کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه استان کرمان تأکید کردند؛

شهید مدرس، بهترین الگو برای مجلس است/ نمایندگان آزاد منشی را سرلوحه کار خود قرار دهند

10 آذر 1400 ساعت 10:35

دو تن از ائمه جمعه استان کرمان ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت شهید مدرس گفتند: در تصویب قوانین توقع این است که نمایندگان آزاد منشی را سرلوحه کار خود قرار دهند و به دور از باند بازی و منافع شخصی در جهت رضایت خداوند و حل مشکلات مردم، قوانین را تصویب و اصلاح کنند تا مردم اثر زحمات آنها را ببینند.


به گزارش راه آرمان؛ امروز دهم آذر ماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس است که مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۳ تیر سال ۱۳۷۲ با تصویب ماده واحده‌ای، روز ۱۰ آذر ماه، سالروز شهادت مجتهد مجاهد و سیاستمدار متعهد آیت الله سید حسن مدرس را به عنوان روز مجلس نامگذاری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی عربپور در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید مدرس گفت: دهم آذر ماه سالروز شهادت این شهید گرانقدر به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است و شجاعت و شهامت شهید مدرس در بیان حقایق، ایشان را به این جایگاه مهم، عظیم و بزرگ نشاند.

نمایندگان آزاد منشی را سرلوحه کار خود قرار دهند

خطیب موقت نماز جمعه کرمان تصریح کرد: مجلس یکی از مراکز سه گانه کشور و قوه مقننه است که باید قوانین ارزشمند و در راستای عزت مردم و استقلال کشور تهیه کند و به صورت طرح و لوایح تصویب شود تا بتوانند مشکلات مردم را حل و امور زندگی مردم را آسان تر کنند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان رأی خود را از مردم می گیرند و باید به عنوان وکیل و امین مردم باشند و حقایق را بیان کنند، عنوان کرد: مجلس در تراز جمهوری اسلامی، مجلسی است که نمایندگان از نظر تدین، تقوا، تعهد و شجاعت به نام باشند و از نظر شجاعت، انسان هایی باشند که در برابر استکبار جهانی و زور گویی های دشمنان بیایستند.

این مقام مسئول ادامه داد: در تصویب قوانین توقع این است که نمایندگان آزاد منشی را سرلوحه کار خود قرار دهند و به دور از باند بازی و منافع شخصی در جهت رضایت خداوند و حل مشکلات مردم، قوانین را تصویب و اصلاح کنند تا مردم اثر زحمات آنها را ببینند.

حجت الاسلام و المسلمین عربپور با تأکید بر اینکه از نمایندگان مجلس انتظار این است که مانند آیت الله شهید مدرس باشند، خاطر نشان کرد: اگر نماینده ها به وظیفه خود در راستای بررسی معضلات مردم و ارائه طرح و لوایح عمل نکنند، مردم این نمایندگان را به عنوان امین خود محسوب نمی کنند؛ چرا که نماینده باید امین و وکیل مردم باشد.

شهید مدرس، بهترین الگو برای مجلس است/ نمایندگان اولویت های کشور را در دستور کار قرار دهند

حجت الاسلام و المسلمین عباس گروهی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت آیت الله مدرس با تأکید بر اینکه بهترین الگو برای مجلس، شهید مدرس است، گفت: این شهید بزرگوار پنج دوره نماینده مجلس بود که در این مدت استبداد ستیز و انسانی ساده زیست بود و هیچ گونه تهدیدی بر ایشان تأثیر نداشت.

امام جمعه فاریاب ادامه داد: در ساده زیستی شهید مدرس همین بس که زمانی که ایشان نماینده شد، آیت الله بهبهانی به شوخی به شهید مدرس گفته بودند که شما دیگر نماینده هستید و لباس خود را عوض کنید؛ شهید مدرس عنوان کرده بودند که شخصیت به لباس نیست، به فکر، عقل، درک و فهم است.

وی ابراز کرد: خانه ای را دو و سه اتاقه برای شهید مدرس در نظر گرفته بودند و ایشان عنوان کرده بودند که من خانه ای دو اتاقه می خواهم که اجاره آن زمان سی ریال بود؛ در آن زمان میزان حقوق دویست تومان بود که شهید مدرس تنها سی ریال را برای اجاره می گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به مطلب فوق گفت: ما نیاز به چنین تفکری در مجلس داریم و امروز نیز ما شاهد تفکر انقلابی و مدرسی در مجلس هستیم و نمایندگان باید اولویت های کشور را مد نظر قرار دهند که اولویت چیست تا بر همان اساس برای رفع مشکلات تلاش کنند.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 123009

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/123009/شهید-مدرس-بهترین-الگو-مجلس-نمایندگان-آزاد-منشی-سرلوحه-کار-خود-قرار-دهند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir