تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۳
۰
plusresetminus
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: قطار تغییر و تحول در استان کرمان و حاکمیت شایستگان و افراد لایق بر مسئولیت‌ها در استان لازم است.
لزوم شتاب تغییر و تحولات و حاکمیت شایستگان در استان/ قرن ۱۴، قرن زوال استبداد و اخراج استعمار از ایران بود
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم.
 
امام جمعه کرمان: لزوم شتاب تغییر و تحولات و حاکمیت شایستگان در استان

  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد با توصیه نمازگزاران به رعایت هر چه بیشتر تقوای الهی اظهار داشت: تقوا عمل نیک برای خدا است.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) در اهمیت و جایگاه تقوا می‌فرماید "عملی نیک است که آدمی را به سوی خدا نزدیک کند" گفت: عمل نیک با رعایت تقوای الهی محقق می‌شود و سعادت دنیا و آخرت در رعایت تقوا در زمان مناسب است.

امام جمعه کرمان در ادامه بحث هفته‌های گذشته پیرامون ویژگی‌های انسان اولوالالباب در قرآن کریم خاطرنشان کرد: یکی از این ویژگی‌ها بعد از وفای به عهد اقامه نماز برای خدا است.

وی با بیان اینکه خواندن نماز خودش جلوه و مظهر همان وفای به عهد و ارتباط با خدا است ادامه داد: اهمیت نماز در زندگی فردی و اجتماعی است و انسان در یک برنامه زمان بندی شده در مقابل خدای خود قرار می‌گیرد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه نماز هم راز و نیاز با خدا و هم توجه به عظمت و قدرت خداوندی است بیان کرد: نماز به نوعی عذرخواهی از معصیت‌ها و گناهانی است که مرتکب شده‌ایم و در نماز طلب عفو و بخشش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خاضع‌ترین حالت فرد در مقابل خداوند در نماز جلوه‌گری می‌کند و در آیات و روایات متعدد بر اقامه نماز تاکید و توصیه شده است گفت: نخستین چیزی که از انسان سوال می‌شود در مورد نماز است اینکه چگونه نماز را برپا داشتی و چرا کوتاهی کردی؟

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه نماز خواندن شرایطی دارد که باید مورد مقبول خداوند واقع شود و فقط صرف قرائت نماز نیست بیان کرد: نماز بازدارنده از گناه و جهنم است و امام علی (ع) فرمود "شما به جایگاه دوزخیان توجه کرده‌اید که وقتی از آنها سوال می‌شود چرا جهنمی شده‌اید؟ پاسخ می‌دهند که ما اهل نماز نبودیم."

وی با بیان اینکه نماز جلوی غصب کردن و رشوه‌خواری را می‌گیرد و ما را از انجام فعل حرام دور نگه می‌دارد افزود: از خدا بخواهیم ما را جزو نمازگزاران واقعی قرار دهد تا از حرام خدا ایمن بمانیم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های اولوالالباب اهل انفاق بودن است گفت: انفاق فقط مالی نیست و ما انفاق معنوی مانند انفاق در علم، قدرت، موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی داریم.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات با فهم و اندیشه و راهنمایی کردن افراد انفاق می‌شود افزود: حتی دفاع از مظلوم نوعی انفاق است که انسان با توجه به موقعیت سیاسی و اجتماعی که دارد این نوع انفاق را انجام می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در بیان خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره علما و صلحا بیان کرد: روز طبیعت را در پیش داریم و امسال بهار طبیعت با بهار انسانیت در ماه رمضان متقارن شده است و امیدواریم همان‌طور که نظام طبیعت محول الاحوال می‌شود جان و درون ما انسان‌ها هم به بهترین حال که رضایت خداوند است دگرگون شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم جوانه‌های پیروزی و به یاری خداوند پیشرفت مسلمانان و جبهه مقاومت را شاهد باشیم گفت: رژیم جعلی اسرائیل امروز مغلوب است و جبهه مقاومت در یمن که سال‌ها مورد تجاوز ائتلاف سعودی قرار گرفتند دست برتر پیدا کرده است و خدا را شاکر هستیم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه آخرین ساعات و روزهای ماه شعبان را پشت سر می‌گذاریم و به ماه رمضان نزدیک می‌شویم افزود: بیایید با خدای خود عهد ببندیم که استغفار کنیم و آنچه که مورد رضایت او است انجام بدهیم.

وی با گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: در این روز دو مظلوم یعنی مظلومیت مردم و مظلومیت احکام اسلامی از مظلومیت خارج شدند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه سال‌های سال در این کشور به نظر مردم در اداره جامعه توجه نمی‌کردند گفت: با رای قاطع مردم در 12 فروردین مردم ایران به خود توجه کردند، پرچم دفاع از اسلام را برافراشتند و به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

وی با اشاره به اینکه امروز بخشی از این راه را رفتیم و در گام دوم باید پای پرچم اسلام بایستیم افزود: همان‌طور که برای به ثمر نشستن انقلاب خون هزاران شهید ریخته شده امروز برای ماندن انقلاب و اسلام نیز باید پای کار باشیم.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه مسئولان در برابر خون‌های ریخته شده در دفاع از امت و اسلام مدیون و پاسخگو هستند ادامه داد: قطار تغییر و تحول در استان کرمان و حاکمیت شایستگان و افراد لایق بر مسئولیت‌ها در استان لازم است.

وی با اشاره به اینکه قطار تغییر و تحولات دولت در استان کرمان باید شتاب بیشتر و جدی‌تری بگیرد گفت: با توجه به اینکه حدود یک‌سال از دولت سیزدهم می‌گذرد باید هر چه سریع‌تر شاهد تثبیت دولت در امور استان و اقدامات توسعه‌ای باشیم.

امام جمعه عنبرآباد: 12 فروردین روز آغاز حکومت الله است

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهي گفت: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان هستیم و آرام‌ آرام بوی ماه مبارک رمضان به مشام می‌رسد جا دارد خدای متعال را شکر کنیم که اجازه می‌دهد که بندگانش وارد ماهی شوند که امام صادق علیه السلام درباره آن فرمودند: ماه رمضان ماهی است که هیچ کدام از ماه‌های سال شبیه به آن نیستند  ماهی است که حق و حرمت ویژه ای دارد و  ماه رمضان ماه دعا و مناجات، قرائت قران و شب زنده داری است.

وی افزود: افطاری دادن در این ماه فراموش نشود رسول خدا(ص) فرمودند: هر کس در این ماه یک روزه داری را افطار دهد ثواب آن برابر پاداش آزاد کردن یک برده نزد خدای متعال است و خدا همه گناهانش را می بخشد.

حجت الاسلام بامری با اشاره به ۱۲ فروردین ابراز داشت: روز ۱۲ فروردین روز آغاز حکومت الله است، روزی است که مسیر تاریخ را در عصر حاضر دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای کرد؛ تغییراتی که روز به‌ روز ابعاد و زوایای جدیدی از آن پیدا می‌شود.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اينکه روز جمهوری اسلامی جزء مهم‌ترین و پر برکت‌ترین و تعیین‌ کننده‌ترین روزهای تاریخ ما است خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۵۷ در دوازدهم فروردین پنجاه و هشت یعنی چنین روزی کامل شد، لذا ۱۲ فروردین، روز زنده شدن اسلام است و سالروز تحقق وعده خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید بامری افزود: البته متأسفانه هنوز بعد از گذشت سال‌ها از انقلاب در این زمینه نارسایی‌ها و مشکلات و گله هایی هنوز وجود دارد چون برای تحقق آرمان ها و رفع مشکلات و بازکردن گره‌ها برای رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم که باید تلاش شود.

امام جمعه عنبرآباد ابراز داشت: امروزه حفظ و پاسداشت این اثر الهی یعنی جمهوری اسلامی حفظ بر همه ما واجب است و وظیفه همه ما در حفظ این حکومت الله یعنی جمهوری اسلامی سنگین است و باید با قدرت و قاطعیت این هدیه الهی را حفظ کنیم.

حجت الاسلام بامری با اشاره به نشست وزرای خارجه چهار کشور عربی؛ مصر امارات بحرین و مراکش با وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه اشغالی گفت: این دورهمی کوتوله‌های سیاسی در مغرب، گویاترین و رساترین دلیل بر گرفتاری آمریکا و اسرائیل در چنبره مشکلات داخلی و خارجی آن‌ها است به‌ طوری‌که در تصمیم‌ سازی و تصمیم‌گیری زمین‌گیر شدند.

امام جمعه عنبرآباد خطاب به مسئولان شهرستان گفت: خدمت در نظام اسلامی و برای مردم، یک توفیق بزرگ است، یک نعمت بزرگ الهی است که باید توجه کنیم عمر خدمت به مردم کوتاه است باید قدر این توفیقات را بدانیم و خوب عمل کنیم و مراقب باشیم ما از عملکرد های حزبی و جناحی و سلیقه‌ای همیشه آسیب دیده ایم و عملکرد های حزبی و جناحی موجب فرصت‌سوزی می‌شود‌.

وی عنوان کرد: اختلافات، موجب فرصت‌سوزی می‌شود متأسفانه در برخی از نهادها روزمرگی و بی‌برنامگی را مشاهده می‌کنیم البته بخشی از این بی‌انگیزه بودن برخی مسئولان در انجام وظایف برمی‌گردد به طولانی شدن روند تغییرات مدیریتی که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.


 وی با بیان اینکه دعواهای سیاسی و سلیقه‌ای در شهرستان چه اهدافی را دنبال می‌کند گفت: این مسایل به‌ خاطر منافع مردم است یا برای منافع افراد و اشخاص و احزاب و سلیقه‌ها است؟ تا کی این وضعیت می‌خواهد ادامه پیدا کند؟ تمام کنید این دعواها را تغییر دهید عملکرد ها را و عوض کنید نگرش‌ها را برای حل یک موضوع در شهرستان، آقایان عزیز برای یک بارهم که شده  درست تصمیم بگیرید، قوی تصمیم بگیرید، جامع تصمیم بگیرید برای مردم تصمیم بگیرید که به بن‌بست نخورید مردم عزیز که ولی‌نعمت ما هستند تا کی باید شاهد این وضعیت باشند، اگر هدف ما در خدمت رضایت خدا و مردم باشد این‌همه بن‌بست ایجاد نمی‌شود چون تصمیم را درست گرفتیم، اما هدف اگر کسب رضایت حزب و جناح و افراد و اشخاص و سلایق و ... باشد هیچ نتیجه‌ای ندارد.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان حرمت این ماه باید حفظ شود، لذا اماکن و تعزیرات نگاه نظارتی خود را در این باب اعمال کنند و همه تلاش کنیم حرمت شکنی صورت نگیرد.


حجت الاسلام بامری افزود: در آستانه ماه رمضان آئین تکریم و تعظیم و غبار روبی مساجد شهرستان با حضور ائمه جماعات و جوانان عزیز برگزار شد که از این همت و مشارک در احیا این سنت حسنه و زیبا تشکر میکنم.

 
امام جمعه بردسیر: طبیعت شاهدی زنده بر اعمال ما است و از رفتار ما تاثیر می پذیرد

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن تبریک  حلول ماه مهمانی خدا گفت: امسال با توجه به اینکه شرایط کرونا نسبت به دو سال گذشته  بهتر شده است هیئت امنای مساجد برای رونق مساجد اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا مسلمانان  با حضور در مساجد و خواندن قرآن و یاد مرگ و قیامت برای زدودن زنگار از قلبها اقدام کنند.

حجت الاسلام کرمانی  روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی را تبریک گفت و افزود: اسلامیت و جمهوریت دو‌رکن اساسی برای تحقق فلسفه نظام یعنی گسترش عدالت است که ملت ایران  با حضور حداکثری و رای بیش از  ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی آری گفتند.

وی تصریح کرد: دشمن هم از اسلامیت ما  می ترسیدند هم از جمهوریت که امام راحل این دو رکن را در کنار هم قرار داد و مردم نیز به عنوان بزرگترین  سرمایه نظام ما به امام پاسخ مثبت دادند و به همین دلیل است که دشمن از همان ابتدا از حضور مردم در صحنه هراسان است و با تمام توان به دنبتل کمرنگ کردن این حضور است زیرا بنای این انقلاب بر پایه خضور مردم است.

خطیب جمعه بردسیر به  روز ۱۳فروردین و روز طبیعت اشاره کرد و افزود: حفظ محیط زیست به عنوان یک  سرمایه مهم بر همه واجب است و تخریب محیط زیست و بی اعتنایی گردشگران به منابع طبیعی  جای تاسف دارد بنابراین از همه درخواست می کنیم تا ضمن حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در  رعایت شرایط کرونا، رعایت سرعت مطمئنه و نکات ایمنی در  رانندگی و همچنین رعایت شئون اسلامی در این روز اهتمام داشته باشند و در رعایت حق مردم و طبیعت و دوری از معصیت در این روز دقت کنند زیرا  طبیعت شاهدی زنده بر اعمال ما است و از رفتار ما تاثیر می پذیرد.

وی در پایان به روز جهانی بهداشت و سلامتی نیز اشاره کرد و گفت:  در دین ما به بحث سلامتی اهمیت ویژه ای داده شده زیرا  سلامتی یکی از نعمت های اصلی و بزرگ است و طبق سفارشات رسیده از روایات اسلامی؛ تحرک بدنی، خواب شبانه، حضور در طبیعت، معاشرت و صله رحم و داشتن روحیه شکرگذاری در سلامتی انسان  تاثیر به سزایی دارد که با رعایت این موارد می توانیم به سلامت جسمی و روحی خود کمک کنیم.

امام جمعه کوهبنان: والدین با مسئولین تعلیم و تربیت برای آموزش حضوری همکاری کنند
 
حجت الاسلام سید عباس کاظمی امام جمعه موقت کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت:
اهل بیت پرچم های تقوا هستند لذا باید معرفت و شناخت خود نسبت به اهل بیت را افزایش دهیم و یاری دهنده امام معصوم خود باشیم.

وی تاکید کرد: انسان مومن باید دلداده اهلبیت باشد و در طول شبانه روز با اهل بیت خلوت کند همواره به ظهور، فرج و رفع گرفتاری ها و مشکلات امیدوار باشد.

امام‌ جمعه موقت کوهبنان افزود: دشمنان همواره درصددند که امید را از منتظران حضرت ولی عصر (عج) بگیرند و چهره ای خشن و خون ریز از حضرت معرفی کنند.
 
وی ابراز کرد: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی از جمله روزهای بسیار مهم در انقلاب اسلامی است چون مردم خواستار حکومت اسلامی بودند و بیش از ۹۸درصد مردم با شرکت در همه پرسی به جمهوری اسلامی رای دادند.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: مردم در روز ۱۲ فروردین به حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی خاتمه دادند لذا بعد از گذشت ۴۳ سال مردم  ایران اسلامی در پرتو منویات مقام معظم رهبری از آرمان های و ارزش های خود کوتاه نیامدند.
 
وی یادآور شد: روز ۱۳ فروردین بعنوان روز طبیعت نامگذاری شده در حالی که باید در این روز مواظب و مراقب طبیعت باشیم تا به طبیعت آسیب نرسانیم .

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: باید از شهرداری کوهبنان تقدیر کنیم که در آستانه روز طبیعت نسبت به توزیع پاکت زباله اقدام نموده تا با همکاری مردم از ریختن زباله و آلوده شدن طبیعت جلوگیری کنند.

وی ابراز کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم باید از لحظه لحظه این ماه خصوصا شب های قدر بیشترین بهره ها را ببریم تا مورد رحمت و بخشش خداوند قرار بگیریم.

امام جمعه موقت کوهبنان بیان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستیم که این مهم به واسطه فروکش کردن کرونا رقم خورده لذا والدین با مسئولین تعلیم و تربیت همکاری کنند و فرزندان خود را به زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب کنند.

وی ادامه داد: جا دارد از سید محمد رضا حسینی مدیر سابق آموزش و پرورش کوهبنان که در دوران کرونا با تحمل سختی ها خدمات ارزشمندی داشتند تقدیر و تشکر می کنیم و به احمد معصومی مدیر جدید آموزش و‌پرورش تبریک و تهنیت بگوییم.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: جا دارد که معلمین و والدین با مدیر جدید آموزش پرورش کوهبنان که با کمبود نیروی انسانی مواجه هست همکاری داشته باشند.


امام جمعه جیرفت: اصول جمهوری اسلامی با فطرت انسانی تطابق دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: ۱۲ فروردین روز آری گفتن مردم به جمهوری اسلامی ایران، از ایام الله است.

امام جمعه جیرفت افزود: جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر معنویت و قوانین اسلام و قرآن است و پایه دیگر این نظام مردم هستند که در جمهوریت تجلّی یافته است.

وی بیان کرد: افتخار نظام آن است که تاکنون مردم پای کار آن بوده‌اند، مشکلات را تحمّل کرده و از آن در تمامی عرصه‌ها دفاع کرده‌اند و از ابتدای انقلاب تاکنون تقریباً هر سال یک انتخابات برگزار شده که در نوع خود بی‌نظیر است و جایگاه مردم در نظام اسلامی را نشان می‌دهد.

خطیب نماز جمعه جیرفت تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران جذابیت خاص خود را دارد چرا که بر پایه عقل، فطرت انسان‌ها، معنویت، مردم سالاری دینی و خدمت به آنان استوار است.

وی ابراز کرد: اصول جمهوری اسلامی ایران همچون عدالت‌خواهی، ظلم ستیزی و خدمت به محرومان است که با فطرت انسانی تطابق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: ادای امانت، دعا و تلاوت قرآن از دیگر کارهای سودمند برای کسب آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان و بهره‌مندی از آن است.

امام جمعه فهرج: قرن ۱۴، قرن زوال استبداد و اخراج استعمار از ایران بود

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: روز جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین اعیاد ملی بلکه مذهبی ما است و به تمام ملت اسلامی تعلق دارد.

وی با تأکید بر حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: باید بیدار و هوشیار بود چرا که دشمن به دنبال این است انقلاب را از محتوای خود، از مضمون اسلامی و دینی خود و از روح انقلابی خود تهی کند.

آقاملایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی یک هدیه الهی و حضور مردم بزرگترین سرمایه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب جمعه فهرج در ادامه مقوله ی دانش بنیان را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: این اقدام گفتمان سازانه رهبر حکیم انقلاب در نامگذاری سال ۱۴۰۱ بنام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین به این جهت است که عرصه ی دانش بنیان و تکنولوژی منشا اقتدار است و بدین طریق ما میتوانیم از اقتصاد مقاومتی به اقتصاد تهاجمی ورود کنیم.

وی همچنین پیرامون چگونگی وضعیت اقتصادی ایران در سال ۱۴۰۱ گفت: پیش بینی ایران ۱۴۰۱ مبتنی بر بودجه و وعده های مسئولان و همچنین اظهار نظرات کارشناسان این عرصه است.

آقاملایی تصریح کرد: چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال قبل روشن تر و‌ چند گام رو به جلو است.

امام جمعه فهرج همچنین از قرن چهاردهم شمسی بعنوان قرن زوال استبداد و اخراج استعمار از ایران نام برد و بیان کرد:  ایران قرن ۱۴ را با اشغال و حاکمیت استبداد و استعمار شروع کرد و این قرن را با زوال استبداد پادشاهی و افول آمریکا به پایان رساند.

وی خاطرنشان کرد: امروز قامت ایران استوار است و با امنیت، استقلال، رشد علمی و فناوری و پیشرفت های عمرانی برخاسته از حمیت و مجاهدت، خود را بعنوان بزرگترین ره توشه به قرن ۱۵ آورده است.
 
امام جمعه زرند: جمهوری اسلامی از موهبت های بزرگ الهی است
 
نماز جمعه این هفته شهرستان به امامت حجت الاسلام حسن ایزدی امام جمعه موقت زرند با حضور مردم مومن و خداجوی زرند برگزار شد.
 
حجت الاسلام ایزدی با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان اظهار کرد: ورود به ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا نیاز به آمادگی دارد و یکی از جنبه های آن استغفار فراوان در روزهای آخر ماه شعبان است
 
وی با اشاره حدیثی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص ماه رمضان گفت: رمضان ماهی است که ابتدایش رحمت میانه اش مغفرت و پایانش اجابت است و انسان اماده میشه در پایان ماه رمضان هرچه از خدایش اجابت کند بدست می آورد زیرا ما میهمان خداوند در این ماه هستیم.
 
خطیب جمعه زرند با اشاره به یوم الله دوازدهم فروردین بیان کرد: یکی از موهبت های بزرگی که نصیب ما شده جمهوری اسلامی است و با رای بیش از ۹۸ درصد مردم تثبیت شد و دشمن نیز ساکت ننشسته و شیطنت هایش را ادامه داده و خواهد داد و تنها کشوری هستیم که با اقتدار در این مدت بیش از چهل ساله گذشته در مقابل مستکبرین ایستاده است و حرفش را زده
 
امام جمعه موقت زرند به صحبت های کوبنده سردار سلامی اشاره کرد و افزود:  چندی پیش سردار سلامی در پاسخ به یاوه گویی های مسئولان رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل گفت: امروز در لبنان بیش از ۱۰۰ هزار موشک آماده پرتاب و شخم زدن مکان های است که امنیت جمهوری اسلامی را تهدید می کند. این ارزش و اقتدار است.
 
وی افزود: عده ای که امروز سینه خود را سپر کرده اند و هر حرف ناشایستی میزنند باید بدانند که این امنیت ناشی از کجاست و در کجای دنیا اینگونه همانند سردار سلامی صدایشان را بلند میکنند و حرفشان را به مستکبرین می زنند و مردم نیز قدردان هستند.
 
امام جمعه موقت زرند بیان کرد: در دولت حضرت آیت الله رئیسی مشکلات زیادی از مردم حل شده است و در صدد حل دیگر مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند که ان شاالله بواسطه مشکلات اخیر کشارزوان زرندی به این خسارات نیز رسیدگی شود.
 
وی افزود: بواسطه سرمازدگی اولین محصول کشاورزی شهرستان زرند بشدت آسیب دیده است و صدمات زیادی به کشاورزان وارد شده است و مسئولان باید مشکلات این عزیزان را دنبال و برطرف کنند نه اینکه در حد حرف باقی بماند و در دولت انقلابی باید پیگیری از طرف مسئولان باشد و وعده توخالی داده نشود.
 
حجت الاسلام ایزدی در پایان اظهار داشت: توقع مردم در دولت انقلابی پیگیری بیشتر و حمایت از قشر اسیب دیده کشاورزان زرندی است که در سرمازدگی اخیر دچار ضرر شدند و تسهیلاتی در جهت جبران این خسارات داده شود و از فرماندار شهرمان میخواهیم تا مشکلات کشاورزان پیگیری شود.
 
امام جمعه قلعه گنج: روز دوازده فروردین روز تولد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است
 
 ظهر امروز ۱۲ فروردین ماه۱۴۰۱ حجت الاسلام والمسلمین«رضا احمدی نیک»امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: از ویژگی های افراد متقین و پرهیزگار این است که ،نه تنها از اموال خود بلکه از علم عقل دانش نیروهای جسمانی مقام موقعیت اجتماعی خود و خلاصه تمام سرمایه‌های خویش به آنهایی که نیاز دارند می بخشند بی آنکه انتظار پاداشی داشته باشند بنابراین مهمترین ثمره تفکر و اندیشه انفاق این است که روح انسان را از حسادت پاک میکند وجان تنازع بقا را به دنیای تعاون تبدیل می‌کند.
 
 
وی افزود : گرامی میداریم هم روز یوم الله ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران را و به محضر امام زمان مقام معظم رهبری و همه شما این روز را تبریک می گوییم.
 
خطیب جمعه شهرستان قلعه گنج عنوان کرد: تشریف مردم نجیب و ولایت‌مدار همیشه در صحنه در ۱۲ فروردین ۵۸ ملت غیور و همیشه در صحنه ایران با رای 98.2 درصد ساختار سیاسی اجتماعی ایران را تغییر دادند و پس از ۲۵۰۰ سال نظام جمهوری اسلامی به جای نظام سلطنتی در ایران مستقر شد به همین دلیل ۱۲ فروردین از آن پس روز جمهوری اسلامی نام گرفت اگر می‌خواهیم اهمیت و جایگاه این روز بزرگ را بدانیم.
 
امام جمعه قلعه گنج گفت: مطالبه ازنهادها و دستگاه های مسئول به منظور سیاستگذاری های کلان جهت تحقق شعار سال چه در کلان کشور چه در استان و چه در شهرستان همین جا از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی،فرماندار، نماینده محترم ولی فقیه در استان ، استاندار محترم می خواهم و تقاضا دارم که از جناب آقای فتاح بخواهند که در رفتن بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی و بردن آن از شهرستان قلعه‌گنج تجدید نظر کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی نیک تصریح کرد: از فرماندار محترم هم مجدداً از این جایگاه مقدس می خواهم که نسبت به اصلاح و ترمیم و تقویت کابینه شهرستان با دقت و سرعت اقدام کنند آن هم با انتخاب مدیران انقلابی، جهادیو مردمی و با رویکرد شایسته‌سالاری و خدمت صادقانه و خالصانه به مردم عزیز به دور از رویکرد سیاسی، حزبی، جناحی قبیله گرایی و طایفه گرایی و احیاناً سهم‌خواهی چه از شما و چه از نماینده محترم در غیر اینصورت موفق نخواهید شد چون سرمایه نظام و همه ما ، مردم عزیز هستند.
 
خطیب جمعه قلعه گنج عنوان کرد: در پایان حلول ماه مبارک رمضان را تبریک و تهنیت عرض می کنم ان شالله که بتوانیم با برنامه ریزی خوب از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببریم از جمله روزه گرفتن و شرکت در جلسات جزء خوانی قرآن کریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به هشت توصیه امام رضا (ع) برای آخرین روزهای ماه شعبان گفت: در باقیمانده ماه شعبان کوتاهی ها را جبران كن ، اولین دستور این است کارهای لغو بیهوده را کنار بگذار ودنبال کار مفید باشيد، بيشتر دعا  و استغار كنيد تلاوت قرآن  داشته باشيد، توبه كنيد و کینه ها را دور بریزید، خمس و زکات واجب پرداخت کنید، از گناه فاصله بگيريد  از حق الناس و حق الله بپرهيزيدو تقوای الهی را پیشه کنید.
 
وي با بيان اينكه بنا بر روايات  و احاديث فرستان صلوات و سجده زياد گناهان انسان می ریزد راه ميانبر از فرصت هاي از دست رفته ماه شعبان است، افزود : براي ورود به ماه مهماني خدا خود را تطهير و پاك مي كند براي تطهير و ورود به ماه مبارك رمضان بايد توبه كرد راه توبه جمع كردن ابزار گناه است.
 خطيب جمعه رابر در بخش ديگر سخنان خود گفت: امروز ۱۲فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران روز به ثمر نشستن خون شهیدان و روز بعثت انقلاب و استقرار حکومت مستضعفين  را گرامی میدارم.
 وي افزود :  به منطق قرآني فلسفه وجودی انقلاب اسلامي ايران چيزي جز پيوند پيام قرآني با ملت ايران نيست  تحقق این فلسفه متعالی منوط به دو رکن اسلامیت و جمهوریت است.

حجت الاسلام عليدادي سليماني بيان كرد:  ملت بزرگوار جمهوری اسلامی یک بار دررفراندوم  فروردین 58 رسماًبه نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران آری گفتند  در طول اين سال ها بارها در رفراندوم هاي غير رسمي نظير راهپیمایی ها ۲۲بهمن  ماه ها، حضور در پای صندوق رأی تشييع پيكر شهدا به ویژه  تشييع پيكر سردار دلها شهید حاج قاسم عزيز به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند .
وي  با بيان اينكه  جمهوریت تنها  با حضور مردم  و مشارکت سیاسی شکل میگیرد تصريح كرد: حضور مردم تعيين كننده امنيت مليست ، علت اينكه  کشور جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل به سر می برد همين حضور همیشگی مردم در صحنه های مختلف است.
امام جمعه رابر با اشاره به  علت به زانو در آوردن دشمنی های پررو و قوی در مقابل جمهوری اسلامی ایران گفت : علت اينكه دشمن ناتوان در مقابل نظام جمهوري اسلامي  حضورهميشگي و بصیر مردم جمهوري اسلامي  در همه صحنه هاست.
وي افزود : از خداوندمنان در اين روز جمعه خواهانیم نظام و انقلاب  ما با نظام حجت بن الحسن العسكري متصل بفرمايد .
 
امام جمعه فاریاب: شاهد ضعف آمریکا و عربستان در یمن هستیم
 
خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فاریاب توسط حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.
 
حجت الاسلام گروهی بیان کرد: روزنه های امید امسال پیداست، این روزها شاهد یک تحولی در قیمت نفت هستیم که باعث افزایش درآمد کشور است.
 
امام جمعه اظهار کرد: دولت در برنامه بودجه، قیمت نفت را 70 دلار پیش بینی کرده بود،که الان بالای 100 دلار رسیده است و با ادامه جنگ روسیه و اوکراین، می تواند به 200 دلار برسد.
 
وی افزود: توافق در مذاکرات برای رفع تحریم هاست، اگر توافق صورت گیرد منابع بلوکه شده ما، آزاد می شود و اگر صورت گیرد سبب تحولی در پایین آمدن تورم می شود.
 
خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد: علی رغم وجود گسترده اراضی کشاورزی و اینکه شغل اکثریت مردم فاریاب کشاورزی و دامپروری است، در این شهرستان گاوداری صنعتی نداریم این کم کاری متوجه اداره مربوطه است.
 
حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: خبرها حاکی از ضعف و ناتوانی آمریکا و حامیانش (عربستان) است، یمن مورد تهاجم عربستان (دست نشانده آمریکا) قرار گرفت اما نیروهای انقلابی یمن، آرامکو را زدند،این به معنی افول دشمنان است.

امام جمعه کهنوج: جهش تولید گشاینده درهای بسته اقتصادی است

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان کهنوج به امامت حجت الاسلام محمد رئیسی با حضور مردم  ولایی در مصلی بزرگ این شهرستان برگزار شد

 ظهر امروز ۱۲ فروردین ماه حجت الاسلام «محمد رئیسی» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته و سال های جاری عنوان سال را بر محور تولید قرار دادند و این امر شاید تلنگری برای دست‌اندرکاران و مسئولان دولتی باشد تا اهمیت ویژه‌ای به رونق و تقویت تولید ملی بدهند.

خطیب جمعه کهنوج خاطرنشان کرد: جهش تولید گشاینده درهای بسته در اقتصاد است و نظام تولید مطلوب، نظامی می باشد که درآمد ارزی مناسبی را برای اقتصاد به ارمغان آورد و می تواند درآمد ارزی کشور را تامین کند تا کشور نیازمند درآمد ارزی ناشی از فروش نفت نباشد.

وی افزود: کشوری که با فروش نفت درآمد ارزی خود را تامین می کند با یک سری تحریم، دچار بحران خواهد شد اما با تولید با کیفیت که حضرت آقا آن را تولید دانش بنیان نامگذاری کردند، کشور وارد رقابت خواهد شد و محصول تولید شده با کیفیت خود را وارد بازار جهانی کرده و درآمد ارزی خود را افزایش خواهیم داد.

حجت الاسلام رئیسی ابراز کرد: ایران هنگامی قرن چهاردهم را شروع کرد که ریز و درشت سرنوشت آن را  استعمار دیکته می کرد و این قرن را بازوال استبداد پادشاهی و افول آمریکا به پایان رساند.

خطیب جمعه کهنوج بیان کرد: پایان قرن ۱۴ این است که ایران خواسته های خود را به استعمار جهانی تحمیل می کند مثلاً عملیات موشکی و پهپادی انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو در جده و میزان تلفات و خسارات وارده به آن نشان می دهد که این عملیات یکی از شدیدترین و در عین حال تاثیرگذار ترین عملیات های نیروهای یمنی علیه مواضع سعودی در خاک آنها است.

وی اظهار کرد:  امروز جمعه ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران نامیده شده است که براساس سخنان امام راحل، جمهوری اسلامی هم به نوعی انسان ساز و به عنوان بهترین الگو برای همه ملت های آزادی خواه قرار دارد و این روز را به ملت شریف ایران تبریک عرض می کنم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این مطلب که شنبه ۱۳ فروردین روز طبیعت نامگذاری شده است، عنوان کرد: این روز ملت شریف ایران برای استفاده از نعمت های خدادادی در طبیعت حضور پیدا کرده و باخانواده در کنار یکدیگر سپری می کنند.

خطیب جمعه کهنوج تاکید کرد: باید به یاد داشته باشیم که طبیعت به عنوان یک سرمایه برای همه کسانی که اکنون در قید حیات هستند و همچنین متعلق به آیندگان است پس باید مواظب باشیم و با این طبیعت گرانمایه نامهربانی نکرده و ضررهای جبران ناپذیری را خدایی نکرده با آن وارد نکنیم.

وی در خاتمه با اشاره به نامگذاری امسال با نام تولید از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: از آنجایی که جنوب کرمان که قطب تولید محصولات کشاورزی است و قیمت محصولات کشاورزی با قیمت تمام شده آن برابری ندارد بنابراین از همه مسئولین می خواهیم هر چه سریعتر تصمیمی برای جلوگیری از ضرر کشاورزان منطقه اتخاذ کنند تا جلوی آسیب های مادی و اجتماعی که در پی خواهد داشت را بگیرند.


انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcdok0f9yt0xj6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین