تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۸
۰
plusresetminus
ابوالفضل فرحبخش از تشدید نظارت ها بر بازار راور در ایام پایانی سال خبر داد.
تشدید نظارت ها بر بازار راور در ایام پایانی سال
به گزارش "راه آرمان"؛ در راستای اجرای طرح کنترل و نظارت بر بازار و حفظ حقوق عامه، جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع پیگیری مصوبات قبلی تشدید کنترل و نظارت بر بازار با حضور رئیس دادگستری، معاون دادستان و جمعی از مسئولین در محل سالن کنفرانس دادگستری راور برگزار شد.

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری راور در این جلسه گفت: به درخواست مردم شریف و با همت ادارات مسئول، قریب به دوسال است که طرح نظارت بر بازار در شهرستان راور در حال اجراست و طی این مدت نظارت بر بازار به صورت مستمر انجام شده و بحمدالهی برکات متعددی را به همراه داشته است.


رئیس شورای پيشگيري از وقوع جرم اظهار کرد: در ایام پایانی سال با فعال شدن تیم های گشتی، نظارت بر بازار تشدید خواهد شد و با هر گونه گرانفروشی و احتکار و اخلال در نظام اقتصادی برخورد قانونی می شود.

وی در ادامه افزود: امروز مردم از مسئولین توقع دارند به پاس خون شهدا نسبت به انجام وظایف قانونی خود بی تفاوت نباشند و در جهت پیشگیری از ایجاد هرج و مرج در بازار و سو استفاده سودجویان اقدام کنند.


این مقام قضایی عنوان کرد: در راستای کنترل بازار اقدامات خوب و موثری در سطح شهر صورت گرفته از جمله این اقدامات، توزیع محصولات پروتوئینی درفروشگاه شهر و شهروند با قیمت مناسب و تنظیم بازار که باحمایت دادگستری، فرمانداری، شهرداری، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی می باشد.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات نشان می دهد مسئولین باید همیشه در جهت تامین منافع مردم گام بردارند و باحمایت از سرمایه گذاران در حوزه کنترل بازار، ایجاد فضای رقابتی جلوی ایجاد انحصار در بازار را بگیرند.

فرحبخش افزود: از جمله اقدامات اساسی پیش بینی شده در جهت کنترل بازار ایجاد میادین تره بار ودام است که توسط شهرداری  در حال پیگیری و اجراست.

وی در پایان بیان کرد برای رفاه حال مردم در ایام پایانی سال مسئولین جهاد کشاورزی و صنعت و معدن محل های توزیع  کالاهای تنظیم بازار (یارانه ای) شامل میوه و گوشت و مرغ و غیره را به صورت مستمر در فضای مجازی به اطلاع مردم برسانند و واحد های صنفی موظف به نصب بنر در جلوی مغازه خود شوند تا عموم مردم از این امکان بتوانند به صورت مستمر استفاده کنند.


استوار زاده معاون دادستان راور در این جلسه مطرح کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه، دستورالعمل دادستانی کل کشور، حفظ حقوق عامه، طرح کنترل و نظارت بر بازار در شهرستان راور با حمایت دادستانی در ایام پایانی سال با تمام توان در جهت پیشگیری از گرانفروشی و احتکار و غیره اجرا خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: مطابق قانون نظام صنفی اتاق اصناف زیر نظر کمیسیون نظارت باید به وظایف قانونی خود در جهت نظارت بر بازار عمل کند وجلسات کمیسیون نظارت به صورت ماهیانه و مستمر برگزار شود.

استوارزاده گفت: در ایام پایانی سال تمام واحد های صنفی باید نرخ نامه مصوب شده در کمیسیون نظارت را در محل کسب خود نصب نمایند، در غیر این صورت طبق قانون برخورد خواهد شد.

این مقام قضایی افزود: با توجه به تاکیدات اخیر ریاست محترم قوه قضائیه دادستانی راور از کلیه ادارات دولتی مسئول در حوزه بازار حمایت می کند و در کنار آنها می باشد.

وی بیان کرد: نظارت بر بازار توسط تیم های نظارتی در ایام پایانی سال تشدید خواهد شد و با هر گونه اخلال در بازار و گرانفروشی و احتکار برخورد قانونی خواهد شد.

معاون دادستان راور عنوان کرد: در ایام پایانی سال با افرادی که به قصد گران فروشی کالا و یا دام خود را دپو و از ارائه آن به بازار خودداری کنند مطابق قانون برخورد می شود.

وی اظهار کرد: روسای ادارات جهاد کشاورزی و صنعت و معدن باید با اقدام به موقع تمام سهمیه کالاهای اساسی ویژه شب از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، میوه، برنج، روغن و غیره را از مرکز استان جذب نمایند و به صورت شفاف ‌و با اطلاع رسانی دقیق اقدام به توزیع آن بین مردم نمایند.

استوارزاره در پایان گفت: بهترین ناظران در بازار خود مردم هستند، به شهروندان محترم توصیه می شود تا درصورت مشاهده هر گونه گران فروشی و احتکار و تقلب و غیره مراتب را به مسولین نظارت بر بازار و دادستانی اطلاع دهند تا برخورد قانونی صورت پذیرد.

انتهای پیام/راور https://armanekerman.ir/vdcb0sb89rhb58p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما