگاههای آماری و کلیشهای، توجه به جوانان و نوجوانان مستعد، سرمایهگذاری بر روی تمامی ظرفیتهای هنری و رسانهای انقلاب اسلامی، توجه به گردش اقتصاد هنر و... از جمله آسیبشناسیهای مدیریت هنر و رسانه در ایران است.
با توجه به گستردگی فضای مجازی دیگر هنر و رسانه به فرد، جغرافیا یا زمان خاصی محدود نمیشود.
تجربه سلبریتیها در شبکههای اجتماعی نشان داد که هر استعداد هنری و رسانهای میتواند پیام خود را به مخاطب برساند.
مهم آن است که دلسوزان و مدیران چقدر میتوانند از این ظرفیتها استفاده کنند.
البته باید توجه داشت که استفاده از ظرفیتهای رسانهای و هنری در فضای مجازی به معنی دولتی کردن و استخدامها نیست بلکه میبایست مانند تمامی عرصهها کار را به مردم واگذار کرد و تنها نقش تسهیلگری و سیاستگذاری را داشت.
در جنگ سخت و در دوران دفاع مقدس در آن هنگام که مردم بسیج شد و سازماندهی توانستند دشمن را از مناطق اشغالی بیرون کنند. حالا هم در جنگ ترکیبی دشمن باید هنر هنرمندان و قلم رسانهها در همان شکل مردمی بسیج شود تا استعماگران فرانو را از ذهنها و قلبها بیرون کنند.
همه کسانی که از حوادث قرن اخیر و به خصوص این ایام بیم دارند باید بدانند که برای تکرار نشدن این جنگها و تفرقهها در کشورمان باید همگی پای کار بیایند.
هر کلمه و هر قلمی میتواند در سرعت ایران عزیز به قله تاثیرگذار باشد. همان گونه که ما در کتابهای درسی خود جفرافیایی ایران را بر اساس عملکرد گذشتگان قضاوت میکنیم آیندگان نیز عملکرد امروز تک تک ما را در برابر دشمن متجاوز به جغرافیای ذهن و قلب ما قضاوت خواهند کرد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از به نتیجه رسیدن بیش از یک هزار و ۴۵۶ پرونده در حوزه مشاغل خانگی و پرداخت ۱۵۶ میلیارد تومانی تسهیلات به آنان ...