تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۰
۰
plusresetminus
مولوی عبیدالله شیهکی گفت: شورای نگهبان از ارکان مهم، کلیدی، حیاتی و تأثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که جایگاه ویژه ای در قانون اساسی دارد.
شورای نگهبان از ارکان حیاتی و تأثیرگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی است/ این نهاد در پاسداشت موازین و قانون اساسی پیشقدم بوده است

به گزارش راه آرمان؛ 26 تیر ماه، سالروز تأسیس شورای نگهبان است. حضرت امام خمینی (ره) از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، اصرار و تأکید ویژه‌ای بر شکل‌گیری هرچه زودتر ساختار سیاسی و ریل‌گذاری برای نهادهای قانونی نظام نوپای جمهوری اسلامی داشتند. از این رو با برگزاری انتخابات مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی در ۱۲ مرداد ۱۳۵۸ و پس از سه ماه تلاش و فعالیت فوق‌العاده، تدوین و تنظیم قانون اساسی در ۲۴ آبان ۱۳۵۸ آماده و در ۱۲ آذر ۱۳۵۸ در یک همه‌پرسی به تصویب نهایی ملّت رسید. یکی از نوآوری‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پیش‌بینی نهاد «شورای نگهبان» بود. نهادی که پیش از این در پیش‌نویس قانون اساسی هم تعبیه شده بود.
شورای نگهبان از ارکان حیاتی و تأثیرگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی است
مولوی عبیدالله شیهکی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان از ارکان مهم، کلیدی، حیاتی و تأثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که جایگاه ویژه ای در قانون اساسی دارد و آن هم به سبب وظایفی است که برعهده دارد.
امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج بیان کرد: حضرت امام خمینی رحمت الله علیه بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی با دوراندیشی و نگاه عالمانه به آینده مملکت اسلامی و جهان اسلام، سنگ بنای آن را بر اساس مشورت و تخصص بنا نهادند که هم تخصص و هم اصول و شرع در این نهاد مهم همواره دوشادوش هم پیش برنده امورات مهم و حیاتی کشور باشند.
وی ادامه
داد: همانطورکه می دانیم اعضای شورای نگهبان از فقها و از عالمان متحبر و آشنای به مقتضیات زمانه انتخاب می شوند که این مهم، نشان استحکام پایه های تصمیم گیری و تصمیم سازی های همیشه همراه با دلیل و منطق آن نهاد است.
مولوی شیهکی عنوان کرد: شورای نگهبان در ادوار مختلف تشکیل آن همیشه در پاسداشت موازین و قانون اساسی پیشقدم بوده و حضوری مستمر و پای کار داشته است و مقتضیات و مسائل روزجهان را برشمرده و از قانون اساسی به نفع حقوق عامه مردم حضوری فعال و همیشگی داشته است.
امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج  ابراز کرد: از آنجا که شورای نگهبان از ارکان مهم، تاثیرگذار و به نوعی می توان گفت از مهمترین اجزای تصمیم گیری درسطح کلان کشوری است که می تواند با تصمیم گیری و تصمیم سازی های صحیح آینده جامعه اسلامی را به مسیر درست و راستین رهنما شود و اگرخدای نکرده برخلاف آنچه که گفته شد اگر صورت پذیرد لاجرم اثرات مخرب، سوء و خطرناکی در برخواهد داشت.
وی افزود: دشمنان مردم، نظام اسلامی و مردم سالاری دینی همیشه درصدد و در کمین بوده و هستند که با هجمه های مختلف گوناگون و ترفندهای مختلف رسانه ای در فضای مجازی و حقیقی و تشویش اذهان عمومی و حمله به اعضای این نهاد مهم و حیاتی، تصمیم گیری و امورات آن را به حاشیه و به سمت امیال و دست پرورده های خود سوق دهند.
مولوی شیهکی تصریح کرد: در طی دوره های مختلف از حیات نظام اسلامی همیشه بر این دشمنی و خباثت خویش استوار بوده اند و سعی قالب آنها هم براین بوده که بین مردم و نظام اسلامی تفرقه و جدایی بیافکنندکه این نیت پلید خود را نیز همیشه با حمله به نهادهای کلیدی نظام اسلامی که همواره درسمت و درکنار مردم هستند، ادامه داده اند.
امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج  اظهار کرد: دلیل اهمیت شورای نگهبان را اینجا بر همگان روشن و مشخص می شود چرا که اگر از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار نبود این همه هجمه،
تخریب، تهمت و دروغ برای آن پدید نمی آورند.
وی گفت: مسئله ای که در طول حیات نظام اسلامی نه تنها بر دشمنان آن بلکه بر همه عالمیان مشخص شده، درک، شعور، بینش و فهم بالای مردم مسلمان و همیشه آگاه ایران اسلامی است که در همه صحنه ها و تنگناها در سمت درست ماجرا و در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارگان های برآمده از بطن مردم و اسلام نظیر شورای نگهبان ایستاده و به یاوه گویی کسانی که دست آمال و امیال پلیدشان به خون، آسایش و آرامش این مردم آلوده بوده و هست به هیچ عنوان توجه نکرده است.
مولوی شیهکی در پایان ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: همیشه قدردان و در کنار آرمان های بلند بنیان گذارکبیر انقلاب اسلامی بوده و انشاالله به فضل و مدد خداوند متعال ملت عزیز و سربلند ایران اسلامی همچون گذشته سربلند و پیروز همه میادین و عرصه ها خواهد بود.
شورای نگهبان دستاورد مهم انقلاب است
 مولوی یونس چاهانی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: شورای نگهبان، به عنوان یکی از اصلی‌ترین نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است که از بدو شروع به‌کار نقش بسیار مهم و تأثیرگذار در حفظ، حراست و تداوم انقلاب اسلامی ایران داشته است.
امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج بیان کرد: شورای نگهبان با تمام توان و با نظارتی قوی، هوشمند، پویا و مستمر به منظور رسیدن به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی، گامی مؤثر بر می‌دارد.
وی تصریح کرد: بنده 26 تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی را به اعضای این شورا اعم از فقها و حقوقدانان  و تمامی کارکنان بخش های مختلف این شورا تبریک عرض می‌نمایم و ضمن گرامیداشت این روز، از خداوند متعال سلامتی و موفقیت روز افزون را برای خدمتگزاران در این شورا خواستارم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcg7z9quak9xq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما