کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جمعه سیاه، سند رسوایی آمریکا؛

حادثه ای که رو سیاهی رژیم پهلوی را آشکار کرد/ 17 شهریور تجلی باور وعده های الهی است

17 شهريور 1400 ساعت 9:17

چند تن از مسئولان تأکید کردند: 17 شهریور ماه؛ برگ و سند رسوایی رژیم آمریکا که مدعی حقوق بشر بود در حمایت از رژیم‌های ضدبشری را ثبت جهانی کرد.



 
به گزارش راه آرمان؛ 17 شهریور ماه سال 1357 از جمله روزهای خونین انقلاب بود. كشتار بی‌رحمانه‌‌ مردم‌ در آن‌ روز تجلی‌ واقعی‌ رژیمی‌ بود كه‌ سعی‌ می‌كرد با فریبكاری‌ از خود چهره‌ای‌ صلح‌دوست‌، آزادی‌خواه‌ و مخالف‌ با مفاسد بسازد.

جمعه سیاه؛ سند رسوایی رژیم آمریکای مدعی حقوق بشر بود

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه مقام شهداي ۱۷ شهریور ۵۷ در میدان ژاله تهران را بزرگ می‌دانیم، گفت: این حادثه کشتار مردم نشان داد که ملت ایران به پیروی از امام حسين عليه السلام آماده بذل جان در راه حاکمیت اسلام و نفی طاغوت است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این حادثه رو سیاهی رژیم پهلوی را آشکارتر کرد که برای بقای طاغوتی خود به روی ملت آتش می‌کشد و جان مردم را فدای بقای سلطه استبدادی خود می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: 17 شهریور ماه؛ برگ و سند رسوایی رژیم آمریکا که مدعی حقوق بشر بود در حمایت از رژیم‌های ضدبشری را ثبت جهانی کرد.

الاغی که نام شاه را بر پالان خود داشت

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در گفتگو با خبرنگار ما در تشریح حادثه 17شهریور میدان ژاله گفت: یکی از حوادث تلخ دوران رژیم طاغوت، حادثه 17 شهریور بود که این واقعه را همگان شنیده اند که چه کشتاری در میدان ژاله به وجود آمد؛ به یاد می آورم مردم در میدان شهدا کنونی که میدان ژاله نام داشت جمع شده بودند و آن جانیان می گفتند که می کشیم و مردم می گفتند که ما می ایستیم و پس از آن نیروهای رژیم شاه شروع به کشتار مردم کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از خیابان نیرو هوایی آب بند آمده بود و مردم مشاهده کردند که جنازه ای در جوی آب افتاده و راه را مسدود کرده است، ابراز کرد: تعدادی از شهدای میدان ژاله را به مسجد مسلم ابن عقیل، مسجدی که من امام جماعت بودم، آوردند.

وی افزود: در همان زمان مطلع شدیم نیروهای رژیم پهلوی، دو طرف خیابانی که مسجد در آن قرار داشت را بسته اند و تصمیم داشتند که تمام مردم این خیابان را نیز بکشند و ما به مردم گفتیم که درب منازل خود را باز کنید و مردم را به منازل راه دهید.

آیت الله موحدی کرمانی بیان کرد: به یاد می آورم که ظهر و زمان نماز شد و من وضو گرفتم که به سمت مسجد بروم و خانواده عنوان کردند که خطرناک است و ممکن است که شلیک کنند؛ به خاطر می آورم که به داخل مسجد رفتم و نیروهای دژخیم شاه در صحن ایستاده بودند و من بی اعتنا از کنار آنها رد شدم و به داخل مسجد رفتم، یکی از آنان می خواست به من متعرض شود و گفتم چه کار دارید، من می خواهم نماز بخوانم که در این شرایط، آن فرد عقب نشینی کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم در کنار پیکر شهدای میدان ژاله شعار سر می دادند" این سند جنایت پهلوی است"، گفت: پس از نماز که از مسجد بیرون آمدم، مشاهده کردم که مردم بر روی یک الاغ کاغذ بزرگی را نصب کرده بودند و نوشته اند"شاهنشاه آریا مهر" و این حیوان آرام آرام از کنار خیابان می رفت و نیروهای شاه هم که چنین صحبت های را می دیدند، نمی توانستند حیوان را بکشند و به این صحنه می خندیدند.

17 شهریور ماه تجلی باور وعده های الهی است

حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی  در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه 17 شهریور ماه به دنبال وقوع برخی از رویدادها در سال 1357 توسط روحانیون و ملت بزرگ ایران انجام شد، گفت: این روز به جمعه سیاه مشهور شد و رژیم منحوس طاغوت، مردم را که در میدان ژاله تهران جمع شده بودند به شهادت رساندند.

امام جمعه شهرستان بم با تأکید بر اینکه 17 شهریور ماه تجلی باور وعده های الهی است، عنوان کرد: ملت ایران به رهبری امام راحل بر خدا توکل کرد و در راه خدا گام برداشت و استقامت وزرید و خداوند نیز یاری کرد و این سنت الهی برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

وی با بیان اینکه ملت ایران با تکیه بر باورهای دینی و ارزش های انقلاب در مقابل جهان استکبار و رژیم شاهنشاهی ایستادگی کرد و نتیجه آن را امروز مشاهده می کنیم، ابراز کرد: انقلاب ایران اسلامی با تمامی عظمت سر منشأ برکات فراوان در منطقه و دنیا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با اشاره به مطالب فوق خاطر نشان کرد: اگر ملت ما همین باور را داشته باشند و استقامت و پایداری را سرلوحه خود قرار دهند و مسئولان این باور را که وعده های الهی نجات دهنده امت اسلامی هستند را در خود تقویت کنند، نصرت و پیروزی های الهی شامل حالمان خواهد شد.
 

انتهای پیام/م


کد مطلب: 121242

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/121242/حادثه-رو-سیاهی-رژیم-پهلوی-آشکار-17-شهریور-تجلی-باور-وعده-های-الهی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir