تاریخ انتشار :جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۲
۰
plusresetminus
میثم تارم گفت: بعثت رسول مکرم اسلام (ص) بزرگترین رویداد جهان اسلام است و آحاد مسلمانان باید در راستای تحقق اهداف و دستورات خاتم الانبیاء (ص) توجه داشته باشند.
تربیت انسان لایق و شایسته وظیفه آموزش پرورش است/ بعثت پیامبر(ص) بزرگترین رویداد جهان اسلام است/ لزوم مدیریت هماهنگ رؤسای سه قوه در کنترل بازار شب عید
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم:

کرمان: بعثت آغاز سرازیر شدن نعمت ها برای بشریت است/ افرادی که در جناح ها فعال هستند نباید به دانش آموزان آموزش دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان گفت: بعثت نبی مکرم اسلام را تبریک و تهنیت می گویم این روز، روز بزرگی برای جامعه انسانیت است و از برکت های آن پایان جاهلیت است.

وی تصریح کرد: در زمان جاهلیت ارزش های انسانی در جامعه های انسانی از دست رفت بود و غیر ارزش ها جایگزین شده بود پیامبر عزیز در این  دوران جاهلیت را پایان داد و دوران انسانیت آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: بدعت های فراونی قبل از بعثت پیامبر رنگ حق گرفته بودند و کتاب آسمانی پیامبر که از طرف خداوند نازل شده بود و برنامه بشریت را به ارمغان آورد.

وی بیان کرد: بعثت آغاز سرازیر شدن نعمت ها برای بشریت است و وجود پیامبر الهی بزرگترین موهبتی که بشریت به خود دیده است.

خطیب جمعه کرمان گفت: پیامبر اسلام از نظر روحیه شخصیتی ممتاز و امین خداوند متعال بود ، ایشان حامل وحی برای بشریت است ختم انبیای الهی و هدایتگر جامعه بشریت است.

وی گفت: امور تربیتی و تربیت اسلامی سه ضلع دارد اول پدر و مادر، دوم معلم است که باید الگویی در همه زمینه باشد و سوم محتوا است که قرار دادن معلمان فرهیخته و لایق برای دانش آموزان وظیفه سنگینی است.

خطیب جمعه کرمان گفت: تربیت انسان لایق و شایسته وظیفه آموزش پرورش است و نباید افرادی که در گروه ها و جناح ها فعال هستند به دانش آموزان آموزش دهند باید  مواظبت و مراقبت کنید یک روزی کسانی می خواستند سند 2030 را اجرا کنند مراقب نفوذ باشید در تمام عرصه ها زیرا می خواهند نفوذ کنند در جشنواره‌ فجر دیدید چگونه قلب ميليون ها ایرانی را شکستند مراقب نفوذ باشید تا افکار خود را بر جامعه القا نکنند.

آسمینون منوجان: توجه به جهاد تبیین؛ نیاز ضروری جامعه امروز ماست

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان گفت: یکی از مباحث مهمی که مکررا از رهبر معظم انقلاب همه ما شنیده ایم و بارها در جلسات اخیر بیان داشته اند مسئله جهاد تبیین و مسئله استمرار انقلاب است و این احساس یک نیاز ضروری در جامعه امروزی ما است.

وی افزود: مسئله جهاد در دین مبین اسلام خیلی اهمیت دارد و اکثریت کتب علمی ما مسئله جهاد را مطرح کرده اند.

امام جمعه موقت بخش آسمینون عنوان کرد: این دقت نظر رهبر معظم انقلاب و بیان واژه جهاد و اینکه آن را مقارن با واژه تبیین بیان نموده است در واقع پیام خاصی دارد که خود واژه تبیین هم یک واژه مهم اس چرا که گفته تبیین و نگفته‌اند توصیف یا تحلیل ،زیرا کلمه تبیین یعنی ریشه یابی کردن علت ها ،زمینه ها، ظرفیت ها و بیان راهکارها که این خود تبیین است و فراتر از توصیف است.

وی افزود: حالا چرا رهبر معظم انقلاب روی جهاد تبیین اصرار دارد و تاکید فراوان می کند که وظیفه جوانان و مسئولان است که جهاد تبین کنند اگر بخواهیم این مسئله را بفهمیم نیاز به توضیحی دقیق تر داریم ما انسان ها دو بعد داریم بعد شناختی بعد دوم گرایش های ما انسان‌هاست انسان یک موجود پیچیده است یک ظاهر و یک باطن دارد دارای لایه های پیچیده ای است که مسائل روحی و روانی انسان مربوط به آن است.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: اما این مطالب چه ربطی به جهاد تبیین دارد و برداشت این است که دشمن هدفی که دارد برای اینکه انقلاب را ساقط کند یک جنگ ترکیبی راه انداخته و به تعبیری این جنگ ترکیبی از ابعاد مختلف شروع شده، جنگ  اقتصادی یعنی تحریم ها، جنگ اجتماعی بحث بی حجابی و فشارهای خانوادگی و بی احترامی به خانواده‌ها ،ترویج فحشا همجنسگرایی و جنگ سیاسی و بحث نفوذ و عدم شایسته سالاری و بعضی از فساد هایی که در جامعه ایجاد می‌شود یا بستر سازی می کنند.

امام جمعه موقت آسمینون ( نودژ) اظهار کرد: تعبیری که مقام معظم رهبری دارند تهاجم فرهنگی یا بالاتر از آن شبیه خون فرهنگی است شبیه خون زمانی می گویند که وقتی طرف نشسته دشمن از پشت حمله می‌کنند ولی مسئولین فرهنگی کشور حواسشان نیست که ما در یک جنگ ترکیبی قرار داریم در این جنگ ترکیبی مهمترین رکن آن علاوه بر جنگ اقتصادی که دشمن می‌خواهد از بحث های اقتصادی مردم را علیه نظام بشوراند

وی افزود: مهم تر از همه اینها جنگ شناختی و ادراکی است یعنی دشمن اجازه می‌دهد که شما ظرفیت‌ها ،واقعیت‌ها و پیشرفت‌های خود را درک نکنید و با سیاه نمایی با تبلیغ کردن برخی از مشکلات درونی کشور که کسی منتظرش نیست سعی می‌کند این ها را روز و شب در رسانه‌ها بازگو کند.

جیرفت: بعثت پیامبر(ص) بزرگترین رویداد جهان اسلام است

جت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: بعثت رسول مکرم اسلام (ص) بزرگترین رویداد جهان اسلام است و آحاد مسلمانان باید در راستای تحقق اهداف و دستورات خاتم الانبیاء (ص) توجه داشته باشند.

امام جمعه جیرفت افزود: مشکلات امروز جامعه مسلمین ثمره بی‌توجهی به اهداف بعثت نبی مکرم اسلام (ص) و بسنده کردن به ظواهر است که سبب می‌شود وقایعی همچون فجایع یمن رقم بخورد.

وی بیان کرد: امام کاظم (ع) نقش تبیین و تربیت را با حکمت و اقتدار ایفا کردند لذا دشمنان نتوانستند وجود ایشان را تحمل کنند و آن حضرت بخش بزرگی از امامت و عمر با برکت خود را در زندان‌ها گذراند.

خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: دستورات و قوانین اسلام از ناحیه منطق و عقلانیت حمایت می‌شود و پیامبران الهی دیگر راهنمایان بشریت برای رستگاری هستند.

وی تصریح کرد: آنتن‌دهی خطوط همراه اول و ایرانسل همچنان ضعیف است و با توجه به رونق آموزش‌های مجازی، متولیان امر باید برای رفع این نقیصه همت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تارم ابراز کرد: یکی از معجزات قرآن آن است که آورنده آن انسانی درس نخوانده از میان جامعه‌ای درس نخوانده، فاقد فرهنگ و آداب و رسوم است و این شخص باید مربی و تزکیه کننده این جامعه و دیگر مردم باشد و همچنین قرآن را تفسیر و عملی کند.

امام جمعه جیرفت گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ ساز عمل به قرآن و دین مداری است که تمدن نوین اسلامی را در جهان شکل خواهد داد.

زرند: وضعیت امروز اوکراین درس عبرت اعتماد به آمریکاست

حجت الاسلام محمدی گفت: حمله روسیه به اوکراین باعث سقوط بازار های مالی و  افزایش انرژی در دنیا شده است.

امام جمعه موقت زرند افزود: درس عبرت ما از جنگ اوکراین و روسیه این است که پس از فروپاشی جماهیر شوروی ، اوکراین قدرت سوم اتمی دنیا به شما می رفت و در سال ۱۳۷۳ اوکراین تهعد تحویل سلاح های اتمی خود را می دهد و آمریکا و انگلیس تعهد حمایت از اوکراین را دادند .

وی با اشاره به اعتماد به امریکا تباهی است، عنوان کرد: درس عبرت این جنگ این است که اعتماد به امریکا جز تباهی چیزی نیست.

جنگ اوکراین و روسیه به ما یاداوری کرد که دنیای امروز دنیای قدرت و برتری نظامی است، افزود: ما امروز می فهمیم قدرت دفاعی و موشکی و تسلیحاتی مت مهمترین قدرت ما در تاریخ است.

محمدی با اشاره به درس های تاریخی ماجرای اوکراین ابراز کرد: به تاریخ که مراجعه می کنیم به این نتیجه می رسیم هرکشوری که تسلیحات نظامی خود را تسلیم آمریکا و ابرقدرت ها کرده، جز تباهی برایش چیزی نبوده است.

امام جمعه موقت زرند گفت: ما امروز اهمیت سخنان رهبری را بیستر از قبل متوجه می شویم که در بعد نظامی قدرت یافتیم و مسئله نظامی ما قابل مذاکره نیست.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به چهار دهه موفقیت افزود:چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته است و قطعا در این چهار دهه پیشرفت های بسیار زیادی داشتیم ما نبایستی اجازه دهیم که مشکلات امروز اینهمه پیشرفت را نادید بگیرد.

وی به بعضی از پیشرفت های چهار دهه گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از زمینه های پیشرفت انقلاب اسلامی پیشرفت در زمینه علمی است که هیچ کشوری در این سالها چنین سرعت پیشرفتی نداشته است و سرعت رشد ما ده برابر متوسط جهانی است.

محمدی بیان کرد: قبل از انقلاب کسی این باور را نداشت که زوری بتوانیم در زمینه های نانوتکنولوژی ، انرژی هسته ای ، شبیه سازی، بیوتکنولوژی پیشرفت داشته باشیم و همچنین امروز در زمینه پزشکی نیز در منطقه حرف اول را میزنیم .

خطیب جمعه زرند افزود:  ما امروزه در زمینه اقتصادی نیز براساس آمارهای ارائه شده نیز گام های خوبی برداشتیم. نباید خودتحقیری داشته باشیم و پیشرفت های خوبی که در چهل ساله گذشته داشتیم را ببینیم

وی در پایان خاطر نشان کرد: عید مبعث حضرت رسول اکرم را در پیش داریم که سرآغاز تحولی عجیب و عظیمی در جهان است.

بردسیر: جنگ امروز در اوکراین حاصل اعتماد به ابرقدرت هایی مانند آمریکا است

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام و اشاره به صلوات خاصه آن حضرت گفت: مبارزه و جهاد با طاغوت در سراسر زندگی این امام بزرگوار مشهود است و امام کاظم همواره در مقابل ظلم ایستادگی کرد.

وی ضمن تبریک روز امور تربیتی بیان کرد: تربیت امر مهم و وظیفه خطیری است که در مدارس بر عهده مربیان امور تربیتی قرار داده شده است و در قرآن و روایات بر تربیت تاکید ویژه ای شده است؛ بنابراین تعلیم و تربیت باید در کنار هم باشد و علم بدون اخلاق فساد بدنبال دارد که  امیدواریم دولت سیزدهم به این موضوع مهم عنایت ویژه داشته باشد.

امام جمعه بردسیر تصریح کرد: جشن گرفتن برای عید مبعث خوب است اما درس گرفتن از وقایع ایام بعثت مهمتر است؛ وقایعی مانند شعب ابی طالب و مقاومت و ایستادگی مسلمانان در این سه سال که ثمرات گران بهایی را به دنبال داشت و امروز نیز ایستادگی در مقابل دشمنان نتایج خوبی را به دنبال دارد.

وی افزود: استمرار کلید پیروزی هر حرکت و انقلابی است، در دنیا نهضت های زیادی را دیدیم ولی عواملی مانند ترس، یاس و ناامیدی و خستگی سردمداران یا مردم آن نهضت  سبب از بین رفتن  استمرار و در نتیجه شکست آنها شد.

حجت الاسلام کرمانی تشریح کرد: در انقلاب ما با توجه به بیانات مقام معظم رهبری رمز پیروزی استمرار و پرهیز از ناامیدی و خستگی است و طبق جهاد تبیین باید پیشرفت ها گفته شود و نگذاریم غبار این مشکلات روی پیشرفت ها را بپوشاند و مانع ترویج ناامیدی در جامعه شویم.

وی ضمن اشاره به جنگ اوکراین و روسیه گفت: جنگ امروز در اکراین حاصل اعتماد  به ابرقدرتهایی مانند آمریکا است که با وعده های دروغین حمایت، کشوری را که سومین قدرت هسته ای جهان بود خلع سلاح کردند و  امروز در این جنگ تنها رها کرده اند  و این درس و هشداری  است برای ما که فریب نخوریم تا دچار بلایی که سر اکراین آوردند نشویم.

امام جمعه بردسیر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و علمای اسلام به ویژه شهید باکری و علامه  سبزواری خاطر نشان کرد: همیشه یادمان باشد که ما سر سفره شهدا و علما نشسته ایم؛ بنابراین سعی کنیم به گونه ای زندگی کنیم که مدیون خون شهدا و مجاهدت علما نباشیم.

کهنوج: با گفتمان مقاومت می توانیم دشمنان را به زانو در آوریم

حجت الاسلام والمسلمین نجنو امام جمعه شهرستان کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: با بهره گیری از روز های پایانی ماه رجب و آغاز ماه شعبان که پیش روست چه خوب است که بتوانیم خودمان را محیای بندگی خدا کنیم؛ اگر ما رابطه قلبی خودمان را با معنویات بیشترکنیم؛ می توانیم به نحو احسن از این ماه استفاد کنیم.

وی با اشاره به مذاکرات وین خاطر نشان کرد: این روزها مسیری درست در جریان است؛ ما شاهدیم که یک جریان تحریف در صدد برجسته سازی یک گفتمانی است به عنوان گفتمان سازش، که می خواهند افکار عمومی را فریب بدهند.

وی تصریح کرد: می خواهند به نوعی به افکار عمومی القا کند که اگر با آمریکا سازش کنید، همه مشکلات حل خواهد شد، در حالی که به تاریخ نگاه می کنیم ورق می زنیم گذشته همه کسانی که با دنیای غرب سازش کردند به هرطریقی، نه تنها گشایش ایجاد نشد بلکه خیانت و هلاک همه سازش کاران را شاهد بودیم.

خطیب جمعه کهنوج با اشاره به اینکه هر کجا گفتمان مقاومت را روی کار دیدیم و زیر بار سازش نرفتیم سرشار از برکات بود، خاطر نشان کرد: این گفتمان چه در گوشه ای فلسطین چه در بین حزب الله لبنان و چه در خاک مقدس یمن ،هر کجا باشد همه این افراد دست سازش ندادند و گفتمان مقاومت را سر لوحه کار خود قرار دادند دشمنان خود را به زانو در آوردند.

ارزوئیه: قطر نیاز به ارتباط با کشور قدرتمندی همچون ایران دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری ضمن توصیه و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به سفر رئیس جمهور به قطر اشاره کرد و افزود: آنچه که باعث حرف در دنیا در این باب شد این بود که این سفر بعد از ۱۲سال اتفاق افتاد‌ و کشور قطر یک مرز زمینی و خشکی دارد و آن یک مرز هم با عربستان سعودی است و لذا سعودی ها در سال ۲۰۱۶ به تعبیری قطر را تحریم کردند و فشارهای اقتصادی به کمک بحرین و امارات به قطر وارد کردند.

امام جمعه ارزوئیه خاطرنشان کرد: اینکه قطر دست دوستی دراز کرد به خاطر این است که آنها تحت برخی فشارها هستند و نیاز به ارتباط با یک کشور قدرتمند همچون ایران دارد؛ حالا در مذاکرات صحبت هایی شده ان شاءالله این رابطه به نفع کشور و مردم ما باشد.

خطیب نماز جمعه ارزوئیه در باب مذاکرات و جنگ رسانه ای غربی گفت: دشمن با حربه های رسانه ای دنبال این است که توپ را در زمین ایران بیاندازد و آنچه مهم است این است که ایران تمام شرایط را گفته طرف غربی باید بپذیرد، تا انجام شود.

راور: مردم برای رهایی از اسارت قرآن را دریابند

حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور در خطبه های نماز جمعه این هفته پس از سفارش به تقوای الهی گفت: مبعث یعنی نپذیرفتن ظلم، یعنی وجود مبارک خاتم الانبیا آمد تا به بشریت این ندا را نهادینه کند که مردم بدانید اخلاق، نفوس، ارواح و وجود شما مردم در پناه عدالت، وحدت و برادری باید به هم متصل شود و هیچ کس حق کوچکترین اعتراض و ظلمی به این حقیقت های انسانی نباید داشته باشد، این ندای بعثت بود.

وی بیان کرد: ندای بعثت یعنی به جوانان، زنان و مردان بشریت یاد بدهد هیچ گاه هیچ ظلمی را نپذیرید، یاد دهد که نه تنها خودتان ظلمی را نپذیرید بلکه در مقابل ظالم و آنهایی که به دیگران ظلم می کنند تمام قد بایستید و حتی اگر قرار شد خون خود را در این راه نثار کنید، این بعثت پیامبر است نثار کنید.

امام جمعه راور افزود: عدالت و مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی آنقدر ارزش دارد که حیات بشری و سلول سلول وجود پاک ترین انسانها در این راه روی زمین ریخته شود اما شعار آزادی، آزادگی، عدالت و عدالت خواهی بماند.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: مردم اگر می خواهید از اسارت ها آزاد شوید قرآن را دریابید و در اخلاق، رفتار، کسب و کار و.. خود قرآن را پیاده کنید آن وقت می‌بینید که چقدر آزاد می شوید.

وی در پایان چهار برنامه امام کاظم (ع) را تبیین اسلام ناب، تبیین و تبلیغ مسئله امامت، تشکیل و تربیت یک جمعیت فعال یعنی شیعه که بتوانند اثر بگذارند و اقدام به هر ضربه ممکن به دستگاه ظلم دانست.

کوهبنان: وضعیت اوکراین نتیجه اعتماد به غرب است

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: بعد از معرفت به خدا، اقامه نماز، نیکی به والدین، ترک حسد، عجب و فخر فروشی انسان را به خداوند نزدیک می کند.

وی تاکید کرد:در آستانه سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و در آستانه عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) قرار داریم.
 
امام‌ جمعه کوهبنان افزود:یکی از علت های بعثت نبی مکرم اسلام (ص) انقلاب ارزش ها بود در حالی که جنگ و خون ریزی، بت پرستی و خرافه پرستی در بین مردم رواج پیدا کرده بود حضرت محمد (ص) مردم را به عبودیت و دوری از خرافه ها، اجرای قسط و عدل، دوری از طاغوت دعوت کردند.

وی ابراز داشت: تزکیه نفس و پرورش روح، تحکیم وحدت بین انسان ها، ترویج فضائل اخلاقی از دیگر دلائل بعثت نبی مکرم اسلام (ص) هستند.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: شهادت دو خلبان جوان در سقوط جنگنده را داشتیم در حالی که از جوانان نخبه کشور بودند که برای جلوگیری از صدمه به مردم جان خود را فدا کردند که این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران اسلامی تسلیت می گویم .
   
وی  تأکید کرد: اوکراین با روسیه در اختلاف و جنگ هستند وضعیت اوکراین نتیجه اعتماد به غرب خصوصا آمریکاست در حالی که اوکراین کشوری مستقل بود با اعتماد به غرب بحث هسته ای و موشکی خود را تعطیل کرد و خلع سلاح شد لذا  در شرایط جنگ هیچ کس از این کشور حمایت نمی کند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: آمریکایی ها در مذاکرات هسته ای از ما می خواستند بدنبال فن آوری هسته ای ، علم و پیشرفت نباشیم.
 
وی ابراز کرد: هر کسی به غرب اعتماد کرد ضربه خورد ما در مذاکرات خسارت محض را شاهد بودیم چون آمریکایی ها به تعهدات خود پایند نبودند و نیستند.

فهرج: لزوم مدیریت هماهنگ رؤسای سه قوه در کنترل بازار شب عید

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به اینکه مذاکرات وین در مسیر درستی قرار گرفته است گفت: دیگر تاریخ به سال ۹۲ برنخواهد گشت و امروز ملت بزرگ ایران از دولت آقای رییسی توقع دارند از حق مسلم آنان پای میز مذاکره کوتاه نیایند.

وی با قدردانی از اقدام رییس جمهور محترم در آزادسازی سواحل دریا بیان کرد: بعد از ۱۲ سال که برخی افراد به بهانه های مختلف حاضر نبودند حق مردم را پس بدهند با دستور شخص ریاست محترم جمهور سواحل در حال آزادسازی به مردم است.

آقاملایی اضافه کرد: ماجرای آزادساری این سواحل در حقیقت اقدام قاطعانه ای است که اگر تا انتها به نتیجه برسد میتواند تبدیل به الگوی اقدام انقلابی شود و کار مثبتی در کارنامه دولت محترم باشد.

خطیب جمعه فهرج همچنین خواستار مدیریت هماهنگ و انقلابی رؤسای سه قوه در کنترل بازار در آستانه ی شب عید و اظهار کرد: باید قیمت ها در آستانه شب عید کنترل و تدابیری اتخاذ شود تا فقیرترین مردم ایام اعیاد شعبانیه و شب عید بتوانند خاطرات خوشی را در کنار خانواده های خود داشته باشند.

قلعه گنج: گفتمان مقاومت، تنها راه موفقیت در مقابل دنیای استکبار است

حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک در خطبه های نماز جمعه قلعه‌ گنج گفت: عید سعید مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) را در پیش داریم که به  به همه نمازگزاران و مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

امام جمعه شهرستان قلعه گنج تاکید کرد: قیام و نهضت حضرت فاطمه زهرا بعد از رحلت پیامبر در حقیقت هشدار آن حضرت درباره شروع جاهلیت دوم بود که  از مهمترین اهداف عاشورا نیز است.

وی بیان کرد: جنگ رسانه‌ای دشمن در واقع جنگ رسانه ای غرب برای پیروزی در مذاکرات است چرا که از نظر فنی چیزی نمانده و فقط اراده سیاسی طرف غربی و آمریکایی ها مانده است؛ ولی آنها تنها راه پیروزی را جنگ رسانه‌ای می‌دانند.

خطیب جمعه قلعه گنج عنوان کرد: یکی از اصول کاری و وظایف ما دفاع از حقوق مردم است و رساندن دغدغه و مشکلات مردم به گوش مسئولان است و ما نیز با مسئولان اعلام کرده ایم که مردم خط قرمز ما هستند و باید عدالت، توسعه و توازن برای تمامی مردم برقرار باشد.

فاریاب: تفکر دولت سیزدهم؛ گفتمان مقاومت است

حجت الاسلام و المسلمین عباس گروهی ضمن عرض تسللیت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام گفت: حکومت ها در طول تاریخ معمولا دو گفتمان داشته اند؛ یا سازش یا مقاومت، نمونه گفتمان سازش، حکومت قاجار بود که در عهدنامه های مختلف  ترکمنچای و غیره قفقاز، گرجستان و ارمنستان را تقدیم شوروی کرد دولت پهلوی هم سازش کرد و باعث شد ایران زیر سلطه انگلیس و آمریکا برود.

امام جمعه فاریاب بیان کرد: از دلایل پیروز نشدن فلسطینی ها یاسر عرفات و محمود عباس بودند که به عنوان مبارزان جنبش های فلسطینی وارد صحنه شدند، بعدها سازش کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی، سازش را کنار زد و مقاومت را در پیش گرفت، از برکت مقاومت امروز سرافراز هستیم، در حمله ای که به اوکراین صورت می گیرد، مقاومت وجود ندارد چون تفکر اسلامی ندارند.

خطیب نماز جمعه اظهار کرد: مذاکرات وین به جای خوبی رسیده است، دولت آیت الله رئیسی در مذاکرات، سازش نمی کند، تفکر دولت فعلی جمهوری اسلامی ایران، گفتمان مقاومت است.

نرماشیر: دشمن از همبستگی ملت ایران می هراسد

حجت الاسلام صادق زابلی زاده امام‌جمعه موقت شهرستان نرماشیر در خطبه های این هفته شهرستان گفت: به مردم خدمت کنیم و این خدمت ما مشت محکمی بردهان استکبار است.
 
وی افزود:قدر این مردم را بدانیم و به آن ها خدمت‌کنیم، این مردم خوب و با معرفت هستند، این برخی افراد هستند که نمک نشناس هستند و قدر مردم را نمی دانند.
 
خطیب موقت جمعه نرماشیر اظهار کرد: کشور را همین مردم‌ مقتدر کرده اند با همبستگی، حضور باشکوه مردم در مراسمات و اعیاد، دشمن را به زانو در آورده است.
 
حجت الاسلام‌زابلی زاده عنوان کرد: دشمن از همین همبستگی ملت ایران میترسد، ملت ما پای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در برابر هر تحریمی و تهدیدی مقتدر ایستاده اند.

انتهای پیام/م
https://armanekerman.ir/vdcgyn9qxak9xz4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین