کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگو با کارآفرین موفق کرمانی:

این انسان است که با درست کردن چالش برای خود می‌تواند به اوج موفقیت برسد

19 فروردين 1401 ساعت 22:07

حسین کامیاب کارآفرین موفق کرمانی گفت: اگر زندگی تکراری شود، هیچ زمان موفق نمی‌شوید. این انسان است که با درست کردن چالش برای خود می‌تواند به اوج موفقیت برسد.


حسین کامیاب کارآفرین موفق کرمانی در گفتگو با  "آرمان کرمان"  گفت:  با یاری خداوند متعال و توجهات حضرت ولیعصر (عج) صنایع حرارتی بابک در جهت آموزش، اشتغال و کارآفرینی افراد آسیب دیده اجتماعی مبادرت به راه اندازی و آموزش و اشتغال پایدار افراد جهت ساخت تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و ساخت وسایل فست فود که در جنوب شرق بی همتا می‌باشد، اقدام‌نموده است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۲ با مجوز گرفتن از سازمان صنعت و معدن و اتحادیه سرد گرم، فعالیت خود را شروع کرده است و بعد از گذشت ۴ سال و بازدید مسئولین و کارشناسان فنی‌حرفه ای بر آن شدیم که برای ارتفاع دانش ساخت تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و ساخت وسائل فست‌فود و یک کارگاه آموزشی از سال ۱۳۹۶ در اختیار صنایع حرارتی بابک جهت اجاره و آموزش قرار داده شد.

کامیاب بیان کرد: در طول مدتی که در مرکز آموزش فنی حرفه ای استقرار پیدا کردیم و تا اواخر سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۴۸ نفر را آموزش داده و مدرک فنی حرفه ای دریافت نموده اند و تعداد ۱۲ نفر از این افراد به استخدام پایدار صنایع حرارتی بابک در آمدند.

این کار آفرین موفق تصریح کرد:  لذا با گسترش حجم کار و تنوع کاری که حدود ۵۴۰ سازه تا این مرحله تولید کرده ایم با توجه به اینکه اهداف اصلی این مجتمع کمک به افراد بی بضاعت و آسیب دیده می باشد.با توکل به خداوند مهربان به جلو در حرکتیم.

وی تاکید کرد: یادآور می‌شود به امر ولی مسلمین حضرت آقا که فرموده اند باید اقتصاد مقاومتی را گسترش بدهیم، ما به امر آقا عمل نموده ایم و در حال حاضر هم مواد اولیه و هم دستگاه های مختلف، ساخت وطن می‌باشد که از آن‌ها استفاده می‌نماییم.

کامیاب اظهار کرد: محصولاتمان را علاوه بر استان کرمان حتی برای خارج از کشور هم صادر کرده ایم که با کمک نیروهایی که با ما همکاری می‌نمایند، در ماه حدود ۳۰ دستگاه تولید داریم و فعالیت هایی تا به امروز انجام داده ایم که تمام وسایل آشپزخانه های صنعتی از صفر تا صد کار خودمان است و توانسته ایم با ابرکارخانه ‌ها رقابت نماییم.

وی ادامه داد: موقعیت هایی که تابحال بدست آورده ایم با توکل به خدای مهربان، پشتکار و برنامه ریزی و نظم بوده که به اینجا رسیده ایم از بدو ورود به این صنعت با موانع زیادی برخورد نموده ایم و چندین بار شکست را تجربه نموده ایم ولی ایمان داشتیم و داریم که راهی در پیش گرفته ایم به اهداف اصلی‌ خود خواهیم رسید.

در اخر هم به دوستان و جوانان توصیه می‌کنم اگر زندگی تکراری شود، هیچ زمان موفق نمی‌شوید. این انسان است که با درست کردن چالش برای خود می‌تواند به اوج موفقیت برسد.


در ادامه با یکی از افرادی که در کنار این کارآفرین موفق کار میکنند گفتگو کردیم.


 بابک کامیاب در گفتگو با "راه آرمان" گفت: بنده یکی از کارآفرینان نمونه می‌باشم، اکنون در فنی حرفه ای  مشغول آموزش و تولید می‌باشم.

وی افزود:  کار من از زمانی آغاز شد که از طفولیت نزد پدرم مشغول کار شدم در حین درس خواندن اوقات فراغت را نزد پدرم آموزش می‌دیدم تا اینکه درسم تمام شد و به خدمت سربازی رفتم و بعد از خدمت دوباره به کمک پدرم آمدم.

کامیاب بیان کرد: با آموزش هایی که فراگرفته بودم مشغول به فعالیت در زمینه ساخت تجهیزات آشپزخانه های صنعتی شدم و در طول این مدت مهندسی تولید و ناظر کیفیت کار کارگاه شدم. 

وی تصریح کرد: در طول کار کردن به موارد خیلی زیادی برخورد کردیم برای مثال رکود اقتصادی کشور که ما را تا مرز ورشکستگی کشاند، ولی با پشت کار و سخت کوشی سعی کردیم این بحران را پشت سر گذاریم و به لطف خدا شروعی دوباره را از سر گرفتیم.

کامیاب ادامه داد: اکنون به لطف خدا توانستیم ۵۴۰ قلم انواع دستگاه های متناوب تولید کنیم از جمله فر شیرینی در ابعاد مختلف و میوه خشک کن، گرماتاب، ساخت انواع فر ساندویچی، تنور نانوایی، انواع وسایل گرمایشی در جهت پخت و پز که تمام وسایل ساخته شده ابتکاری بوده و هیچگونه مشابهی تا کنون ساخته نشده است.

وی تاکید کرد: لازم بذکر است تا این زمان به لطف خدا و پشتکار من و کمک پدرم توانسته ایم با سختی های کار مبارزه کنیم و بحران را پشت سر بگذاریم اکنون بعد از اینکه ۳۴۰۰ نفر را آموزش داده ایم و از میان کارآموزان ۱۲ نفر را استخدام دائم نموده ایم با امید به خداوند متعال و پشتکار خودمان آرزوهایی داریم تا بتوانیم به اهدافمان که همان  کمک به قشر آسیب دیده بیاییم و حدود ۵۰۰ نفر را مشغول به کار کنیم و در نظام جمهوری اسلامی بتوانیم یک الگوی موفق برای همشهریان و دیگر جوانان باشیم.

وی افزود:  ماهانه حدود ۳۰ دستگاه مختلف در جهت وسایل آشپزخانه تولید می‌کنیم و اکثر تولیداتمان را پیش‌فروش کرده که مقداری برای خود کرمان و مقداری برای شهرستان های کرمان است از جمله: سیرجان  رفسنجان، بم، زرند، شهربابک، کهنوج، جیرفت، راور، بافت و تعدادی خشک کن هم به اوکراین صادر کرده ایم.

کامیاب اظهار کرد: هم اکنون بعلت جنگ در اوکراین صادرات ما متوقف شده است از مسئولین محترم تقاضا داریم به جوانان میدان بدهند و از استعدادهای جوانان استفاده کنند. اگر محیطی برای جوانان فراهم شود کارهایی انجام می‌دهند که حتی ممکن است آینده جوانان دیگر را هم تغییر دهند و جوانان را نسبت به آینده امیدوار کنند، ناگفته نماند که چندین مرتبه برای پیشرفت کار تقاضای وام نموده ایم اما بعلت پیچ و خم کارهای اداری منصرف شدیم.

وی گفت: در حال حاضر با پدر مشغول آموزش و تولید داخل فنی‌حرفه ای در بلوار جمهوری هستیم و ملکی که در آنجا هستیم استیجاری است و ماهانه ۶/۵۰۰/۰۰۰ تومان اجاره ملک می‌دهیم.

و در اخر از تمام مسئولین حمایت می طلبیم تا بتوانیم با جدیت به این کار ادامه دهیم.



انتهای پیام/ تاج الدینی


کد مطلب: 126031

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/126031/این-انسان-درست-کردن-چالش-خود-می-تواند-اوج-موفقیت-برسد

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir