کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان خبر داد؛

۴۰ سازه بتنی و سنگی در جهت مهار سیلاب در ریگان ساخته می شود

10 بهمن 1400 ساعت 17:35

مهدی رجبی‌زاده گفت: برای اجرای ۴۰ سازه بتنی، سنگی وخاکی در ریگان ۱۵۰میلیارد تومان نیاز است که تا کنون ۴۰ میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است.


به گزارش راه آرمان، مهدی رجبی‌زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری امروز در حاشیه سفر به ریگان و بازدید از سدهای آبخیزداری این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مناطقی که در استان کرمان از نظر بحث سیل و استفاده از روان آب‌ها اهمیت دارد، حوزه آبریز منطقه عمومی ریگان است.

 
وی تصریح کرد: این حوزه آبریز ۹۰۰هزار هکتار مساحت دارد که تا به امروز نزدیک به ۳۰۰هزار هکتار مطالعات در این حوزه انجام شده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان عنوان کرد: عملیات اجرایی در سطح ۶۰هزار هکتار در ۳۶ سازه سنگی، ملاتی وخاکی انجام شده است که در سیل اخیر جلوی بخشی از خسارت‌ها را در این شهرستان گرفت.

رجبی زاده اذعان کرد:  با اجرای ۳۶ سازه تغذیه سفر‌ه‌های آب زیر زمینی و کنترل رسوبات را در منطقه شاهد بودیم.
 
وی ادامه داد: در ۳۳ درصد دیگر از حوزه، کار مطالعات را در دستور کار قرار داده‌ایم  که در دو مرحله کوتاه‌مدت و میان‌مدت اقداماتی انجام خواهد شد.
 
رجبی‌زاده خاطرنشان کرد: برای اجرای ۴۰ سازه بتنی، سنگی وخاکی در ریگان ۱۵۰میلیارد تومان نیاز است که تا کنون ۴۰ میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است.
 
وی با اشاره به اینکه با اجرای این سازه‌ها ۵۰ درصد حوزه آبریز تحت پوشش قرار خواهد گرفت و شاهد ذخیره‌سازی ۱۰۰میلیون متر مکعب آب و کنترل روان آبها خواهیم بود.
 
انتهای پیام/ریگان
 
 


کد مطلب: 124463

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/124463/۴۰-سازه-بتنی-سنگی-جهت-مهار-سیلاب-ریگان-ساخته-می-شود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir