تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۶
۰
plusresetminus
این روزها یادمان های عملیاتی جنوب کشور، میزبان حضور زائران و دلدادگان فرهنگ ایثار و شهادت است و زائران از آرامش حضور در این مناطق می گویند.
«کربلای ایران» میزبان دلدادگان فرهنگ ایثار و شهادت/ آرامشی که از سفر به سرزمین عشق نصیب جوانان می شود
به گزارش راه آرمان؛ پس از گذشت دو سال از شیوع بیماری کرونا، امسال مناطق عملیاتی جنوب کشور و کربلای ایران میزبان زائران خواهد بود. سرزمین بزرگ مردانی که از جان، خانواده و دنیای خود گذشتند تا ایران امروز ما در آرامش و امنیت باشد.

قدم به قدم که در مسیر یادمان های عملیاتی جنوب کشور گام بر می داری، گویی هزار قصه ناگفته از هر قدم به گوش می رسد. در این خاک رد پای صدها هزار شهید گلگون کفن یوسف الهی ها، طیاری ها، مغفوری ها، خرازی ها، سیف الدینی ها، برهانی ها و .... چشم نوازی می کند.

غلامعباس نکونام در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه بعد از گذشت دو سال کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند، گفت: طبق دستورالعمل سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کاروان ها مجددا باید فعال می شدند و ما در این راستا جلسات متعددی را برگزار و برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم.  

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: قرار بود که در بهمن ماه اردوی کاروان های راهیان نور آغاز شود؛ اما با توجه به اینکه کرونا اوج گرفت؛ اردوی کاروان راهیان نور دانش آموزی لغو شد.



دفاع مقدس یک گنج است

وی بیان کرد: با توجه به تأثیری که راهیان نور در زمینه فرهنگسازی و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک گنج است؛ اردوی کاروان های راهیان نور دانشجویی خواهر و برادر از دهم اسفند ماه آغاز شده است.

نکونام افزود: در این راستا چهار بازه زمانی را مشخص کرده ایم که دو بازه زمانی برای برادران و دو بازه زمانی برای خواهران بسیج دانشجویی است؛ که بازه های زمانی برادران با حضور 540 دانشجو بسیجی پشت سر گذاشته ایم و از روز هفدهم تا 24 اسفند ماه کاروان خواهران بسیج داشنجویی در مناطق یادمان عملیاتی جنوب کشور حضور دارند.

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه پیش بینی می شود نزدیک به هزار و 700 دانشجو بسیجی از مناطق عملیاتی بازدید کنند، ابراز کرد: برنامه ریزی شده است که از تاریخ 24 اسفند ماه لغایت یازدهم فروردین 1401 حضور زائران مردمی و محلات را داشته باشیم که برای این منظور پنج بازه زمانی را در نظر گرفته ایم.

وی تصریح کرد: ثبت نام برای این منظور آغاز شده است که مردم علاقمند می توانند به دفتر ثبت نام مراجعه و یا با شماره 03432736095 تماس حاصل نمایند و بر اساس بازه های زمانی که مشخص شده است در مناطق یادمان عملیاتی جنوب کشور حضور پیدا کنند.



پیش بینی حضور بیش از 3 هزار زائر محلات در یادمان های عملیاتی/ فکه؛ گودال قتلگاه ایران است

نکونام با اشاره به اینکه قرارگاه ثارالله سپهبد شهید سلیمانی موقعیت شهید کازرونی اهواز برای اسکان زائران آمادگی پذیرایی را دارد، تصریح کرد: ما در هر بازه زمانی این آمادگی را داریم که نزدیک به 900 زائرا را به صورت رایگان اسکان دهیم.

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: در پنج بازه زمانی اعزام زائران مردمی و محلات انجام می شود که در هر بازه ظرفیت اسکان 900 نفر را داریم؛ اما با توجه به شیوع بیماری کرونا باید دستورالعمل های بهداشتی نیز رعایت شود؛ بنابراین پیش بینی می شود که بتوانیم در خدمت بیش از سه هزار نفر زائر باشیم.

عباس ایرانمنش از رزمندگان دفاع مقدس کرمانی است از رزمندگان دفاع مقدس همراه با کاروان راهیان نور در  منطقه عملیاتی فکه حضور دارد، وی در خصوص این منطقه گفت: فکه؛ گودال قتلگاه ایران؛ محلی که 120 نفر با لب تشنه و تا آخرین نفس جلوی دشمن ایستادند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: اینجا مکانی است که بوی علقمه و قمر بنی هاشم را می دهد؛ شهدایی اینجا با نام حضرت ابوالفضل علیه السلام جان دادند تا این آرزو را به دل دشمن بگذارند که امامشان را تنها بگذارند.



رزق سال را با حضور در مناطق شلمچه و طلایه می گیرم

وی با بغضی در گلو و با تأکید بر اینکه فکه و این منطقه بوی شهدای ابوالفضلی و یاران اباعبدالله علیه السلام  را می دهد، عنوان کرد: آرزویم این است که بتوانم در این مسیر راه شهدا را تبیین کنم.

امین یافته از دیگر زائران مناطق عملیاتی جنوب کشور در منطقه شلمچه است، اظهار کرد: پس از گذشت دو سال توانستیم به شلمچه بیاییم؛ هر سال که به اردوی راهیان نور می آمدیم؛ روزی و رزق سالیانه را با زیارت مناطق شلمچه و طلائیه به دست می آوردیم و عدم حضور در مناطق عملیاتی طی دو سال گذشته برایمان بسیار سخت بود.

فرمانده حوزه شهید علم الهدی دانشگاه آزاد کرمان ابراز کرد: برای کسی که غروب شلمچه را یک دفعه دیده باشد و حلاوت این صحنه در ذهنش نقش بسته باشد، نیامدن در این مکان بسیار سخت است و با تمام وجود آرزو دارم که هر ساله بتوانم در این مناطق حضور پیدا کنم.

ریحانه خضری یکی از خواهران دانشجو دانشگاه آزاد واحد سیرجان که زائر اولی مناطق عملیاتی جنوب کشور بود، از حضور خود اینگونه می گوید: قبل از شروع اردو، استرس بسیار داشتم؛ اما هم اکنون که در این مکان مقدس قرار گرفته ام؛ داشتن آرامش را تجربه می کنم و حال نگران این هستم که چگونه این مکان را باید ترک کنم.



خادمانی که رزق شهادت خود را گرفتند

حجت الاسلام میراحمدی با بیان اینکه فکه، نزدیک ترین یادمان، در بین یادمان های خوزستان و کربلا است، اظهار کرد: هر کسی که پای در فکه و مقتل شهدای فکه می گذارد؛ حس و حال خوبی را درک می کند.

خادم زائران کاروان های راهیان نور تصریح کرد: در سال 83 تا 85 به عنوان خادم زائرین، سه سال متوالی زمانی که فکه خیلی تجهیزات نداشت با گروهی 35 نفره به این مکان آمدیم و از ان جمع تعدادی مدافع حرم شدند، چهار الی پنج از آن گروه شهید مدافع حرم شدند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcdzk0fxyt0x96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین