تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
۰
plusresetminus
گفتگو با کارآفرین موفق:

تمام دغدغه من فراهم شدن کاراست

فاطمه جعفری زاده  مدیر تولیدی پوشاک فصیحه گفت: تمام دغدغه من فراهم شدن کاراست، وقتی که بستر کار فراهم باشد راحت میتوانیم اشتغال زایی انجام بدهیم.
تمام دغدغه من فراهم شدن کاراست
فاطمه جعفری زاده  مدیر تولیدی پوشاک فصیحه در گفتگو با "راه آرمان"  گفت: من بعداز اتمام تحصیلات دوست داشتم که حرفه و هنری را یاد بگیرم و هدف بنده از آموزش اشتغال بوده که به لطف خداوند در سال ۱۳۸۳وارد آموزشگاه خیاطی شدم و بعداز گذراندن دوره های مقدماتی و پیشرفته مجلسی یک کارگاه کوچک خانگی را راه اندازی کردم تا سال ۱۳۸۹کارگاه ادامه پیدا کرد.

وی افزود: با یک نفر کارآموز کارگاه را اداره میکردم و تک دوزی و لباس زنانه را قبول میکردم درسال ۱۳۸۹ تصمیم گرفتم شغلم را ارتقا بدهم و تعدادی کارآموز جذب کردم و یک کارگاه تولیدی کوچک راه اندازی کردم و تعدادی نیرو مشغول به کار کردم.

جعفری زاده بیان کرد:  تعدادنیروها مشغول به کاراز دونفر به هیجده نفر بسته به شرایط کاری (مثلا زمان فرم مدرسه و اردوهای جهادی ) از نیروها استفاده می شد و مجوز تولیدی را نیز از فنی و حرفه ای گرفتم و بحث آموزش خیاطی را شروع کردم و این کار ادامه پیدا کرد و ما در این مسیر مشکلات زیادی مواجه شدیم.

وی افزود:  یکی از این مشکلات گرفتن وام بود بامبلغ ۳۰میلیون ما را معرفی کردن بانک که این مبلغ کفاف یک تولیدی را نمی دهد و ما ازاین جهت نیازمند حمایت مسئولین هستیم با توجه به سخنان رهبری  از تولیدات داخلی و کارگاه های داخلی و اقتصادمقاومتی حمایت شود.

 این کار آفرین موفق تصریح کرد: خداوند به من توفیق نمود وبنده بعنوان خادم بسیجیان در سال 1390 فرمانده پایگاه محله شدم ودر بین بسیجیان عزیز افرادی که از لحاظ مالی در مضیقه بودند وبه طور کلی بی سرپرست یا بد سرپرست بودند رو در پایگاه فراخواندم وکلاس اموزش خیاطی را برایشان برگزار کردم ودر بین انها کسانی که بیشتر نیاز مالی داشتند در کارگاه بعد از ارائه اموزشهای لازم مشغول به کار کردم ودر اینجای کارم خدا رو بسیار شاکرم واحساس خرسندی ورضایت دارم.
 
جعفری زاده تاکید کرد: اموزشها را ادامه دادم و تا هم اکنون نیز مشغول به اموزش در شهرک الله ابادهستم، در شهرک سیدی شرف اباد قوام اباد...نیز اموزش دادم با هزینه بسیار پایین و وقتی هنرجوهام رو میبینم که  برا خودشان کارگاه راه اندازی کردند ومشغول کارند بسیار خوشحال میشوم.

وی بیان کرد: در کارگاه نیز علاوه بر افرادی که مهارت دارند در خرفه خیاطی باز افرادی که واقعا نیاز مالی دادند بعنوان دکمه دوز بسته بندی کار، کمک برش و...بکار گیری میکنم تا انگیزه در وجودشان ایجاد شود و خصوصا دختران وزنان جوانی که مجبورند برای گذران زندگی در خانه های مردم برای نظافت بروند رو جذب میکنم وتا بحال به لطف خداوند تعداد زیادی از این افراد اموزش دیدند ومشغول بکار شدند والان برا خودشون کسب وکار ابرومندانه دارند.


این کار افرین موفق گفت: در بحث دستمزد همیشه اول کار نرخ دستمزد رو با خانمها در میان گذاستم وبه توافق رسیدیم بعد از پایان کار هر تعداد لباسی که ی دوزند خودشون قیمت رو معین میکنند ومن به حسابشون واریز میکنم وخداوند میداند که همیشه دوست داشتم که دستمزد بیشتر طرف انها باشد تا خودم وکارگاه...

 وی بیان کرد: تمام دغدغه ما فراهم شدن کار هست وقتی که بستر کار فراهم باشد  راحت میتوانیم اشتغال زایی انجام بدهیم وان شا الله با کمک وحمایت مسولین محترم تمامی کارگاههای کوچک بنوانند توانمند شوند وچشم براه بستن قرار دادبا جایی و..نباشند وبتوانند خودشان تولید کننده باشند و اشتغال افرین.

در ادامه با یکی از افرادی که در این کار گاه کار می کنند ادامه می دهیم.

محمدی در گفتگو با "راه آرمان" گفت:  یکی از کارآموزیان تولیدی پوشاک فصیحه هستم و حدود ده سال مشغول به کار در این کارگاه هستم.

وی بیان کرد: از زمانی که در این کارگاه کار میکنم توانسته ام خرج خود و خانواده را فراهم کنم و با لطف خداوند و حمایت مدیر کارگاه محتاج دست شخصی نباشم.


محمدی افزود: از زمانی که کرونا شروع شد کار نیست و ما بیکار هستیم و خواهشی که بنده از مسئولین دارم این است که تولید کنندگان داخلی را حمایت کنند و دست کارآموزیان مشغول به کار را بگیرند و از نظر مالی که نان آور خانواده هستند را حمایت کنند.




انتهای پیام/ الهه تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdchwmnz-23niqd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما