تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۸
۰
plusresetminus
حسن علیدادی سلیمانی گفت: یکی از نکته هایی که نظر مقام معظم رهبری را به خود جلب کرد تذکر در خصوص جهاد تببین است که یکی از ثمرات شیرین آن اقتدار ملی در این کشور است که حوادث مختلف نتواند آن را خدشه دار کند و باید به محورهایی توجه داشته باشیم به خصوص اگر بخواهیم جهاد گر باشیم.
مهمترین آثار جهاد تبیین؛ دشمن شناسی و اقتدار ملی است/ وزارت کشور در انتخاب سرپرست فرمانداری رفسنجان عجله کرد/ بزرگداشت شهدا برای آینده کشور حیاتی است
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم:

کرمان: مهمترین آثار جهاد تبیین؛ دشمن شناسی و اقتدار ملی است

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان در خطبه های امروز در مصلی امام علی کرمان درجمع نمازگزاران همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت: برای اینکه به سعادت برسیم ۳مرحله بسیار مهم را باید پشت سر گذاشت اولین مرحله اندیشه سالم و صحیح است.

وی افزود:  تمام اعمال و رفتاری که ما دراین دنیا انجام می دهیم  چه حلال و چه حرام؛ درآن دنیا باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی  گفت: اصل دوم؛ در قرآن کریم آمده است کسی که گمراهی را انتخاب کرده است آسیب و خسارت اصلی متوجه خود فرد است که هم خلاف فطرت حرکت کرده و هم در مقابل قوانین و مقررات و دستورات الهی ایستاده است.

وی بیان کرد: اصل دیگری این است گناه و معصیت بر عهده خود فرد است و هرکس قرار است پاسخگوی اعمال و رفتار خودش است و هیچکس نمی تواند بار گناه دیگران را در قیامت به عهده بگیرد.

نماینده ولی فقيه تاکید کرد: اصل سوم این است که پیام هدایت و دستورات حق  به همه انسان ها خواهد رسید و این  انسان است که مراقب اعمال و رفتار خود باشد و باید برنامه اولوا الالباب درزندگی هر انسان پیاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه های خود  از سربازان گمنام امام زمان تقدیر کرد وگفت: امنیت و آسایش مردم بخش عمده ای ازان مرهون تلاش این سربازان است که نقشه ها و طرح های دشمن را می‌شناسند و با تسلط بر اوضاع کشور امنیت را برقرار می کنند و کارهایی هم که انجام می دهند در گمنامی می ماند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: یکی از نکته هایی که نظر مقام معظم رهبری را به خود جلب کرد تذکر در خصوص جهاد تببین است که یکی از ثمرات شیرین آن اقتدار ملی در این کشور است که حوادث  مختلف نتواند آن را خدشه دار کند و باید به محورهایی توجه داشته باشیم به خصوص اگر بخواهیم جهاد گر باشیم.

وی بیان کرد: یکی از این نکات در جهاد تببین دشمن شناسی و دشمنی شناسی است مبنی بر اینکه دشمن چه نقشه ای دارد.

نماینده ولی فقيه دراستان گفت: کارهای یک جهاد گر بصیر در عرصه جهاد این است که‌ باید تلاش کند جلوی بیراهه ها گرفته شود  و جهاد گر تببین باید مواظبت و مراقبت کند و  انحرافات رابرای مردم تببین کند تا جلوی فتنه ها گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی افزود: درجهاد تببین اگر فتنه ها و انحرافات خوب تببین نشود جهادگران تببین نمی توانند رسالت خود را انجام دهند.

رفسنجان: وزارت کشور در انتخاب سرپرست فرمانداری رفسنجان عجله کرد

حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد:  در رابطه با موضوعات اداری، ائمه جمعه سراسر کشور طبق دستورالعمل های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در عزل و نصب ها دخالت نمی کنند.

وی افزود: همانطور که برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم اینگونه است؛ امّا مشورت کردن و گرفتن نظر خیرخواهانه می تواند به تصمیمات مفید و موثر منتج شود.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: در قضایای اداری شهرستان از چند جهت اشکالات دست به دست هم دادند تا اینکه از استانداری کرمان عصر روز دوشنبه با بنده تماس گرفتند و اعلان مراسم معارفه سرپرست فرمانداری جدید روز بعد یعنی سه شنبه را داشتند.

وی ادامه داد: بنده بدون جنبه سیاسی، جناحی و قضاوتی نظرات خیرخواهانه را به آن ها عرض کردم و پس از آن تماس، با نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی صحبت تلفنی داشتم وی هم  گفت تصمیم از بالا و تصمیم وزارتی است و باید اجرا کنیم  باید به فرمان و ماموریتی که داریم انجام وظیفه کنیم.

امام جمعه رفسنجان افزود: وزارت کشور خیلی بهتر می توانست در این جریان عمل کند و از این پس انتظار داریم با تأمل و با حوصله و به دور از عجله قضایا را بررسی و عمل کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان نیز خودزنی ها و دامن زدن به جریانات اصلاً به صلاح نیست باید در جوی آرام به دور از احساسی عمل کردن، باتدبیر و مدیریت قضیه را پیش ببریم تا تبعات کمتری دامن شهرستان را بگیرد.

امام جمعه رفسنجان از اصحاب رسانه، سیاسیون و مردم خواست جو را متشنج نکنند و در جوی به دور از تشنج و احساسی عمل کردن کار را درست پیش ببرند.

وی به 23 اسفند یازدهم شعبان میلاد حضرت علی اکبر که به روز جوان نام دارد اشاره کرد و افزود:
باشکوهترین، اصیل ترین و ریشه دارترین جریان های قرآنی در تاریخ به نام جوانان ثبت شده است و رهبر انقلاب اسلامی که توصیه های فراوانی به جوانان دارند برای این است که ریشه قرآنی دارد.

وی به جشن های نیمه شعبان هم اشاره کرد و گفت: سعی کنید هنجار شکنی نکنید جلوی هنجارشکنی گرفته شود انجام هنجارشکنی ها در برخی افراد مشاهده شده که نباید به ظاهر جشن گرفتن ها قلب امام زمان را به درد آورد.

امام جمعه رفسنجان همچنین در بخشی دیگر از سخنانش عزم و اراده دولت را در ریشه کنی فقر و محرومیت زدایی ستودنی دانست و افزود: همینکه این عزم از زبان رئیس جمهور بارها مطرح شده این اندیشه ستودنی است؛ انجام این کار شاید سنگین باشد مردم هم به کمک دولت بیایند تا محرومیت زدایی و ریشه کنی فقر محقق شود.

وی اظهار داشت: در هفته گذشته ماهواره نور2 در مدار 500 کیلومتری زمین قرار گرفت این دومین موفقیت پرتاپ ماهواره در سال جاری به دست دانشمندان سپاه ایران انجام گرفت که ایران اولین کشور مسلمانی است که ماهواره در مدار زمین قرار می دهد.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: فقط چهار کشور توانایی ساخت ماهواره  را دارند ایران یکی از آن چهار کشور است و باید این موضوع تبیین شود.

وی همچنین از رسانه ها خواست تا دانشمندان علوم هوا فضا را به دلیل اهمیت فوق العاده ای که دارند، معرفی نکنند و بیان کرد: فخری زاده و تعدادی از شهدای صنعت هسته ای ایران را ترور کردند نباید دانشمندان ایران این ثروت های عظیم ملی و علمی در معرض دید دنیا قرار گیرند.

امام جمعه رفسنجان به مذاکرات وین هم اشاره ای کرد و افزود: دشمنانی که در وین در حال مذاکره هستند بدانند ایران تحریم ها را خنثی و ماهواره را به فضا پرتاپ می کند؛ در صنعت هسته ای، نانو و سلول های بنیادین در بین کشورهای دنیا سرآمد است و بنشیند و هر روز دم از تحریم بزنید تا جان کثیفشان بیرون برود.

وی همچنین به کشفیات اخیر نیروی انتظامی رفسنجان از جمله خودروها، موتورسیکلت های سرقتی، پسته و انواع مواد محترقه به میزان حدود 5 هزار عدد مواد محترقه اشاره کرد و گفت: از مردم می خواهیم با نیرو انتظامی همکاری کنند تا جلوی ناهنجاری ها گرفته شود.

کهنوج: انقلاب اسلامی در طول 43 سال گذشته از توطئه ها به سلامت عبور کرده است

حجت الاسلام والمسلمین احمدی امام جمعه شهرستان کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: اگر مردم اراده‌ خود را در جهت اراده الهی و تحقق اراده خداوند متعال قرار دهند، همه محال ها و همه ناممکن ها ممکن خواهد شد.

خطیب جمعه کهنوج ابراز کرد: در طول این ۴۳ سال هم هر کجا عزم ملی و اراده ملی در طول اراده خدا قرار گرفت علی رغم همه توطئه ها و فتنه های سخت و نرم، انقلاب اسلامی از همه این طوفانها به سلامت عبور کرده است.

وی افزود: اما آنچه که درس بسیار مهم و بزرگی برای جامعه اسلامی دارد، مقابله با جاهلیت است؛ منظور از جاهلیت، جاهل عرفی و بی سوادی نیست؛ بلکه جاهلیت مدرن و امروزیست که همان ابتذال اخلاقی است؛ همان افول ارزش های انسانی است؛ نمونه عینی این جاهلیت، آمریکاست که آغاز تولد نحسش با قتل عام، کشتار ظلم و جنایت بوده و تا کنون نیز  نزدیک به ۲۰۰ میلیون انسان کشته شده اند.

امام جمعه کهنوج اذعان کرد: در سال ۱۹۹۷ دنیای غرب تعهد دادند که پای نحس ناتو را به شرق اروپا باز نکند اما کم کم با خیزی آرام، اقدامات تحریک آمیزی را در این منطقه شروع کردند، علی رغم تذکرات جدی متاسفانه حرف گوش نکردند.

وی تصریح کرد: روسیه حق دارد که از امنیت خود و مردمش دفاع کند هر چند که جمهوری اسلامی ایران صراحتا اعلام کرده است موافق جنگ در هیچ کجای دنیا نیست و مسائل و مشکلات هم باید از مسیر مذاکره حل و فصل شود.

حجت الاسلام احمدی در پایان خاطر نشان کرد: مطلب دیگری که باید به آن اشاره شود نگاه تبعیض آمیز و بی انصافانه ای است که نسبت به این جنگ داشته اند چه عده ای در داخل و چه دنیای غرب با همه فضای رسانه ای که در اختیار دارند همه به دنبال محکوم کردن روسیه بودند اما متأسفانه موقع حملات آمریکا به کشور های مختلف، همه ساکت شده بودند و هیچ واکنشی از خود نشان ندادند.

جیرفت: تحکیم و اقتدار نظام اسلامی اصلی مهم است

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت گفت: دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت‌های شهداء و خانواده‌های شاهد و ایثارگر است.

وی افزود: همه مؤظف به زنده نگه داشتن یاد شهداء والامقام هستیم و این مهم منحصر به دستگاهی خاص نیست و بازخوانی سبک زندگی شهداء که مبتنی بر قرآن و اسلام بوده نیاز امروز جامعه است.

امام جمعه جیرفت با اشاره به دیدار مقام معظّم رهبری مدظله العالی با مجلس خبرگان، تصریح کرد: تحکیم و اقتدار نظام اسلامی یک اصل مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین تارم تصریح کرد: قدرت ملّی باید در اولویت همه برنامه‌ها قرار گیرد و قدرت ملّی برای استقلال، سرافرازی، بهره‌برداری حداکثری از منابع و جلوگیری از طمع ورزی دشمن لازم است.

امام جمعه جیرفت با توصیه مردم به تقوای الهی و پرهیز از گناه، گفت: آیه ۲۴ سوره انفال بیانگر مفاد دعوت خداوند و پیامبر (ص) حیات است.

خطیب جمعه جیرفت ابراز کرد: جوانان با تأسی از حضرت علی اکبر (ع) باید مؤمن، اخلاق‌مدار، حق‌مدار و عدالت‌خواه باشند و امیدواریم دولت سیزدهم به جوانان انقلابی بیش از پیش بها دهد و در بدنه مدیریتی از جوانان مؤمن و متعهد نهایت بهره را بگیرد.

وی بیان کرد: استفاده از جوانان در برنامه اصلی دولت قرار بگیرد و مردم انتظار دارند برای تسریع امور و گره‌گشایی از مسائل چنان‌چه بنا بر انجام انتصاباتی است باید سریع‌تر انجام شود تا کار مردم معطل نماند.

ارزوئیه: امروز اصلی ترین وظیفه جبهه انقلاب جهاد تبیین است

حجت الاسلام و المسلمین سید یوسف منصوری امام جمعه شهرستان ارزوئیه ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با تبریک میلاد علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: علی اکبر (ع) بهترین الگویی است که ما نتوانستیم به جوانان بشناسانیم، باید در دوران جوانی محبت و دوستی اهلبیت رو در دل آنها جای دهیم ، جوانی که دراین مسیر قرار گرفت آن وقت که عزت حقیقی را خداوند برایش عطا میکند.

امام جمعه ارزوئیه با اشاره به گام بلندی که سربازان سپاه در بحث فضایی برداشتند گفت: زحمات این عزیزان رو ارج می نهیم و این بزرگترین نشانه ای است گه ما هرجا که خواستیم شد‌ وهر جا نخواستیم نشد.

خطیب نماز جمعه ارزوئیه افزود: امروز اصلی ترین وظیفه جبهه انقلاب جهاد تبیین است، وقتی آقا حکم جهاد می دهد یعنی کار عقب افتاده است و از همین جا رسانه های دشمن دائما کار و محتوا تولید می کنند و در فضای رسانه ای انتشار می دهند.


امام جمعه عنبرآباد: دولت نظارت بر بازار شب عید را تشدید کند/ دولت بومی گزینی را اولویت قرار دهد

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: امتحانات الهی در زندگی انسان وجود دارد و این امتحانات مایه رشد و تقرب الهی است.
 
وی با تبریک پیشاپیش میلاد حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و روز جوان گفت: مقام‌معظم رهبری از جوانان به‌ عنوان موتور پیش‌ران و محرک جامعه تعبیر می‌کنند و وقتی بیانیه گام دوم انقلاب را مرور می‌کنیم؛ می‌بینیم که رهبر انقلاب اسلامی سی و دو مرتبه از کلمه جوان در این بیانیه استفاده می‌کنند و آینده را با همت جوانان مؤمن و انقلابی ترسیم می کنند.
 
امام جمعه عنبرآباد افزود: نقش جوانان در تحقق اهداف گام دوم انقلاب بسیار ضروری و حیاتی است، ماهیت انقلاب اسلامی آرمان‌ خواهانه است و این آرمان‌خواهی بدون حضور حداکثری جوانان قابلیت ظهور و بروز ندارد.

وی عنوان کرد: تحول سازی با جوانان محقق می‌شود و اگر زمام اداره و امور بخش‌های مختلف کشور به جوانان مؤمن انقلابی دانا و کاردان سپرده شود امیدها تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: حالا که دولت انقلابی مردمی شکل‌گرفته است، انتظار این است که نیروی جوان، کارآمد، انقلابی، متعهد و دلسوز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: دولت محترم در انتصابات و تغییرات، نیروهای جوان مؤمن و مخلص کارآمد و متعهد و جهادی و انقلابی و بومی در هر منطقه را ببیند و در اولویت قرار دهد این مطالبه از سایر قوا و مسئولان و مدیران نیز می باشد.

امام جمعه عنبرآباد براز کرد: مادامی که نیروهای جوان و انقلابی در هر منطقه‌ای وجود دارد، از ظرفیت همان مناطق استفاده شود و ضرورتی ندارد از جای دیگر نیرو وارد شود، بومی‌گزینی را در اولویت قرار دهد و از انتصاب مدیران پروازی جداً خودداری شود چرا که این انتصاب‌ها به نفع مردم نیست و فرصت سوزی است.

وی با بیان اينکه یأس بزرگ‌ترین آفت دوران جوانی است گفت: دشمن‌ روی جوانان سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند، می خواهد او را به بی‌تفاوتی بکشاند و عده‌ای را مأیوس و دلسرد می‌کند، در مقابل یأس و ناامیدی که دشمن می‌خواهد به جوانان تلقین کند جوانان عزیز باید خویش را مصونیت بدهند.

امام جمعه عنبرآباد افزود: در ماه شعبان و اعیاد شعبانیه الحمدالله شاهد تحقق گام بلند سپاه در فضائی شدن اولین کشور اسلامی بودیم، ماهواره نور دو که ارتقا یافته ماهواره نور یک است، این گام یک اتفاق مهم و بزرگی است چون اساساً ماهواره برها طبق تعریف نظامی یک موشک بالستیک قلمداد می‌شوند و می‌توانند ابزاری راهبردی در تقویت  بازدارندگی دفاعی و نظامی حساب شوند.

حجت الاسلام بامری افزود: فرزندان انقلابی این مردم توانستند سینه‌ی آسمان را بشکافند و جمهوری اسلامی را به‌ عنوان اولین کشور مسلمان معرفی کنند که ماهواره را در فضا قرار می‌دهد این اتفاق و دستاورد مهم فقط یک عمل فنی نیست بلکه غلبه بر اراده‌ها ای است که می‌خواستند ما را در زمین قفل کنند اما توانستیم بر دشمن غلبه کنیم و این فناوری‌های پیچیده و دانش‌های نوین را به یک محصول تبدیل کنیم.

وی با اشاره به روزهای پایانی سال و شروع تعطیلات نوروزی گفت: دولت محترم مسئله نظارت بر بازارها مخصوصاً بازار شب عید مردم را تشدید کند چرا که هرساله هستند برخی که در آستانه سال جدید از شلوغی بازار و نیاز مردم سوءاستفاده می‌کنند، اخلال ایجاد می‌کنند و در قیمت‌ها، در احتکار اجناس، اجازه سوداگری و سود جویی به اخلال‌گران بازار شب عید را ندهید.

حجت الاسلام والمسلمین بامری با اشاره به هفته منابع طبیعی در هفته گذشته گفت: خداقوت داریم خدمت عزیزان و حافظان محیط‌ زیست و از تلاش‌های ارزشمندی که در راستای ایجاد محیط‌ زیست متحمل می‌شوند تشکر می‌کنم.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به اهمیت محیط زیست در اسلام ابراز داشت: امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: "زندگی بدون داشتن سه چیز گوارا نیست هوای تمیز، آب فراوان و زمین حاصل خیز" لذا داشتن این سه نعمت حیاتی در زندگی، کاملاً به عملکرد ما انسان‌های ساکن زمین بستگی دارد.

قلعه گنج: راه مقابله با سنگین ترین جنگ نرم تاریخ کشور، جهاد تبیین است

حجت الاسلام والمسلمین  «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: عرض تبریک و تهنیت دارم میلاد خجسته حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان را به محضر همه شما مخصوصا جوانان این مرز و بوم؛ جوانان همواره به عنوان قشری تاثیر گذار از صدر اسلام تاکنون در جامعه اسلامی، حضور داشتند.

خطیب جمعه در ادامه تصریح کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در اینجا این است که این عناصر هم باید تک تک تبیین شود و هم در یک باهم نگری راهبردی به عنوان یک مجموعه ترکیبی، بدان نگریسته شود

امام جمعه قلعه گنج گفت: با توجه به اینکه در آستانه میلاد خجسته یگانه منجی عالم بشریت هستیم تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم از مجاهدت خاموش تاثیر گذار سربازان گمنام امام زمان(عج) و پرسنل وزارت اطلاعات و اطلاعات پنج شهرستان جنوبی که رسالت سنگینی به عهده دارند و چشم بینا و تیز بین نظام و منطقه هستند که قدر دان زحمات این عزیزان باشیم و آرزوی توفیق روز افزون برای این عزیزان و همه خادمان مخلص به این نظام باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی نیک در پایان عرض کرد: چند روز قبل شاهد یک موفقیت بسیار بزرگ توسط سپاه پاسداران برای کشور عزیزمان بودیم آن هم گام بلند سپاه در فضایی شدن اولین کشور اسلامی بود که، خدا قوت و دست مریزاد عرض می کنم و تبریک به همه ملت به خصوص به سبزپوشان حریم ولایت و وطن ، وان کار بسیار بزرگ و غرور آفرین پرتاب ماهواره نور۲ و قرار گرفتن آن در مدار زمین است.

ریگان: عناصر قوی شدن علم و فناوری، فکر و اندیشه ورزی، امنیت و قدرت دفاعی است

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: من عقیده  راسخ دارم بر اینکه یکی از نیاز های اساسی کشور زنده نگه داشتن یاد و نام شهداست.

وی ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان بیان کرد: دو عامل تبلیغات دشمن و عدم روشنگری در ذهن جوان تاثیر می‌گذارد.

امام جمعه شهرستان ریگان ادامه داد: نگاهی به کشور اوکراین کنید، هرکشوری به آمریکا و کشور های غربی تکیه کند قدرت هسته ای آن کشور را از او میگیرند، موشک بالستیک را از می‌گیرند و او را تنها می‌گذارند‌.

وی ابراز کرد: ما ملت ایران قوی هستیم و کلام رهبر انقلاب اسلامی است که اگر ملتی می‌خواهند مستقل باشند باید قوی باشند.

رضا زاده با بیان اینکه عناصر قوی شدن علم و فناوری، فکر و اندیشه ورزی، امنیت و قدرت دفاعی است، اظهار کرد: تلاش دشمن بر این است تا خود را قدرت غیرقابل شکست نمایش دهد اما مردم هوشیار و بیدار هستند.

فهرج: موفقیت غرورآفرین سپاه در پرتاب ماهواره نور ۲ به فضا

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به موفقیت غرورآفرین سپاه در پرتاب ماهواره نور ۲ به فضا گفت: امروز مهمترین نکته این است که فرزندان انقلابی مردم توانستند سینه آسمان را شکافته و جمهوری اسلامی ایران را بعنوان اولین کشور مسلمانی معرفی کنند که ماهواره ها را در فضا قرار میدهد.

وی با بیان اینکه این اتفاق و دستاورد مهم تنها یک عمل فنی نیست بلکه غلبه بر اراده هایی است که میخواستند ما را در زمین قفل کنند افزود: امروز نه تنها ایران در داخل پیشرفت کرده بلکه ما آسمان را شکافته و به فضا پا گذاشته ایم.

خطیب جمعه فهرج در ادامه با تأکید بر جهاد تبیین اظهار کرد: امروز به نظر حقیر جهاد تبیین اصلی ترین وظیفه جبهه فرهنگی انقلاب و جوانان شهرستان است.

آقاملایی همچنین با اشاره به روز جوان بیان کرد: مهمترین درخواست بنده به عنوان امام جمعه از مسئولان تلاش برای اشتغال جوانان است و بایستی برای این مسئله قدم های مؤثری برداشته شود.

زرند: بزرگداشت شهدا برای آینده کشور حیاتی است/ جوانان سرمایه های این انقلاب هستند

حجت الاسلام شجاعی در ابتدای خطبه نماز جمعه این هفته به روز شهدا اشاره کردند و افزودند: روز بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی را در پیش داریم و مسئله زنده نگه داشتن یاد شهدا همواره در نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد تاکید بوده است . یاد و خاطره امام و همه شهدای انقلاب اسلامی را گرامی میداریم که حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب دارند.

وی به بیانات رهبر عالیقدر جمهوری اسلامی در خصوص شهدا و گرامیداشت یاد شهدا اشاره کرد و اظهار کرد: بزرگداشت شهدا برای آینده کشور حیاتی و ضروری است اگر کشوری بخواهد خودش را بیمه کند باید روحیه ایثار و از خودگذشتگی و شهادت داشته باشد.

امام جمعه زرند با اشاره به روز جوان گفت: یازدهم شعبان ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) است که روز جوان نامگذاری شده است و این روز را به همه جوانان عزیزمان که سرمایه های این انقلاب و نظام هستند تبریک میگوییم.

خطیب جمعه زرند افزود: از خدا میخواهیم به جوانان ما غیرت دینی و ایمان مستحکم عطا بفرماید که بتواند در این فتنه ها و شبهات که روز به روز بیشتر میشود مستحکم باشند.

حجت الاسلام شجاعی ضمن تبریک عید نیمه شعبان اظهار کرد: نیمه شعبان را در پیش داریم که عید انتظار و نور، امام عصر (عج) می باشد که بر همه شیعیان آن حضرت تبریک میگوییم .

وی به وظایف منتظران آن حضرت اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف منتظران حضرت ولیعصر (عج) برگزاری مراسمات و جشن هایی است که به سنت حسنه ای تبدیل شده که سال به سال باشکوه تر برگزار میشود که انتظار هم همین است.

امام جمعه زرند افزود: نکته قابل توجه نگاهی است که ما به این جشن ها و برنامه ها داریم و نباید دچار سطحی نگری در این مراسمات باشیم که این برنامه ها ابزاری است برای عرض ارادت به ساحت مقدس امام زمان (عج) ، و نباید به انحراف کشیده شوند و خلاف عقاید دینی ما نباید  باشند.

خطیب جمعه زرند همچنین اظهار کرد: هبر معظم انقلاب در خصوص به انحراف کشیده شدن برنامه های فرهنگی در جمع دانشجویان فرمودند : برخی از کارهای فرهنگی ما دچار ابتذال میشود یعنی ما دنبال ترویج فرهنگ مهدویت هستیم اما گاهی به بیراهه میرویم بعضا پخش اهنگ ها و برنامه های که در خور شان امام زمان (عج) نیست که در شهرستان زرند تا کنون وجود نداشته است اما در شهرهای دیگر مشاهده شده است.

امام جمعه زرند ضمن درخواست برگزاری مراسمات نیمه شعبان به نحوی که در شان امام عصر (عج) باشد، افزود: درخواستی که از همه متولیان امر برگزاری این جشن ها و مراسمات داریم این است که در برگزاری برنامه های نیمه شعبان به این نکات توجه داشته باشیم که هدف ما از برگزاری این مراسمات این است که نزدیک کننده ما به امام عصر (عج) باشد نه دور کننده.

رابر:برگزاری یادواره شهدا ما را با این فرهنگ آشنا می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: ماه شعبان فرصت زیست توحیدی است، فرصت تمرین زیست توحیدی و ارتقا به مقام صدیقین است.

امام جمعه رابر ادامه داد: ماه شعبان برای این است با حق تعالی انس بگیرد خلوتی داشته باشیم، کسی وقت ندارد روزانه ۵۰ آیه قرآن بخواند روز قیامت توقع نداشته باشد مورد شفاعت قرآن قرارگیرد به دلیل بی توجهی به قرآن حتی مورد نفرین قرآن  هم قرار می‌گیرد.

وی افزود: در ماه شعبان عبادت های مختلفی وارد شده است مهمترین عبادت استغفار است اگر استغفار نباشد نفس دائما آلودگی جمع می کند، ماه شعبان ماه استغفار است روح انسان نیاز به تخلیه دارد در ماه شعبان به وسیله استغفار زیاد روح خود را تخلیه کند.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد: مناجات شعبانیه از الطاف بسیار زیادی برخوردار است نفس انسان را خیلی زیبا تخلیه می‌کند و آرامش بسیار زیاد و زیبایی به نفس می‌دهد.  

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی  با اشاره به روز یکشنبه ۲۲ اسفند مصادف با سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل در سال ۵۸ و روز بزرگداشت شهدا گفت: یکی از نیاز های اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهداست بزرگداشت شهدا برای آینده کشورمان حیاتی و ضروری است ما به فرهنگ شهادت، ایثار و گذشت نیازمندیم اگر این فرهنگ عمومی شد جامعه ما این فرهنگ را دارا باشد  هرگز متوقف نخواهد شد وبه عقب برنخواهد گشت.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا ما را با این فرهنگ آشنا می‌کند و از برگزار کنندگان یادواره های ۳۵۰شهید شهرستان و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی ۳۰شهید منطقه هلیل رود، یادواره ۱۳۰شهید بخش همراه و یادواره ۷۰شهید روستای گنجان تقدیر و تشکر می‌کنم.

علیدادی سلیمانی با تبریک فرارسیدن ۱۱شعبان  ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان نامگذاری شده است،  عنوان کرد: حضرت علی اکبر علیه السلام همه صفات و کمالاتش خدایی است مجنون و شیفته خدا بود، امیدوارم جوانان عزیز انسان کاملی مانند حضرت علی اکبر علیه السلام الگو و اسوه زندگی خویش قرار دهیم و در قیامت شفاعت حضرت علی اکبر علیه السلام شامل حالمان شود.

امام جمعه رابر با اشاره به گام بلند سپاه پاسداران در فضایی شدن اولین کشور اسلامی، همزمان با اعیاد شعبانیه  گفت: نیروی هوا فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده ماهواره بر سه مرحله ای قاصد بر کویر شاهرود ماهواره  نور۲ را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد.

وی با بیان اینکه مأموریت این ماهواره، سنجشی و شناسایی است،خاطر نشان کرد: ماهواره نور ۲ ارتقا یافته ماهواره نوع یک است، اطلاعات جمع آوری شده توسط این ماهواره  کاربردهای مختلفی دارد این ماهواره می تواند از فاصله ۵۰۰کیلومتری حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را  رصد کند، میتواند ابزار راهبردی در تقویت  بازدارندگی دفاعی و نظامی به حساب آید.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcfxtdyvw6d0ja.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین