تاریخ انتشار :جمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۶
۰
plusresetminus
میثم تارم گفت: گره حل مشکلات کشاورزی جنوب کرمان در دانش‌بنیان شدن نهفته است و امروز بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان مطرح وجود دارد که به ویژه در حوزه کشاورزی باید گسترش یابند.
حل مشکلات کشاورزی جنوب کرمان در دانش‌ بنیان شدن نهفته است/ مسئولان در جهت تبیین شعار سال اقدامات عملی را به منصه ظهور برسانند
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد.

بردسیر: توجه ویژه رهبری به مسئله معیشت مردم

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سلامتی و خیر و برکت برای همگان گفت: تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین شعار امسال است که بیانگر توجه ویژه مقام معظم رهبری به مسأله معیشت مردم است.

وی افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، دشمن می خواهد با استفاده از مشکلات معیشتی مردم را به نظام بدبین و ناامید کند بنابراین وضعیت معیشت یکی از دغدغه های رهبری است و ایشان چند سال است که رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی را  از اولویت های کشور قرار داده اند.

امام جمعه بردسیر بیان کرد: دولت متفاوت از دولت های  گذشته، امیدآفرین و در انتظار آینده روشن، دولت مردمی، دولت پرتحرک و میدانی و دولت پیشرفت از ویژگی ها و فضیلت های دولت سیزدهم است که مقام معظم رهبری  در سخنرانی نوروزی خود به آن اشاره کردند که بیانگر حرکت درست دولت سیزدهم است.

وی تصریح کرد:  در شهرستان نیز با همکاری و روحیه تعامل و همدلی مدیران شاهد کسب رتبه اول در بحث اشتغالزایی برای دو سال متوالی هستیم که جای تقدیر دارد و امیدواریم که در کنار  فرماندار جدید که مردمی، قرآنی و بومی بردسیر هستند و  با همکاری همه مردم و مدیران شهرستان بتوانیم  گام موثری در تحقق شعار سال و توسعه و عمران بردسیر برداریم.  

وی از مجموعه نیروی انتظامی و پلیس راه قدردانی کرد و گفت: مجموعه نیروی انتظامی به ویژه پلیس راه در حفظ امنیت جاده ها و مسافران نوروزی شبانه روز فعالیت می کنند و رفاه مردم را به رفاه خانواده خود ترجیح داده اند حضور نیروهای انتظامی در مناطق گردشگری شهرستان سبب ایجاد امنیت و کاهش تصادفات شده است که از همه این عزیزان قدردانی می کنیم.

حجت الاسلام کرمانی با توجه به رشد مسافرت های نوروزی در عید امسال، از همه مردم به ویژه مسافران نوروزی خواست تا با رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه ضمن حفظ جان و سلامت خود و دیگران، کمک کار پلیس باشند.
 
امام جمعه بردسیر از برپاکنندگان خیمه های معرفت در بقاع متبرکه تشکر کرد و گفت: وجود این پایگاه های معرفتی در اماکن زیارتی و بقاع متبرکه فرصتی است به ویژه برای آشنایی کودکان و نوجوانان با آموزه های اعتقادی و احکام در قالب بسترهای مناسبی که آماده شده است.

جیرفت: حل مشکلات کشاورزی جنوب کرمان در دانش‌ بنیان شدن نهفته است

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم گفت: در ۱۰ سال اخیر محور تعیین شعارهای سالانه از سوی رهبر معظم انقلاب، تولید و اقتصاد بوده است چرا که جنگ امروز دشمن با نظام اسلامی برای جداسازی مردم از انقلاب در حوزه اقتصادی است.

امام جمعه جیرفت افزود: دولتمردان در دهه جدید باید با خاتمه بخشی به بی‌توجهی‌ها و تکیه کردن بر اقتصاد مقاومتی علاوه بر جبران گذشته، کارنامه‌ای درخشان را در حوزه اقتصادی- معیشتی برجای بگذارد.

وی بیان کرد: اقدامات انجام شده در مدت کوتاه سپری شده از عمر دولت جدید شایسته تقدیر است و آثار آن تا حدودی محسوس است اما باید با قدرت بیشتر در این حوزه به پیش رفت.

خطیب نماز جمعه جیرفت ابراز کرد: اعلام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» به عنوان شعار سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظّم رهبری مدظله العالی شاخه‌ای از اقتصاد مقاومتی است که باید برای رسیدن به مقصد در آن، کارها را مبتنی بر علم و فناوری و خلق اشتغال انجام داد و تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی است و این مهم باید براساس دانش روز باشد.

وی تصریح کرد: گره حل مشکلات کشاورزی جنوب کرمان در دانش‌بنیان شدن نهفته است و امروز بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان مطرح وجود دارد که به ویژه در حوزه کشاورزی باید گسترش یابند.

امام جمعه جیرفت خاطر نشان کرد: جایگاه عملکرد دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی منطقه جنوب کرمان به هیچ وجه مطلوب نیست و باید جنبه علمی و دانش محوری چرخه صنعت کشاورزی این منطقه تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: بهترین مرکز فرهنگی و عبادی مسجد است و باید زمینه برای حضور گسترده مردم فراهم شود.

وی افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید تا ریشه کن شدن کامل ویروس مد نظر باشد.

ارزوئیه: ۱۲فروردین روز زنده شدن اسلام است

حجت الاسلام رسول خادمی پور ضمن توصیه و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی فرا رسیدن سال جدید ،سال ۱۴۰۱ که مقام معظم رهبری سال تولید و دانش بنیان واشتغال زایی نام گذاری کردند را تبریک گفت.

خطیب موقت نماز جمعه ارزوئیه با اشاره به توصیه های رهبر انقلاب در باب اقتصاد که در پیام نوروزی خود داشت، افزود: رهبری گفتند اقتصاد را گره به عوامل خارجی و روابط خارجی نزنید بلکه بدون آن هم‌ می شود با تولید و تقویت ظرفیت های خود اقتصاد را درست کرد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی را پیش رو داریم که همه پرسی برای تعیین حکومت جدید اسلامی به فرمان امام که اتفاق افتاد و بر آن اساس که ۹۸و۲دهم درصد رای بر نظام جمهوری اسلامی دادند‌ و این روز بسیار مهم و پربرکت ترین روز تاریخ است که امام فرمورد ۱۲فروردین روز زنده شدن اسلام است.

کوهبنان: مسئولان اقتصاد دانش بنیان را جدی بگیرند

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به دعای تحویل سال گفت: تلاش برای تغییر در زندگی و کار، انتخاب بهترین راه ها برای رسیدن به هدف ، تلاش برای تغییر بدی ها به خوبی ها در زندگی مادی و معنوی از جمله ره آوردهای تحویل سال هستند.

وی تاکید کرد: تلاش کنیم همواره مانوس با قران باشیم، حضور پررنگی در  مساجد داشته باشیم، انتخاب دوست با رعایت موازین را در نظر داشته باشیم.

امام‌ جمعه کوهبنان با توجه به سفرهای پیش رو افزود: انسان در سفر به همسفر خود توجه داشته باشد، در سفر حسن خلق داشته باشد، با دیگران همکاری و همراهی داشته باشد و در سفر برای شاد بودن گناه انجام ندهد.

وی ابراز کرد: در روزهای پایانی ماه شعبان هستیم با دعا، استغفار، صدقه دادن، همدلی و همراهی با دیگران به استقبال ماه مبارک رمضان برویم.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: باید از نیروهای نظامی و انتظامی  کوهبنان که برای رفاه و امنیت شهرستان در ایام تعطیلات نوروز تلاش می کنند خصوصا از فرماندهی، جانشین انتظامی و بسیجیان طرح شهید سلیمانی تقدیر و تشکر نماییم.

وی یادآور شد: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ مردم با حضور حماسی دولتی تازه نفس را انتخاب کردند، ساخت چندین واکسن، مقابله جدی با ویروس کرونا، شکست آمریکا از جمله اقدامات ارزشمند سال گذشته بود.

وی ابراز داشت: از جمله تلخی های سال گذشته  گرانی ها بود که مسئولین باید نقاط ضعف را شناسایی کنند تا مشکلات اقتصادی حل و فصل شود.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد دانش بنیان و تولید را مسئولین جدی بگیرند در حالی که بایستی به مردم امید هم بدهیم چون کشور ما با توجه به شرایط تحریم و دشمنی های فراوان در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله ری شهری عالمی شجاع، مخلص، ولایت مدار، مجاهدی بصیر و عارف را داشتیم در حالی که ایشان در عرصه های مختلف خدمات ارزشمندی داشتند.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: مقام معظم رهبری به مسئله تقوا و سلامت نفس ایشان اشاره کردند در حالی که ایشان همواره در حال کار و فعالیت بودند.

کهنوج: مسئولان در جهت تبیین شعار سال اقدامات عملی را به منصه ظهور برسانند

حجت الاسلام احمد نجنو ضمن عرض تبریک سال نو گفت: شعار سال  که از جانب مقام معظم رهبری سال تولید دانش بنیان و اشتغال افرین نامیده شد؛ امیدواریم که این سال پر از خیر پر برکت باشد برای ملت عزیز ایران، امیدواریم سالی باشد که مشکلات از پیش پای ملت ایران بر داشته شود

امام جمعه کهنوج با اشاره به هدف و نام گذاری سال ها توسط رهبری عنوان کرد: هدف مقام معظم رهبری از این نام گذاری ها توجه مردم به یکسری مشکلاتی که درسطح جامعه وجود دارد و در جهت حل این مشکلات  همت همگان را در بر داشته باشد و همه ظرفیت ها به کار گرفته شود.

وی افزود: این نام گذاری ها مخاطب خاص دارد مخاطب خاص مسئولین اجرایی  هستند که باید در جهت تمکین شعار سال اقدامات عملی خود را به منصه ظهور برسانند.

خطیب جمعه کهنوج خاطرنشان کرد: رابطه جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه بیشتر با ملت‌ها است نه حکام خلیج فارس، و مردم کشورهای اسلامی از هر اقدامی برای ضربه زدن به منافع اسرائیل حمایت می کنند.

وی در خاتمه ضمن محکوم کردن جنایت عربستان سعودی در اعدام ۸۱ نفر، خاطرنشان کرد: در جدیدترین ترین اقدام، رژیم منحوس آل خلیفه اعلام کرد که ۸۱ نفر از جمله ۴۱ شیعه را در ملاء عام گردن زده است واقعاً پیوند وهابیت با ترور مسئله‌ای است که نیاز به اثبات ندارد آن سازمان ها و نهادهای حقوق بشری کجا هستند مرگ تان باد که صدایی از حلقوم کثیف تان خارج نشد که حداقل آن را محکوم کنید.

نودژ منوجان: زنده شدن تولید، رشد اقتصادی را به دنبال دارد

حجت الاسلام محمد جعفری امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک آغاز سال نو، گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور مسئله تولید و رونق تولید است ما در زمینه اقتصادی در کشور مشکلاتی داریم و تورم، گرانی و کم ارزش شدن پول ملی به مردم فشار می آورد.

 امام جمعه موقت آسمینون افزود: اگر بخواهیم این مشکلات برطرف شوند تنها راه این است که به مسئله تولید بپردازیم.

 وی بیان کرد: تولید ملی از سال ۱۳۹۰ تاکنون رهبر انقلاب در تمامی سال ها به آن اشاره داشته اند که این نشان می دهد ما هنوز در این حوزه مشکل داریم.

 حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: این نامگذاری ها یک مخاطب خاص دارد که آن مسئولین، بالاخص مسئولین اجرایی است و یک مخاطب عام دارد که عوام اقشار مختلف و نخبگان هستند.

 خطیب جمعه آسمینون ادامه داد: هر یک از این مخاطبین بر حسب وظیفه خود باید در این گفتمان سازی با فرهنگ سازی یا جریان سازی نقش ایفا کنند که این نکته بسیار مهم است و رهبر انقلاب در پیام های نوروزی خود به آن تاکید کردند.

 وی تصریح کرد: مهم این است که در شعار سال به سربرگ و بنر در سطح شهر و تابلو بسنده نشود بلکه باید به آن عمل شود، مقام معظم رهبری به آن مکرر اشاره می‌کنند زیرا اگر تولید داخلی افزایش پیدا کند بیکاری برطرف می شود.

 حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: تولید که رونق می گیرد تورم کم می شود اشتغال زایی افزایش پیدا می‌کند و اگر تولید ما زنده شود اقتصاد کشور جان خواهد گرفت و همچنین آسیب های اجتماعی به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و بر این اساس باید تولید ملی و تولید داخلی به عنوان یک امر مقدس شمرده شود.

 امام جمعه موقت آسمینون تاکید کرد: نکته مهم دیگر شعار سال، تولید دانش‌بنیان است که اگر تولید ثروت کنیم از طریق علم، دانش بنیان کردن یک پدیده با هدف شناسایی فرصت های کارآفرینی و توسعه کاربردی علم و فناوری، ایجاد هم افزایی علم و ثروت و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه به ویژه در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده های بالا مبتنی بر اصول و شاخص ها و سبک زندگی اسلامی صورت می گیرد.

 وی با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب گلایه‌هایی از انباشت چالش‌های اقتصادی در دهه ۹۰ را داشتند، اظهار کرد: بررسی آمارهای کلان اقتصادی در دهه ۹۰ حاکی از آن است که در این دهه یکی از ضعیف ترین عملکرد های به ثبت رسیده است و  نشان می‌دهد که بالاترین تورم را داشته و از این رو بدترین کارنامه را به نام خود ثبت کرده است.

 حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: امار مربوط به نقدینگی ،موثر ترین متغیر در نرخ تورم بود البته امیدواریم با تلاش دولت مردمی در حوزه رفع تحریم ها  و نگاه به شرق و توجه به همسایگان، دهه پیشرو و جاری، دهه رونق تولید و رفع مشکلات مزمن اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

خطیب جمعه آسمینون در خاطر نشان کرد: کنترل دور ریزها و اسراف در مصرف، هدایت تسهیلات به سمت تولید دانش بنیان، جلوگیری از واردات بی دلیل مواد اولیه، افزایش شرکت های دانش بنیان ،هدایت شرکت‌های دانش بنیان به سمت تولید کالاهای اساسی، حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان با تأمین نیازها، خطاهای گذشته تکرار نشود و حمایت و استفاده بجا از نیروهای انسانی و متخصص از دیگر نکات مهم در بیانات رهبر انقلاب در نوروز امسال بود.

قلعه گنج: راه نجات اقتصاد کشور اکسیر تولید است

حجت الاسلام والمسلمین «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن تبریک سال نو، گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که در شعارهای سال گذشته و امسال هم رهبری روی آن تاکید داشتند مساله تولید است، که نشان می دهد این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ یعنی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی مساله تولید است که در واقع راه نجات اقتصاد کشور اکسیر تولید است.

امام جمعه قلعه گنج با اشاره پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: تولید دیگر از طریق ارتباط با آمریکا و اروپا حل نمی شود؛ بلکه گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه جانبه اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد و این مسئله با اقدامات انقلابی و جهادی مقدور خواهد شد.

وی ادامه داد: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور به حرکت افتادن تولید است که تولید آثار اقتصادی مثبتی از جمله افزایش رشد را دارد.

خطیب جمعه قلعه گنج گفت: مقاومت جانانه یمنی ها در برابر تجاوزات آل سعود، کابوس این رژیم و متحدانش شده است که آثار و پیامدهای از جمله شکست راهبردی و بی اعتباری آل سعود، اثبات مقاومت بعنوان بهترین راه حفظ استقلال کشور، افشای همکاری های جبهه، عربی-غربی- عبری ، مهر بطلان بر ایده امنیت وارداتی عربستان و امارات و تقویت جبهه و‌ گفتمان ضدصهیونیستی در منطقه را در برداشته است.

فهرج: محور نجات اقتصاد کشور تقویت تولید داخلی است

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در‌ خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ بنام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: مخاطب اصلی این نامگذاری مسئولان و عموم اقشار مختلف و صنوف نخبگان هستند که هر یک باید در این جریان سازی نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه بزرگترین مبارزه با آمریکا، کار و تلاش و مجاهدت برای اصلاح امور کشور است افزود: مسئولان دولتی و بخش های مختلف باید برای ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد و باز کردن گره های امور معیشت مردم و رونق دادن به اقتصاد کشور کار و تلاش کنند.

آقاملایی با تأکید بر اینکه محور نجات اقتصاد کشور تقویت تولید داخلی است اظهار کرد: گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه جانبه اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد.

خطیب جمعه فهرج همچنین به گلایه رهبر انقلاب از انباشت چالش های اقتصادی در دهه ۹۰ اشاره و بیان کرد: آمارهای اقتصادی نشان می دهد که در دهه ۹۰ رشد اقتصادی بسیار پرنوسان بوده و متوسط این رشد رقمی نزدیک صفر است.

وی ابراز امیدواری کرد با تغییر ریل گذاری دولت سیزدهم در توجه متناسب به موضوع رفع و خنثی سازی تحریم ها مبتنی بر اتکا به ظرفیت های ملی و سرمایه انسانی و نیز نگاه به شرق با اولویت توجه به همسایگان دهه آینده، دهه رونق تولید و رفع مشکلات مزمن اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

رابر: لزوم استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد در امر تولید

حجت الاسلام والمسلمین محمد دوست محمدی امام جمعه موقت رابر در اولین خطبه جمعه قرن پانزدهم ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی  با تبریک سال نو  و با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون  شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: افزایش شرکت های دانش بنیان به دو برابر شدن و رعایت ماموریت درست باشد.

وی افزود:۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور داریم که بیش از  ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم دارد و سال ۱۴۰۱ دو برابر می شود.

امام جمعه موقت رابر گفت: هدایت شرکت دانش بنیان به سمت تولید کالاهای اساسی مردم، کشاورزی و دامپروری و همچنین حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان و تامین نیازهای انها واینکه خطاهای گذشته تکرار نشود.

دوست محمدی در پایان بر حمایت و استفاده از نیروی های متخصص و کارآمد تاکید کرد.


انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdcdxk0fnyt0x56.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین