کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کرمان؛

اورژانس قضایی بم راه اندازی شد

25 آذر 1400 ساعت 19:27

سیدمهدی قویدل گفت: در جریان سفر رییس کل دادگستری این استان به بم، طرح اورژانس قضایی در این شهرستان راه اندازی شد.


به گزارش راه آرمان ،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کرمان سیدمهدی قویدل افزود: در سال ۱۳۹۹ و در راستای ابلاغ و اجرای شیوه نامه طرح مصلحین و حکمین قرآنی و عملیاتی شدن طرح مذکور، طرح اورژانس قضایی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کرمان تدوین و به کل استان ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: با تنظیم تفاهم نامه پنج جانبه با استانداری، اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و نیز تفاهم نامه دوجانبه دادگستری با نیروی انتظامی در بیشتر شهرستان های استان کرمان فعال و در حال اجرا است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: با توجه به برخی از آسیب های اجتماعی که عواقب روانی و فردی به دنبال دارد و شاهد بودن اتفاقات ناخوشایند زیادی از جمله آسیب رسیدن به بنیان خانواده و خشونت های خانگی در سطح جامعه و ضرورت اقدام مناسب در راستای پیشگیری از این آسیب ها، این طرح با در اختیار داشتن جمعی از متخصصین (مصلحین، روانشناسان و مددکاران و ...) در کنار پلیس ۱۱۰ و کلانتری ها اقدام به مداخله و کمک به حل مشکلات مراجعین و ایجاد سازش خواهد کرد. 

این مقام قضایی به اهداف طرح اورژانس قضایی نیز اشاره و تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی جامعه، پیشگیری از امنیتی و انتظامی شدن مسائل اجتماعی و پیشگیری از تبدیل به جرم شدن آسیب های اجتماعی از جمله اهداف طرح محسوب می شوند.

قویدل بیان کرد: همچنین ترویج فرهنگ حل مساله و سازش با استفاده از افراد و نهادهای مردمی، خدماتی و حمایتی بجای انتظامی و قضایی، کاهش ورودی پرونده ها به مراجع انتظامی و قضایی و پیشگیری و کاهش خشونت های فردی و خانوادگی از دیگر اهداف طرح اورژانس قضایی به شمار می روند.

انتهای پیام/بم


کد مطلب: 123309

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/123309/اورژانس-قضایی-بم-راه-اندازی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir