کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده نیروی انتظامی بم؛

متصدی کافی‌نت در بم با ۳۱ کلاهبرداری بازداشت شد

17 آذر 1400 ساعت 18:31

اکبر نجفی از شناسایی و دستگیری متصدی متخلف یک کافی نت با ۳۱ فقره کلاهبرداری از شهروندان با انتقال وجه از حساب بانکی در این شهرستان خبر داد.


به گزارش راه آرمان ،اکبر نجفی فرمانده انتظامی بم اظهار کرد : با تلاش ماموران پلیس فتا و پس از دریافت شکایت چند شهروند برای انتقال و کسری اعتبار وام از حساب بانکی شان موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه کارشناسان پلیس فتا پس از انجام تحقیق و استعلام از حساب های شاکیان، متهم را که متصدی یک کافی نت در شهرستان بم بود  شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.
این مقام انتظامی افزود: متهم پرونده در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بود اما در مواجهه با مستندات و مدارک جمع آوری شده به بزه انتسابی اعتراف کرد.

 نجفی بیان کرد: متهم اعلام داشت چند نفر از شهروندانی که متقاضی دریافت وام از بانک بودند برای انجام ثبت نام اینترنتی و اعتبارسنجی به کافی‌نت مراجعه و به علت نداشتن سواد رایانه‌ای مراحل ثبت نام را به تصدی کافی‌نت محول می‌کردند.

فرمانده نیروی انتظامی بم تصریح کرد: متهم نیز از این فرصت سوء‌استفاده، اطلاعات بانکی حساب را ذخیره و اقدام به برداشت و انتقال غیرمجاز اعتبار وام از حساب ۳۱ نفر از شهروندان کرده است.

فرماندهی انتظامی شهرستان بم در خصوص این نوع کلاهبرداری به شهروندان توصیه کرد: شهروندان اگر می خواهند تراکنش مالی خود را از طریق کافی نت انجام دهند خودشان اطلاعات کارت بانکی را وارد کنند و از بازگو کردن آن به دیگران بپرهیزند؛ در صورتی هم که توانایی انجام این کار را ندارند از افراد آشنا و مطمئن کمک بگیرند و بعد از اتمام کار رمز خود را تغییر دهند.
 
انتهای پیام/بم
 


کد مطلب: 123140

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/123140/متصدی-کافی-نت-بم-۳۱-کلاهبرداری-بازداشت

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir