تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۳
۰
plusresetminus
حجت الاسلام عرب‌پور خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه در هفته گذشته خبر گردن زدن 80 انسان در کشور عربستان سعودی منتشر شد که این خبر بسیار جانسوز بود و 41 نفر از این افراد جوانان شیعه عربستانی بودند گفت: جای تأسف است که صدای مدعیان حقوق بشر بلند نشد و فقط بعضی‌ها بیانیه‌ای صادر کردند.
در جنایت اخیر عربستان صدایی از مدعیان حقوق بشر بلند نشد/ دشمن در جنگ نرم به دنبال اغوای خواص است
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه کرمان: در جنایت اخیر عربستان صدایی از مدعیان حقوق بشر بلند نشد

 حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در آیین نماز جمعه امروز شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: امروز با نیمه شعبان مصادف شده و این روز بزرگ و این عید بزرگ را به همه شیعیان تبریک عرض می‌کنم.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه امام زمان(عج) مدتی در غیبت صغری بودند که این دوران زیاد طولانی نبوده است ادامه داد: در این دوران آن حضرت از طریق نوابشان با مردم در ارتباط بودند و پس از آخرین نائب، غیبت کبری امام عصر (عج) آغاز شد که تا امروز ادامه دارد.

وی اظهار کرد: باید بگوییم که حضرت مهدی (عج) در زمان غیبت چون خورشیدی که پشت ابر است منشأ برکات زیادی برای کل موجودات این کره خاکی است.

عرب‌پور با اشاره به اینکه یکی از دلایل غیبت کبری را می‌توان سری از اسرار پروردگار دانست و البته ما حکمت بسیاری از چیز‌ها را نمی‌دانیم افزود: ائمه ما تا امام یازدهم (ع) ناچار شدند با خلیفه زمان خود از سر بعضی اجبار‌ها و موضوعات بیعت کنند اما امام زمان (عج) بیعت هیچ ظالم و ستمگری را برگردن ندارد.

وی با بیان اینکه علت دیگر غیبت کبری امتحان شیعیان است گفت: باید دید مردم در دوران غیبت تا چه میزان در دین خود ثابت قدم هستند، گمراه نمی‌شوند و شک و دو دلی را به دل خود راه نمی‌دهند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه یکی دیگر از علت‌های غیبت امام زمان (عج) این است که امام به دست ستمگران به شهادت نرسد و زمین از حجت خدا خالی نماند بیان کرد: سنت غیبت قبلاً نیز در بین ادیان بوده است مثلاً حضرت موسی (ع) 40 روز از قومش دور شد، حضرت عیسی (ع) که تا کنون در غیبت است و ظهورش با امام زمان (عج) است و یا حضرت یونس (ع) که آن پیامبر نیز از دیدگان مخفی شد.

وی با بیان اینکه در تزیینات شهری در نیمه شعبان در شان شهر کرمان نیست و مسئولان مرتبط باید بهتر از این عمل می‌کردند اظهار کرد: در مقایسه با شهرهای دیگر شهر کرمان ضعیف عمل کرده است.

حجت الاسلام عرب‌پور با اشاره به اینکه در هفته گذشته خبر گردن زدن 80 انسان در کشور عربستان سعودی منتشر شد که این خبر بسیار جانسوز بود و 41 نفر از این افراد جوانان شیعه عربستانی بودند گفت: جای تأسف است که صدای مدعیان حقوق بشر بلند نشد و فقط بعضی‌ها بیانیه‌ای صادر کردند.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر موشک‌باران یکی از مراکز جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق توسط سپاه پاسداران بوده است که به آن افتخار می‌کنیم افزود: از مسئولان عراقی نیز گلایه‌مند هستیم که این اقدام را تروریستی دانسته‌اند و باید بگوییم که این جاسوسان  موساد در کشور شما بودند و باید قدردان این اقدام باشید.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه وضعیت و حال جنوب استان کرمان خوب نیست و مسئولان استان چه آن‌ها که جدید بر سر کار آمده‌اند و چه آن‌ها که از قبل برسر کار هستند باید تلاش کنند بیان کرد: شرایط موجود استان در شان مردم کرمان با این همه منابع غنی الهی نیست و از رئیس جمهور می‌خواهیم که به این استان نیز سفر کنند تا وضعیت مردم کرمان را ببیند.

امام جمعه جیرفت: تقوا از شاخصه های منتظران ظهور است

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت:  عید نوروز را گرامی می‌داریم و امید است سال جدید برای آحاد مردم و نظام اسلامی مایه خیر، برکت و تحول رو به رشد باشد.

امام جمعه جیرفت افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و قوانین راهنمایی و رانندگی در ایام عید نوروز به مراتب بیش از گذشته باید مد نظر باشد تا خانواده‌ای داغدار نشود.

وی بیان کرد: دین اسلام عید نوروز را به رسمیت می‌شناسد و این بیانگر منطق دین جامع اسلام است که آئین‌های عقلانی و منطقی را تأیید می‌کند.

خطیب نماز جمعه جیرفت با اشاره به هدف قرار دادن پایگاه موساد در اربیل عراق اظهار کرد: دفاع حق مشروع ایران است و در هر زمان و مکان حق خود می‌دانیم براساس قوانین بین‌المللی پاسخ دشمن را به صورت شکننده و قاطع بدهیم که هدف قرار دادن پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی نمونه‌ای از آن است.

امام جمعه جیرفت با توصیه به تقوای الهی و پرهیز از گناه، گفت: تقوا از شاخصه‌های شخص منتظر ظهور منجی عالم بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین تارم ابراز کرد: ایمان، خودسازی و تقویت عقاید از وظایف منتظران ظهور است و باید شبهاتی که توسط رسانه‌های معاند با هدف تضعیف باورها منتشر می‌شود را با مطالعه و مراجعه به کارشناسان مربوطه برطرف کرد.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: باید حضور امام زمان (عج) را در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی خود در نظر گرفت و اعمال و رفتار ما مطابق با منتظران حقیقی و سیره مهدوی باشد.

امام جمعه کهنوج:قدرت موشکی ایران بزرگ ترین خطر برای دنیای استکبار است

حجت الاسلام و المسلمین احمد نجنو امام جمعه شهرستان کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن عرض تبریک  ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه گفت: ‏بزرگترین وظیفه‌ى منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پیوندهاى دینى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنین و همچنین براى پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند.

خطیب جمعه کهنوج در ادامه با اشاره به روز سربازن گمنام امام زمان(عج) و تشکر و قدردانی از سربازان  گمنام امام زمان در حفظ و استحکام این مرز و بوم عنوان کرد: این روز گوارای وجود شما عزیزان باشد، مدال افتخار سربازی اقا امام زمان(عج) گوارای وجودتان هر کجا هستید سلامت و تندرست باشید.


نجنو ضمن اشاره به هدف قرار دادن پایگاه صهیونیستی اربیل عراق هفته گذشته  توسط سپاه پاسداران تصریح کرد: ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد همزمان با  همان ساعت  که به سید شهدای مقامت حاج قاسم حمله شد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۱۰موشک بالستیک و نقطه زن ۲ پایگاه مهم رژیم صهیونیستی را در اربیل عراق مورد هدف قرار داد.

وی افزود:  این حمله موشکی اولا در پاسخ به عملیاتی بود که اخیرا رژیم صهیونیستی  علیه جمهوری ایران  انجام شده بود و نشان داد قدرت موشکی ایران بزرگ ترین خطر برای دنیای استکبار و اسرائیل غاصب است.

خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: این حمله نشان داد علت تمرکز و اصرار غربی ها نسبت به برنامه موشکی ایران به چه علت بوده است.

حجت الاسلام نجنو در پایان ضمن اشاره به  روابط جمهوری اسلامی ایران در منطقه با بیشتر کشورها اذعان کرد: ملت ایران حواسش به همه کشور ها هست هر کجا ملتی مظلوم باشد و صدای مظلومیتش  بلند باشد جمهوری اسلامی هر کجا لازم باشد وظیفه خودش می داند برای دفاع از مظلوم بلند شود.

امام جمعه کوهبنان: وظیفه اصلی منتظران پیروی از ولی زمان است

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام  مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی و تبریک نیمه شعبان گفت: از جمله وظایف منتظران دعا کردن برای سلامتی، تعجیل فرج، شناخت و افزایش معرفت حضرت ولی عصر (عج) است برای حضرت صدقه بدهیم، ذکر صلوات داشته باشیم منتسبین به حضرت را تکریم کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وظیفه اصلی منتظران حقیقی پیروی و اطاعت از نائب و جاشین حضرت مهدی (عج) است لذا ما وظیفه داریم از مقام معظم رهبری پیروی کنیم تا در زمره یاران حضرت مهدی (عج) باشیم.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: باید در راستای خودسازی گام برداریم، رد مظالم کنیم ، حق و حقوق دیگران را پرداخت نماییم تا خود را آماده خدمت در رکاب حضرت کنیم.

وی ابراز کرد: در هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار داریم عزیزانی که کار اطلاعاتی و امنیتی را انجام می دهند در حالی که تقوا و خدا ترسی، هوشیاری ، آگاهی ، بصیرت ، اخلاص ، جلب رضایت خداوند و حضرت ولی عصر (عج) و  رضایت مردم از ویژگی های سربازان گمنام‌ امام زمان است.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد:  دفاع از اسلام و دفاع از جمهوری اسلامی از جمله اقدامات و تلاش های عزیزان اطلاعات است دفاع از اسلام ، شناسایی و مبارزه با نفوذی ها ، اخلال گران و معاندین از جمله خدمات سربازان گمنام حضرت ولی عصر (عج) می باشد.

وی یادآور شد: ارتحال مرجع بزرگ تقلید استاد اخلاق عالم ربانی حضرت آیت العظمی علوی گرگانی را داشتیم مردم داری ، صفای باطن ، اخلاق نیکو ، تواضع ، تعهد داشتن ، انقلابی بودن ، همراه و حامی مقام معظم رهبری و..... از جمله ویژگی های این عالم فرزانه است .

حجت الاسلام جعفری با استناد به منویات مقام معظم رهبری ادامه داد: این مرجع بزرگوار در قضایا همواره وفادارانه در کنار مردم اقدامات و کارهای ارزشمندی انجام داد.

وی ابراز کرد: عید نوروز را در پیش داریم در حالی که نوروز همان روز پیمان ستاندن خداوند از مردم ،  روز عید بیعت مردم با مولای متقیان  و روز ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: سعی کنیم در روز عید نوروز گناه نکنیم، رعایت پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی را مد نظر داشته باشیم‌ ، سعی کنیم میهماندار خوبی برای مسافران و زائرین باشیم.


امام جمعه موقت قلعه گنج: شرارت صهیونیست ها در هر نقطه ای با پاسخ کوبنده ایران مواجه می شود

ظهر امروز ۲۷اسفند۱۴۰۰ حجت الاسلام والمسلمین  «یحیی احمدی زاده» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: ولادت با سعادت پرخیر و برکت حضرت حجت ابن الحسن  قطب دایره امکان و روز جهانی مستضعفین و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را خدمت مقام معظم رهبری، همه مسلمانان جهان و دوستداران آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می کنم.


حجت الاسلام والمسلمین احمدی زاده با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف با مسئولان کشوری و لشکری گفت: حضرت آقا در طول سالهای متمادی از کلیدواژه  پیچ تاریخی زیاد نام برده اند امام خامنه ای عزیز وقتی نام از پیچ تاریخی می‌برند یعنی درک عمیق خود از حقیقت و واقعیت زمانه نسبت به انقلاب و مقطع زمانی حال و آینده است همانطور که در گام دوم انقلاب به نوعی تبیین اصطلاح پیچ تاریخی است و ماه هنوز وسط راهیم.


حجت الاسلام والمسلمین احمدی زاده در پایان عرض کردند: پیشاپیش سال جدید یعنی سال ۱۴۰۱ را اولا خدمت امام زمان(عج) و خدمت مقام معظم رهبری (حافظه الله) و همه ایرانیان عزیز مخصوصا شما بزرگواران عرض تبریک و تهنیت دارم و با آرزوی سالی سرشار از خوبی و خوشی برای همه شما تبریک عرض می‌کنم و روز شهردار را به همه پرسنل زحمت کش شهرداری و شهردار محترم  وتقدیر و تشکر می کنیم.

امام جمعه آسمینون: دشمن در جنگ نرم به دنبال اغوای خواص است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) در خطبه های نماز جمعه این شهرگفت: یکی از سنگین ترین جنگ های نرم تاریخ کشور ما امروز و بزرگترین هدف دشمن  اغوای خواص جامعه است و هدف دشمن این است که توده‌های مردم مورد اغوا قرار بگیرند.

وی افزود: وسیله اغوای توده‌های مردم ،اغوای خواص است یعنی کسانی که عنوان و امکانات و احیاناً سوادی دارند و مانند این ها چون وقتی خواص اغوا شوند به راحتی توده‌های مردم را اغوا خواهند کرد در واقع هر جا توده‌های مردم تحت تاثیر قرار گرفتن باید ریشه آن را در خواص جامعه دانست و به همین دلیل رسالت خواص جامعه در جهاد تبیین و روشنگری جامعه به مراتب سنگین‌تر و حساس تر از هر زمان دیگری است.

 امام جمعه موقت آسمینون(نودژ)  ضمن تبریک نیمه شعبان ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان عجل الله بیان کرد: سربازان گمنام امام زمان با صداقت و شرافت تمام تلاش خود را برای آرامش و امنیت این کشور انجام می‌دهند اگر رشادتها و جانفشانی های این عزیزان نبود معلوم نبود چه بلایی بر سر کشور می آمد.

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: هر روز شاهد این هستیم که این عزیزان یک گروهک، یک تله انفجاری یا یک گروه تروریستی را منهدم یا دستگیر می کنند لذا نامشان گمنام است به ظاهر ولی همیشه در قلب مردم جا دارند و خدای متعال هم توفیق بیشتری هم اجر بی نهایت ای با آنها عطا کند.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون(نودژ) تصریح کرد: این هفته شاهد غرورآفرینی سپاه پاسداران بودیم که نیروهای با صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به خوبی همیشه و همه جا و به موقع جواب دندان شکن به دشمن می دهد بامداد یکشنبه به وقت ساعت ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سپاه پاسداران با ۱۰ موشک بالستیک نقطه زن پایگاه رژیم‌صهیونیستی را در اربیل عراق را مورد هدف قرار داد و روزنامه های صهیونیستی اذعان داشتند که عملیات موشکی ایران علیه مراکز جاسوسی در کردستان عراق مورد اصابت قرار گرفتند.

وی افزود: البته که سپاه پاسداران بار دیگر هم تاکید کرد که به رژیم جنایت کار صهیونیستی هشدار می‌دهیم که تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت ،قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد و به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی خط قرمز نیروهای مسلح بوده و به احدی هم اجازه تعرض و تهدید نخواهیم داد.

وی با تبریک پیشاپیش سال نو عنوان کرد: امسال بهار در بهار ادغام شده، نیمه شعبان با نوروز و این اتفاق مبارکی است امیدواریم شاهد ظهور مولایمان امام زمان(عج) باشیم امام صادق علیه السلام می‌فرمایند نوروز است که قائم ما، ولی امر ما ظهور می کند و آن روز، روزی است که قائم ما بر دجال ظفر می‌یابد.


امام جمعه فهرج: حقوق بشر تنها دستاویزی برای غرب جهت تحقق منافع است

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هدف قرار گرفتن دو پایگاه رژیم صهیونیستی در اربیل عراق توسط موشک های نقطه زن سپاه پاسداران گفت: ایران با حمله به پایگاه های موساد با یک تیر چند نشان را هدف قرار داد.

وی افزود: ایران با این حمله یکبار دیگر قدرت موشکی خود را به جهانیان اثبات کرد و علاوه بر پاسخ به شرارت اسراییل به کشورهای منطقه این پیام را فرستاد که رژیم صهیونیستی نه تنها نمیتواند پشتوانه امنیتی برای آنان باشد بلکه حضور او در کشور میزبان، خود سبب ناامنی آن کشور است.

خطیب جمعه فهرج همچنین با تسلیت ارتحال آیت الله العظمی علوی گرگانی اظهار کرد: آن فقیه فرزانه در زمره ی مراجع معظم تقلید و از حامیان همیشگی نظام اسلامی و رهبری انقلاب بودند.

آقاملایی در ادامه به اعدام ۸۱ نفر توسط آل سعود اشاره و بیان کرد: نکته بسیار مهم در مورد جنایت های عربستان و نقض های گسترده حقوق بشری این است که آمریکا و دیگر کشورهای غربی که ادعاهای حقوق بشری دارند نه تنها در سرکوب و اعدام شیعیان عربستان موضع نگرفته بلکه حتی به گونه ای آل سعود را تشویق به این کار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حقوق بین الملل اعدام های جمعی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب میشود و اساسا حقوق بشر تنها دستاویزی برای غرب جهت تحقق منافع است.

امام جمعه فهرج در پایان از عملیات های مهم محور مقاومت، جنگ اوکراین و تسلط طالبان بر افغانستان بعنوان مهم ترین اتفاقات سال ۱۴۰۰ یاد کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ را باید سال ناامیدی متحدان آمریکا از این کشور و سال افزایش بی اعتمادی به این ابرقدرت رو به زوال دانست.

امام جمعه عنبرآباد: امسال، سال عبرت برای متحدین آمریکا بود

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک میلاد آقا امام عصر علیه‌السلام با مروری تحلیلی بر حوادث سال گذشته گفت: امسال حوادث گوناگونی را پشت سر گذاشتیم سالی که گذشت سال عبرت‌ها برای متحدین آمریکا بود در این سال دو دولت یکی در غرب آسیا و دیگری در شرق اروپا طعم تلخ فروپاشی و جنگ را چشیدند.

وی افزود: اسفند ماه امسال در شرق اروپا، اوکراین متحد آمریکا، هدف حمله روسیه قرار گرفت و به‌ گفته رئیس‌جمهور اوکراین همه متحدان غربی این کشور، کیف را در مقابل روسیه تنها گذاشتند و فقط از دور به تماشای نابودی این کشور نشستند.

وی با اشاره به حمله ایران به مقرهای موساد در اربیل گفت: مجازات صهیونیست‌ها با ده فروند موشک نقطه زن ایرانی که توسط سپاه پاسداران صورت گرفت اقدامی قاطع و مشروع بود و با وجود توانایی سپاه در هدفگیری از خاک سوریه اما به‌عمد از خاک ایران به اهداف صهیونیستی حمله کرد تا هشداری به رژیم صهیونیستی باشد که ازاین‌پس هر گونه حمله‌ای را ایران اسلامی مستقیماً و بدون تعارف با اقتدار و صلابت و با قدرت تلافی خواهد کرد.

امام جمعه عنبرآباد ابراز داشت: این ضربات پی‌درپی حکایت از شکنندگی رژیم جعلی دارد و درس‌های فراوانی برای گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان و سایر مناطق مقاومت دارد حالا دیگر معنای سخن هوشمندانه سید مقاومت اثبات شده‌است که فرمود رژیم صهیونیستی از تار عنکبوت سست‌تر است.

وی با اشاره به اعدام 81 نفر از مخالفان و منتقدان شیعه مذهب توسط آل سعود گفت: اعدام افرادی صرفا به جرم داشتن عقیده و باوری غیر از آنچه رژیم متحجر سعودی می‌خواهد توسط این رژیم سفاک، کافر کیش، ظالم و خائن در میان سکوت مدافعان دروغین حقوق بشر و نگهبانان کذاب آزادی بیان نشان از زبونی این رژیم دارد که ان شاءالله خون این جوانان شهید، ریشه آل سعود را از بیخ و بن خواهد کند.

حجت الاسلام بامری با تبریک روز میلاد آقا امام عصر علیه‌السلام به‌عنوان روز سربازان گمنام امام عصر گفت: به فرموده مقام‌معظم رهبری "سربازان گمنام امام‌زمان فرزندان مردم عزیز ایران اند" حقیقتاً امنیت و آرامش امروز ما و جامعه ما ره‌آورد مجاهدت‌های خاموش این عزیزان است، سربازان گمنامی که دائم در جهاد فی‌سبیل‌الله هستند و لبخند رضایت مردم شیرین‌ترین هدیه به سربازان گمنام امام‌زمان است.

وی با انتقاد از روند کند انتخاب شهردار در عنبرآباد افزود: تقریباً بیش‌از هفت الی هشت ماه از انتخابات شورای اسلامی شهر می‌گذرد اما همچنان وضعیت شهرداری در بلاتکلیفی به سر می‌برندخطاب به اعضای شورای شهر عرض می‌کنم فرصت‌ها به‌سرعت درحال سپری شدن است و این فرصت‌سوزی ها به امید و اعتماد مردم لطمه می‌زند مراقب باشیم اگر ملاک و معیار ما در انتخاب افراد برای دادن مسئولیت شایسته‌سالاری باشد کارآمدی باشد تخصص و تعهد باشد دلیلی ندارد این‌موضوع و موضوعات دیگر این‌قدر معطل و مجهول بماند.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: آنچه که باعث اتلاف وقت و فرصت‌سوزی و هدر دادن ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها می‌شود ملاک قرار دادن شایسته حزبی و جناحی و سلیقه‌ای است که امیدواریم عزیزان با دقت و توجه و دغدغه‌مندی بیشتری نسبت‌ به امور شهر و موضوع شهرداری به جمع‌بندی مناسب برسند.

وی با اشاره به آغاز عید نوروز گفت: یکی از سنت‌ها، سفارشات و تأکیدات دین ما صله رحم است به خاطره و آثار و برکات فراوانی که دارد عمرها را زیاد می‌کند آبادانی می‌آورد رزق رو زیاد می‌کنم برکت می آورد در این ایام عمل به این سفارش سنت حسنه و بسیار زیبا و بجاست توجه به نیازمندان ایتام سرکشی از خویشان پدران و مادران احترام انها بسیار زیبا است و جا دارد خدای متعال ان‌شاءالله به همه ما توفیق عنایت بفرماید و سالی پر از برکت و رحمت و موفقیت را در پیش داشته باشیم.

امام جمعه رفسنجان: اعدام 81 نفر مصداق مجازات دسته جمعی است

خطیب جمعه رفسنجان با محکوم کردن جنایت آل سعود مبنی بر کشتار واعدام 81 نفر از مسلمانان مذهب شیعه و سنی و با اشاره به اینکه این جنایت آل سعود که مدعیان حقوق بشر هم در مقابل آن خفه شدند گفت: اعدام 81 نفر مصداق مجازات دسته جمعی است و در حقوق بین الملل اعدام های جمعی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می شود.

حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه رفسنجان ضمن تبریک اعیاد نیمه شعبان و نورز باستانی افزود: جنایت آل سعود و قتل عام 81 شیعه و سنی به بهانه واهی و به شیوه قرون وسطایی انجام شد.

وی ادامه داد: سکوت جوامع حقوق بشری دنیا را ببینید؛ بیش از 8 سال در عربستان سعودی و یمن نسل کشی راه انداختند، امّا مدعیان حقوق بشر در عالم خفه شدند و این امر را محکوم نمی کنند

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: حکام جاهل عربستان با این جنایت ها و نسل کشی ها نمی توانند ادامه حیات بدهند بلکه دارند میخ های تابوت خود را محکم تر می کوبند.

وی اعدام 81 نفر را مصداق مجازات دسته جمعی دانست و تأکید کرد: در حقوق بین الملل اعدام های جمعی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می شود آل سعود باید بداند این جنایت جنگی از در حقوق بین الملل هم به آن پرداخته شده و مجازات دارد و نمی تواند به حکومت یاغی خود ادامه دهد.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگر از سخنانش به قدرت موشکی و نظامی ایران اشاره کرد و افزود:  رژیم صهیونیستی با استفاده از پایگاه های جاسوسی خود در کردستان عراق به سوریه حمله کرد و دو مستشار نظامی ایرانی به شهادت رسیدند؛ ایران در کمتر از 48 ساعت 3 ضربه را در داخل و خارج از مرزهای زمینی به دشمن ارسال کرد و پایگاه آموزشی صهیونیست در اربیل را بدون اینکه به یک نفر از عراقی ها آسیب برسد منهدم کرد.

وی تصریح کرد: همچنین ایران حملات سایبری به مراکز حملات صهیونیستی را داشت که رزونامه هاآراث از رژیم صهیونیستی آن را بزرگترین حمله سایبری محسوب کرد و گفتند که ایران می تواند نفوذ کند و سیستم آن ها را به هم بریزد.

امام جمعه بردسیر: امنیت پایدار زیربنای تمام پیشرفت ها است

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن تبریک  نیمه شعبان و ولادت باسعادت امام زمان (عج) و‌روز سربازان گمنام گفت: اگر انتظار تغییر حال به بهترین حالت که همان ظهور است را داریم، باید از خودمان زمینه سازی ظهور را شروع کنیم  و صرف  دعاکردن کافی نیست.

وی افزود: امنیت پایدار زیربنای تمام پیشرفت ها است و امنیت امروز کشور ما مدیون ایثارگری های بی دریغ سربازان گمنام امام زمان است که امیدواریم به زودی با محقق شدن ظهور، امنیت پایدار در کل دنیا حاکم شود.
امام جمعه بردسیر بیان کرد: برای امنیت پایدار باید همه مردم و نهادها و ادارات با نیروهای نظامی و انتظامی همکاری کنند زیرا ایجاد امنیت نیاز به همراهی و همکاری همگانی دارد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: هدف دشمن اغواء و فریب مردم است و برای فریب مردم ابتدا به اغوای خواص می پردازد زیرا خواص در بین مردم مقبولیت و جایگاهی دارند بنابراین فریب خواص خطر بزرگی برای جامعه است که خواص باید هوشیار باشند.

حجت الاسلام کرمانی تصریح کرد: حمله مقتدرانه سپاه به مقرهای موساد در اربیل عراق در پاسخ به تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی که توسط مقرهای جاسوسی آنها در اربیل عراق بود، صورت گرفت و هنوز انتقام دو عزیز ما که در مرز سوریه به شهادت رسیدند مانده است.

وی افزود: این حمله چند پیام را برای دوستان و دشمنان ما دارد اول اینکه امنیت خط قرمز ماست و‌اجازه نمی دهیم کسی از این خط عبور کند و این پاسخ  به شرارت های اسرائیل بود دوم اینکه  دلخوش به رژیم صهیونیستی نباشید و بدانید حضور آنها در این منطقه ناامنی ایجاد می کند و سوم اثبات قدرت نظامی و  موشکی ایران را به رخ دشمنان کشید.

امام جمعه بردسیر از مدعیان حقوق بشر در قبال  کشتار و اعدام ۸۱ نفر در یک روز در عربستان ابراز تعجب و تاسف کرد و گفت: اگر یک نفر در ایران به دلیل قتل اعدام شود همه شروع به جوسازی می کنند ولی در قبال این عمل شنیع عربستان سکوت کرده اند زیرا از طریق عربستان تامین می شوند.

امام جمعه فاریاب: دنیا از کشورهایی که به آمریکا اعتماد کردند عبرت بگیرد

خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فاریاب توسط حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.

حجت الاسلام گروهی گفت: انتظارات مردم فاریاب از دولت و به خصوص فرماندار جدید نماینده عالی دولت در شهرستان بکارگیری نیروهای بومی، تحول جدی در ادارات است.

وی افزود: سالی که گذشت سال شکست آمریکا و یاس و ناامیدی برای حامیانش بود، عملیات های محور مقاومت در منطقه (به خصوص در یمن و فلسطین اشغالی)، تسلط طالبان بر دولت دست نشانده ی آمریکا، جنگ اوکراین، عملیات های مقاومت سبب شکست طرح های وحشیانه و ظالمانه اسرائیل شد و سبب شد آبروی نتانیاهو (نخست وزیر سابق اسرائیل) برود و مجبور به کناره گیری شد، حمله یمن به امارات، امارات حامی آمریکا بود که طرفدار حمله به یمن بود و حمایت می کرد؛ اما با پاسخ یمن (حمله موشکی یمن به فرودگاه بین المللی ابوظبی امارات)، مواجه شد.

خطیب جمعه فاریاب اظهار کرد: فرار آمریکا از افغانستان از دیگر تحولات بود، این فرار آمریکا را از اعتبار در جهان انداخت همچنین دولت دست نشان دهنده آمریکا (اشرف غنی) ذلیلانه فرار کرد.

وی تشریح کرد: آمریکا طی ٢٠ سال، ٨٠٠ میلیارد دلار خرج این دولت دست نشانده اش در افغانستان کرد ولی یکماهه همه چیز را از دست داد،جهان باید عبرت بگیرد از دولت افغانستان، دولت اوکراین، دولت ایران زمان مصدق و همه دولت هایی که به آمریکا اعتماد کردند.

امام جمعه رابر: ضربات اخیر ایران به رژیم صهیونیستی فصل جدیدی از تحولات دنیا است

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر با تبریک امروز جمعه مصادف با نیمه شعبان و ولادت باسعادت امام زمان (عج) گفت: این روز به نام روز جهانی مستضعفین و روز  سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است.

وی با تسلیت  ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی  علوی گرگانی  بیان کرد: در روز های اعیاد شعبانیه روح پاک آن فقیه فرزانه و مرجع عالی قدر  به لقاءالله پیوست و مهمان اجداد طاهر نشین شده است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به  ضربات پیاپی سربازان گمنام امام زمان(عج) بر پیکر فرسوده رژیم صهیونیستی در این روزهای اخیر وارد کردند، گفت: اولین ضربه پاکسازی لانه شرارت صهیونیست ها در اربیل کردستان عراق توسط یگان موشکی سپاه سرافراز بود  که با دقت و سرعت بی نظیری دشمن مدعی را در شوک و بهت فرو برد.

وی ادامه داد: دومین ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)، یک تیم خرابکاری در فردو  شناسایی و منهدم کرد.

امام جمعه رابر گفت: سومین ضربه حملات بی امان و بی‌نظیر سایبری به مراکز حساس سایبری رژیم صهیونسیتی بود وارد کردن سه ضربه تقریباً همزمان در کنار از ۴۸ساعت در داخل و خارج از مرزها فصلی روشن  از تحولات سیاسی و امنیتی در جهان است.

وی این ضربات پیاپی را حکایت از شکنندگی رژیم جعلی خواند و افزود: درس ها و پیام های زیادی برای گروهای مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و سوریه دارد حال دیگر این معنا اثبات شده که رژیم صهیونسیتی از تار عنکبوت سست تر است.

خطیب جمعه رابر گفت: پاتریوت های نسل ۲،۳آمریکا که در اربیل مستقر شده‌اند در رهگیری موشک های ایرانی ناکام ماندند و این یعنی به رخ کشیدن توان تکنولوژیکی ایران در حوزه نظامی.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی اظهار کرد: تقارن این حمله به ساعت ۱:۲۰بامداد یعنی هرچند حاج قاسم در بین ما نیست ولی شهادتش یک مبدا تاریخی برای انتقام از عاملان و بانیان  فرودگاه بغداد خواهد بود.

وی ادامه داد: با این حمله جمهوری اسلامی ایران پاسخ شرارت اسرائیل را داد و به کشورهای منطقه پیام فرستاد که اسراییل نه تنها نمی‌تواند پشتوانه امنیتی برای شما باشد بلکه حضور او در هر کشوری سبب ناامنی خواهد شد.

خطیب جمعه رابر در ادامه عنوان کرد: موشک های  نقطه زن بالستیک جمهوری اسلامی شلاق هایی هستند برای مجازات اسراییل، هر زمان دست به شرارت بزند با این موشک های نقطه زن سیلی سختی مثل سیلی اربیل دریافت دریافت می کند.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdceon8znjh8wni.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین