تاریخ انتشار :جمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۰
۰
plusresetminus
حسن علیدادی سلیمانی گفت: اولین نکته در منطق حاکمیت علوی این است که مسلمانان باید آگاهی سیاسی لازم راداشته، تحرکات دشمنان را شناسایی کنند
اجرای عدالت در جامعه از شاخصه‌های حکومت علوی است/ دشمن از سبزپوشان سپاه‌ هراس دارد/ ظلم مشهود به کشاورزان جنوب کرمان خاتمه یابد
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم.

کرمان: اجرای عدالت در جامعه از شاخصه‌های حکومت علوی است

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه دراستان با توصیه همگان به تقوای الهی، مناسبت‌های پیش رو، شهادت حضرت علی (ع) تسلیت سالگرد شهادت سپهبد قرنی و ارتشی برجسته گفت:امسال در راهپیمایی روز قدس باید قوی‌تر و پررنگ‌تر ازهر سال حضور پیدا کنیم و به فصل خداوند اسرائیل محو خواهد شد.

وی افزود:سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آنچنان سپاهی‌ها در جبهه‌های حق علیه باطل مقاوم و استوار هستند که ما خیرات و برکات آن را می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمان گفت: قدر شب‌های پر فضیلت قدر را بدانیم و توشه‌ای برای آخرت خود برداریم.

امام جمعه کرمان گفت: اولین نکته درمنطق حاکمیت علوی این است که مسلمانان باید آگاهی سیاسی لازم راداشته، تحرکات دشمنان را شناسایی و مرز‌ها را کیلومتر‌ها جلو ببرید و منتظر نباشید دشمن پشت درواز‌ها بیاید باید از دور آن‌ها را شناسایی و در منطقه آن‌ها را رصد و تعقیب کنید.

وی بیان کرد: زمام دار حکومت علوی باید خود را پاسخگوی خداوند بداند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه گفت:در حکومت علوی و اسلامی اجرای عدالت و حاکمیت همدلی برجامعه و از شاخصه‌های حکومت علوی این است که به داد طبقات پایین جامعه و فقرا رسیدگی شود.

این مقام مسئول گفت: روزه گرفتن در ماه رمضان و نماز اول وقت خواندن و اوامر الهی را اطاعت کردن و آنچه نهی شده نزدیک آن نشدن سخت است، ولی آخرت را اضافه می‌کند.

وی تصریح کرد: انسان با اعمال خود می‌تواند همه ثمرات و برکات و خیرات دنیا و آخرت را ازآن خود کند و یا اینکه بتواند منشا همه تاریکی‌ها شود.

امام جمعه شهر کرمان تاکید کرد: بحث دنیا مهم است که ارتباط مابا دنیا چطور باشد که از نعمت‌هایی که دراین دنیا دراختیار داریم برای آخرت استفاده کنیم چراکه ما در این دنیا یک سهمی داریم و باید بتوانیم چجوری ازآن استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز کرد: آیا دنیا هدف است یا وسیله است سوال مهمی است یا اینکه ظرفیت یا استعداد استفاده ما ازاین دنیا چقدر است که برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های خود افزود:در آیات و روایات می‌خوانیم دنیا منشا غرور و خودپسندی است و جاذبه‌هایی غفلت آفرین غرور آفرین دارد که فقط سرگرمی است و این بخشی از گذاره‌های دینی است.

وی گفت: ازطرفی دنیا محل سجده و توجه اولیا خداوند است و دنیا محلی است که درآن می‌شود به خدا نزدیک شد و محل نماز و توجه فرشتگان به انسان و فرودگاه وحی الهی است که باید ظرفیتی داشته باشد و خیر باشد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: دنیا محل پند و اندرزو عبرت است و کسانی که دنیا را هدف قرار دادند افرادی هستند که قرآن آن‌ها را توبیخ می‌کند و بخشی از آیات و روایات می‌گوید دنیا برای آن‌ها منشاء غفلت و غرور است و دنیا باعث کوری و تاریکی آن‌ها می‌شود.

وی گفت: افرادی که دنیا را ابزار می‌دانند دنیا برای آن‌ها تمام خوبی‌ها رادارد و منشاء آگاهی و خیر است و هرچیزی در دنیا هست خبر آن از واقعیت آن بزرگتر است و حقیقت آن با تبلیغات آن خیلی متفاوت است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: همه جاذبه‌های دنیا تبلیغات آن خیلی بزرگ‌تر از واقعیت آن است و امیدواریم دنیا را یک وسیله بدانیم.

نرماشیر: دشمن از سبزپوشان سپاه‌ هراس دارد

حجت الاسلام روح الله ایرانژاد در خطبه های این هفته شهرستان ضمن‌گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه اقتدار کشور برای مقابله با تهدیدات است.

امام جمعه شهرستان نرماشیر افزود: سپاه یار و یاور مردم است، سپاه در همه عرصه ها در کنار مردم است و خود را از جنس مردم می داند.

وی گفت: دشمن از سبزپوشان سپاه‌ هراس دارد، آنان می دانند سپاه در مقابل هرگونه تهدایداتی آماده است.

خطیب جمعه نرماشیر عنوان کرد: دولت جدید هم ادامه دهنده راه سپاه است و در همه عرصه ها درکنار مردم خود را قرار داده است.

حجت الاسلام ایرانژاد گفت: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌حاج قاسم های زیادی برای خدمت به مردم و مقابله با دشمن وجود دارد و این مهم را قطعا دشمن می داند.

امام جمعه نرماشیر خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال کم رنگ کردن خون شهیدسلیمانی است؛ آنان باید بدانند انتقام سخت آن ها را تهدید می کند و منتظر انتقام سخت باشند.

آسمینون منوجان: اهانت به قرآن کریم نشان از ضعف منطق غرب در برابر اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری گفت: اهانت به قرآن کریم نشان از ضعف منطق غرب در برابر اسلام است این اولین باری نیست که اهانت به قرآن و سوزاندن قرآن در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می افتد.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون(نودژ) منوجان افزود: بهانه دولت‌های اروپایی و از جمله دولت سوئد آزادی بیان است جالب اینکه پلیس سوئیس با فراخوان تجمع  برای پنجشنبه و جمعه مخالفت کرده و دلیل مخالفت را نگرانی برای عدم تامین امنیت بیان کرده است اینگونه اقدامات نشان از استیصال در مقابل موج اسلام گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق در پاسخ گویی با منطق قوی اسلام است و اهانت به قرآن و همچنین حمله به شیعیان در افغانستان را محکوم می کنیم.

حجت الاسلام جعفری با گرامیداشت روز جهانی قدس بیان کرد:پس از دو سال، راهپیمایی روز قدس اولین راهپیمایی سراسری است که انجام می‌شود شرایط منطقه و به ویژه فلسطین و التهابات و حوادثی که در کرانه غربی رود اردن و غزه در حال وقوع است بر مظلومیت مردم سلحشور و مقاومت فلسطین افزوده است.

وی افزود: توطئه های عادی سازی روابط توسط برخی کشورهای عربی باعث خشم و انزجار مردمی شده است که بیش از ۷۰ سال است با اشغالگران صهیونیست و اربابان آمریکایی و اروپایی و همراهان مرتجع عربی شان در حال مبارزه و مقابله هستند و اکنون بیش از هر زمان به این حمایت سراسری آن هم از خاستگاه روز قدس و کشور محوری مقاومت ،ایران انقلابی نیاز دارد و نباید بگذاریم جوانان دلاور و مقاومت فلسطین احساس تنهایی و غریبی کنند.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون(نودژ) بیان کرد: صهیونیست‌ها از روز جمعه ۲۶ فروردین ماه همزمان با شروع عید آزادی یهود از قید برده داری فرعون های مصر به دنبال ورود به مسجد الاقصی و انجام اعمال مخصوص به این روز از جمله قربانی کردن بودند اما جوانان فلسطینی با مقاومت خود در روز جمعه و شنبه باعث عقب نشینی صهیونیست ها شدند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به افزایش قیمت های سرسام آور که ناشی از سیاست گذاری ها و حضور برخی مدیران و کارشناسان بر جای مانده از قبل است که باید جابجا شوند،گفت: ناهماهنگی بین مسئولان اقتصادی ،ضعف نظارت و بازرسی ،عدم برخورد به هنگام و قاطع با سودجویان و دلالان زالو صفت و زیاده‌خواهان و رانت خواران است که در دستگاه‌های و ادارات لانه کرده‌اند به اختلال آفرینی‌ مشغول هستند باید دولت نسبت به این مسئله توجه بیشتری کند عامل آن را شناسایی و ریشه این همه ظلم به مردم را بخشکاند.

وی دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران را تبریک گفت و با تسلیت شهادت حضرت علی علیه السلام از مسئولان خواست که نسبت به حل مشکلات کم آبی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عنبرآباد: سپاه مولود تربیت یافته دامان انقلاب است/ لزوم نظارت بیشتر بر کنترل قیمت ها در بازار

حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، با اشاره به فرارسیدن ۲۱ رمضان سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع) ضمن تسلیت این ایام، گفت: شب قدر، شبی است که ملائکه و فرشتگان مقرب بر امام ‌زمان (عج) نازل می شوند و در این شب سلامتی، عافیت و رحمت خدا تا به صبح شامل حال عباد و بندگان خدا است.

امام جمعه عنبرآباد شب قدر را شب سرنوشت دانست و افزود: شب قدر، شب تعیین سرنوشت یک‌ساله هر انسانی است و دعا کردن یکی از اعمال این شب است پس بیاییم در حق یکدیگر دعا کنیم و  بخشش و عفو داشته باشیم و استغفار و توبه را فراموش نکنیم.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: سپاه نهاد ارزشمندی است که دارای شان معنوی و انقلابی است این نهاد مولود و تربیت‌شده دامان انقلاب است اگر به کارنامه سپاه بنگیریم می بینیم که حقیقتا یک کارنامه به ‌معنای واقعی درخشان است.

حجت الاسلام بامری با اشاره به سخنی از مقام ‌معظم رهبری که می فرماید؛ یکی از بخش‌های مهم کارنامه سپاه انقلابی زیستن و انقلابی ماندن است، ابراز کرد: دشمن امروز به دلیل انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه این نهاد را تحریم کرده زیرا سپاه آنها را آشفته و ذلیل کرده است، در این سال ها جریان‌ها و حوادث نتوانستند این تشکیلات محکم و قوی بنیه را از مسیر اصلی خودش منحرف کنند تا سپاه هس کشور پا برجاست.

خطیب جمعه عنبرآباد به هتک حرمت و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: این اولین‌ بار نیست که با قرآن‌سوزی در کشور سوئد و کشورهای غربی به ساحت این کتاب آسمانی اهانت می شود بهانه دولت‌های اروپایی و از جمله دولت سوئد برای این هتک حرمت ها، آزادی بیان است.

وی تصریح کرد: تندروهای نژادپرست و ضد مذهب کشورهای غربی با صحنه‌گردانی پنهان صهیونیسم جهانی و میدان‌داری عده ای عناصر افراطی با فضاسازی امپراتوری رسانه‌ای غرب و انفعال و سکوت و حتی حمایت دولت‌های غربی به‌ دنبال، حساسیت‌زدایی مسلمانان در صیانت از ساحت مقدسات خود هستند که این هدف یکی از اهداف دشمن در ارتکاب به این اعمال شاقه است.

حجت الاسلام بامری تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف آن‌ها از ارتکاب چنین اقدامات جسارت آمیزی، عصبانی کردن مسلمانان ساکن شهرها و کشورهای اروپایی است تا بهانه‌ای برای اعمال محدودیت‌های بیشتر و خنثی‌سازی حرکت رو به جلوی فرهنگ پیشروی اسلام در اروپا و غرب داشته باشند.

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: از آنجایی که نور اسلام در غرب در حال گسترش است بنابراین آن‌ها خیال می‌کنند که با این طراح‌ها می‌توانند جلوی گسترش اسلام را بگیرند، رشد سریع اسلام‌گرایی در سرزمین هایشان همه زمامداران غرب را آشفته و نگران کرده ‌است این‌گونه اقدامات کور و بی‌منطق نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی در جهان دارد و همچنین ناشی از فقدان منطق محکم آن‌ها در پاسخ‌گویی به منطق فاخر و قوی اسلام است.

وی ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، اضافه کرد: ما اهانت به قرآن کریم که کتاب مقدس ۲ میلیارد مسلمان است را اهانت به ساحت همه انبیای الهی، کتب آسمانی و توهین به همه ادیان می‌دانیم پاسخ این طرح‌ها و صحنه‌گردانان را خود قرآن به زیبایی می‌دهد که می‌فرماید؛ ما این کتاب را خود نازل کردیم و خودمان  حفظش خواهیم کرد.

حجت الاسلام بامری با اشاره به گرانی های سرسام آور، عنوان کرد: متاسفانه در گذشته و مخصوصا با شروع سال جدید شاهد رشد و افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی هستیم و در این میان قیمت برنج و خودرو بسیار خبرساز شده است.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به این که درباره علل و عوامل افزایش قیمت‌ها تحلیل های مختلفی وجود دارد، ابزار کرد: عده ای از مسئولان سابق اقتصادی و حامیان رسانه‌ای آن‌ها، معضلات موجود حاصل سیاست‌های اقتصادی و دیپلماتیک آن‌ ها است، کسانی که ۸ سال کشور را به برجام بی‌فرجام گره زدند و از ارتباط با همسایگان و کشورهای دیگر غافل شدند.

وی ادامه داد: اکنون که بیش‌از ۸ ماه از آغاز به کار دولت جدید می‌گذرد می‌بینیم این عده با غوغای رسانه‌ای به‌دنبال این هستند که مشکلات موجود ۸ سال گذشته که خودشان بانی آن بوده اند را به گردن یک دولت ۸ ‌ماهه بیندازند و به همین منظور مدام بر طبل بی‌اعتمادی و ناامیدی می‌کوبند.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: تحلیلگرانی هستند که فارغ از هرگونه حزب و جناح نگاه دلسوزانه و واقع‌ بینانه‌ای دارند و درصدد حل مشکلات و تبیین راهکارهای منصفانه برای حل معضلات هستند.

امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: این تحلیگران نقاط ضعف و قوت را می بینند و هم ضعف‌های به میراث مانده از دولت‌های قبل و در کنار ضعف عملکرد مسئولان کنونی را با رویکرد امیدوارانه می بینند.

وی تصریح کرد: به‌ دور از انصاف است که همه چالش‌های اقتصادی یک دهه اخیر را به گردن دولت سیزدهم بیندازیم و هم زمان انتظار داشته ‌باشیم ظرف ۸ ماه مشکلات موروث ۸ ‌ساله را حل کند و واضح است که دولت سیزدهم برای اجرای برنامه های خود و رفع مشکلات موجود نیاز به زمان و فرصت دارد.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: برخی از علل افزایش قیمت‌ها به‌ دلیل برخی سیاست‌گذاری‌های ضعیف و حضور برخی کارشناسان و مدیران برجای‌ مانده از دولت قبل است که باید تغییرات مدیریتی صورت بگیرد.

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: وجود ناهماهنگی بین مسئولان اقتصادی، ضعف نظارت و بازرسی، عدم برخورد بهنگام و قاطع با سودجویان و دلالان زالو صفت و زیاده‌خواهان و رانت‌خواران که در دستگاه‌ها و ادارات لانه کرده و با خیال راحت به اخلال آفرینی مشغول‌هستند، برخی دیگر از عوامل افزایش قیمت‌ها است.

وی اظهار کرد: انتظار مردم از دولت مردمی و انقلابی این نیست که ظرف چند ماه همه مشکلات را حل کند اما انتظار عمومی و همگانی وجود دارد که دولت باید هر چه سریع‌تر این گرانی‌های افسار گسیخته ای که کمر مردم را خم کرده و روز به ‌روز سفره مردم را کوچک و کوچک‌تر می‌کند را مهار کند.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: این انتظار و توقع وجود دارد که نظارت‌ها بر قیمت ها در بازار افزایش یابد و با گرانفروش ها برخوردها جدی تر شود و ما بر این باور هستیم که این دولت با تحرک و پویایی که دارد به فضل خدای متعال خواهد توانست این گرانی ها را مهار کند.

امام جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که در ماه مبارک رمضان امت اسلامی مورد تهاجم همه ‌جانبه دشمنان اسلام قرار گرفته اند، ابراز کرد: از یک سو حمله وحشیانه به قبله‌ اول مسلمانان و مظلومان فلسطینی از سوی دیگر انفجارها در مدارس و مساجد افغانستان که مردم بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند، یقیناً این حوادث بخشی از توطئه‌های زنجیره ای صهیونیستی است که اتحاد و وحدت مسلمین را مورد هدف قرار قرار داده اند.

وی ضمن محکومیت این حوادث و ابراز همدردی با این مظلومان، بیان کرد: از مسئولان کنونی افغانستان می‌خواهیم که با مسئولیت‌پذیری بیشتر به این اقدامات تفرقه‌ افکنانه پاسخ دهند، روز قدس در پیش است و ان شاءالله به فضل خدای متعال امسال بعد از ۲ سال تعطیلی روز قدس به‌ دلیل شرایط کرونایی، همه در این روز به میدان خواهیم آمد.

حجت الاسلام بامری مسئله قدس را مسئله دفاع از اسلام دانست و افزود: یکی از درس های روز قدس برای ما، دشمن‌شناسی و مبارزه با دشمن است، دشمن‌شناسی که مورد تاکید یک هزار و ۵۰۰ آیه قرآن کریم است این ‌که امروز عده‌ای می‌گویند؛ چرا دشمن سازی می‌کنید؟ چرا دشمن‌تراشی می‌کنید؟ چرا شعار مرگ ‌بر آمریکا و مرگ‌بر اسرائیل سر می‌دهید؟ پاسخ آنها، تاکیدات و سفارشات و توصیه‌های یک هزار و ۵۰۰ آیه قرآن است.

خطیب جمعه عنبرآباد در خاتمه عنوان کرد: امسال روز قدس همه برای دفاع از اسلام و یاری مظلومان، تودهنی زدن به اسرائیل و آمریکا، برائت از استکبار و آرزوی نابودی کامل و محو شدن اسرائیل غاصب به میدان خواهیم آمد و با ایمان و اعتقاد قلبی فریاد می‌زنیم مرگ‌بر اسرائیل و مرگ‌بر آمریکا، به فضل خدای متعال اسرائیل بداند که زوال و نابودی او نزدیک است.

جیرفت: فلسطین مسئله اول جهان اسلام است/ ظلم مشهود به کشاورزان جنوب کرمان خاتمه یابد

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم.

امام جمعه جیرفت گفت: سپاه از بدو تأسیس تاکنون به معنای دقیق کلمه پاسدار انقلاب اسلامی بوده است و به فرموده حضرت امام خمینی (ره) حفظ نظام از همه واجبات، واجب‌تر است و ایفای نقش سپاه در این راستا آن را در صدر حملات دشمن قرار داده و سپاه هراسی را دنبال می‌کنند.

وی بیان کردن: فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است و حرکات استشهادی و قیام مردم فلسطین نشان داد غزه و فلسطین فراموش شدنی نیستند.

خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: جبهه مقاومت اهل سازش نیست و فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین تارم در ادامه افزود: تیم اقتصادی دولت فعالیت مؤثر خود را تقویت کند و به واسطه برخی از سیاست‌های نادرست، ضعف در نظارت و بازرسی و عدم برخورد قاطع با خاطیان شاهد گرانی‌هایی هستیم که دولت باید دستورات لازم برای برخورد صادر کند و تیم اقتصادی آن باید فعالیت مؤثر خود را تقویت کند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: ظلم مشهود به کشاورزان جنوب کرمان خاتمه یابد و مدیران شهرستان و استان نیز باید کنترل‌های لازم را اعمال کنند و در بحث حمل و نقل و صادرات محصولات کشاورزی باید تدابیر لازم اندیشیده و اجرایی شود.

وی ابراز کرد: مردم در حدود ۸۰ درصد از مساجد شهرستان از وجود امام جماعت و مُبلغ دینی مستقر محروم‌اند که باید با سوق دادن نسل نو به حوزه‌های علمیه این نقیصه برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین تارم در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: شب‌های قدر از هزار شب و فضیلت عبادت در ۸۰ سال برتر است و دعا، مناجات، تفکر، حسابرسی اعمال، صدقه دادن و قرائت قرآن از جمله اعمال سفارش شده در شب‌های قدر است.

ریگان: سپاه؛ پاسدار آرمان های انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام حبیب رضازاده به سالروز تاسیس سپاه پاسداران و به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بنده آینده سپاه را بسیار مبارک میبینم، این سازمان متولد شده با انقلاب که از برکات امام امت است.

امام جمعه شهرستان ریگان ادامه داد: سپاه را می‌توان پاسدار آرمان ها و دستاورد های انقلاب اسلامی دانست.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها سرلوحه کارشان سپاه هراسی است؛ زیرا سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی است و خنثی کننده توطئه های دشمنان و نیروی متولد شده انقلاب است.

این مقام مسئول افزود: سپاه در عرصه های مختلف جامعه به مردم مظلوم و مستضعف در جای جای ایران در حال خدمت رسانی است.

رضازاده با تأکید بر اینکه اسرائیل بداند روز به روز مرگ خود را نزدیک تر می‌کند، عنوان کرد: اسرائیل خیال باطل نکند که مردم جمهوری اسلامی ایران حمایت گر سپاه پاسداران نیستند؛ همه مردم ایران سپاهی و حامی سپاه هستند؛ مردم قدرشناس ریگان قدرشناس سپاه پاسداران هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ریگان شاهد زحمات و تلاش های این نهاد مقدس هستیم، تصریح کرد:  مباحث امنیتی گشت رضویون،گردان امام علی علیه السلام و گردان بیت المقدس، خدماتی همچون آبرسانی به بیش از بیست روستا به فرماندهی سپاه ثارالله استان و پیگیری های جانشین فرمانده سپاه استان که شخصا پیگیر بودند و به شهرستان سفر کردند و در بحث بهداشتی یار و یاور عرصه بهداشت شهرستان بودند.

امام جمعه ریگان خاطر نشان کرد: حزب و گروه و رنگ در شهرستان معنا ندارد؛ انشالله همگی به سمت حکومت عدل مهدوی پیش رویم.

کوهبنان: سپاه پاسداران در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن خوش درخشیده است

حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان گفت: حضرت در وصیت نامه خود فرزند بزرگوارش حضرت امام حسن مجتبی (ع) ، اهلبیت و تمام مردم را به تقوای الهی دعوت نمود تا انسان مسلمان از این دنیا برود.

وی تاکید کرد: حضرت همگان را به وحدت اسلامی ، صلح ، صفا و دوستی بین دو نفر ، دوری از فساد و پرهیز از اختلاف ، توجه به ایتام دعوت کرد.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: در آستانه شب های قدر ۲۱ و ۲۳ هستیم که شب رحمت ، امید ، برکت و بخشش گناهان، شب نزول قران و تقدیر امور سال است لذا دعا کردن برای والدین در شب های قدر بسیار سفارش شده است.

وی ابراز کرد: شب قدر شب بخشش گناهان است لذا برای رضایت حضرت حق شب زنده داری کنیم و به عبادت بپردازیم.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: در سالروز تاسیس سپاه پاسداران به فرمان حضرت امام (ره) قرار داریم  که پاسداری و نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای انقلاب، کوشش در راه تحقق آرمان های الهی، گسترش حاکمیت قران در سطح کشور و دنیا، تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از راه همکاری با سایر نیروهای مسلح و.... از جمله اهداف تاسیس سپاه پاسداران بود.

وی یادآور شد: سپاه به قدری قدرتمند است که طی سالیان گذشته در حوزه های نظامی ، اقتصادی ، سیاسی، اندیشه ورزی و بصیرت افزایی به دیگران، فعالیت های اجتماعی، بین المللی، مبارزه با فساد و... گام های بسیار خوبی برداشته است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: سپاه در همه امورات پیشتاز است در دوران کرونا سپاه بسیار خوب درخشید لذا باید از سپاه و بسیج شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

وی ابراز کرد: توزیع ۲۲ مرحله کمک های مومنانه، تشکیل گروه های جهادی و اعزام به روستاها و مناطق محروم، نصب تابلوی شهدا در سطح شهر، برگزاری پویش نذر خون، تهیه جهیزیه، اعزام نیروهای جهادی به مناطق جنوب استان، کمک به کادر درمان در طرح شهید سلیمانی، راه اندازی تعاونی اشتغال آفرین و اعطای وام های اشغال زایی و..... از جمله خدمات سپاه پاسداران شهرستان است.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: روز جهانی قدس از یادگاران حضرت امام است که باید اعلام انزجار از استکبار جهانی و دولت کودک کش صهیونسیت داشته باشیم که این مهم با حضور پر رنگ محقق خواهد شد.

زرند: استکبار جهانی در حال افول است/ هدف نهایی ما آزادی فلسطین است

حجت الاسلام شجاعی در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند ضمن اشاره به برکات شب بیست و یکم قدر و تسلیت شهادت مظلومانه امیرالمومنین علی (ع) افزود: وجود مبارک امیرالمومنین بعنوان یک موهبت بزرگ برای جامعه بشری بویژه مردم مسلمان و شیعه قابل احترام بوده و هست و از دست دادن چنین گوهر ارزشمندی که میتوانست خدمات و هدایت او برای بشر چه ارمغان های مبارکی داشته باشد تاسف میخورد و غم از دست دادن آن حضرت بیشتر می شود.

امام جمعه زرند افزود: غیر مسلمانانی که نسبت به حضرت علی ع شناخت پیدا کردند و در شهادت آن حضرت اندوهناک میشوند تا جایی که افرادی همچون جرجرداق مسیحی نسبت به شهادت امیرالمومنین ابراز تاسف میکند که ای کاش تمام هستی تمام ظرفیت خود را پای کار بیاورد تا شخصیتی مانند امیرالمومنین متولد شود تا بتوانیم از فیض وجود امام بهره ببریم.

وی افزود :مرحوم علامه امینی که چهل سال در اثبات ولایت حضرت علی (ع) تلاش کرد تا مجموعه الغدیر را جمع آوری کرد،درباره حضرت علی گفت : ارزو دارم در بیابانی چادر بزنم و در مظلومیت امیرالمومنین اشک بریزم.

حجت الاسلام شجاعی ضمن اشاره به برکات شب قدر بیان داشت: شب قدر شب توبه و استغفار و شب استجابت دعاست و خدا را شکر میکنیم که بعد از دوسال مردم ما توفیق شرکت در مجالس احیا پیدا کردند که ان شاالله بتوانیم از این شبها نهایت بهره را داشته باشیم . و در شهر زرند نیز این مجالس پرشور برگزار شده است.

خطیب جمعه زرند ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران افزود: دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و این روز را گرامی میداریم و تجلیل میکنیم از خدماتی که در طول چهار دهه گذشته نهاد انقلابی سپاه در کنار دیگر نیروی های مسلح صورت گرفته است.

وی ضمن تقدیر از  خدمات ارزشمند سپاه طی چهل سال گذشته گفت: بعد از فرمان امام راحل مبنی بر تاسیس این نهاد انقلابی ، سپاه از ارگان ها و دستگاه هایی بوده که همواره در دفاع از انقلاب و ارزش های دینی با تمام ظرفیت حضور داشته و هرکجا که نیاز بوده برای خدمتگذاری خالصانه حضور داشته و کارنامه درخشانی در حوزه های مختلف از خود برجای گذاشته است.

امام جمعه زرند هدف از نامگذاری روز قدس را مبارزه با اسرائیل غاصب بیان کرد و گفت: روز قدس ابتکار راهبردی امام راحل که جمعه اخر ماه رمضان نامگذاری شد نقطه عطفی شد در مسیر مبارزه با رژیم جعلی و غاصب و جنایتکار صهیونیست و لذا می طلبد مردم شریف مابار دیگر با حضور پرشور خود سیلی محکمی بر چهره استکبار جهانی که روزهای افول خودش را سپری می کند، بزنیم .

حجت الاسلام شجاعی با شکست توطئه های استکبار در منطقه اظهار کرد: روز به روز توطئه ها و برنامه های استکبار جهانی در منطقه با شکست مواجه شده و میشود بعنوان مثال شکست داعشی ها در سوریه، لبنان و عراق، آل سعود در یمن، اسرائیل در غزه و فلسطین شکست های متوالی تجربه می کنند و این نشان از افول انها دارد.

وی ثمره خون شهدا علی الخصوص سردار دلها را عامل قدرتمند تر شدن جبهه مقاومت در منطقه عنوان کرد و افزود: جبهه مقاومت به واسطه خون های پاکی که در راهش ریخته شده بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز به روز قدرتمند تر و پایه های استکبار روز به روز در حال تزلزل است و شیشه عمر اسرائیل و آمریکا و همپیمانان انها در حال شکستن و نابودی است.

امام جمعه زرند گفت:هدف نهایی ما آزادی فلسطین و قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و همه مسلمانان عالم است و این وعده الهی است و مردم شهیدپرور زرند نیز همیشه در صحنه حضور داشته اند  و در روز قدس نیز بار دیگر با حضور خود برگ زرین دیگری بر افتخارات خود بیفزایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مصلی نماز جمعه زرند نیازمند حمایت است؛ صنایع و معادن زرند نیز باید دین خود را به مردم این شهر ادا کنند و یکی از جاهایی که باید در ساخت و ساز آن همکاری داشته باشند مصلی پیامبر اعظم (ص) زرند است.

انار: یکی از مصادیق تقوا این است که پازل دشمن را تکمیل نکنیم

حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تسلیت شهادت مولا امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام گفت: امروز جامعه بشری تشنه اسلام علوی است و ملت بزرگ ایران با هدایت ها و رهبری امام خامنه ای، مقدمات حاکمیت اسلام علوی را توسط امام زمان (عج ) فراهم‌ می نماید.

امام جمعه شهرستان انار با اشاره به عادی‌سازی و نشست صهیونیست‌ها با مقامات عربی ابراز کرد: صهیونیست‌ها تصور می‌کردند با این نشست ها و عادی سازی روابط با دول عربی امنیت خوبی برای آنها ایحاد شده و کم‌کم موضوع فلسطین به حاشیه می‌رود، اما ناگهان با جبهه عظیم مقاومت روبه‌رو شدند و با عملیات‌های شهادت‌طلبانه مبارزان فلسطینی توطئه آن‌ها خنثی شد.

وی ادامه داد: امسال بعد از تعطیلی دو ساله راهپیمایی‌ها، اولین راهپیمایی سراسری به‌مناسبت روز جهانی قدس برگزار می‌شود؛ ملت ایران و همه ملت‌های دنیا با حضور در راهپیمایی روز قدس جوانان دلاور فلسطینی را تنها نمی‌گذارند.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: یکی از مصادیق تقوا این است که در دام تبلیغاتی دشمن نیفتاده و پازل دشمن را تکمیل نکنیم؛ دشمن درصدد است که با یک موضوع کوچک آبروی انقلاب اسلامی و خدمتگزاران نظام اسلامی را ببرد؛ البته همه خدمتگزاران به نظام اسلامی باید مواظب باشند بهانه‌ای به دست دشمنان ندهند.

وی گفت: در تشخیص این امور نیاز به بصیرت است و گاهی اوقات ناخواسته انسان در دام تبلیغاتی دشمن می‌افتد و پازل دشمن را تکمیل می‌کند؛ دشمنان انقلاب اسلامی همیشه و بطور مداوم به هر بهانه ای ولایت فقیه و یاران انقلابی و فداکار رهبری و نهادهای انقلابی را هدف قرار داده و می دهند.

بردسیر: سپاه شجره مقدس است

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: شبهای قدر قلب ماه رمضان است و باید قدر این شبها را بدانیم و شکرگزار خداوند باشیم که امسال نیز این شب های پربرکت را درک می کنیم.

حجت الاسلام کرمانی، امام علی علیه السلام را قرآن ناطق دانست و تشریح کرد: نهج البلاغه به عنوان سخنان حضرت، برگرفته از کلام خدا و دنباله ی قرآن است و نامگذاری روزی به نام نهج البلاغه فرصتی است تا نسبت به قرائت، حفظ، تشریح و بزرگداشت و بهره برداری عملی و  کاربردی  این کلام عزیز و احیاء نهج البلاغه اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی سپاه پاسداران را یک شجره مقدس و باقیات صالحات امام راحل معرفی کرد و افزود: کارکرد یک نهاد وقتی مشخص می شود که حساسیت دشمن به آن نهاد قابل توجه می شود و  همانطور که می بینیم دشمن چقدر نسبت به سپاه واکنش نشان می دهد و از این نهاد هراس دارد و همین امر بیانگر اهمیت سپاه در حفظ امنیت کشور و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: لطف خدا در واقعه طبس شامل حال کشور ما شد و لکه ننگی شد برای دشمنان ما و این حادثه شاهدی است که مملکت ما صاحب دارد و  دست خداوند بالای سر کشور ما است تا دست متجاوزان از خاک ما کوتاه شود.

خطیب جمعه بردسیر ضمن دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس گقت: راهپیمایی روز قدس به دلیل شرایط کرونایی با یک وقفه دو ساله امسال برگزار می شود که امیدواریم با حضور پرشور مردم در این راهپیمایی روحیه مقاومت و باور پیروزی در جبهه مقاومت فلسطین همچنان که می بینیم بیشتر از پیش و زوال اسرائیل را به زودی شاهد باشیم.  

حجت الاسلام کرمانی تاکید کرد: وجود یک روحاتی متعهد می تواند یک منطقه را تحت تاثیر قرار دهد همانطور که رشد معنوی شهرستان بردسیر مرهون تلاش ها و مجاهدت های آیت الله طاهری قمی است بنابراین با توجه به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه از افراد مستعد، علاقمند و اصیل بردسیر تقاضا دارم تا سربازخانه امام زمان (عج) را خالی نگذارند و از این فرصت که برای تربیت علمی و دینی فرزندان این شهرستان فراهم شده استفاده کنند.

فهرج: مسئولان نباید از شعار عدل علوی عقب نیشینی کنند

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به در پیش رو بودن سالروز شهادت امام علی (ع) گفت: مهمترین اولویت مولا علی علیه السلام عدالت بود و امروز مسئولان نیز نباید از شعار عدل علوی عقب نیشینی کنند.

وی افزود: اعتقاد جدی بنده این است بسیاری از ناکامی های امروز ما در عرصه رسیدن به هدف های انقلاب اسلامی و اداره مطلوب کشور بدلیل کم اعتنایی به عدالت است. اگر ما بخواهیم عدالت علی جامعه علوی را ادامه بدهیم باید از خودمان شروع کنیم.

آقاملایی با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) بیان کرد: آن نهاد مقدسی که مقابل استکبار ایستادگی کرد و پشت و پناه مستضعفان عالم است سبزپوشان سپاه عزیز هستند و انصافا باید بگوییم اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

امام جمعه فهرج در ادامه ضمن محکومت اهانت بی شرمانه به قرآن کریم در کشور سوئد اظهار کرد: این اقدام نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام است چرا که اگر میتوانستند منطقی در برابر قرآن صحبتی داشته باشند هیچ زمان دست به قرآن سوزی نمی زدند.

قلعه گنج:سپاه؛ یکی از مولفه‌های قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: تنها راه کمال  وترقی انسان ارتباط و پیوند معنوی با ذات اقدس الهی است از این گذر است که انسان میتواند اوج قله کمال انسانی را فتح کند و به صفات و خصلت‌های انسانی آراسته گردد

وی تاکید کرد: امروز دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران به فاصله دو ماه پس از پیروزی  انقلاب اسلامی است که تأسیس این نهاد به تدبیر و دوراندیشی و فرمان حضرت امام راحل بود و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز یکی از مولفه‌های قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

احمدی نیک ابراز کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند بنده آینده را آینده بسیار مبارک می بینم این سازمان متولد شده با انقلاب که از برکات امام(ره) است اگر امام این مسئله را دنبال نمی کردند سپاه شاید به وجود نمی‌آمد؛ این وضعیت سپاه از برکات شخص امام است.

خطیب جمعه قلعه گنج خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم دنیا درگیری فلسطینی ها و استیصال و درماندگی رژیم غاصب اسرائیل است و برخی از کشور های عربی به دنبال عادی سازی و روابط با اسرائیل هستند و ما می گوییم فلسطین و مسجد الاقصی هویت مردم  فلسطین است.

فاریاب: اقتدار موشکی ایران، مرهون زحمات سپاه است

حجت الاسلام گروهی ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت امام علی (ع) و گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) فرمودند" اگر سپاه نبود، کشور نبود" ؛ مقام معظم رهبری نیز فرمودند" سپاه، سنگر مستحکم انقلاب است، ماموریت سپاه، صرفا نظامی نیست بلکه ماموریت او عمومی است،در هر جایی که نظام و کشور نیاز داشته باشد، سپاه حضور دارد".

امام جمعه شهرستان فاریاب افزود: اقتدار موشکی ایران، مرهون زحمات سپاه است،حضور در عرصه نظامی، فرهنگی، کمک به مستضعفان، کادرسازی، انسان پروری و تربیت نیروی انسان متعهد و متخصص از نیازهای ضروری انقلاب اسلامی است که سپاه در این زمینه گام برداشته است.

وی ادامه داد: سپاه در صدور انقلاب به منطقه و جهان، نقش دارد چون تفکر سپاه، تفکر استقلال خواهی و استکبارستیزی است.

حجت الاسلام گروهی با اشاره به مبارزه مردم فلسطین بیان کرد: هفت دهه است که ملت فلسطین می جنگند؛ امیدشان از کشورهای عربی قطع شده است و راه را مقابله و مقاومت می دانند.

امام جمعه فاریاب عنوان کرد: اهانت به قرآن کریم، نشانه ضعف منطق غربی ها در برابر اسلام است؛ در کشور سوئد به قرآن توهین کردند،چون در برابر موج اسلام خواهی کاری نمی توانند انجام بدهند، دست به این کارها می زنند.

حجت الاسلام گروهی در پایان به فصل برداشت گندم و هزینه های پیش روی کشاورز اشاره وخاطر نشان کرد: اینکه دولت مقداری قیمت گندم را بالا برده است، سبب نشود که کمباین دارها یا کامیون دارها قیمت را بالا ببرند؛ قیمت واقعی برداشت کمباین زیر 2 میلیون است؛ اما برخی کمباین دارها تا دو میلیون و پانصد هزار  تومان هم بالا برده اند؛ کشاورزان ما بخاطر عدم بارندگی، امسال بازدهی محصول نداشته اند،نرخ کمباین ها متفاوت است جهاد کشاورزی باید نظارت کند کشاورزان متضرر نشوند.

راور: قرن جدید؛ قرن پشت کردن مردم جهان به الگوی آمریکایی است

حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور در خطبه های نماز جمعه این هفته پس از سفارش به تقوای الهی و تسلیت این شهادت امیرالمومنین علی (ع) گفت: در ایام شهادت امیرالمومنین (ع) یک شیعه باید خود را علوی قرار دهد، شیعه شدن و در خط علی ابن ابی طالب قدم برداشتن لازمه دارد و لازمه آن شناخت دغدغه های امیرالمومنین (ع) و حرکت در مسیر آنهاست.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) دغدغه چه داشتند و برای چه هدفی کار کردند؟ در یک کلمه دغدغه اسلام را داشتند، بعد از رحلت پیامبر عده ای با دسیسه جویی نزد امیرالمومنین(ع) آمدند که به گونه ای عمل کنند تا بساط اسلام برچیده شود اما امیرالمومنین (ع) دست رد به سینه آنها زد و نگذاشت اسلام در مسیر نابودی قرار بگیرد.

امام جمعه راور بیان کرد: یکی از دغدغه های اساسی امیرالمومنین(ع) حفظ و پیشرفت عظمت اسلام بود و دغدغه آن روز علی باید دغدغه امروز ما باشد.

وی گفت: امروز جامعه جهانی به وضوح می‌بیند که تمام برنامه هایی که غیر اسلام برای آنها طراحی کرده اند به سمت شکست می روند نشانه آن افول امریکاست.

امام جمعه راور ادامه داد: سقوط و از هم پاشیدن آمریکا را، جهان از جهات مختلف دارد می‌بیند و از روش های آمریکایی بیزار است جهان به دنبال الگویی جدید برای زندگی در ابعاد مختلف است و تنها مکتبی که حرف جلی و الگوی جذاب دارد اسلام ناب محمدی است.

حجت‌الاسلام زمانی عنوان کرد: قرن جدید قرن پشت کردن مردم جهان به الگوی آمریکایی و رو کردن و حرکت کردن به سمت الگوی اسلامی است این حرکت را آمریکا به وضوح می‌بیند و تمام تلاش خود را می‌کند که جلوی آن را بگیرد.

وی گفت: تبریک به بدنه عظیم سپاه پاسداران که از رویش های انقلاب به دست مبارک حضرت امام این حقیقت شکل گرفت و امروز برکاتش را در سرتاسر جهان می بینیم.

امام جمعه راور افزود: امروز برکت حاج قاسم عزیز و برکت قطره قطره خون او که روی زمین ریخته شد را در سرتاسر عالم میبینیم، سپاه این است و حضرت امام(ره) این را تاسیس کرد او حاج قاسم ها، شهید حججی ها و شهید باکری ها را می‌دید قدر بدانید و به خود ببالید.

وی در پایان گفت: از شب های قدر استفاده کنید و به خودتان اکتفا نکنید یک نفر را نیز با خدا آشتی دهید.

رفسنجان: لزوم بهره گیری هرچه بیشتر از شب های قدر

حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه شهادت مولود کعبه و فاتح خیبر علی ابن ابی طالب(ع) را تسلیت گفت و افزود: انسان می تواند معرفت خود را نسبت به امام علی(ع) با ارتباط گرفتن با نهج البلاغه بیشتر کند و از آن بهره مند شود.

وی افزود: شب های قدر را می توان در هر مکانی به احیا پرداخت و راز و نیاز و عبادت کرد، امّا توصیه ائمه اطهار (ع) به حضور در مساجد و خانه های خدا در این شب ها است.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: در این شب ها به سه موضوع بپردازیم، شکر گذار نعمت های خدا از جمله قرآن، امامت و ولایت باشیم؛ از خطاها و لغزش ها و گناهانی که انجام داده ایم توبه کنیم و نیز دست به دعا برداریم که زمینه برآورده شدن خواسته ها فراهم می شود و سبب می شود انسان آنچه دارد برایش باقی بماند و آنچه ندارد فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: شکرگزاری، توبه و دعا سه کلید راهیابی به خاسته ها و حفظ  دستاوردها است.

امام جمعه رفسنجان به دوّم اردیبهشت سالروز صدور فرمان امام مبنی بر تشکیل سپاه در سال 1358 اشاره کرد و گفت:  امروز شاهد رشد و شکوفایی این نهال مقدس هستیم، سپاه در همه عرصه ها اعم از نظامی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی حضور دارد و در بازسازی و کمک به دولت های مختلف برای حل مشکلات مردم گام برمی دارد.

وی افزود: اگر چه برخی توهین و جسارت می کنند و شاید فکر می کنند امنیت شان را از آمریکا  و صهیونیسم گرفتند لذا بهتر است از خواب غفلت بیدار شوند و با بصیرت افزایی به میدان آید.

کهنوج: سپاه متعلق به همه مردم است

حجت الاسلام والمسلمین نجنو گفت: امروز جمعه دوم اردیبهشت ماه در چنین روزی در سال ۵۸ مولودی بسیار مبارک به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متولد شد؛ مولودی که ماموریتی بسیار مهم از همان روزهای اول یعنی حفاظت از انقلاب اسلامی ایران برای آن تعریف شد.

امام جمعه شهرستان کهنوج افزود: نیرویی که در طول ۴۰ سال گذشته مهمترین و بیشترین نقش ها را در حراست انقلاب اسلامی ایفا کرده است؛ این مولود اکنون به فضل خدا همچون شجره طیبه ای است.

امام جمعه کهنوج تصریح کرد: این شجره طیبه در جای جای این نظام مقدس و منطقه خاورمیانه سایه افکنده است طبق اصل ۱۵ قانون اساسی سپاه برای پاسداری از نظام و آرمان های مقدس و دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجنو ابراز کرد: سپاه متعلق به همه مردم است؛ امروز به برکت انقلاب و دستاوردها و خدمات انقلاب که بسیاری از این خدمات به دست این عزیزان جان برکف ارائه می شود؛ سپاه حد و مرزی را برای خدمات رسانی به مردم تعریف نکرده است.

 امام جمعه کهنوج عنوان کرد: اما این روزها فلسطین اشغالی آبستن حوادث گوناگونی است صهیونیست‌های غاصب از جمعه قبل
صراحتا به دنبال ورود به مسجد الاقصی بودند که جوانان فلسطینی با مقاومت خود در روز جمعه و شنبه گذشته باعث و عقب نشینی آنها شدند.

رابر: اهانت به قرآن؛ نشانگر استیصال غرب در مقابله با امواج اسلام گرایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام  تمام ویژگی انبیا قبل و بعد از خود را داراست؛ بعد از رسول اکرم(ص) اول شخصیت اسلام است و جهان اسلام با وجود امیرالمومنین(ع) به خود می بالد؛حلم و بردباری حضرت علی (علیه السلام ) زبانزد بود.

وی با اشاره به شیوه های امیرالمومنین علیه السلام در اقامه امر به معروف و برخورد با منکر و مبارزه با ناهنجاری ها در جامعه افزود: در حکمت 374نهج البلاغه می فرمایند" مردم چهار دسته هستند بهترینشان دسته اول و بدترینشان دسته اخر است دسته اول اهل فضیلت هستند و دسته آخر مرده متحرک؛ دسته اول  با دست و زبان و قلبشان با منکر برخورد می کند، دسته دوم دو ویژگی دارد و یکی را ندارد ناراحت می شود و می گوید ولی کاری انجام نمی دهد، دسته سوم کسی که به قلب و عمل نهی از منکر می کند ولی با زبان نه، گروه چهارم مرده متحرک اند؛ نه با زبان نه در عمل هیچ واکنشی نشان نمی دهند".

خطیب جمعه رابر بیان کرد: امیرمومنان علی علیه السلام فرمودند" اگر همه واجبات حتی جهاد در یک طرف باشد و امر به معروف در طرف دیگر آن مثل قطره است در برابر دریا و این امر و نهی دریا بیکران الهی است".

وی گفت: اولین و کلیدی ترین روش و شیوه امیرالمومنین(علیه السلام ) در نهج البلاغه حکمت 73 می فرماید" اولین راه اجرایی امر به معروف این است مدیران مسئولان، کارگزاران خودشان اول بسازند بعد به دیگران تذکر دهند و دومین شیوه امر و نهی زبانی و سومین شیوه امر و نهی عملی است".

امام جمعه رابر با تسلیت فرارسیدن۲۱ماه رمضان سالروز شهادت مظلومانه امیرالمومنین علی علیه السلاک گفت: پیامبر اسلام(ص) در بیانی نورانی برکات مهمی برای گوهر محبت حضرت مولی الموحدین علی علیه السلام  بیان فرمودند" علی جان! هر کس تو را دوست بدارد آرامش و ایمان او را فرامی گیرد و هر کس با تو دشمنی ورزد، خداوند او را به مرگ جاهلی  می میراند و مؤاخذه خواهد کرد هر چند به آیین اسلام عمل کرده باشد".

وی با بیان اینکه دوست داشتن علی علیه السلام  رهایی از آتش است،  ادامه داد: همچنین حضرت فرمودند" هر کس علی دوست بدارد، خداوند نماز و روزه و شب زنده داری او را می پذیرد و دعایش را مستجاب می گرداند هر کس علی را دوست بدارد نماز و روزه و شب زنده داری او می پذیرد و دعایش را مستجاب می کند".

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه امشب شب ۲۱ماه رمضان ، شب راز و نیاز و شب زنده داری و شب احیاست، اظهار کرد: شب قدر بهتر از هزار ماه عبادت است، شب تجسم حدیث و کلام نبی بزرگوار اسلام است که فرمودند" من دو چیز گرانبها در میان شما به ودیعه میگذارم اول قرآن و  دوم اهل بیت علیه السلام در شب های هر دوی اینها را احیا کنیم قرآن بی اهل بیت و اهل بیت بی قرآن معنا نداد شب احیا شب تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است".

وی افزود: همان طور در شب نوزدهم روزه دارن با حضور چشم گیری در مساجد به احیا تا سحر مشغول بودند و از فیوضات شب های قدر و برکات سحر قدر بهره مند شود؛ در این دو شب احیا از فیوضات شب قدر بهره مند شویم.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی با گرامیداشت امروز جمعه  2 اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام  راحل گفت: این روز را به سبزپوشان و پاسداران تبریک عرض می کنم و برای این مجاهدین فی سبیل الله آرزوی صحت و سلامتی و موفقیت از خداوند منان خواهانم.

وی با اشاره به راهپیمایی روز قدس امسال که در آخرین جمعه ماه مبارک  رمضان 27 رمضان برگزار می شود که از حساسیت بسیار ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: بعد از دو سال تعطیلی راهپیمایی های 22 بهمن و روز قدس این اولین راهپیمایی سراسری کشور است و شرایط منطقه به ویژه فلسطبن و حوادثی که در کرانه غربی اردون و  عزه در حال وقوع است بر مظلومیت مردم سلحشور و مقاومت فلسطین افزوده است.

امام جمعه رابر بیان کرد: توطئه عادی سازی در کشور روابط توسط برخی کشورهای عربی حتی ترکیه باعث خشم و انزجار مردم شده است؛ بیش از ۷0سال است با اشتغالگران صهیونیسم اربابان آمریکایی و اروپایی همراهی مرتجع عربی، مردم مظلوم فلسطین در حال مبارزه و مقاومت هستند.

وی ادامه داد: اکنون بیش از هر زمانی به این حمایت سراسر کشور محور مقاومت یعنی جمهوری اسلامی ایران نیازمند است؛ نباید بگذاریم جوانان و دلاورمندان فلسطینی احساس تنهایی و  غربت کند؛ در این شرایط بحرانی و حساس بر همه ما لازم است که از جوان محور مقاومت حمایت کنیم.

خطیب جمعه رابر با اشاره به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد در  روزهای گذشته گفت: بارها سوئدی ها و غربی ها به قرآن کریم اهانت کردند؛ اهانت به قرآن کریم نشانه ضعف و منطق غرب در برابر اسلام عزیز است؛ این اقدام بی منطق نشانگر استیصال غرب در مقابله با امواج اسلام گرایی در جهان اسلام است.

وی ادامه داد: آنها از انتشار اسلام  واهمه دارند آنها از  نشر اسلام واهمه دارنداینگونه حرکات وقیحانه  بیانگر رفتارهای  تبعیض آمیزدوگانه  غرب است؛ اهانت به قرآن کریم؛ کتاب مقدس ۲میلیارد مسلمان است اهانت به ساحت همه انبیای الهی به همه کتب آسمانی و توهین به همه ادیان است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcf1vdyew6d0ma.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین