تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۶
۰
plusresetminus
مازیار اویسی از افزایش تقریبی ۲ برابری بیماران سرپایی کرونا در بیمارستان پاستور بم خبر داد و گفت: در چهار روز اخیر تعداد بیماران سرپایی مبتلا به ویروس کرونا از ۴۸ نفر به ۸۵ نفر رسیده است.
۷۰ درصد بیماران کرونا مربوط به شهرستان بم هستند
به گزارش راه آرمان ،مازیار اویسی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان بم با اظهار نگرانی از افزایش مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر اظهارکرد : متاسفانه سویه جدید اُمیکرون با شدت بیشتری واگیردار است و به همین دلیل با افزایش تعداد مبتلایان و فوتی ها نیز مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: همیشه قبل از اینکه وارد پیک (دوره اوج) شویم اول تعداد بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده و سپس تعداد بیماران بستری افزایش می یابد؛ اینک نیز ۱۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در پاستور بم بستری شده اند که پنج نفر در بخش ICU بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: واکسیناسیون مهمترین عامل جلوگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا امیکرون است و تزریق دُز سوم این واکسن نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اویسی تصریح کرد: تزریق دز سوم کرونا از دانشگاه علوم پزشکی شروع شده است و تمامی پرسنل این دانشگاه باید در مدت یک هفته دز سوم خود را تزریق کنند؛ همچنین تیم سیار ما آمادگی کامل دارد تا با حضور در ادارات و اصناف دز سوم را تزریق کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم بیان کرد: شهرستان بم مهمترین مکانی است که باید تزریق دز سوم در آن اتفاق بیفتد چون در آمار یکساله که رصد کرده ایم بالای ۷۰ درصد بیماران بستری‌ کرونا در شرق استان مربوط به شهرستان بم هستند.

به گفته وی طبق آمار سامانه سیب تاکنون ۲۲۱ هزار نفر در شرق کرمان دز واکسن تزریق شده است یعنی ۸۵ درصد افراد زیرپوشش این سامانه واکسن دریافت کرده اند که این آمار نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

اویسی بیان کرد: ۵۴ هزار و ۷۰۰ دز سوم یعنی حدود ۲۳ درصد افراد ذیل سامانه سیب واکسن دریافت کرده اند.

انتهای پیام/بم https://armanekerman.ir/vdcfvjdyyw6d0ja.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما