تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۷
۰
plusresetminus
ابوالفضل باقری فرد با بیان اینکه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار ندارند و شامل رنگ‌ بندی‌ های دیگر از نظر شیوع ویروس کرونا هستند، آموزش را باید به صورت حضوری برگزار کنند، گفت: که شهرها و استان‌ هایی که از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمزی هستند، تصمیم‌ گیری در خصوص نحوه آموزش دانشجویان برعهده مسئولین دانشگاه‌ ها و ستاد ملی مقابله با کرونای استان باشد و این استان‌ ها می ‌توانند آموزش خود را به صورت ترکیبی یعنی مجازی و حضوری برگزار کنند.
جزییات برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشجویان علوم پزشکی در ترم جدید
به گزارش راه آرمان، معاون آموزشی وزارت بهداشت ابوالفضل باقری فرد در نشست خبری که در استودیو سلامت وزارت بهداشت و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: حوزه آموزش در مجموعه وزارت بهداشت یکی از بزرگ ترین حوزه های وزارتی است. ما ۶۸ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سراسر کشور، حدود ۲۷۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در رشته های مختلف و ۲۰ هزار نفر هیات علمی، داریم، همچنین ۲۵۰ رشته محل در دانشگاه ها داریم که همه ساله در حال تغییر است.


دکتر باقری ‌فرد خاطر نشان کرد: شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار ندارند و شامل رنگ‌ بندی‌ های دیگر از نظر شیوع ویروس کرونا هستند، آموزش را باید به صورت حضوری برگزار کنند.

آموزش دانشجویان رشته‌ های بالینی حضوری است

وی با بیان اینکه دانشجویان رشته‌ های بالینی باید به صورت کاملا حضوری در مراکز و دانشگاه ‌ها حاضر باشند، ادامه داد: وظایف این دانشجویان حتی از اساتید نیز سنگین ‌تر است و با توجه به اینکه مردم به خدمات آنها نیاز دارند، بنابراین باید حتما به شکل حضوری آموزش ببینند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص عدم تمایل حضور دستیاران در برخی از رشته ‌های علوم پزشکی نیز گفت: ما در یکسری رشته ‌های خاص نظیر طب اورژانس، داخلی و بیهوشی به دلایلی از جمله تعهدات بالا، دریافتی ‌های کم و برخی فاکتورهای دیگر با عدم رغبت دانشجویان برای حضور در این رشته ‌ها مواجه هستیم که باید با اعمال برخی جاذبه ‌ها و سیاست‌ های تشویقی میزان علاقه ‌مندی برای حضور در این رشته‌ ها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/بم https://armanekerman.ir/vdciv5azut1arq2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما