تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷
۰
plusresetminus
مردم و مسئولان رفسنجان از رمز ماندگاری سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی گفتند و عامل اصلی محبوبیت ایشان را توجه به اوامر رهبری و ولایت فقیه دانستند.
سردار سلیمانی چهره همیشه ماندگار در تاریخ ایران و اسلام است
به گزارش راه آرمان؛ ایام هفته مقاومت ۱۴۰۰ با اینکه دوسال از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی می گذرد اما پرشور و همراه با داغی تازه بر دل ها در دیار کریمان که میزبان میهمانان از سراسر دنیا بود، گذشت.

شهرستان رفسنجان هم که فرزندان و یاران حاج قاسم را در خود جای داده است؛ در این ایام کم نگذاشت و تمام شهر به یاد سردار عزیز سیاه پوش شد.

موکب های فاطمیه به نیت حاج قاسم خدمات رسانی می کردند و مجالس عزای فاطمی معطر به یاد سردار دلها بود.

در حاشیه این مجالس به پای گفتگو با مردم و برخی مسئولان نشستیم تا برایمان بگویند که رمز ماندگاری حاج قاسم را در چه می دانند؛

یک جوان آتشنشان گفت: ایمان، در خط ولایت فقیه بودن، فداکاری، شجاعت و غیرتمندی برای مردم ایران حاج قاسم را شاخص کرد.


دختر جوان بسیجی بیان کرد: برای حاج قاسم سلیمانی باحجاب و بی حجاب فرقی نداشت. رفتارش با کوچک و بزرگ یکسان بود و همین باعث محبوبیت ایشان شد.



زهره غلامی گزارشگر رادیو رفسنجان در این باره گفت: یکی از مواردی که اهمیت زیادی دارد حق الناس است. یعنی اگر ما حق کسی را پایمال کنیم هرگز به سعادتمندی نمی رسم.

وی ابراز کرد: اگر زندگینامه حاج قاسم را خوانده باشیم از کوچکترین کارها که موجب ضایع شدن حق کسی شود ممانعت می کردند.

غلامی اظهار کرد: حال اگر ما در هر کاری باعث ناحقی نشویم، دست به دست هم بدهیم و همین یک درس را از حاج قاسم سلیمانی بیاموزیم تبعا راه سعادت را پیدا کردیم و میتوانیم در عمل دانش آموختگان مکتب حاج قاسم باشیم.



روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان مردمی بودن حاج قاسم را یکی از ویژگی های بارز ایشان معرفی کرد و ادامه داد: درست است که ایشان مرد میدان لقب گرفت اما مردمی بودن و در عمل در میدان بودن ویژگی و عملکرد ایشان را نشان می دهد؛ حاج قاسم دوست‌دار مردم و شهدا بود و رابطه خوبی با اقشار جامعه داشت.


سید ابراهیم صباغ جعفری عضو شورای شهر رفسنجان نیز گفت: یکی از ویژگی هایی که حاج قاسم را شاخص میکند بحث مردمی بودن و اخلاص اوست. ایشان هیچ زمان خودرا از مردم جدا نمی دانست و همیشه در دل مردم بود و فاصله ای بین خودش و مردم قرار نمی داد.

صباغ جعفری بیان کرد: در احادیث داریم فردی که می خواهد در قلوب رسوخ کند باید ارتباطش را با خدا قوی کند و حاج قاسم همیشه برای خدا کار می کرد.

وی افزود: وقتی برای خدا کار کنیم، خدا محبت شما را در قلوب مردم می‌اندازد و این راز ماندگاری حاج قاسم است؛ ایشان ولایی بودند و دلشان برای جامعه و وطن می‌تپید، یک انسان به تمام معنا با کرامت بودند و چون قلبش برای میهن و ولایت می‌تپید، تمام قلب ها را تسخیر کرد.


سرهنگ پساوند فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان نیز ضمن تاکید بر اصل ولایت پذیری گفت: توسل به ائمه اطهار ویژگی بارز سردار سلیمانی بود.

وی عنوان کرد: امروزه وظیفه ماست که راه شهید و مکتب ایشان را ادامه دهیم و برای اینکه بتوانیم در این مکتب حرکت کنیم باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم؛ آن عاملی که سلیمانی را شاخص کرد همین تأسی به  ولایت فقیه و زهد ایشان بود.

پساوند تصریح کرد: اگر امروزه گوش ما به امر رهبری باشد قطعا می توانیم در مسیر مکتب سلیمانی حرکت کنیم.



علی اکبر پور محمدی فرماندار رفسنجان نیز خدمات حاج قاسم را ارزشمند شمرد و اضافه کرد: باید مکتب حاج قاسم را شناسایی و به مردم تفهیم کنیم تا کار ایشان برای همیشه در تاریخ اسلام ماندگار شود.

عکس:  رقیه غیاثی

انتهای پیام/ فاطمه محمدی https://armanekerman.ir/vdcfemdyvw6d01a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما