تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۷
۰
plusresetminus
رحمت الله باقری گفت: چنانچه حقوق و مزایای کارگری پرداخته نشده است، کارگران می توانند به مراجع و سیستم های ذی صلاح مراجعه و حق و حقوق خود را پیگیری کنند و با توجه به اینکه تاریخ اخراج کارگر و مخاطب در تاریخ 17 شهریور ماه عنوان شده است در این خصوص باید خواسته خود را از طریق پیمانکار قبلی پیگیری کند.
اداره کل در انتخاب کارگر و پرداخت حق الزحمه دخل و تصرفی ندارد/ کارگران برای پیگیری حقوق خود به مراجع ذی صلاح مراجعه کنند
به گزارش راه آرمان؛ در تاریخ 23 تیر ماه این پایگاه خبری، گزارشی را با عنوان «پرداخت حقوق و مزایا مربوط به شرکت برنده مناقصه است» کار کرد و پس از آن شاهد پرداخت بخشی از حقوق کارگران پروژه کمربند سبز کرمان بودیم. در روزهای گذشته نیز یکی از کارگران منابع طبیعی پیامی را به کانال تلگرامی این پایگاه خبری با مضمون زیر ارسال کرد.

اگر یادتان باشد حقوق اردیبهشت ماه را در تاریخ ۲۸ تیر دادند و دیگر حقوق ندادن تا اینکه کارگران شرکت منابع طبیعی سمت کمربندی باغین ماهان از مسئول خود در خصوص پرداخت حقوق مطالبه کردند و پس از آن مسئول مربوطه عنوان کرد که تعداد 7 الی 8 نفر سر کار حضور پیدا نکنند.

الان به غیر از اینکه حقوق ما را ندادند، ما را اخراج کرده اند؛ آیا کسی که حق و حقوق خود را بخواهد، حقش اخراج است؟ چقدر آدم می تواند از دیگران قرض کند به خدا آبرومان رفته و پول نان نداریم؛ چرا کارگران نمی توانند از حق خود دفاع کنند؟ تا چیزی را هم می گوییم، اخراجمان می کنند. یک سال و نیم است که عیدی و پاداش هم ندادند و الان نیز به خاطر کارفرما خانه نشین شده ایم.

این مخاطب طی پیامی دیگر در خصوص تاریخ اخراج خود می گوید: ما را از تاریخ 17 شهریور اخراج کرده اند. ما جمعا 15 نفر بودیم که شش نفر را نگه داشتند و بقیه را اخراج کردند. الان نمی دانیم که چکار کنیم؛ نه با ما تسویه حساب می کنند و نه می گویند که سرکار بیایید. به سر کار می رویم، می گویند که برای چه آمده اید و سرکار حقوق ندارید و بیمه برایتان رد نمی شود.

الان تسویه حساب ما را انجام دهند تا پیمانکار جدید کار را به عهده بگیرد ولی پیمانکار قبل آقای تورانی تسویه حساب نمی کند و خیلی وقت است که از قرار داد گذشته است و ما بلاتکلیف هستیم. اداره، کار را به دست شرکت ها سپرده و آنها هم هر کاری که به نفع خودشان است انجام می دهند و حق و حقوق کارگر را نمی دهند و اگر هم اعتراضی کنیم، اخراج می کنند.

رحمت الله باقری در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: کمربند سبز از جمله پروژه هایی است که حفاظت و نگهداری این پروژه در قالب عقد قرار داد به پیمانکار داده می شود که پیمانکار با شرکت در مناقصه انتخاب و قرار داد یک ساله با او بسته می شود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان کرمان ادامه داد: در قرار داد یک ساله تعهداتی را ما و تعهداتی را پیمانکار در زمینه حفاظت از عرصه دارد که این تعهدات با توجه به پروژه تعریف می شود و به استناد قرار داد، بند بند آن، شامل شرایط و متن قرار داد باید اجرایی شود.

وی بیان کرد: در خصوص گرفتن کاگر و مسائل دیگر، دستور العمل فنی و تخصصی وجود دارد که در متن قرار داد به عنوان نگهداری حاشیه سبز کمربند باغین به ماهان مطرح است که به استناد این قرار داد، پیمانکار باید با توجه به مناقصه ای که در آن شرکت کرده و بر اساس شرایط قرار داد، توافق نامه را اجرایی کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: گرفتن کارگر و هر نوع امکاناتی دیگر به عهده پیمانکار است و مسلما به این صورت است که کارگرانی که پیمانکار می گیرد باید تعهدات کاری را به استناد قانون کار اجرایی کند.

باقری بیان کرد: بر اساس شرایطی که اعلام می شود، برنده مناقصه مشخص و با توجه به شرایط عمومی و خصوصی قرار داد منعقد می شود و در خصوص پرداخت حق الزحمه، حقوق و انتخاب کارگر ما هیچ دخل و تصرفی نداریم که چه کارگری به کارگیری شود و دارای چه مهارتی باشد؛ برای ما تنها شرایط پیمان مطرح است که باید بر اساس ضوابط فنی و تخصصی رعایت شود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان کرمان ابراز کرد: امسال نیز بر اساس تعهدات، فعالیت یک ساله پیمانکار قبلی به اتمام رسیده و پیمانکار جدید بر اساس شرایط و ضوابط انتخاب شده است و از تاریخ 20 شهریور ماه شروع به کار کرده اند و اطلاعی نداریم که با کارگرهایی که از قبل فعالیت می کردند چه کرده است و آیا آنها را نگهداشته اند یا خیر و یا چه افرادی را حذف کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه حقوق و مزایای کارگری پرداخته نشده است، کارگران می توانند به مراجع و سیستم های ذی صلاح مراجعه و حق و حقوق خود را پیگیری کنند و با توجه به اینکه تاریخ اخراج کارگر و مخاطب در تاریخ 17 شهریور ماه عنوان شده است در این خصوص باید خواسته خود را از طریق پیمانکار قبلی پیگیری کند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdciuzaz3t1arv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما