تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۱
۰
plusresetminus
با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، خانواده ها در کنار دل نگرانی از خطر شیوع بیماری کرونا اما از برگزاری حضوری کلاس ها ابراز خرسندی می کنند و این اقدام را موجب افزایش یادگیری فرزندان خود می دانند.
ارتقا تعاملات بین دانش آموزان و معلمان با آموزش حضوری/ روحیه فرزندان با حضور در مدارس افزایش پیدا کرده است
به گزارش راه آرمان؛ ششم فروردین ماه بود که خبر برگزاری حضوری مدارس و دانشگاه ها رسانه ای شد. وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند.

پس از انتشار این خبر موجی از خوشحالی از برگزاری حضوری کلاس های و نگرانی از خطر ابتلا بیماری کرونا در بین خانواده ها موج می زد و حال هفت روز از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها می گذرد و ما شاهد حضور اکثریت دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه ها هستیم.

امینی که فرزندش در کلاس پنجم دبستان تحصیل می کند، در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه برگزاری کلاس های درسی به صورت آنلاین و یا حضوری دارای نکات مثبت و منفی است، گفت: بچه ها با حضور در مدارس به دلیل ارتباط با معلم درس را بهتر متوجه می شوند و به نوعی تکرار و تمرین دروس بهتر انجام می شود.

ارتقا ارتباط بین معلم و دانش آموزان با بازگشایی مدارس

این بانوی کرمانی ادامه داد: دانش آموزان با حضور در مدارس شاداب تر هستند؛ اما استرس ابتلا به کرونا سبب می شود که دلشوره و دلنگرانی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر در کلاس های آنلاین مشکلات اینترنت و یادگیری، موجب می شود تا بچه ها استرس داشته باشند اما خانواده ها با برگزاری کلاس های آنلاین مطمئن هستند که فرزندانشان در سلامت و به دور از کرونا قرار دارند.

حبیبیان دیگر بانوی کرمانی که فرزندش در کلاس دوم دبستان تحصیل می کند، در گفتگو با خبرنگار ما؛ عنوان کرد: آموزش حضوری قطعا کیفیت بالاتری نسبت به آموزش آنلاین دارد و متأسفانه پسرم در کلاس اول شش ماه از آموزش حضوری استفاده کرد و بعد از آن مدارس تعطیل شدند.

افزایش یادگیری فرزندان با شرکت در کلاس های حضوری

این بانوی کرمانی افزود: آموزش آنلاین خانواده ها را از جهاتی راحت کرده بود؛ چرا که دیگر نیازی به گرفتن سرویس و لباس فرم نبود و قرار نبود دانش آموزان سر ساعت مشخص در مدرسه حاضر شوند و آموزش در سفر، مهمانی و امکان مختلف انجام می گرفت.

وی تأکید کرد: دانش آموزان از یادگیری و آموزش حضوری قطعا بهره بیشتری می برند چرا که عمق یادگیری حضوری بیشتر است؛ دانش آموزان حتی از بازی در کنار دوستان خود نکات تازه ای را یاد می گیرند و همچنین قانون، مهمترین مسئله ای است که فرزندان در مدرسه فرا می گیرند که این در منزل به این مسئله دقت نمی کنند.

حبیبیان خاطر نشان کرد: از جمله دلایلی که برخی از مادران علاقه دارند آموزش ها به صورت آنلاین باشد این است که تعداد دانش آموزان در مدارس دولتی زیاد است که علاوه بر انتقال سریع بیماری کرونا، کنترل و یادگیری کودکان قطعا با مشکل مواجه می‌شود.

روحیه فرزندان با حضور در مدارس افزایش پیدا کرده است

فلاحتی دیگر مادر کرمانی، دارای دو فرزند محصل است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بچه ها برای بازگشایی مدارس روز شماری می کردند، اولین روز که به صورت حضوری به مدرسه رفتند (14 فروردین)، زمانی که از مدرسه به منزل برگشتند با شوق از حال و هوای مدرسه تعریف می کردند و می گفتند که تعداد انگشت شماری از دانش آموزان به مدرسه نیامده بودند.

این بانوی کرمانی تصریح کرد: خدا را شکر، کرونا فروکش کرده است و دانش آموزان با حضور در مدرسه شاداب تر و پر انرژی تر شده اند.

وی بیان کرد: فرزندانم می گفتند در کلاس های حضوری نکته هایی گفته می شود که در کلاس های آنلاین به راحتی از کنارشان رد می شدیم و به آنها خیلی اهمیت نمی دادیم.

افزایش تعاملات بین دانش آموزان و معلمان با آموزش حضوری

فلاحتی ابراز کرد: هر چند تهیه سرویس ایاب و ذهاب برای فرزندان سخت است و تاکنون سرویسی از طرف مدارس برای دانش آموزان مهیا نشده؛ اما از نظر آموزشی کلاس های حضوری خیلی بهتر از کلاس های آنلاین هستند.

چندی پیش این پایگاه خبری نشست مجازی را با حضور دو تن از معلمان کرمان برگزار کرده بود که در بخشی از این میزگرد در خصوص تأثیر حضور دانش آموزان در مدارس بر روند تدریس معلمین اشاره شده بود.

معصومه خدادادی در این خصوص با بیان اینکه تعلیم و تربیت در بستر آموزش حضوری اتفاق می افتد، گفت: با آموزش حضوری تعاملات میان دانش آموزان و معلم افزایش می یابد و معلم بهتر می تواند در یک ارتباط تعاملی مشکلات دانش آموزان را حل کند.

تقویت شایستگی های پایه دانش آموزان با آموزش حضوری

این معلم کرمانی ادامه داد: ماهیت آموزش و پرورش زمانی است که معلم و دانش آموز در فضای مدرسه تعاملات خود را شکل می دهند و دانش آموز در همه ابعاد و موقعیت ها به رشد مورد نظر می رسد.

وی ابراز کرد: آموزش حضوری برای دانش آموزان به ویژه در یادگیری پایه و دروس مرتبط بسیار مهم است؛ چرا که شایستگی های پایه مانند خواندن، نوشتن و محاسبه کردن باید در دانش آموزان تقویت شود و این امر با آموزش غیرحضوری به طور کلی امکان پذیر نیست.
نخعی در این باره گفت: مهمترین فرایند در دستگاه تعلیم و تربیت، فرایند یاد دهی و یادگیری است و سایر فرایندها برای تسهیل در اجرای فرایند یاد دهی و یادگیری ایجاد شده اند که متولی این فرایند معلمین و محل اجرای آن مدرسه است.

شناخت قانون و بهبود اعتماد به نفس دانش آموزان با آموزش حضوری

این معلم کرمانی با بیان اینکه یاد گیری عبارت است از تغییر (ایجاد-اصلاح) رفتار در دانش آموزان که منظور از رفتار نیز رفتارهای ذهنی، اجتماعی و جسمی دانش آموزان است، عنوان کرد: مدارس در واقع محیط یادگیری را فراهم می کنند و بسیاری از رفتارهای دانش آموزان به ویژه رفتارهای اجتماعی (مهارتهای اجتماعی ) الزاما در بستر فعالیت های گروهی شکل می گیرد.

وی بیان کرد: بسیاری از نیازهای اجتماعی دانش آموزان نیز همچون نیاز به تعلق، نیاز به احترام و غیره در قالب فعالیت های گروهی پاسخ داده می شود و از سوی دیگر مشاهده رفتار دانش آموزان در محیط های واقعی منجر به شناخت استعداد های دانش آموزان و بسترسازی برای رشد و توسعه آنها و همچنین شناخت اختلالات رفتاری دانش آموزان و برنامه ریزی برای درمان و بهبود آنها می شود.

نخعی اظهار کرد: شناخت قانون و تمرین قانونمندی و احترام به مقررات، افزایش آستانه تحمل دانش آموزان، تمرین و پرورش مهارتهای همدلی، ارتباط موثر، مسئولیت پذیری، تصمیم گیری و هدف گذاری، شکل گیری رفاقت های سازنده و ایجاد رقابت های دوستانه، کسب تجارب عینی و دست اول از طریق طراحی و انجام آزمایش، بهبود اعتماد به نفس دانش آموزان، افزایش تحرک دانش آموزان و بهبود عملکرد جسمی آنها و امکان پیاده سازی روش های تدریس متنوع تراز سوی معلمین و افزایش جذابیت فعالیت های یادگیری از جمله آثار حضور دانش آموزان در مدارس است.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdcfvvdymw6d0xa.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین