تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۹
۰
plusresetminus
رئیس شورای پیشگیری از وقوع بزه:

زنگ حقوق در مدارس راور به صدا در آمد

فرحبخش گفت: به منظور استفاده حداکثری و نظام مند از ظرفیت های بالقوه و بالفعل آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم، آسیب ها و ناهنجاری اجتماعی و همچنین ارتقاء دانش و آگاهی های عمومی، طرح زنگ حقوق در مدارس آغاز شده و در حال اجراست.
زنگ حقوق در مدارس راور به صدا در آمد
به گزارش "راه آرمان"؛ صبح امروز اجرای طرح زنگ حقوق با حضور رئیس دادگستری، معاون دادستان و جمعی از مسئولین در دبیرستان علامه طباطبایی شهرستان راور آغاز شد.


ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری راور ضمن تدریس آموزش حقوق در جمع دانش آموزان گفت: نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم که نشان از اهمیت و حساسیت موضوع دارد باید اقداماتی موثر و عملی برای پیشگیری و کاهش جرایم در جامعه صورت پذیرد، به همین منظور طرح زنگ حقوق در مدارس با هدف بالا بردن سطح دانش حقوقی و قضایی دانش آموزان، اولیاء و مربیان در حال پیگیری و اجراست.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع بزه اظهار کرد: حرکت در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم، به عنوان امری بنیادی و ملی نیازمند همکاری تمام دستگاه ها و سازمان های کشور می باشد.

وی ادامه داد: بهره گیری و استفاده از منبع فیاض و بی بدیل آموزش و پرورش که شکل گیری و تربیت انسان های متعالی و با کرامت است در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی ضرورتی بدیهی است.


فرحبخش بیان کرد: به منظور استفاده حداکثری و نظام مند از ظرفیت های بالقوه و بالفعل آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم، آسیب ها و ناهنجاری اجتماعی و همچنین ارتقاء دانش و آگاهی های عمومی و حقوقی دبیران، کارکنان، دانش آموزان و اولیاء ایشان و ترویج فرهنگ پیشگیری در تمامی سطوح جامعه، طرح زنگ حقوق در مدارس آغاز شده و در حال اجراست.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح تدارک همفکری و همکاری های لازم در زمینه های اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، آموزشی و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت آموزش و پرورش در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می باشد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه طرح زنگ حقوق در مدرسه راهی برای افزایش حقوقی است تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان با موضوعات حقوقی از سنین پایین باعث نهادینه شدن این آموزش در اذهان دانش آموزان شده تا در بزرگسالی نتایج آن در اجرای بهتر قوانین دیده شود و حالا طرح زنگ حقوق در مدارس با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به جامعه هدف این طرح در حال اجراست.

فرحبخش عنوان کرد: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها و استفاده از قضات دادگستری، حقوقدانان، متخصصان خبره، کارشناسان حقوقی و کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس متوسطه دوره دوم اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح قضات دادگستری و کارشناسان نیروی انتظامی و حقوقدانان با حضور در مدارس و ایراد سخنرانی در خصوص مسائل حقوقی وقوع جرم و راهکارهای پیشگیری از آن، اطلاعات و تجربیات مفیدی را به دانش آموزان، اولیاء و مربیان انتقال می دهند.

رئیس دادگستری در پایان عنوان کرد: امروز یکی از نیازهای اساسی جامعه افزایش دانش حقوقی شهروندان است؛ زیرا نداشتن آگاهی عمومی از مسایل حقوقی، باعث افزایش جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ورود پرونده‌های متعدد به دادگستری می شود.


معاون دادستان راور در ادامه اظهار کرد: طرح زنگ حقوق در مدارس یکی از بهترین اقداماتی است که می تواند برای پیشگیری از وقوع جرم اجرایی شود و آشنایی دانش آموزان و اولیای آن ها با موضوعات حقوقی نتایج بسیار مطلوبی به دنبال دارد.

استوارزاده افزود: این طرح با هدف اجرای بهینه فعالیت‌های آموزشی- مشاوره ای برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان، اولیاء و مربیان آموزش و پرورش اجرا شده است.

وی بیان کرد: آموزش و توانمند سازی دانش آموزان، والدین و معلمان در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، گسترش همکاری ها و استفاده از ظرفیت های علمی و اجرایی برای توسعه آموزش های مورد نیاز، همکاری و هم افزایی ظرفیت ها برای مداخله به موقع و موثر رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی و توسعه و ارتقای کیفیت مداخلات پیشگیری از رویکردهای این طرح است.

استوارزاده گفت: در اجرای طرح زنگ حقوق در مدرسه که با استقبال دانش آموزان و مربیان مدارس مواجه است، سوالات زیادی مطرح می شود که باید مورد بررسی علمی قرار گیرد.

این مقام قضایی عنوان کرد: در جامعه امروز ثابت شده است که آموزش می تواند در پیشگیری از وقوع جرم نقش به سزایی ایفا کند و از این رو می توان آموزش و آشنایی دانش آموزان در مدارس با انواع جرم، مجازات و راه های پیشگیری از جرایم را بسیار تاثیرگذار دانست.

انتهای پیام/راور https://armanekerman.ir/vdcb00b8zrhb55p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما