تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۳
۰
plusresetminus
اولین نشست خبری فرماندار رفسنجان با مشاجره لفظی میان وی و یکی از خبرنگاران همراه بود.
ماجرای مشاجره فرماندار رفسنجان با خبرنگار در نشست خبری
به گزارش راه آرمان، علی اکبر پور محمدی اولین نشست خبری خود را که به گفته وی به اصرار خبرنگاران زودهنگام تصمیم به برگزاری آن گرفته شد را روز گذشته با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری رفسنجان برگزار کرد.
این جلسه که قرار بود در ساعت ۱۲:۳۰ آغاز شود با حضور زودهنگام فرماندار و معاون برنامه ریزی وی ۵ دقیقه زودتر آغاز شد و از همان ابتدا پور محمدی از خبرنگاران خواست سوالات خود را بپرسند و وی پاسخ دهد.
سوالان خبرنگاران درباره موضوعات مختلف شهرستان مطرح شد و فرماندار پاسخگو بود.
نیمه های این نشست خبری سوالی از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شد مبنی بر اینکه ماده ۲۷ و ۲۸ قانون می گوید انتقال آب کشاورزی ممنوع است، یک مورد انتقال آب به یک مجموعه فرهنگی ورزشی در شهر رفسنجان داده شده و شما از جایگاه خود استفاده کردید و چرا خلاف قانون عمل شده است؟
فرماندار می گوید: حامی قانون هستم سخت هم هستم، ماده ۲۷ و ۲۸ را مطالعه کردم به صراحت انتقال آب را تعریف کرده است، کمیته ای برای جا انداختن ماده ۲۷ راه انداخته شده که مشخصا نفسیر این ماده بیان شود.
۳۰ درصد چاههای موجود در شهرستان این انتقال آب را انجام می دهند، بعضی ها توسط خود اداره آبیاری و برخی حکم دادگاه را گرفتند و این انتقال انجام شده، برای این مورد نیز بیش از ده رای جمع شده و انتقال این آب داده شده، اداره ابیاری، دادگاه و خود مالکان رای دادند، این کار انجام شده است.
چرا موضوعی که به نفع مردم و شهرستان است و کسی که زمین پسته به او جواب نمی دهد می خواهند آب را انتقال دهد،جلویش را بگیریم.
چرا وزارت خانه اجازه انتقال آب داده است، اداره کل داده است، تمامی نامه ها را درآوردم ، وکیل هم گرفتم، جلسه با آب منطقه ای برگزار می کنیم تا توضیح دهیم که ماده ۲۷ قانون برای انتقال آب در بخش کشاورزی گذاشته شده است.
مجدد خبرنگار می گوید در این طرح سه تخلف انجام شده آبی که نداشته، انتقال ممنوع است و حریم انتقال از کف رودخانه رفته است؟
فرماندار می گوید: صراحت قانون اجازه انتقال آب را می دهد من این را توضیح دادم.
در این میان خبرنگار دیگری وارد بحث می شود و می گوید: درست است طبق قانون ۲۷ آب بایستی به زمین های تحت شرب وارد شود اما تبصره ای دارد که می گوید مگر اینگه دولت تصمیم بگیرد که آب در جای دیگر استفاده شود.
این خبرنگار در ادامه اینطور می گوید: یک فرماندار و مسئول باید قدرت ریسک داشته باشد چرا باید فضایی ایجاد شود تا مانع حل مشکلات شهرستان باشیم، عدالت و انصاف را در نظر بگیریم.
خبرنگار سوال کننده درباره انتقال آب پس از طرح سوال دیگری از زمان شهردار بودن پور محمدی مجدد به سوال اولش برمیگردد و می گوید: آیا حرف و حدیث ها درست است که شما به خاطر شتری که جلوی پای شما کشتند از این انتقال آب حمایت می کنید؟
فرماندار می گوید شتر کشتند می خواستند نکشند.
خبرنگار می گوید شما برای اینکه این آقا آبش را از کف رودخانه عبور دهد او را حمایت کردید.
فرماندار رفسنجان در این لحظه می گوید: یک بار دیگر تکرار کنید تو دهن شما می زنم، این جواب توست نه خبرنگار، تو دلت به حال شهر می سوزد؟ توهین به سرمایه گذار می کنی سرمایه گذاری که می خواهم او را به سختی در شهر نگه دارم و متهم می شوم به این که تو طرفدار سرمایه گذار هستی.
پور محمدی در پاسخ به خبرنگار دیگری که می گوید این برخورد با خبرنگار درست نبود می گوید: احترام به خبرنگاران را دارم، دوستشان دارم، همیشه گفتم از من سوال کنید اما تخریب نکنید، نه من را بلکه شهرستان را، شهر متعلق به یک خط سیاسی نیست، متعلق به همه مردم است.
من با همه گروه های سیاسی ارتباط گرفتم از همه پیشنهاد خواستم نمی توانم تحمل کنم که کسی شهر را تخریب می کند، از سوال کردن فراری نیستم سوال کردن حق مردم است شهر نیاز به وحدت دارد آشوب نمی پذیرد.
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcdzk0fjyt0xz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما