کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناسان مسائل سیاسی تأکید کردند؛

29 دی ماه؛ تبلور مقاومت و ایستادگی مردم غزه در برابر اسرائیل است/ مردم غزه خود را وام دار مجاهدت های شهید سلیمانی می دانند

28 دی 1400 ساعت 8:06

کارشناسان مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه نامگذاری 29 دی ماه به نام روز غزه، تبلور مقاومت و ایستادگی مردم غزه در برابر اسرائیل است، گفتند: مردم غزه خود را وام دار مجاهدت های شهید سلیمانی می دانند.


به گزارش راه آرمان؛ در هفتم دی‌ماه سال ۱۳۸۷ هجری شمسی، رژیم صهیونیستی در حمله‌ای وحشیانه و غیرانسانی، نوار غزه را هدف حملات جنگنده‌های خود قرار دارد که این حمله ۲۲ روز به طول انجامید و در نتیجه آن بسیاری از منازل مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و درمانگاه‌ها و زیرساخت‌ها و تأسیسات نوار غزه تخریب شدند و شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان بی‌گناه به شهادت رسیدند.

دراین راستا، جمهوری اسلامی ایران که همواره حامی محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین بوده است، در نخستین سالروز جنگ ۲۲ روزه با هدف بازگویی مظلومیت مردم فلسطین و رساندن صدای این مظلومیت به گوش آزادگان جهان و همچنین، تجلیل از حماسه‌آفرینی محور مقاومت، روز ۲۹ دی‌ماه را «روز ملی غزه» نام‌گذاری کرد تا از این طریق مقاومت ۲۲ روزه مجاهدان غزه در برابر وحشی‌گری اسرائیل را ارج نهد و این مقاومت قهرمانانه را پیوسته در اذهان یادآوری کند.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه غزه امروز به محور مقاومت در جبهه ملت فلسطین در برابر صهیونیست ها تبدیل شده است، گفت: ملت غزه با استفاده از فرهنگ مقاومت که برخواسته از اندیشه های ناب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است، می توانند نماینده درخشانی برای ملت فلسطین باشند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: غزه توانسته با مبانی دینی و ملی فلسطین به گونه ای خود را تقویت و غنی کند که اسرائیل مدت هاست که جرأت حمله و آسیب زدن به این منطقه را به دلیل آمادگی و اقتداری که ملت فلسطین در منطقه به برکت نظام ایران و به ویژه شهید سلیمانی پیدا کرده است را ندارند.

غزه در مدت کوتاهی می تواند ارتش اسرائیل را وادار به عقب نشینی کند/ امروز غزه روحیه مقاومتخود را به کرانه باختری رود اردن منتقل کرده است

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: امروز غزه کوچک نشان داده که ظرف مدت کوتاهی قادر است ارتش مسلح اسرائیل را وادار به عقب نشینی و شکست کند و اجازه تجاوز را به آنها ندهد و ترس و وحشتی که امروز مردم غزه در رژیم صهیونیستی به وجود آورده اند الگویی برای ملت های مقاوم شده است.

وی ابراز کرد: غزه در جهان با مقاومت خود نشان داده است که چگونه می تواند جلوه های فداکاری و ایستادگی خود را برای الگو دهی برای همه آزادی خواهان جهان نشان دهد.

ترقی با بیان اینکه امروز غزه روحیه مقاومت و ایستادگی خود را به کرانه باختری رود اردن نیز منتقل کرده است، اظهار کرد: همان گونه که مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده اند؛ ما شاهد مقاومت بخش دیگر از مردم فلسطین در کرانه باختری هستیم که آنها نیز از شیوه مردم غزه برای مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم ستمکار و کودک کش صهیونیست و اسرائیل استفاده می کنند.

29 دی ماه؛ تبلور مقاومت و ایستادگی مردم غزه در برابر اسرائیل است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: نامگذاری 29 دی ماه به نام روز غزه، تبلور مقاومت و ایستادگی مردم غزه در برابر اسرائیل است و جلوه ای از پیروزی مقاومت را یادآوری می کند و تا ما به روحیه مقاومت، ایستادگی و نقش مقاومت در تحقق آرمان ملت فلسطین توجه کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مردم غزه الگو مقاومت خود را به همه نهضت های اسلامی جهان اسلام منتقل کنند، خاطر نشان کرد: این نوع تفکر و فرهنگ در کشورهای مختلف از جمله یمن، بحرین و غیره رواج پیدا کرده و این تفکر می تواند الگو و سرمشقی برای نیروهای مقاومت در جهان اسلامی باشد.

حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ در این باره گفت: غزه شهر کوچکی با مساحت 365 کیلومتر مربع است و با داشتن حدود 2 میلیون جمعیت یکی از مهمترین و مورد توجه ترین مناطق در افکار عمومی قرار دارد به دلیل اینکه در طول سال های گذشته رژیم صهیونیستی چندین بار با استفاده از انواع هواپیماهای آمریکایی فوق مدرن، غزه را مورد حمله قرار داده و تلاش کرده است که این شهر را از صفحه جغرافیایی اراضی اشغالی حذف کند.

مقاومت مردم غزه؛ الگوی مقاومت برای ملت های مسلمان جهان تلقی می شود/ مقاومت غزه مرهون مجاهدت های شهید سلیمانی است

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جنبش های مخالف صهیونیستی بخشی از محور مقاومت تلقی می شوند، اظهار کرد: مردم غزه در طول سالیان گذشته با امکانات بومی خود تلاش کرده اند تا معادله جنگ را به نفع خود تغییر دهند و آنها با مقاومت هایی که انجام داده اند، بارها رژیم صهیونیستی را شکست داده اند.

وی بیان کرد: مقاومت مردم غزه یک الگوی مقاومت برای ملت های مسلمان جهان تلقی می شود و به دلیل مبارزات و مقاومت مردم غزه 29 دی ماه  را به عنوان روز غزه نامگذاری کرده اند.

هانی زاده تصریح کرد: بیش از یک دهه به دلیل حضور فعال سپهبد شهید سلیمانی که مقاومت مردم غزه مرهون مجاهدت این شهید بزرگ است؛ مردم غزه توانستند چندین بار با استفاده از امکانات خود ارتش رژیم صهیونیستی را زمین گیر کنند.

مردم غزه خود را وام دار مجاهدت های شهید سلیمانی می دانند

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رهبران گروه های مبارز فلسطینی از حضور معنوی سپهبد شهید سلیمانی در محور مقاومت و کمک های ایشان به مردم غزه بارها قدردانی کرده بودند، اظهار کرد: به همین دلیل مردم غزه خود را وام دار مجاهدت های شهید سلیمانی می دانند.

وی خاطر نشان کرد: در آخرین جنگ در سال 2019 غزه شکست بزرگی به رژیم صهیونیستی متحمل کرد و این رژیم آتش بس را بدون قید و شرط پذیرفت و هم اکنون حماس و جهاد اسلامی با استفاده از امکانات خود، در صورتی که حمله جدیدی علیه غزه صورت گیرد، می تواند آسیب جدی به تأسیسات نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی وارد کنند.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 124175

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/124175/29-دی-ماه-تبلور-مقاومت-ایستادگی-مردم-غزه-برابر-اسرائیل-خود-وام-دار-مجاهدت-های-شهید-سلیمانی-می-دانند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir