تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۰
۰
plusresetminus
رئیس دادگستری راور از اجرای طرح پیشگیری رسانه ای از وقوع بزه با رویکرد دانش افزایی در راور خبر داد.
طرح پیشگیری رسانه ای وقوع بزه در راور اجرا خواهد شد
به گزارش "راه آرمان"؛ جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با موضوع طرح پیشگیری رسانه ای به منظور اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر اجرای سند تحول و ماموریت ۵ سند تحول قضایی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم، رسانه ای با حضور فرحبخش رئیس دادگستری، استوارزاده معاون دادستان، شیخ زاهدی فرمانده انتظامی و مسئولین ادارات مسئول در اجرای این طرح برگزار شد.

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری راور از اجرای طرح پیشگیری رسانه ای از وقوع بزه با رویکرد دانش افزایی در راور خبر داد و گفت: یکی از وظایف دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع بزه است البته به عنوان ناظر و دستگاه های اجرایی نیز به عنوان متولی پیشگیری از وقوع بزه باید در حوزه کاری خود اقدام کنند.

وی افزود: هر اداره باید بستر های وقوع بزه در حوزه کاری خود و راه های پیشگیری را شناسایی کند تا بتواند برخورد مناسبی با پدیده مجرمانه داشته باشد و از هر راهی که می توانند از جمله ساخت کلیپ در فضای رسانه ای از وقوع جرائم جلوگیری کنند.

فرحبخش با اشاره به اینکه اگر اقدامات پیشگیرانه صورت بگیرد دادگستری درگیر دعاوی و جرائم نخواهد بود بیان کرد: امروزه فضای مجازی هم یک فرصت است و هم یک تهدید، ما می توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم بنابراین می طلبد که ادارات در این حوزه ها قدم بردارند.

او همچنین از اجرای طرح زنگ حقوق در مدارس در آینده خبر داد که با کمک ناجا و تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش نوشته می شود، اجرا خواهد شد و آموزش های لازم به دانش آموزان داده خواهد شد.

در ادامه مجتبی استوارزاده معاون دادستان راور گفت: با توجه به اینکه امروزه جوانان و نوجوانان بیشتر با فضای مجازی انس گرفته و مطالب این فضا را بیشتر از فضای حقیقی می پذیرند لازم است همانطور که دشمنان و مجرمین در بستر فضای مجازی اقداماتی را انجام می دهند ما نیز از این فضا استفاده بهینه داشته باشیم تا جرائم در سطح شهرستان کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: بهترین نوع پیشگیری، پیشگیری تخصصی است به این معنا که هر اداره با توجه به تخصصی که دارد می تواند جرائم حوزه خود را احصا کرده و در بستر فضای مجازی به مردم گوشزد کند.

در پایان استوارزاده خدمت رسانی فرهنگی و حقوقی به شهروندان و پیشگیری از وقوع جرم را از اهداف این طرح برشمرد.

انتهای پیام/کارگرزاده https://armanekerman.ir/vdcaawn6e49nuo1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما