تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
۰
plusresetminus
جوانان شهرستان ریگان به امیدی تحصیل کردند تا شغل مناسبی پیدا کنند اما در این شهرستان محروم هیچ کارخانه ای ایجاد نشده و اکثرا جوانان بیکار هستند.
مسئولان کشوری و استانی در شهرستان محروم ریگان کارخانه ایجاد کنند/ چشم امید جوانان ریگانی به همت بلند دولت انقلابی
به گزارش راه آرمان؛ شهرستان ریگان از توابع استان کرمان،شرقی ترین شهرستان است. با توجه به جمعیتی که دارد و افزایش جمعیت(مهاجرت از روستاها به مرکز شهرستان) و پتانسیل های زیادی که دارد اما جوانان شهرستان از نبود شغل رنج می برند و به سختی امرار معاش می‌کنند و مجبور می شوند به سمت شغل های کاذب بروند.

عمده کار مردم این خطه کشاورزی و نخل داری است و این کار هم فصلی است، جوانان این شهرستان به امیدی تحصیل کرده اند تا شغل مناسبی پیدا کنند اما در این شهرستان محروم هیچ کارخانه ای ایجاد نشده و اکثرا جوانان بیکار هستند.

به یک مجلس مهمان شدم که تعداد بیشتر افراد جوان بودند، به پای درد و دل تعدادی از جوانان نشستم و به صحبت هایشان گوش کردم.

علی آبیار یکی از جوانان تحصیل کرده شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بنده تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده ام به امید روزی که در شهرم، خاک مادری ام، مشغول به کار شوم و به مردمان دیارم خدمت کنم و امرار معاش داشته باشم، اما در شهرستان ما هیچ گونه اشتغال‌زایی برای جوانان ایجاد نشده و مسئولان هم هیچ گونه کاری در این زمینه انجام نداده اند.

مهرداد نعمتی یکی دیگر از جوانان حاضر در جمع بود که اظهار کرد: ما از شهرک صنعتی این شهرستان فقط تابلوی نصب شده اش را داریم نه کارخانه اش را!!

وی ادامه داد:  چندین سال است که هیچ برنامه ریزی در این باره نشده و اگر هم شده ما در عمل کاری را ندیدیم و از مسئولان استانی و کشوری عاجزانه می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند و کاری برایمان انجام دهند.

مطالبات جوانان حاضر در جمع زیاد شد، دیگر جوان جویای کار عنوان کرد: من تا مقطع کارشناسی درس خوانده ام، سربازی هم رفته ام، ازدواج کردم و دو فرزند دارم، بیکار هستم برای اینکه شرمنده  همسر و بچه هایم نشوم، با جانم بازی می‌کنم و به سمت سوخت بری (قاچاق سوخت) رفته ام تا مخارج زندگی ام را فراهم کنم.

محمد شهریاری گفت: جوانان در شهری زندگی می‌کنند که کار در آن وجود داشته باشد.

وی افزود: اگر مسئولان به اشتغال زایی فکر نکنند و زیرساخت های لازم را ایجاد نکنند، تعداد جوانانی که از شهرستان مهاجرت می‌کنند افزایش پیدا می کند.

امام جمعه ریگان هم از نبود کارخانه در این شهرستان گلایه دارد و با بیان اینکه در شهرستان ریگان ما فقط تابلوی نصب شده شهرک صنعتی را مشاهده کرده ایم، عنوان کرد: یک تابلو در زمینی نصب شده و نوشته شهرک صنعتی ریگان! مسئولان شهرستان، استان و کشور مردم و جوانان ریگانی انتظار دارند یک کارخانه در این شهرک ساخته شود تا جوانان این منطقه محروم مشغول به کار شوند.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه تولید و اشتغال تاکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: دست روی دست گذاشتن و نگاه کردن به تابلوی شهرک صنعتی شهرستان ریگان برای جوانان کار نمی شود.

رضازاده تصریح کرد: امیدواریم در دولت انقلابی مشکل اشتغال جوانان در شهرک صنعتی ریگان که فقط تابلوی آن نصب شده این شهرستان حل شود.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdchi-nzw23nivd.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما