تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳
۰
plusresetminus
ابوالفضل فرحبخش در جلسه کارگروه پیگیری طرح پیشگیری رسانه ای از وقوع جرم گفت: با فرهنگ سازی و تذکر است که مردم از جرم فاصله می‌گیرند.
با فرهنگ سازی و تذکر مردم از جرم فاصله می‌گیرند
به گزارش "راه آرمان"؛ ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری راور در جلسه کارگروه پیگیری طرح پیشگیری رسانه ای از وقوع جرم گفت: پیرو تصمیماتی که در جلسات شورای پیشگیری از  وقوع بزه شهرستان اتخاذ شد طرحی ابتکاری از سوی شهرستان در شورای پیشگیری پیش بینی شد و قرار بر هم افزایی و هم گرایی روابط عمومی ها شد تا در حوزه پیشگیری از وقوع بزه، معضلات، طلاق و سایر اسیب هایی که در جامعه هست با همکاری دادستانی، موشن گرافی، کلیپ و فیلم هایی تهیه و عرضه شود.

وی افزود: با فرهنگ سازی و تذکر است که مردم از جرم فاصله می‌گیرند.

رئیس دادگستری راور بیان کرد: امروزه زندان و جریمه چیزی جز بدبختی برای مردم نمی آورد و نفعی در این نوع مجازات ها که ممکن است سالب حیات، سالب آزادی و توان گیر و حبس کننده باشند ممکن است آثاری در بر نداشته باشند، اگر چه بی اثر نیست اما بیشترین اثر را پیش بینی و پیش گیری دارد.

وی ادامه داد: یک جامعه و یک حکومت ابتدا باید پیش بینی کند که چه معضلاتی ممکن است در آینده به وقوع بپیوندد و پس از آن سراغ پیشگیری رود که این پیشگیری هم باید از سوی ادارات صورت بگیرد.

فرحبخش در پایان گفت: امروزه تاثیری که در فضای مجازی می توانیم بر مردم داشته باشیم در فضای حقیقی کمتر می‌توان داشت.

در ادامه حجت الاسلام زمانی امام جمعه بیان کرد: جایگاه علم، آموزش و بینش دهی را هیچ کس نمی‌تواند نفی کند اما این آگاهی و بینش دهی باید به زبان روز باشد.

مجتبی استوار زاده دادستان راور در این جلسه گفت: امروزه همه ما نسبت به جرائم و اتفاقاتی که در سطح شهرستان اتفاق می افتد مسئولیت داریم و باید دست به دست هم داده تا این اتفاقات را کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: همانطور که دشمنان اسلام و نظام به خوبی از بستر فضای مجازی استفاده می کنند ما نیز باید در جهت پیش برد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی از این بستر استفاده کنیم.

دادستان راور گفت: اداراتی که در حوزه کاری خود جرائمی دارند آن ها را در قالب کلیپ به مردم آموزش دهند تا همشهریان مجرم شناخته نشوند و قبل از وقوع جرم آموزش های لازم داده شده باشد.

انتهای پیام/کارگرزاده https://armanekerman.ir/vdcgqx9qwak9xz4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما