کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پارک علم و فناوری، وعده کشکی روحانی به مردم رفسنجان

27 تير 1400 ساعت 22:21

اینطور که به گوش می رسد وعده کشکی روحانی به رفسنجانی هیچ گاه محقق نخواهد شد.


به گزارش راه آرمان؛ حسن روحانی در تاریخ بیستم آبان ۹۸ به رفسنجان سفر داشت و در سخنرانی خود در جمع مردم رفسنجان در ورزشگاه تختی این شهر از جوانان تحصیل کرده و دانشجویان و نیاز آنها به اشتغال و کسب درآمد سخن به میان آورد و احداث پارک علم و فناوری را از ضروریات این شهرستان عنوان کرد و قول احداث این پارک در رفسنجان را به عنوان خبر خوش و هدیه سفر خود برای مردم رفسنجان داد!


اما امروز قریب به دو سال از این وعده روحانی به مردم رفسنجان می گذرد نه تنها خبری از احداث نیست بلکه دیگر بنایی برای این کار در این شهرستان نیست.

آقای رئیس جمهور در جمع مردم رفسنجان از کمک دولت، معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و بخش خصوصی در احداث این طرح حرف زد و تاکید کرد زمین مناسب برای احداث این پارک وجود دارد که بلافاصله می شود کار ساختمانی را طراحی و شروع به کار کرد و همچنین از شرکت های دانش بنیان خواست که وارد میدان شوند و کمک کنند تا با احداث این پارک شاهد یک تحول بزرگ در رفسنجان باشند!

سه ماه بعد از وعده ریاست جمهوری، احمد انارکی محمدی نماینده وقت مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی نیز از اختصاص ردیف ملی ۲۰۰ میلیارد ریالی از سوی دفتر نهاد ریاست جمهوری برای احداث این طرح خبر داد و گفته آمادگی احداث این پارک را داریم و اینکه برای اجرای فاز اول پروژه، ۱۰هکتار زمین پیش بینی شده و ۵۰ میلیارد ریال برای فاز اول جذب خواهد شد.

حسین جلالی نماینده فعلی مردم رفسنجان نیز در اردیبهشت امسال از اختصاص ده میلیارد تومان به پروزه پارک علم و فناوری در رفسنجان خبر داده و گفته این بودجه در استانداری کرمان موجود است.

در هر استانی بیشتر از یک مجوز پارک علم و فناوری نمی دهند

 امروز حسن رنجبرعسکری رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در گفتگو با خبرنگارما در این خصوص وعده اظهار کرد: قریب یک سال و نیم است که پیگیر این موضوع شدیم. مسئله اصلی این است در هر استانی بیشتر از یک مجوز پارک علم و فناوری نمی دهند چون در کرمان پارک علم و فناوری وجود داشت لذا مجوز به ما ندادند.

وی افزود: اخیرا در وزارت خانه پردیس پارک علم و فناوری ایجاد کردند که این پردیس مستقل نیست و زیر نظر پارک علم و فناوری کرمان است و می تواند به شهرستان های مختلفی داده شود.

رنجبر عسکری گفت: برای پردیس پارک علم و فناوری اقدام کردیم، نامه نگاری شده و در شورای گسترش در حال بررسی است و منتظر هستیم که این شورا تشکیل شود و مجوز پردیس پارک علم و فناوری را بدهند.

پارکهای علم و فناوری با هدف توسعه فناوری و کسب و کارهای دانش محور تشکیل می شوند و با توجه به وضعیت محیطی و سیاستگذاری های کلان در سطح داخلی چشم‌اندازها و مأموریت‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند و باعث انتقال یافته‌های تحقیقات دانشگاهی و تولید دانش مضاعف شده، در نهایت عامل تسریع رشد اقتصادی در سطح ملی و منطقه‌ای می‌شوند.

اما اینطور که به گوش میرسد وعده کشکی روحانی به رفسنجانی هیچ گاه محقق نخواهد شد چرا که تا به امروز که چند ماه هم از زمان راه اندازی پارک علم و فناوری در رفسنجان به قول آقای رئیس جمهور گذشته، هیچ زیر ساختی فراهم نشده و هیچ بودجه ای برای آن جذب نشده است در حالیکه مطمئنا با راه اندازی این مرکز علمی میلیاردها پول وارد شهرستان می شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 120230

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/120230/پارک-علم-فناوری-وعده-کشکی-روحانی-مردم-رفسنجان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir