تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۹
۰
plusresetminus
سرهنگ پاسدار ناصر بهروز گفت: علم به عنوان ابزار قدرت با اثرگذاری بالا می‌تواند اولویت اول رشد و پیشرفت باشد.
یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر کشور و ملّتی تولید است
به گزارش راه آرمان؛ در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش کشاورزی  شهرستان جیرفت و فرمایشات مقام معظّم رهبری مدظله العالی در سال جدید بایستی اقدامات مؤثری صورت گیرد و از توان این حوزه بیشتر استفاده شود.
 
ظرفیت و قابلیّت تولید در کشاورزی برای پیشبرد برنامه‌ها ضروری است و ترغیب کشاورزان جهت کشت و کار پر رونق می‌تواند از ویژه اقدامات مهم در این حوزه باشد.
 
می‌توان بخش پُر ظرفیت کشاورزی را به رونق واقعی رساند و از مزایای آن در تولید هرچه بیشتر و اقتصاد کشور بهره جست و با تدوین الگوی کشت مناسب رونق به تولید در بخش کشاورزی باز خواهد گشت.
 
ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت زراعی و ﺑﺎﻏﺒﺎنی در جهت روند رو به افزایش تولید، موجب می‌شود ﻋﻼوه ﺑﺮ تأﻣﻴﻦ ﻧﻴﺎزﻫﺎی داخلی کشور، و خودکفایی در محصولات، زمینه رونق کسب و کار را فراهم می‌آورد.
 
حاصلخیزی خاک و میزان توانایی خاک در پرورش دادن گیاهان از دیگر مزایای زمین‌های کشاورزی شهرستان جیرفت می‌باشد که به طور غیر مستقیم یا مستقیم در تولید محصول کشاورزی مرغوب نقش دارد.

سرهنگ پاسدار ناصر بهروز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر کشور و ملّتی تولید است و علم حرف اول را می‌زند و در همه ادوار تاریخ به این شکل بوده است.
 
سرهنگ پاسدار بهروز افزود: امروزه در دنیا بسیاری از کشورهایی که صاحب قدرت هستند در حوزه علم و فناوری کار کرده‌اند و در خیلی از جغرافیای جهان اثرگذارند.
 
وی بیان کرد: سال ۷۸ مقام معظّم رهبری مدظله العالی فرمایشاتی پیرامون حوزه و مسائل اقتصاد و تولید علم و خاصه تولید که رویکرد شعار سال بر مبنای مسائل اقتصادی و تولید است تأکید ویژه داشتند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت تصریح کرد: متأسفانه دچار شعار زدگی در برخی از مدیران اجرایی شده‌ایم، در عین حال حرکت‌های بسیار خوبی صورت پذیرفته است ولی کافی نبوده و به اندازه‌ای که توقع وجود داشته حرکت نکرده است.
 
وی ابراز کرد: امروز یکی از ضروری‌ترین مباحث علمی تولید علم دانش‌بنیان می‌باشد که با ۲ ویژگی علمی، دانش بنیان بودن و نیاز مردم طراحی شده است و ما باید به سمت و سویی حرکت نمائیم که نیازهای درونی کشور را برطرف سازیم.
 
سرهنگ پاسدار بهروز در ادامه گفت: علم به عنوان ابزار قدرت با اثرگذاری بالا می‌تواند در جهان اسلام و کشورهای پیرامون حرف برای گفتن داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: بحث اشتغالزایی در کشور عزیز ما جایگاه ویژه‌ای دارد و در عین حال بیکاری و تنها راه برون رفت از آن بحث تولیدات داخلی است و اشتغال زمانی صورت می‌گیرد که ما تولید در همه نیازهای کشور داشته باشیم.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت اذعان کرد: لازمه تولید؛ اقدامات علمی و تکنولوژی است و ظرفیت دانشگاه‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی بسیار زیاد است و به لحاظ علمی در منطقه خود سرآمد هستیم و دارای رتبه‌های برتر در زمینه تولید علم می‌باشیم که باید در خدمت مردم و تکنولوژی قرار گیرد و در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.
 
وی افزود: یکی از مهمترین فرمایشاتی که مقام معظّم رهبری مدظله العالی در پیام نوروزی خود داشتند بحث تولید علم و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی است و جنوب کرمان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور و منطقه محسوب می‌شود و قاعدتاً شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در حوزه کشاورزی سرمایه‌گذاری نمایند.
 
سرهنگ پاسدار بهروز اظهار کرد: مشکلات کشاورزی با روش‌های علمی برطرف خواهد شد و با خلاقیّت، ابتکار و نوآوری بهره‌وری نیز ارتقاء پیدا می‌کند و مسئولین در این راه کمک و تلاش کنند و به شرکت‌های دانش‌بنیان بهاء داد شود تا رشد و پیشرفت صورت گیرد.
 
 
مؤلفه‌های تولید در بخش کشاورزی فراهم است
 
همچنین دکتر میثم سالاری تحلیل‌گر مسائل کشاورزی در رشته مهندسی باغبانی در گفتگو با "راه آرمان" گفت: در جنوب کرمان مؤلفه‌های تولید در بخش کشاورزی فراهم است.
 
سالاری افزود: شهرستان جیرفت با وجود خاک حاصلخیز، اقلیم بسیار مناسب و نیروی انسانی تحصیل‌کرده، با همّت و کمک مسئولین انتظار می‌رود ضمن اشتغال‌زایی نقش راهبردی و به سزایی در تأمین امنیت غذایی کشور ایفاء شود.
 
وی بیان کرد: مسئولین امر با پذیرفتن ایده‌ها و طرح‌های فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی برای تولید حداکثری مبتنی بر دانش کمک مؤثری نمایند.
 
تحلیل‌گر مسائل کشاورزی در رشته مهندسی باغبانی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ با ترویج یافته‌ها، و پژوهش‌های پژوهشگران و جوانان این مرز و بوم با اتکاء به شعار سال از سوی مقام معظّم رهبری مدظله العالی مبنی بر تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین به سمت رشد و توسعه منطقه حرکت کنیم.
 
 سالاری ابراز کرد: با انتقال دانش و علم، روش‌های نوین مراحل کاشت، داشت و برداشت، با تغییر الگوی کاشت، کاشت گیاهان با نیاز آبی کم، و همچنین ترویج کشاورزی مکانیزه زمینه رشد و تعالی منطقه را فراهم آوریم.
 
وی اظهار کرد: دانش و تحقیقات اصلاح بذر، توصیه ارقام سازگار منطقه، ارقام پُر محصول، ارقام نسبتاً مقاوم به آفات و بیماری‌ها در اختیار تمامی کشاورزان قرار گیرد.
 
تحلیل‌گر مسائل کشاورزی در رشته مهندسی باغبانی در ادامه گفت: استفاده از آبیاری‌های نوین به جهت کاهش مصرف آب، کاشت گیاهان کم آب و افزودن مواد آلی خاک به جهت نیاز کمتر خاک به آب، بهینه مصرف کردن آب، آلوده نکردن آب‌های زیر زمینی، این تحقیقات در میدان عمل بیشتر از گذشته ملموس شود.
 
سالاری افزود: دانش حفاظت از خاک که باید بیشتر از آب در حال حاضر مراقبت گردد جلوگیری از فرسایش خاک، مراقبت از شور نشدن خاک، جمع‌آوری پلاستیک‌های مالچ که نکته بسیار مهمی این روزها کشاورزان از پلاستیک مالچ استفاده می‌کنند در آخر فصل زراعی از سطح زمین حتماً باید جمع‌آوری شوند.
 
وی تصریح کرد: از جمله از بین رفتن خاک سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی مواردی می‌باشد که این کار بسیار نادرست و اشتباه است.
 
تحلیل‌گر مسائل کشاورزی در رشته مهندسی باغبانی اذعان کرد: استفاده از خاک‌ورزهای حفاظتی، انجام آزمایش خاک و آب، کوددهی اصولی براساس آزمایش خاک از مواردی است که کشاورزان حتماً انجام دهند.
 
وی بیان کرد: دانش پس از برداشت نکته بسیار مهم و ضروری است که امروزه باید مد نظر قرار گیرد تا ماندگاری و یا عمر پس از برداشت محصولات کشاورزی افزایش یابد که در این زمینه از تحقیقات و دانش انجام شده برای نگهداری هر محصول در دمایی مناسب خود محصول، رطوبت خاص، گازهای مفید به اندازه، از قبیل این داده‌ها در اختیار کشاورز قرار گیرد.
 
سالاری خاطرنشان کرد: اگر تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان برای احداث سردخانه‌ها و سورتینگ‌ها قرار گیرد کمک ارزنده‌ای به این مهم می‌شود.
 
وی ابراز کرد: امروز کشاورزی منطقه نیاز به حمایت همه‌جانبه مسئولین، صنعتگران، و تولید کنندگان دارد لذا احداث سردخانه و سورتینگ‌های به روز باعث برندسازی محصولات کشاورزی منطقه می‌شود.
 
تحلیل‌گر مسائل کشاورزی در رشته مهندسی باغبانی گفت: ایجاد ارتباط دانشگاه‌های جیرفت، سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جنوب و کشاورزان نیاز امروز منطقه جنوب کرمان است و این مهم باعث شکوفا شدن استعدادها، طرح‌های دانش‌بنیان و اشتغالزایی جوانان تحصیل‌کرده می‌شود.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdci3wazwt1ar32.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما