تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۵
۰
plusresetminus
مديركل منابع طبيعی و آبخيزداری جنوب كرمان خبر داد؛

۲۶ اکیپ حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در جنوب کرمان

حمزه احمدی گفت: در روز طبیعت امسال ۲۶ اکیپ حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در جنوب کرمان فعال هستند.
۲۶ اکیپ حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در جنوب کرمان
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ حمزه احمدی مديركل منابع طبيعی و آبخيزداری جنوب كرمان از فعال شدن ۲۶ اكيپ حفاظت از عرصه‌های منابع طبيعی در هفت شهرستان جنوبی خبر داد و گفت: اين اكيپ‌ها برای گشت و مراقبت از عرصه‌های ملّی به ویژه جنگل‌ها و مراتع این منطقه در روز طبيعت فعال است.
 
احمدی به تمهیدات پیش‌بینی شده برای روز طبیعت در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از ابتدای تعطیلات نوروزی ضمن گشت‌زنی در سطح عرصه‌های ملّی با اقدامات به موقع از هر گونه سوء استفاده افراد فرصت طلب به این عرصه‌ها جلوگیری کرده است.
 
وی هدف از آمادگی و گشت‌زنی مداوم اکیپ‌های حفاظت منابع طبیعی در روز سیزده بدر سال‌جاری را پیشگیری از هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملّی و همچنین جلوگیری، کنترل و اطفاء حریق‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مناطق حساس هفت شهرستان جنوبی کرمان اعلام کرد.
 
مديركل منابع طبيعی و آبخيزداری جنوب كرمان با بیان اینکه روز طبیعت، روز آشتی مردم با طبیعت است، منابع طبیعی را یک نعمت خدادادی برشمرد و گفت: هر فرد وظیفه دارد تا به منظور حفظ حیات همه موجودات زنده به ویژه جامعه بشری نسبت به حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع تلاش کند.
 
وی افزود: مردم در روز طبیعت با حفظ بهداشت عرصه‌های جنگلی و مرتعی از رها کردن هرگونه زباله، قطع سرشاخه‌ درختان و یا بوته‌ها و همچنین روشن کردن آتش در نزدیکی آن‌ها به شدت اجتناب کنند.
 
احمدی اظهار کرد: نیروهای حفاظت از منابع طبیعی در هفت شهرستان جنوبی کرمان با همکاری همیاران طبیعت و محافظان افتخاری ضمن گشت و مراقبت مستمر در عرصه‌های ملّی با آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به همشهریان برای حفاظت از انفال الهی فعالیت می‌کنند.
 
مديركل منابع طبيعی و آبخيزداری جنوب كرمان با اشاره به اینکه صيانت از منابع طبيعی تنها با مشاركت مردم و جوامع محلی امكان‌پذير است افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند هرگونه تخریب، تصرف اراضی ملّی و یا آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی، مرتعی مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ کد امداد جنگل و مرتع این اداره‌کل اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdceen8zfjh8wvi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما