تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۸
۰
plusresetminus
ائمه جمعه استان کرمان گفتند: اکنون که قوای سه گانه با همفکری، همدلی و همصدایی یکدیگر منادی مقابله با فساد هستند؛ انتظار است که گام مهمی را در مقابله با پدیده حقوق های نجومی بردارند.
قوای سه گانه منادی مقابله با فساد هستند/ اولویت دولت بر اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا و برون گرا است/ تعلل در انتخاب استاندار کرمان به ضرر مردم و منطقه است
به گزارش راه آرمان آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار شد.

کرمان: لزوم توجه به مسئله تنش آبی

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه تامین منابع آب را باید جدی بگیریم، گفت: مصرف ما در بخش شرب، کشاورزی و صنعت نیاز به مدیریت جدی دارد.

وی با اشاره  بر اینکه نباید اسراف کرد، اظهار کرد: خشکسالی ها یکی پس از دیگری به سراغمان می آید و اگر موضوع را در برنامه ریزی نحوه مصرف جدی نگیریم مشکلات بیشتری شاهد خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: کم آبی امروز یکی از مهمترین مسائل دنیاست و کشور ما باید به علت وجود در کمربند خشک و نیمه خشک جهان آن را جدی تر بگیرد؛ وجود میانگین یک سوم بارندگی دنیا در کشور، ما را در ردیف کشورهای کم آب قرار داده است.

وی افزود: ضمن اینکه ۳۰ درصد باران کشور نیز در ۷۰ درصد مساحت ایران می بارد و استان کرمان در این مساحت قرار دارد.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت شهادت شهدای دانشجو و فعالیت های جنبش دانشجویی از قبل از انقلاب تا پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد: معرفت، شناخت و دشمن شناسی دانشجویان، در شرایط پس از کودتا ۱۳۳۲ در دوران ستمشاهی، آنان را برآن داشت که اعتراض کنند و جنبش دانشجویی صدای خود را به استکبار رساند و در این راستا افرادی به درجه شهادت رسیدند.

علیدادی سلیمانی افزود: جنبش دانشجویی در دنیا سابقه ای طولانی دارد و آنچه این جنبش را در ایران با دنیا متمایز می کند، سابقه استداد و استعمارستیزی آن است که همواره مخالف سلطه بوده و البته عدالت خواه، در خط انقلاب بوده است.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی در زمان کودتای ۲۸ مرداد خیانت و جنایت آمریکا و استکبار را در کشور مشاهده کرد و به‌دنبال نشان دادن اعتراضات خود به آمریکایی ها بود لذا همان سال که نیکسون می خواست بیاید و ثمرات کودتا را ببیند، جنبش دانشجویی، بهترین فرصت را برای نشان دادن بیزاری از آمریکایی ها مهیا دید و در ۱۶ آذر مبارزه خود را به صورت جدی نمایش داد و هزینه آن نیز شهدای دانشجو بودند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: سابقه عملکرد جنبش دانشجویی قبل و بعد از انقلاب در برهه هایی مثل انقعاد قراردادهای نفتی علیه ایران، انقلاب سفید شاه، کاپیتولاسیون، تسخیر لانه جاسوسی و دفاع مقدس برشمرد.

وی افزود: نخستین قانون اساسی به نام مشروطه با حمایت مردم در کشور شکل گرفت که یکی از ثمرات مبارزات مشروطه، قانونمند شدن کشوری بی قانون بود؛ البته اینکه چقدر از قانون اجرا می شد، بحث دیگری است.

 علیدادی سلیمانی گفت: یکی از نخستین اقدامات پس از انقلاب، نوشتن قانون اساسی مترقی بود که به یکی از بهترین قانون های دنیا تبدیل شد، زیرا این قانون با اتکا به تجربه موفق بشر و حدود شرع تدوین شد.

کهنوج: قوای سه گانه منادی مقابله با فساد هستند

حجت الاسلام والمسلمین احمد نجنو امام جمعه شهرستان کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: پنج سال از مطالبه مقام معظم رهبری در مقابله با حقوق های نجومی می گذرد که متأسفانه دولت سابق چنان اعتقادی در خصوص برخورد با این ناهنجاری بزرگ نداشت.

وی اضافه کرد: اما اکنون که قوای سه گانه با همفکری، همدلی و همصدایی یکدیگر منادی مقابله با فساد هستند؛ انتظار است که گام مهمی را در مقابله با پدیده حقوق های نجومی بردارند.

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: انتظار مردم از دولت، مجلس و قوه قضاییه انقلابی این است که این فرمان رهبری معطل نماند و جلوی حقوق های نجومی گرفته شود.

خطیب جمعه کهنوج گفت: مسئولین شهرستان باید جلوی این ولنگاری و رها شدن قیمت ها در بازار را بگیرند بحث گرانی در این شهر امان مردم را بریده است.

امام جمعه کهنوج در پایان ضمن اشاره به آرام شدن موج ویروس کرونا گفت: هنوز عده ای هستند که در زدن واکسن مقاومت می کنند از همه مردم درخواست می کنم نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

نودژ منوجان: اولویت دولت بر اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا و برون گرا است

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت:اکنون بر اساس آمارها و نظرسنجی ها اکثریت مردم به آمریکا و و عده‌ های او دیگر هیچ اعتمادی ندارند و در عرصه خارجی ایران انقلابی مهمترین محور مقاومت است که پس از ۸ سال آمریکا را در غرب آسیا زمین‌گیر کرده است و خواب های پریشان مثلث عبری، عربی و غربی را تبدیل به کابوس کرده است و دولتی بر سر کار آمده است که برجام را اولویت نمی‌داند.

وی افزود: اولویت اول دولت سیزدهم بر اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا و برون گرا است و نگرش به بیرون اول همسایگان است و سپس به شرق و همه کشورها توجه دارد.

حجت الاسلام جعفری در تحلیل مذاکرات وین بیان کرد: تمام تلاش آمریکا و اروپا بر این است که این مذاکرات را مذاکرات هسته‌ای جلوه دهند ایران اما در مقابل عملیات روانی آنها محکم ایستاده است و معتقد است این مذاکرات برای رفع تحریم هاست ایران از مذاکرات وین دو هدف عمده دارد هدف اول حذف کامل و تضمین شده و قابل راستی آزمایی تحریم‌ها است که علیه مردم ایران وضع شده است .

وی تصریح کرد: هدف دوم تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره مندی از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای به ویژه فناوری بسیار مهم غنی‌سازی برای مقاصد صنعتی طبق معاهده ان پی تی است.

امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم به میدان مذاکره و دیپلماسی آمده است اما فاصله با میدان ندارد و این فاصله را کم کرده است و مذاکرات را در حال حاضر مذاکره برای رفع تحریم‌ها می‌داند نه مذاکره هسته‌ای، از نگاه دولت کنونی مذاکرات هسته‌ای وقتی شکل می‌گیرد که تمام تحریم‌ها برداشته شود.

وی افزود: البته در مذاکرات هسته‌ای ایران تمام تعهدات خود را انجام داده است و باید راستی آزمایی وعده‌های غرب را  کند اگرچه برای رفع تحریم‌ها و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد اما مهمتر از آن به خنثی سازی تحریم‌ها در عرصه داخلی و خارجی می اندیشد.

خطیب موقت نمازجمعه آسمینون (نودژ) با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو عنوان کرد: رفتار شناسی سیاسی دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نشان می‌دهد شعارها و تظاهرات آنها دارای رنگ و بوی ضد استکباری و مخالف قدرت‌های غربی علی الخصوص آمریکا بود.

عنبرآباد: مردم ایران حامی تعامل عزت‌مندانه‌ هستند

حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: یکی از شاخصه‌های مهم خانواده حسینی، حیا و عفت است که بسیار در تقویت و استحکام نظام خانواده تاثیرگذار است.

وی با بیان اينكه بسیاری از بی‌بندوباری ها، مفاسد و خیانت‌ها در جامعه از بی‌حیایی است، گفت: حیا صفتی است که باعث می‌شود انسان کارهای زشت‌ را کنار بگذارد.

امام جمعه شهرستان عنبرآباد حیا در پوشش را یکی از مراتب حیا دانست و عنوان کرد: پوشش مناسب از جهات مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد یک جهتش  رعایت پوشش مناسب والدین در برابر فرزندان در محیط خانه است؛ مخصوصاً مادران باید مراعات پسران خویش را در ایام بلوغ داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به مذاکرات جدید پیش روی دولت گفت: بر اساس آمارها و نظرسنجی‌ها اکثریت مردم به آمریکا و به وعده‌های این دولت هیچ اعتمادی ندارند و در عرصه خارجی، ایران انقلابی مهم‌ترین محور مقاومت است که بعد از هشت سال آمریکا را در غرب آسیا زمین‌گیر کرده‌ است.

وی افزود: امروز ایران انقلابی خواب‌های پریشان مثلث عبری، عربی و غربی را تبدیل به کابوس کرده‌ است؛ دولتی در ایران بر سر کار آمده‌ است که برجام را اولویت اول نمی‌داند و خوشبختانه اولویت دولت بر اقتصاد مقاومتی با نگاه درون‌زا و برون‌نگر است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم وارد میدان مذاکره و دیپلماسی برای رفع تحریم ها شده نه صرفاً مسایل هسته‌ای، از نگاه دولت کنونی مذاکرات هسته‌ای وقتی شکل می‌گیرد که تمام تحریم‌ها برداشته شود.

خطیب جمعه با بیان اینکه مردم ایران حامی تعامل عزت‌مندانه‌ با غرب هستند، اظهار کرد: دولت مراقب باشد اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و غرب باید بهاء بدقولی خودش را بپردازد.

وی با اشاره و گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: از جمله نیروهای انقلابی که در برابر استکبار و آمریکا مبارزات پیگیر و فعالی داشتند، دانش جویان و جنبش دانشجوئی بودند اگر بخواهیم به‌عنوان نمونه عرض بکنیم تظاهرات دانشجویان در شانزده آذر ۱۳۳۲ مخالفت دانشجویان با آمریکا در ماجرای کاپیتولاسیون در سال ۴۳، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در ۱۳ آبان ۵۸، اوج جریان جنبش دانشجویی در گام اول و گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام بامری افزود: مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی دو انتظار اصلی از جنبش دانشجویی است که اگر این محقق شود می‌توان شاهد جریان‌سازی سیاسی و اجتماعی با محوریت این جنبش در کشور بود.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: اهتمام ویژه به آرمان پیشرفت علمی و اقتصاد مقاومتی، واقع‌بینی در آرمان‌خواهی، عمق بخشی در مطالبه‌گری و ارزش‌گرایی و واقع‌بینی از شاخصه های مهم جنبش دانشجویی است.

وی همچنین با گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: انسانیت به جسم نیست بلکه انسانیت به روح است و این نکته را هم باید توجه کنیم که همه ما نسبت به کمک به معلولان جامعه مسئولیت داریم.

حجت الاسلام بامری افزود: بزرگ‌ترین پیام روز جهانی معلولان برای ما این است که معلولان را جدا از خود ندانیم و این روز تلنگری است به همه مسئولانی که شاید ناخواسته در هیاهوی امور روزمره این بخش مهم از جامعه را به فراموشی سپردند و از مشکلات آنان غافل شده‌اند.

وی با انتقاد از روند کند تغییرات مدیریتی در استان گفت: پهناورترین استان کشور، متاسفانه همچنان در بلاتکلیفی و سردرگمی به سر می برد که از دولت و شخص رییس جمهور انقلابی انتظار می رود نسبت به تعیین تکلیف استانداری اقدام جدی بنمایند، چرا که با وجود این وضعیت، احساس می شود یک سستی و رخوتی در سیستم اداری و مدیریتی استان حاکم شده، فلذا می طلبد که هرچه زودتر مردم این تغییر و تحولات را مشاهده کنند.

انار: منابع آبی در شهرستان انار برای کنترل بحران کم آبی باید مدیریت شود

حجت الاسلام منتظری به هجدهم آذر ماه، روز شهرستان انار اشاره کرد و گفت: روز تاریخی ۱۸ آذر  برابر با ۸ محرم سال ۱۳۵۷  که سه نفر از عزیزان در جریان راهپیمایی علیه نظام ستم شاهی به شهادت رسیده و جمعی از مردم مجروح شدند ، به عنوان روز شهرستان انار نامگذاری شده است.

امام جمعه شهرستان انار ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی شهرستان انار از شهر به بخش و از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرد و با توجه به موقعیت جغرافیایی، ظرفیت پیشرفت در زمینه های مختلف در شهرستان انار وجود دارد.

وی افزود :شهرستان انار باید از تک محصولی خارج و شهرک صنعتی باید با احداث کارخانجات ، واحدهای تولیدی و کارگاه های مختلف، تقویت شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: در شهرستان انار برای کنترل بحران کم آبی باید منابع آبی مدیریت شود و حتماً از انتقال آب خلیج فارس به این شهرستان نیز استفاده شود و از هر گونه حفر چاه جدید که به آب شرب و کشاورزی لطمه وارد می کند؛ با قاطعیت جلوگیری شود.

حجت الاسلام منتظری در ادامه خطبه ها به حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مساجد و نهادها و تشکل های مردمی باید فعال شوند.

وی گفت: استفاده از ابتکار و خلاقیت های جوانان انقلابی و طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم‌ها موجب جذب مردم به مساجد و محافل دینی می‌شود.

امام جمعه شهرستان انار گفت :مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین فقط  برای رفع تحریم هاست و غربی ها باید اطمینان دهند که تحریم ها رفع می شود؛ ملت ایران با تهدیدات نظامی، تحریم و فشار هرگز تسلیم استکبار جهانی نمی شود.

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: دانشجویان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی از جمله مبارزه با آمریکا و در دفاع مقدس نقش فعالی داشتند؛ شهید همت ها، باکری ها، زین الدین ها و  متوسلیان ها دانشجویان شهید دفاع مقدس،  مدافع حرم و امنیت و سلامت از ثمرات شجره مبارک جنبش دانشجویی هستند.

امام جمعه شهرستان انار با اشاره به روز جهانی معلولان اظهار کرد: استعدادهای بسیار خوبی در میان  معلولان و توانخواهان از نظر علمی و ورزشی و سایر مهارت های لازم وجود دارد؛ همانگونه که ما در قبال اقشار مختلف باید احساس مسئولیت کنیم، وظیفه داریم در مقابل معلولان احساس مسئولیت داشته باشیم.

قلعه گنج: تعلل در انتخاب استاندار کرمان به ضرر مردم و منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک  در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات وین حذف کامل،تضمین شده  و قابل راستی ازمایی تحریم ها و تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره مندی از دانش صلح امیز هسته ای است.

امام جمعه قلعه گنج افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تسلیم تهدید نظامی، تحریم و فشار نمی شود، و غرب هم بداند اولویت دولت جدید بر اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا و برون نگر است،

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندکاران کنگره شهدای استان ایلام ، گفت: امروز حقیقتا اقتدار و  عظمت و عزت ما ،سربلندی و الگو بودن ما برای ملت های منطفه و‌مهم تر امنیت پایدار ، پیشرفت های که به دست اورده ایم، مدیون و مرهون خون پاک شهداست،

این مقام مسئول تصریح کرد: یک وظیفه ای احاد جامعه  و تک تک ما مردم نسبت به شهدا داریم و ان این است که با شنیدن پیام شهیدان که پیام ایستادگی و مقاومت و عزت و ازادگی و اتحاد هست، باید اتحاد، انگیزه و تلاش خود را برای عمران و ابادانی کشور و دفاع از ارزش ها و ارمان های امام و انقلاب بیشتر کنیم،

حجت الاسلام و المسلمین احمدی نیک بیان کرد: مسئولان در قبال جامعه و بخصوص خانواده معظم  شهدا یک وظیفه مهم دارند  وان این است که با احساس مسئولیت بیشتر به مردمی که لایق و شایسته خدمت هستند بی منت خدمت کنند، که این خدمت بی منت با داشتن روحیه انقلابی و جهادی و عمل کردن به سیره شهدا میسر میگردد که در گام دوم انقلاب ما مسئولانی در تراز شهید سلیمانی ها و شهید فخری زاده ها میخواهیم،

خطیب جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: هر مسئولی که نمیتواند بر اساس نقشه راه شهدا عمل کند خودش کنار بکشد و راه را برای جوانان مومن ،انقلابی و جهادی برای خدمت باز کند،

وی با اشاره به ۱۶ اذر روز دانشجو ابراز کرد: دانشجویان باید در مسیر ارمان های امام و رهبری و شهدا حرکت کنند، و صدای عدالتخواهی خود را در دفاع از حقوق و مطالبات به حق مردم بلند کنند،که در گام دوم انقلاب دانشجویان باید در عرصه ایمان، علم و دفاع از مردم بدرخشند،

امام جمعه قلعه گنج گفت: تعلل در انتخاب استاندار کرمان به ضرر مردم و منطقه است که باید رئیس جمهور و هیات وزیران با برنامه، تدبیر و اقدامی جهادی و انقلابی مردم و مسئولان را از این بلا تکلیفی در بیارند  چرا که استان کرمان، استاندار و مدیرانی انقلابی، جهادی، پرتلاش و با انگیزه می خواهد که محرومیت ها عقب ماندگی های فراوان جنوب کرمان را رفع کنند.

رابر: راه برون رفت از مشکلات عمل به قانون اساسی است

حجت الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: امروز ۱۲آذر ماه روزی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۵۸ توسط مجلس خبرگان تصویب شد.

وی ادامه داد:  ۱۲ آذر ماه ۵۸ متن قانون اساسی به همه پرسی گذاشته شد  و به تصویب  نهایی  ملت رشید ایران اسلامی رسید.

امام جمعه رابر اظهار کرد: قانون اساسی عالی ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر است، قانون اساسی میثاق بزرگ ملی، دینی و انقلابی است.

این مقام مسئول افزود: علاج اساسی در این است به قانون اساسی عمل کنیم، راه برون رفت از مشکلات عمل به قانون اساسی است؛ لذا تمام انبیا الهی برای برقرار کردن قانون آمده اند و اسلام هم برای برقرار کردن قانون آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه تبعیت از نبی اسلام و ائمه علیه السلام تبعیت از قانون و عمل به قانون است، ابراز کرد: قانون جمهوری اسلامی فصل خطاب است و برهنگان تبعیت از قانون اساسی لازم است.

خطیب جمعه رابر با تبریک ۱۶ آذرماه روز دانشجو تصریح کرد: نامگذاری روز دانشجو به خاطر کشتار دانشجویانی است که  در ۱۶ آذر ۳۲ توسط آمریکا خبیث در دانشگاه تهران کشته شدند و با کشتار جمعی از این دانشجویان عزیز که  از چشم دیدبان، تیز و بصیر آنها  ۲۸ مرداد ۳۲ فراموش نشده و پنهان نمانده بود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دنبال فرصتی بودند که از آمریکایی انتقام بگیرند، عنوان کرد:  ۱۳ آبان ۵۸ دانشجویان پیرو خط امام و ولایت، لانه جاسوسی را تسخیر کردند و اسنادی را افشاء و برملا کردند که چهره و هویت آمریکا برای همگان آشکار شد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه اوج جریان جنبش دانشجویان می توان به حضور دانشجویان در جنگ تحمیلی بیان کرد: دانشجویان شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و دانشجویان عرصه امنیت و سلامت از ثمرات این شجره مبارک هستند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: استمرار جنبش دانشجویی استکبار ستیزی در مقابل آمریکا خبیث است دانشجویان که در عرصه علم، فناوری،  تولید علم دینی پرچم مبارزه با آمریکا را برافراشته اند.

 امام جمعه رابر عنوان کرد: حرکت های عدالت خواهانه، مطالبه گری و حرکت های جهادی که مورد رضایت نایب امام زمان ولی امر مسلمین قرار گرفته است و امیدوارم دانشجویان با همان اقتدار جنگ تحمیلی که با بصیرت در میدان مبارزه بودند؛ اکنون در میدان علم و عرصه فناوری کوشا باشند و از هیچ کوششی دریغ نورزند.

وی با اشاره به روند مذاکرات در دولت سیزدهم و بیان اینکه اکنون بر اساس آمارها و نظرسنجی ها اکثر مردم نه به آمریکا و نه وعده های آمریکا هیچ اعتمادی ندارند، ابراز کرد: در عرصه های خارجی ایران انقلابی مهمترین محور مقاومت است در  هشت سال گذشته  آمریکا را غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران زمین گیر کرده و خواب های پریشان مثلث عبری، عربی و غربی را به کابوس تبدیل کرده  است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه برجام اولویت اول دولت سیزدهم نیست، گفت: اولویت اول دولت سیزدهم اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا و  برون گر است نگرش به بیرون اول به همسایگان و همه کشورها است؛ دولت سیزدهم به میدان مذاکره و دیپلماسی آمده است که فاصله  ای با میدان ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: دیپلماسی و میدان توأم با هم هستند مذاکرات در حال حاضر مذاکره برای رفع تحریم هاست نه برای  مذاکره هسته ای، تمام تلاش این  دولت این است تمام تحریم های ظالمانه برداشته شود؛ در مذاکرات هسته ای ایران تمام تعهدات خود را انجام داده است وعده های غرب باید در این زمینه راست آزمایی شود.

وی گفت: تلاش برای رفع موانع تولید و اجرای پیمان راهبردی بین ایران و چین در صد روز گذشته حکایت از این دارد ایران انقلابی با اتحاد بین قوای سه گانه و همراهی نیروهای مسلح، بیش از پیش میدان و دیپلماسی فضا را تغییر داده است.

 امام جمعه رابر اظهار کرد: در دولت سیزدهم  اشتباهات گذشته تکرار نمی شود و غرب هم باید پاسخ قصور خود را بپردازد و در این زمینه انتظار این است مذاکره کنندگان هسته ای بر اساس مسیر عزت، حکمت، مصلحت حرکت کنند و هیچ گاه  تسلیم زیاد خواهی دشمنان نخواهد بود و همانگونه در میدان، دشمن را زمین گیر و شکست دادند در بحث دیپلماسی دشمن را نا امید و مایوس، شکست خورده خواهیم دید.

کوهبنان: ولایت فقیه از اصول مترقی قانون اساسی است

حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: حفظ و کنترل زبان  از مصادیق تقواست چرا که بیشترین گناهان از زبان سرچشمه می گیرد البته رعایت اخلاق در خانه ، در مسائل سیاسی، در فضای مجازی و..... همواره باید مد نظر باشد.

وی تاکید کرد: تلاوت قران کریم در کنار حفظ زبان باعث می شود بر وسوسه های شیطان مسلط و سعادتمند دو سرا شویم .

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی که در سال ۵۸ انجام شد را در پیش داریم در حالی که این قانون توسط خبرنگان قانون اساسی تایید و به رای مردم گذاشته شد .

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: قانون اساسی جز بهترین قوانین در دنیاست چون نشات گرفته از آیات نورانی قران و سیره اهلبیت است و مردم سالاری مردم را مورد توجه دارد.  

وی یادآور شد: اصل ولایت فقیه از اصول مترقی قانون اساسی است که استمرار حکومت اهلبیت و انبیا را در پی دارد .

حجت الاسلام جعفری ضمن تبریک روز مجلس و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس ادامه داد: باید از ریاست و نمایندگان مجلس دینی و انقلابی خصوصا نماینده بزرگوار شهرستان های زرند و کوهبنان تقدیر و تشکر کرد.

وی ابراز کرد: بهترین قوانین طی دوران فعالیت مجلس یازدهم تصویب شده که به نفع مردم است و ضرری برای کشور ندارد.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: بیان روان، بی اعتنایی به مال دنیا، شهامت و شجاعت، بیان حق و حقیقت از ویژگی های شهید مدرس است.

وی ادامه داد: مردم داری، ساده زیستی، از خود گذشتگی، متوقع نبودن، سیاست و تدبیر، در نظر گرفتن اولویت ها، داشتن دانش کافی، حفظ شان روحانیت از دیگر ویژگی های شهید مدرس بود.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: پرهیز از ظاهر سازی و عوام فریبی، ظلم ستیزی، سخاوت داشتن، دقت و نظم، اراده خلل ناپذیر از دیگر ویژگی های شهید مدرس است لذا نماینده انقلابی باید از شهید مدرس درس بگیرد و ویژگی های شهید مدرس را داشته باشد.

وی تصریح کرد: الان فضا برای خدمت رسانی مهیاست در حالی شهید مدرس در دوران خفقان بیشترین خدمات را داشت.

حجت الاسلام جعفری افزود: روز دانشجو را در پیش داریم روزی به یاد سه شهید دانشجو نام گذاری شده کسانی که در برابر حضور مقام آمریکا در ایران اعتراض کردند.  

وی تاکید کرد: از دانشجویان و اساتید دانشگاه های پیام نور و آزاد در شهرستان تقدیر می کنیم.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: دانشجو باید بیدار ، انقلابی ، آرمان خواه ، مطالبه گر ، ضدیت با استکبار  و نماد استکبار،  کمک به پیشرفت کشور، کمک به اتحاد علمی، کمک به پیشرفت علم، شرکت در مبارزه و پیکار با دشمنان، عدالت خواهی، مبارزه با فساد، شناخت دوست و دشمن، ضدیت با اشرافی گری، مبارزه با گرایش های انحراف گری و...... باشد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه های کشورمان طی سالیان گذشته دانشجویان بسیار خوبی برای حفاظت از دین و ایران اسلامی تربیت کرده اند.

فهرج: دولت سیزدهم مذاکرات را برای رفع تحریم ها می داند نه گفتگوهای هسته ای

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تجمع و مطالبات به حق هزاران نفری مردم اصفهان گفت: مثلث بصیرت و باهوشی مردم به همراه پوشش به موقع صدا و سیما و رسانه ها و حضور بالاترین مقامات دولتی بین مردم باعث شد توطئه های بیگانگان یکبار دیگر خنثی شود.

وی افزود: این الگوی مدیریت صحنه نشان داد که هر سه محور بایستی یکدیگر را پوشش بدهند چرا که فقدان یکی از آنها باعث تولید بحران می شود.

خطیب جمعه فهرج همچنین پیرامون مذاکرات وین بیان کرد: دولت سیزدهم به میدان مذاکره و دیپلماسی آمده است، اما اولا فاصله ای با میدان ندارد و این فاصله را کم کرده است؛ ثانیا مذاکرات را در حال حاضر برای رفع تحریم ها میداند نه گفتگوهای هسته ای

آقاملایی اضافه کرد: اولویت اول دولت سیزدهم برجام نیست؛ اولویت این دولت اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا و برونگراست و نگرش به بیرون اول به همسایگان و سپس به شرق و همه کشورهاست.

وی در ادامه با اشاره به ۱۲ آذر روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز قانون اساسی ما میثاق بزرگ ملی، دینی و انقلابی و یکی از مترقی ترین قانون های اساسی جهان است.

امام جمعه فهرج همچنین با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد: از جمله نیروهای انقلابی که در برابر استکبار آمریکا مبارزات پیگیر و فعالی داشتند دانشجویان و جنبش دانشجویی بودند.

آقاملایی با بیان اینکه یکی از نقشه های مهم دشمن متوقف کردن حرکت علمی در کشور است افزود: تقویت دانشگاه ها و مجامع علمی مهم ترین وظیفه همگان است که در این رابطه مقام معظم رهبری بر پیشرفت در عرصه علمی تأکید بسیاری دارند.

فاریاب: استاندار کرمان هر چه سریعتر مشخص شود

حجت الاسلام  و المسلمین عباس گروهی گفت: 12 آذرماه روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است؛ که در سال ١٣٥٨ به دستور امام خمینی (ره) انجام شد.

وی بیان کرد: تاریخچه قانون اساسی به زمان مظفرالدین شاه بر می گردد، که در آن زمان تحت عنوان قانون مجلس ملی و سنا بود، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) توسط علما و دانشمندان مجددا تنظیم و تصویب شد.

امام جمعه شهرستان فاریاب ادامه داد: روحانیت و دانشجویان دو قشر روشنفکران جامعه هستند که همیشه روحیه ضد استکباری داشته اند و روز ١٦ آذر به یاد دانشجویان و به خصوص سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.

امام جمعه بیان کرد: در بند ١٩ طرح انقلاب سفید محمدرضاشاه، به رشوه خواری و فساد جرم اشاره شده بود اما شاه خودش مجسمه فساد بود.

 وی ادامه داد: به طور مثال در اصلاحات اراضی شاه، برای چند فقیر یک زمین مشترک (اما کوچک) می دادند تا بتوانند کشاورزی کنند ولی برای یک سرمایه دار به اندازه یک یا چند روستا زمین تعلق می گرفت، همه آحاد مردم به خصوص روحانیت و دانشجویان علیه این تفکر قیام کردند.

خطیب نمازجمعه در خصوص تجمعات در اصفهان عنوان کرد: در این اعتراضات در بعضی موارد حق با مردم است، اما یک عده سودجو و منافق (ضدانقلاب و ضدمردم) در بین مردم نفوذ کردند و به نا امنی دامن می زنند.

امام جمعه فاریاب ابزار کرد : موضوع انتخاب استاندار کرمان هر چه سریعتر مشخص شود تا به تبع آن مدیران ادارات استان هم تعیین و تکلیف شوند؛ چرا که  مدیران ادارات استان کرمان بلاتکلیف هستند که ماندنی هستند یا رفتنی این بلاتکلیفی به ضرر مردم است.

ریگان: دولت جدید مذاکرات برجام را اولویت نمی‌داند

حجت الاسلام حبیب رضا زاده در خطبه های نمازجمعه این هفته ریگان با اشاره به حکم جدید مقام معظم رهبری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامس نهادی قانونی فعال و اثرگذار با دو ویژگی بصیرت افزایی و آرمان گرایی بوده است.

وی افزود: ماموریت اصلی این نهاد بزرگداشت یادبود‌ها و مناسبت های انقلاب اسلامی و تقویت شعائر اسلامی است.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه دولت جدید مذاکرات برجام را در اولویت کار نمی‌داند و اولویت اقتصاد مقاومتی با نگاه برون نگراست، تصریح کرد: خنثی سازی تحریم ها و رفع آنها و بعد مذاکرات است.

وی با اشاره به اینکه از دولت انقلابی می‌خواهیم تغییرات دولت در مسیر شعارشان اولویت معیشت واقتصاد ملت ایران قهرمان باشد، بیان کرد: اکثر مردم ایران اسلامی و جهان اسلام نه به آمریکا می‌گویند.

رضا زاده در پایان خاطر نشان کرد: وعده دروغین آمریکائی‌ها راهیچ قبول نمی‌کنیم و پیامی که هر هفته از نماز جمعه‌های ایران هرهفته مخابره میشود مرگ بر آمریکاست.

بردسیر: باید بر اساس مکتب انقلاب اسلامی که برگرفته از مکتب اسلام است حرکت کنیم

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر روز ۱۶ آذر سالروز کشتار دانشجویان معترض به حضور معاون رئیس جمهور آمریکا در سال ۳۲ را گرامیداشت و گفت: مهمترین بعد مبارزاتی ملت ایران به خصوص قشر دانشجو و روحانی،  قبل و بعد از انقلاب مبارزه با استعمار آمریکا بود.

وی افزود: جنبش دانشجویی از اعتراض به حضور نیکسون در سال ۳۲ تا تسخیر لانه جاسوسی و از حضور اثرگذار در مدیریت ۸ سال دفاع مقدس تا دانشجویان شهید مدافع امنیت، مدافع حرم و مدافع سلامت، گواه تاثیرگذاری این قشر جوان و فعال در کشور است که جا دارد روز دانشجو را به همه دانشجویان عزیز تبریک عرض کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: دانشجویان در جنبش علمی نیز که مد نظر و مورد تاکید مقام معظم رهبری است موفق بوده اند و امیدواریم در این خصوص بیش از پیش همت کنند.

امام جمعه بردسیر به حکم انتصاب حجت الاسلام موسی پور به ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد وگفت: شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی یکی از نهادهای قانونی، فعال و اثرگذار است که با دو ویژگی انقلابی گری و آرمان گرایی در راستای تعظیم شعائر اسلامی فعالیت می کند.

وی مدیریت و سپردن کار به مردم را در تمامی مراسم های ملی و مذهبی و همچنین فعال کردن مساجد، تکایا و نهادهای مردمی و به کارگیری ابتکارات جدید و استفاده از جوانان انقلابی و خلاق، طراوت بخشیدن به مراسمات و کم کردن زوائد و فرسودگی ها را از جمله توصیه های مقام معظم رهبری به شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی برشمرد.

امام جمعه بردسیر ضمن اشاره به مذاکرات وین تصریح کرد: دولت سیزدهم برجام را اولویت اول نمی داند بلکه اولویتش اقتصاد مقاومتی با نگاه به توانمندی های داخلی است و در نگاه بیرون نیز تعامل و رابطه با کشورهای همسایه و شرق است.

وی اظهار کرد علی رغم عملیات روانی که مذاکره کنندگان در پیش گرفته اند تا این مذاکرات را فقط مذاکرات هسته ای معرفی کنند و برای خود یک سکوی پرتاب قرار دهند، مذاکره کنندگان ما این مذاکرات را برای رفع کامل تحریم ها ادامه می دهند و مذاکرات هسته ای نمی دانند.

خطیب جمعه بردسیر تاکید کرد: در مذاکرات وین اشتباهات گذشته و دلبستن و امیدواری به این مذاکرات و اعتماد به طرف مقابل نباید تکرار شود و ایران تسلیم تهدید و تحریم نمی شود زیرا محکم ایستادن سبب تضعیف دشمن می شود.

حجت الاسلام کرمانی گفت: دشمن می خواست از اعتراضات به حق مردم اصفهان در بحث آب، سوءاستفاده کنند که این فتنه با بصیرت مردم و حضور به موقع صدا و سیما خنثی شد.

وی ضمن اشاره به بحران آب یا به تعبیر دیگر جنگ آب گفت: کمبود آب در اکثر مناطق به خصوص برخی از روستاهای شهرستان که با تانکر آب رسانی می شوند وجود دارد و کارشناسان راه برون رفت از این مشکل را آبخیزداری  می دانند که همان مدیریت عملیات کشاورزی، دامپروری، سدسازی و شهرسازی متناسب با عوامل طبیعی است که امیدواریم با مدیریت صحیح و نزول باران، این بحران نیز حل شود.

وی درپایان ۱۲ تا ۱۹ اذر هفته مکتب انقلاب اسلامی را گرامیداشت و گفت: ما باید بر اساس مکتب انقلاب اسلامی که برگرفته از مکتب اسلام است حرکت و عمل کنیم.

راور: نقش به سزا شورای عالی انقلاب فرهنگی در عرصه های مختلف در کشور

حجت الاسلام محمودی امام جمعه موقت راور  در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه مناسبت های مهمی در هفته گذشته و هفته آینده در پیش داریم، گفت: دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله مدرس که روز شهادت این فرزانه بزرگ و مجاهد فی سبیل الله، ادغام روز مجلس نامگذاری شده است و اگر امروز نمایندگان ما چنین قدرتی دارند که جلوی استکبار جهانی می‌ایستند به برکت خون شهیدان به ویژه شهید مدرس و حاج قاسم سلیمانی است.

امام جمعه موقت راور افزود: امروز ١٢ آذرماه روز معلولین است که همه ما باید شکر گزار نعمت سلامتی خود باشیم و در کنار این سلامتی به عزیزان معلول احترام گذاشته و آن ها را یاری کنیم چرا که از وظایف دینی و اسلامی ما یاری رساندن به افراد معلول است.

وی در ادامه مطلب اظهار کرد: سه شنبه ١۶ آذرماه به عنوان روز دانشجو شناخته شده است که در ١۶ آذر ١٣٣٢ تعدادی از دانشجویان عزیز در مقابل شاه ایستادگی کردند و رژیم مستکبر شاه آن ها به فیض شهادت رساندند.

حجت الاسلام محمودی گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری یک دانشجو انقلابی دارای خصوصیاتی از جمله ضد استکبار، کمک به پیشرفت نظام جمهوری اسلامی، مبارزه با گرایش انحرافی در دانشگاه، آرمان خواهی و... است.

وی بیان کرد: یکی از ارزش های مهم ١٩ آذرماه که در پیش رو است، مصادف با تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ١٣۶٣ به فرمان مقام معظم رهبری است که یکی از نهاد های فرهنگی که میتواند در کشور ما نقش به سزایی در همه زمینه ها داشته باشد. که متأسفانه در سال های اخیر به این مسئله توجه نشده است و الحمدلله از زمان تشکیل دولت سیزدهم حضرت آیت الله رئیسی جلسات شورای انقلاب فرهنگی هر هفته برگزار می‌شود.

زرند: علت نابسامانی های اخیر کشور عمل نکردن به قانون اساسی است

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند در خطبه های این هفته ضمن تسلیت حادثه آتش سوزی در زرند گفت: آمادگی دستگاه های مسئول همواره باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانند در شرایط  بحرانی وارد میدان شوند،

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه بسیاری از شهروندان داوطلب آموزش هستند از مسئولین امر خواست تا به این نکته توجه کنند.

وی در ادامه افزود: باید علت حادثه مورد بررسی قرار گیرد و در صورت ترک فعل مسئولین پیگیری های مربوطه انجام شود تا حق کسی ضایع نشود.

امام جمعه زرند علت نابسامانی های اخیر کشورا را عمل نکردن به قانون اساسی بیان کرد و گفت:  ابعاد زندگی سعادتمند  معنوی و مادی انسانها را باید در نظر گرفت.

حجت الاسلام شجاعی افزود: در ادامه روز جهانی معلولین را تبریک گفت و اظهار کرد: مسئولان و مدیران شهر باید به نوعی طراحی کنند که همه جامعه از امکانات مساوی برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه در بین معلولین استعدادهای  درخشانی در زمینه ورزشی و هنری و شغلی می بینیم تاکید کرد باید به جامعه معلولین نگاه ویژه شود.

امام جمعه زرند گفت: خطبه های خود با اشاره به 16 آذر روز دانشجو و تبریک این روز، گفت:دانشجویان تعهد و تخصص را با هم داشتند و در مقابل استبداد جهانی ایستادند و در جنگ تحمیلی نیز حضور همگانی و چشم گیر داشتند،

حجت الاسلام شجاعی در پایان بیان کرد:  امروز نیز صیانت از انرژی هسته ای  از درخشش ویژ دانشجویان است و پیشرفت همه جانبه در عرصه علم پژوهشی کشور را مدیون دانشجویان متهعد و متخصص هستیم.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdcfjmdycw6d0xa.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین