تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۳۲
۰
plusresetminus
با شیوع کرونا، مشاغل متعددی دچار آسیب و خسارت شدند که از جمله آنها می توان به صنعت گردشگری و به ویژه اقامتگاه های بوم گردی اشاره داشت.
سایه سنگین ویروس بی تفاوتی بر ۳۲۵ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان کرمان/ الهام گرفتن از باغ شاهزاده ماهان در بی بی حیات
به گزارش راه آرمان؛ بیش از 630 روز از اعلام شیوع کرونا در ایران می گذرد. بیماری که مشاغل مختلف را تحت تأثیر خود قرار داد که از جمله آنها می توان به صنعت گردشگری و به ویژه اقامتگاه های بوم گردی اشاره داشت. خسارات این رسته شغلی واقعیت غیر قابل انکاری است به گونه ای که بسیاری از دارندگان اقامتگاه بوم گردی با روند افزایشی بیماری و عدم حضور گردشگران در مناطق گردشگری اقدام به تعطیلی واحد بوم گردی خود کرده اند.

معین افضلی سرپرست معاونت گردشگری استان کرمان در فروردین ماه امسال در گفتگو با خبرنگار ما از وجود 325 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان خبر داده بود.

جواد ابراهیمی زاده مدیر اقامتگاه بوم گردی آفتابگردان در منطقه شهداد در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: از سال 1390 به عنوان راهنمای محلی از طرف میراث فرهنگی شهداد، مسافران، مهمانان و تورهای گردشگری را در کل منطقه و کویر شهداد همراهی می کردم و پس از مدتی به صورت انفرادی استراحتگاه موقت منزل پدری را که نسبتا بزرگ است را در اختیار مسافران که از استان های دور به این شهر می آمدند، قرار می دادم.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه مکان اقامتگاه از نظر مکان و تجهیزات کامل نبود به دنبال وام از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان بودم که در این مسیر، با مشکلات فراوانی مواجه شدم و بنابراین به دنبال دریافت وام نرفتم.



مدیر اقامتگاه بوم گردی آفتابگردان در منطقه شهداد بیان کرد: با همان امکانات کم و ناچیز کار را برای مدتی انجام دادم تا آنکه بنا به دلایلی اقامتگاه بوم گردی را موقتا تعطیل کردم و پس از آن هم بیماری کرونا شیوع پیدا کرد و اجبارا تمامی واحدهای بوم گردی تعطیل شدند.

ابراهیمی زاده ابراز کرد: از ابتدا سال 1400 با کاهش و کنترل وضعیت بیماری کرونا، واحدهای بوم گردی به مرور زمان بازگشایی شدند؛ اما بنده به عنوان مدیریت واحد اقامتگاه بوم گردی آفتابگردان تاکنون موفق به بازگشایی واحد خود نشده ام.

مدیر اقامتگاه بوم گردی آفتابگردان در منطقه شهداد خاطر نشان کرد: تصمیم دارم که چنانچه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری کند، مکان دیگری را که در اختیار دارم، با فضای مناسب تکمیل و بازگشایی کنم تا در اختیار مهمانان و گردشگران قرار دهم.

الهام گرفتن از باغ شاهزاده ماهان در بی بی حیات

مصطفی حاج اسماعیلی مدیر اقامتگاه بوم گردی ندنوویه در منطقه بی بی حیات در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه از ابتدای فعالیت در این عرصه امیدی به مسئولان نداشتیم و دست بر زانو خود گذاشته و اقدام به کار کردیم، گفت: مجموعه اقامتگاهی ما، مجموعه بزرگی است که هزینه های میلیاردی برای ساخت آن پرداخته شده است.

وی بیان کرد: این واحد اقامتی، باغ بزرگی مانند طرح باغ شاهزاده ماهان است که آبنما وسط آن وجود دارد و آلاچیق های دو طرف این باغ چشم نوازی می کند و اتاق هایی را در این واحد اقامتی ساخته و اتاق هایی را ترمیم کرده ایم که برای این اقدامات هزینه های سنگینی پرداخت شده است.



مدیر اقامتگاه بوم گردی ندنوویه در منطقه بی بی حیات اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا تسهیلات 50 میلیون تومانی به ما داده شده که سود این تسهیلات 12 درصد بود و هم اکنون ماهانه دو میلیون و چهارصد تومان قسط می دهیم آن هم در شرایطی که گردشگر زیادی نداریم.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: مسئولان می آیند و فضا را می بینند و بیان می کنند واحد اقامتی با صفایی است که باید در سطح استان کرمان بدرخشد؛ اما زمانی که قصد داریم به دیدار مسئولان برویم باید هفت خوان رستم را بگذرانیم.

مدیر اقامتگاه بوم گردی ندنوویه در منطقه بی بی حیات ابراز کرد: پس از شیوع بیماری کرونا با آنکه فضای اقامتگاه ما بوم گردی است و اتاق های ما از هم جدا هستند و البته خارج از شهر قرار داریم اما با پنجاه درصد ظرفیت خود فعالیت می کنیم و البته کوتاهی از خودمان نیز بوده است و تبلیغات آنچنانی نداشته ایم تا مردم آنگونه که شایسته است استقبال کنند.

وی خاطر نشان کرد: در برخی از استان ها مانند فارس که عباس برزگر اقامتگاه بوم گردی راه اندازی کرده است؛ از ورودی شیراز تا محل اقامتگاه او تابلو نصب شده است و افراد به سمت محل اقامتگاه هدایت می شوند؛ چنانچه مسئولان تابلویی را برای مشخص شدن مسیر اقامتگاه های بوم گردی بزنند بسیار مناسب است.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcezw8znjh8wpi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین