کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در قالب گام پنجم طرح شهید سلیمانی؛

15 هزار نفر توسط جهادگران بسیجی در رفسنجان واکسینه شدند

30 مرداد 1400 ساعت 13:26

محمد پساوند از واکسینه شدن 15 هزار نفر توسط تیم های بسیج جامعه پزشکی در شهرستان رفسنجان خبر داد.


به گزارش راه آرمان از رفسنجان؛ سرهنگ محمد پساوند در تشریح اقدامات انجام شده در قالب طرح شهید سلیمانی در شهرستان رفسنجان از ابتدای امسال اظهار کرد: ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان پیرو تاکیدات مقام عظمای ولایت در راستای مقابله با بیماری کرونا ضمن همکاری لازم با دانشگاه علوم پزشکی، با سازماندهی بسیجیان حوزه و پایگاهها و کانون بسیج جامعه پزشکی در قالب 99 تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی طرح شهید سلیمانی را آغاز کرد.
وی تهیه تعداد شش هزار و 408 بسته معیشتی و توزیع میان نیازمندان مبتلا به کرونا را از جمله اقدامات این طرح برشمرد و گفت: این بسته ها به ارزش سه میلیارد و 204 میلیون تومان با همکاری خیریه ها ، مجتمع مس سرچشمه و بسیج سازندگی تدارک دیده شده است.
سرهنگ پساوند ارائه خدمات حضوری در منازل بیماران کرونایی با مسئولیت یک پزشک از دانشگاه علوم پزشکی را از دیگر خدمات برشمرد و گفت: با حضور جهادگران به تعداد 624 مورد در اماکن پرتردد و هیئات عزاداری جهت اجرای پروتکل های بهداشتی تذکر داده شده است.
 
وی کمک به ناجا در برقراری پست های ایست و و بازرسی در ورودی های شهر رفسنجان و استان، بکار گیری بسیجیان در کمک به کادر درمان، کمک به تغسیل و تدفین اموات کرونایی توسط بسیج طلاب شهرستان و تامین امنیت مراکز واکسیناسیون شهرستان با بکارگیری 376 نفر از بسیجیان را از دیگر اقدامات طرح شهید سلیمانی در رفسنجان برشمرد.
 
فرمانده سپاه رفسنجان خاطر نشان کرد: با راه اندازی 7 مرکز واکسیناسیون در شهرستان، 96 هزار و 804 دز واکسن واکسیناسیون انجام شد که 15 هزار دز توسط بسیج جامعه پزشکی تزریق شده است.
 
وی افزود: سه مرکز واکسیناسیون در حوزه های مقاومت بسیج شهرستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی نیز راه اندازی شده است.
 
سرهنگ پساوند تصریح کرد: در این ایام 125 هزار پرس غذای گرم میان خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع و 1746 مورد خدمات اکسیژن تراپی توسط بسیج جامعه پزشکی نیز انجام شده است.
 
وی ادامه داد: تعداد افراد شرکت کننده در طرح شهید سلیمانی جهت انجام تست کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای سیار، 66 نفر و تعداد تست های انجام شده توسط بسیجیان جامعه پزشکی 10 هزار و 447 مورد بوده است.

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: تاکنون 7 هزار و 500 ماسک رایگان، 100 عد ژل ضدعفونی کننده دست و 66 لیتر محلول ضدعفونی کننده توزیع و 835 مورد تب سنجی و تست اکسیژن انجام شده است.
سرهنگ پساوند به راه اندازی نقاحتگاه 30 تختخوابی شهدای سلامت و مرکز قرنطینه بیماران کرونایی با همکاری بسیج جامعه پزشکی در رفسنجان اشاره کرد و گفت: هزار و 700 کپسول اکسیژن رایگان به مبلغ 170 میلیون تومان برای بیماران کرونایی استفاده شده است و 112 بیمار کرونایی در منزل ویزیت شده اند.

وی عنوان کرد: مرکز تجمیعی واکسیناسیون از 4 مرداد شروع به کار کرده و همه روزه از ساعت 15:30 الی 20 ارائه خدمات واکسیناسیون می دهد.

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: در مرکز تجمیعی واکسیناسیون در 10 الی 15 ایستگاه 60 تا 85 جهادگر بسیجی در تزریق واکسن انجام وظیفه می کنند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون به مدت 914 روز دستگاه اکسیژن به 61 بیمار کرونایی در منزل هر نفر به مدت حداقل 15 روز برای هر بیمار در اختیار گذاشته شده است.
سرهنگ پساوند پایش ورودی های شهر و رهگیری بیماران کرونایی در منازل را از دیگر فعالیت های طرح شهید سلیمانی برشمرد و گفت: تاکنون قریب به سه هزار نفر توسط تیم های مراقبتی بسیج رهگیری شدند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 120905

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/120905/15-هزار-نفر-توسط-جهادگران-بسیجی-رفسنجان-واکسینه-شدند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir